FreeCinema

Follow us
25.0813:00

Ελληνικό box-office: Ο Αύγουστος ήταν μια σκέτη… «Troll»-ιά!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Ο Αύγουστος σε μία πρόχειρη «περίληψη» έμοιαζε περισσότερο με «Troll»-άρισμα, οπότε το γνωστό animated franchise ήρθε κι έκατσε ιδανικά!

Θέλουμε και box-office report στην Ελλαδίτσα τον Αύγουστο (γέλια στο βάθος)… Με τα γραφεία να υπολειτουργούν, με ελλείψεις στην κοινοποίηση των εισιτηρίων που κόπηκαν και με τον χειρότερο προγραμματισμό των τελευταίων… δεκαετιών (;), ας προσπαθήσω να δώσω μία συνολική εικόνα τού τι έζησαν τα ντόπια σινεμά τα τρία τελευταία τετραήμερα. Το κοινό, πάντως, ήταν αλλού (κολλούσε COVID-19 στα νησιά, για την ακρίβεια)…

Στο τελευταίο report (του τετραημέρου που έληγε στις 2 Αυγούστου), η αγορά έπιανε 27.730 εισιτήρια σε σύνολο. Σε αυτό που ακολούθησε, δεν έχουμε πλήρη εικόνα, καθώς οι διακοπές είχαν ξεκινήσει για τα γραφεία διανομής και τα επίσημα νούμερα που λάβαμε είχαν αρκετά κενά, άρα δεν θα ασχοληθώ ιδιαίτερα με κάτι που θα φαντάζει «ανακριβές». Απλά, θα προσθέσω ένα νούμερο της τάξης των 12.766 εισιτηρίων στο σύνολο των δηλωμένων εισιτηρίων, με το πρωτοεμφανιζόμενο «Ηρωικά Χαμένοι» να βρίσκεται (μάλλον) στην πρώτη θέση του box-office, με άνοιγμα 3.377 εισιτηρίων (από 32 οθόνες). Εδώ αξίζουν κάποιες παρατηρήσεις. Το έργο είναι ένα από τα καλύτερα νέα φιλμ του φετινού καλοκαιριού. Όμως… Διανομή στη χώρα προέλευσης (Αργεντινή) στις 15 Αυγούστου του 2019! Αρχικά, να πω ότι άξιζε να βγει και χειμώνα, όχι να υποβιβαστεί στον… βόθρο του θερινού προγραμματισμού. Τελικά, όχι μόνο χαμένο ήταν στο πλαίσιο του timing της σεζόν, αλλά και καλοκαιριάτικα δεν βγάζεις μία από τις πιο crowd-pleasing ταινίες σου στις 6 Αυγούστου, έχοντας δώσει καλύτερες ημερομηνίες σ’ ένα μάτσο άκλαυτες σαβούρες που δεν αφορούσαν σχεδόν κανέναν! Αυτό, δε, οφείλει να σχετίζεται λίγο και με την παρατηρητικότητα κίνησης των… τορεντάδικων. Βγάζεις φιλμ που έχει ριπαριστεί το Blu-Ray του κι έχει και ελληνικούς υπότιτλους από τα μέσα του Απρίλη… έναν ολόκληρο χρόνο μετά την κυκλοφορία του στους κινηματογράφους του εξωτερικού; Παιδιά, πού δουλεύατε πριν; Σε μανάβικο;

Προχωράμε στο τετραήμερο 13 – 16 Αυγούστου, στο οποίο κάνει πρεμιέρα το animated «Οι Ευχούληδες 2» (φωτό), τίτλος που είχε ηττηθεί από τον… COVID-19 με το κλείσιμο των αιθουσών παγκοσμίως και αναζητούσε ημερομηνία εξόδου, τη στιγμή που το studio είχε «γονατίσει» στην αλλοδαπή και το διένειμε στο streaming για να βάλει στο ταμείο ό,τι μπορούσε. Ευτύχημα στην περίπτωση, το ότι όσο και να «πειρατευτεί» παιδικό… δεν ομιλεί την ελληνική γλώσσα, οπότε το target group τούτου του franchise θα περίμενε την ώρα της μεγάλης οθόνης. 6.136 εισιτήρια (από 70 οθόνες) για το opening weekend, με καλύτερη προσέλευση την πρώτη μέρα (1.948). Ακολουθούσαν οι «Ηρωικά Χαμένοι» με 4.158 εισιτήρια (από 38 οθόνες), οι πρωτοεμφανιζόμενοι «Δολοφόνοι του Γκόγια» με 2.016 εισιτήρια (από 23 οθόνες), η επανέκδοση του κλασικού γουέστερν «Το Τρένο θα Σφυρίξει Τρεις Φορές» με 1.852 εισιτήρια (από 9 οθόνες), το σουξέ του καλοκαιριού «Το Κόλπο του Αιώνα» με 1.390 εισιτήρια (από 16 οθόνες), το παιδικό animation «Η Μουσική της Ζούγκλας» με 994 εισιτήρια (από 17 οθόνες), η ιταλική κωμωδία «Πες το Δυνατά!» με 776 εισιτήρια (από 7 οθόνες), η επανέκδοση του «Inception» με 572 εισιτήρια (από 18 οθόνες), το πρωτοεμφανιζόμενο λεσβιακό δράμα «Εμείς οι Δύο» με 506 εισιτήρια (από 3 οθόνες) και στο #10… η «Ευτυχία» του Άγγελου Φραντζή με 409 εισιτήρια (από 4 οθόνες)! Σύνολο τετραημέρου στα 21.906. Ούτε η Τήνος δεν το έσωζε…

Αισίως, φτάνουμε στο τετραήμερο που μας πέρασε, με 29.256 εισιτήρια να κόβονται από 20 – 23 Αυγούστου. Από την αρχή του έτους μέχρι στιγμής, σε σχέση με τα περσινά νούμερα, η αγορά εξακολουθεί να χάνει ένα 51% περίπου, όχι μονάχα λόγω των μέτρων ή του φόβου του κοινού να πάει (έστω) σε ένα θερινό σινεμά και να «συνωστιστεί» (γέλια στο βάθος…), αλλά και επειδή απουσιάζουν οι κινηματογραφικοί τίτλοι οι οποίοι θα το δελέαζαν. Ο ερχομός του «Tenet» από αύριο είναι ένα μεγάλο και σοβαρό test για το πόσο ενδιαφέρει (ακόμη) τον κόσμο η έξοδος και η αναζήτηση ψυχαγωγίας στο σινεμά. Προσωρινά, η πλειοψηφία ασχολείται με τους «Ευχούληδες 2» που παρέμειναν στην κορυφή με άνοδο προσέλευσης (της τάξης του +48%!), κόβοντας 9.108 εισιτήρια (από 102 οθόνες). Καλύτερο το σαββατόβραδο, με 2.471 εισιτήρια. Στις 21.028 το σύνολο των έντεκα πρώτων ημερών προβολής. Έχει μακρύ δρόμο να διανύσει τούτο εδώ. Στο #2 άνοιξε ο (όχι άδικα) κατασφαγμένος από την κριτική «Καπόνε» (φωτό) με 4.606 εισιτήρια (από 64 οθόνες). Προφανές παράδειγμα «αρπαχτής» σε όσο το δυνατόν περισσότερα σινεμά, πριν διαρρεύσει το πόσο κακό είναι το έργο (είχε γίνει και… διαδικτυακά από τα μέσα του Μάη). «Καλύτερη» μέρα το Σάββατο (1.461). Βγήκε… για να βγει. Στο #3 άνοιξε η ατυχής βιογραφία «Μαρία Κιουρί» με 4.139 εισιτήρια (από 17 οθόνες). Κι εδώ μπροστά το Σάββατο (1.408), φυσικά. «Κάνε Παιδιά να Δεις Καλό» πρότεινε η πρωτοεμφανιζόμενη ιταλική κομεντί, αλλά με 2.364 εισιτήρια (από 9 οθόνες), το μόνο καλό που πέτυχε ήταν ένα ελαφρώς πιο αξιοπρεπές screen average. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το «Ηρωικά Χαμένοι» (-52%), κόβοντας 2.003 εισιτήρια (από 16 οθόνες), με καλύτερη προσέλευση το σαββατόβραδο (794). Τούτο το ωραίο λαϊκό έργο έχει φτάσει μονάχα τα 9.780 εισιτήρια σε σύνολο. Οι αιτίες αναφέρθηκαν πιο πάνω…

Τριψήφια νούμερα για την πεντάδα που έπεται. «Οι Δολοφόνοι του Γκόγια» (-61%) δεν έπεισαν, κόβοντας άλλα 787 εισιτήρια (από 12 οθόνες), για να φτάσουν τα 4.207 μέχρι στιγμής. Στο #7 συναντάμε την… έκπληξη της «Ευτυχίας», που σημειώνει αύξηση (+71%) και κόβει 701 εισιτήρια (από 5 οθόνες)! Πλέον, με σύνολο στα 667.217 εισιτήρια, αγγίζει το «Ένας Άλλος Κόσμος» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη. Είμαστε σε φάση… «στο νήμα»! Στο #8, η επανέκδοση της αριστουργηματικής κωμωδίας «Να Ζει Κανείς ή να μη Ζει;» (φωτό) του Ερνστ Λιούμπιτς δείχνει ότι υπάρχει ποιοτικό κοινό για ένα κλασικό φιλμ του 1942. 622 εισιτήρια από μονές προβολές σε δύο αθηναϊκά σινεμά. Θα το επαναλάβω: σπεύσατε! Όπως και στο ΞΑΦΝΙΚΑ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ του περασμένου Ιουλίου, δε, μαθαίνω πως οι θεατές χειροκροτούν την ταινία! Ακολουθεί η επανέκδοση του γουέστερν «Το Τρένο θα Σφυρίξει Τρεις Φορές» (-73%) με 589 εισιτήρια (από 8 οθόνες) και σύνολο στα 3.450, ενώ στο #10 συναντάμε το πρωτοεμφανιζόμενο γαλλικό φιλμ… του 2018 «Παιχνίδια Φωτιάς», με 554 εισιτήρια (από 5 οθόνες).

Ας κλείσω με μία ανακεφαλαίωση των πιο εμπορικών φιλμ του φετινού καλοκαιριού, τα οποία όλο και κάπου συνεχίζονται εκεί έξω αυτές τις μέρες. Σαφής η πρωτιά του (υπερεκτιμημένου για εμένα) «Κόλπου του Αιώνα» (φωτό), με 48.430 εισιτήρια. Δεύτερη η «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» του Γιάννη Οικονομίδη, με 33.644 εισιτήρια (ενισχυμένη και με μία εβδομάδα προβολής σε χειμερινή αίθουσα, προ «λουκέτου» λόγω κορονοϊού). Ακολουθούν τα animated «Ο Πειρατής Μαυροδόντης και το Μαγικό Διαμάντι» (29.989) και «Φύγαμε» (25.433), με το δεύτερο να έχει προλάβει μερικές χιλιάδες εισιτήρια προ του «λουκέτου», επίσης. Πέμπτο το γαλλικό θρίλερ «Οι Μεταφραστές», με 24.419 εισιτήρια. Σύνολα καριέρας των μεγαλύτερων επιτυχιών του καλοκαιριού…