FreeCinema

Follow us
08.0718:00

Ελληνικό box-office: Με τα «Μυαλά»… στα κάγκελα.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, φυσικά, το animated «Τα Μυαλά που Κουβαλάς 2» συνέχισε να δείχνει τα… πενταψήφια δόντια του, δίπλα σε μία ασθμαίνουσα αγορά που παρά την πληθώρα ταινιών… δεν έχει τι να παίξει για να κάνει εισιτήρια!

Από το προηγούμενο box-office report των 107.351 εισιτηρίων περνάμε σ’ ένα πενταψήφιο και πιο γνώριμο νούμερο: την περίφημη εβδομηντάρα. Που τέτοια περίοδο θεωρώ… το όριο για να χτυπήσει συναγερμός! Σε τούτο το τετραήμερο των 79.718 εισιτηρίων, λοιπόν, το animated sequel «Τα Μυαλά που Κουβαλάς 2» (-38%) φυσικά και παρέμεινε στην κορυφή, διότι δεν χτυπάς εύκολα το weekend του… παιδομαζώματος: 12.317 και 10.969 κόπηκαν στις αντίστοιχες μέρες, με το σύνολο των τεσσάρων ημερών να φτάνει τα 38.156 εισιτήρια (από 173 οθόνες). Άσχετα από το προβλεπόμενο ξεφούσκωμα (στην τέταρτη εβδομάδα προβολής, πια), το γενικό σύνολο των 486.433 εισιτηρίων την κατατάσσει στην κορυφή του ελληνικού box-office και για ολόκληρη τη σεζόν και για το έτος 2024 (μέχρι στιγμής).

Στο #2 άνοιξε ο «Hit Man» του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ (φωτό), κόβοντας 8.893 εισιτήρια (από 57 οθόνες). Με διαφορά ξεχώρισε το σαββατόβραδο (3.744), χωρίς να μπορώ να πω ότι έκανε εντυπωσιακή έφοδο. Το Σάββατο, για παράδειγμα, το βρετανικό «Μικρά Πρόστυχα Γράμματα» (-41%), το οποίο βρέθηκε στο #3, έκοψε περισσότερα εισιτήρια (3.845) και από λιγότερες οθόνες (41)! Τετραήμερο στα 8.803, παρακαλώ. Μέσα σε έντεκα μέρες, τούτη η… φτιαγμένη για τα θερινά παλαιομοδίτικη κωμωδία έχει κόψει 28.557 εισιτήρια και φαίνεται πως οδεύει να γίνει το hit-άκι του φετινού καλοκαιριού, με αρκετά υψηλές προοπτικές προσέλευσης συνολικά. Και τίμιο και δίκαιο. Λαϊκό θέαμα λέγεται, δεν του πας κόντρα!

Στο #4 βρέθηκε το prequel «Ένα Ήσυχο Μέρος: Ημέρα Πρώτη» με ισχυρή πτώση (-58%) και 3.777 εισιτήρια (από 48 οθόνες). Καλύτερα (όσο μπορεί να το πει κανείς αυτό με τέτοια νούμερα…) τα πήγε το σαββατόβραδο (1.345), ενώ έχει φτάσει τα 18.107 στις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του. Στο #5 έκανε νέα είσοδο η επανέκδοση του αριστουργηματικού «Σιωπηλού Μάρτυρα» του Άλφρεντ Χίτσκοκ (φωτό), κόβοντας 2.854 εισιτήρια (από 7 οθόνες). Τα πήγε μια χαρά στο weekend (1.205 και 1.053, στις αντίστοιχες μέρες) και σίγουρα θα είχε καλύτερη απήχηση αν δεν έβρεχε την Πέμπτη, γεγονός που έπληξε ιδιαίτερα τα θερινά, με σχεδόν το σύνολο των αθηναϊκών να μένει εκτός λειτουργίας. Εδώ να προσθέσω ότι από τις αρχές του επόμενου μήνα πρόκειται να ξαναδούμε την Γκρέις Κέλι στη μεγάλη οθόνη, ακόμη πιο απαστράπτουσα, στον τελευταίο της κινηματογραφικό ρόλο, στην «Υψηλή Κοινωνία», έργο που έχει να εμφανιστεί στους ελληνικούς κινηματογράφους εδώ και… πάρα πολλές δεκαετίες!

Νέα είσοδος στο #6 για την «MaXXXine» (φωτό), με 2.697 εισιτήρια (από 44 οθόνες), δηλαδή κοντά στο άνοιγμα του «X» από τις αρχές Απριλίου του 2022 (3.090 εισιτήρια, από 48 οθόνες). Οι πιο φανατικοί της τριλογίας του Τάι Γουέστ έσπευσαν την Πέμπτη (910), δίχως να επηρεάζονται από βροχές (τα θερινά ήταν σχεδόν… ανύπαρκτα!). Πάντως, μου έκανε εντύπωση και το γεγονός ότι οι προβολές του φιλμ στα Village ήταν ελάχιστες. Και πάλι καλά, δηλαδή! Ακολουθεί το sequel «Bad Boys: Ride or Die» (-26%) με 1.997 εισιτήρια (από 21 οθόνες) και σύνολο στα 40.746. Στο #8 συναντάμε τον «Νυχτερινό Εκφωνητή» που δεν υποχωρεί καθόλου (-6%!), κόβοντας 1.846 εισιτήρια (από 12 οθόνες), για να φτάσει σε σύνολο τα 9.620. Από το μέτωπο των ελληνικών φιλμ πρώτης προβολής του φετινού καλοκαιριού, να πω ότι το «Καλοκαίρι της Κάρμεν» πρωτοστατεί (12.480 εισιτήρια), ενώ ο «Τελευταίος Ταξιτζής» δεν είχε ιδιαίτερη τύχη (2.311 εισιτήρια). Το top 10 συμπληρώνει το animated «Ο Πάντα-Πανγκ στην Αφρική» (-53% σε προσέλευση, 1.525 εισιτήρια, από 36 οθόνες και σύνολο στα 5.446) και το πρωτοεμφανιζόμενο… γαλλικό «Κάθε Πέρυσι και Καλύτερα» (1.242 εισιτήρια, από 15 οθόνες).