Ελληνικό box-office: Τα αμετακίνητα «Μυαλά»… σαρώνουν!
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Σε τούτο το… διπλό report, το sequel του animated «Τα Μυαλά που Κουβαλάς» κρατά με σαρωτικό ποσοστό προσέλευσης την κορυφή. Και θ’ αργήσει ν’ αλλάξει θέση…
Εξαιτίας κάποιων κενών στα νούμερα του πενθημέρου του Αγίου Πνεύματος και λόγω φόρτου εργασίας για το δέκατο τρίτο ΞΑΦΝΙΚΑ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ, την περασμένη εβδομάδα δεν είχαμε box-office report. Αλλά δεν πρόκειται ν’ αφήσω να πάει χαμένο κι εκείνο, οπότε σήμερα έχουμε… διπλό χτύπημα! Για ξεκίνημα, ας θυμηθούμε ότι αφήσαμε τα ταμεία σε ένα τετραήμερο 139.729 εισιτηρίων, εξαιτίας της… εφόδου του «Τα Μυαλά που Κουβαλάς 2». Από τις 20 έως και τις 23 Ιουνίου, το δημοφιλέστατο sequel της Pixar έκοψε ακόμη 93.965 εισιτήρια (από 234 οθόνες), με πτώση μόλις -5%! Τη Δευτέρα έκοψε ακόμα 21.012 εισιτήρια, για ν’ ανεβάσει το σύνολό του στα 297.207! Και βρισκόταν μόλις στη δεύτερη εβδομάδα προβολής του.
Ακολουθούσαν οι πρωτοεμφανιζόμενοι «Μηχανόβιοι» (φωτό), με 6.513 εισιτήρια (από 82 οθόνες), προσθέτοντας και 1.204 στην αργία, άρα (μέτριο) ποδαρικό με 7.717 συνολικά. Στο #3 συναντούσαμε την πρεμιέρα του «Ο Εξορκισμός», με 5.779 εισιτήρια (από 65 οθόνες), που μαζί με τα 1.025 της αργίας έγιναν 6.804. Το sequel «Bad Boys: Ride or Die» υποχώρησε αισθητά (-46%), κόβοντας 3.993 εισιτήρια (από 32 οθόνες), με επιπλέον 827 στην αργία. Γενικό σύνολο στα 32.825. Το top 5 συμπλήρωνε ακόμα ένα new entry, η «Κυρία του Προέδρου» με την Κατρίν Ντενέβ, μία ελαφρώς πιο συμπαθητική… γαλλικουργιά από τις τυπικές του καλοκαιριού, με 3.480 εισιτήρια (από 10 οθόνες), με επιπλέον 555 στην αργία, δηλαδή ξεκίνημα 4.035 εισιτηρίων.
Στην ελληνική έκπληξη του φετινού καλοκαιριού εξελίσσεται η πορεία του «Καλοκαιριού της Κάρμεν» (μόλις στα -17% η πτώση του δεύτερου τετραημέρου!), με 2.940 εισιτήρια (από 7 οθόνες) και επιπλέον μόλις 31 στην αργία (προφανώς επειδή… επείχαν η Πλάκα και τα Εξάρχεια!). Σύνολο στα 8.967. Στο #6 έκανε παρθενική εμφάνιση το επίσης ελληνικό «Νυχτερινός Εκφωνητής» (φωτό), κόβοντας 2.808 εισιτήρια (από 10 οθόνες), με επιπλέον 513 στην αργία, δηλαδή άνοιγμα στα 3.207. Απέφυγε το εγχώριο στερεοτυπικό «λουκέτο». Το δραματικό «Μνήμη» ξεκίνησε στο #8 με 1.994 εισιτήρια (από 15 οθόνες) και πρόσθεσε και 368 στην αργία, άρα έπιασε τα 2.805 σε σύνολο. Ακολούθησαν οι «Ιστορίες Καλοσύνης» με διαρκή και σκληρή κατρακύλα (-66%), κόβοντας 1.540 εισιτήρια (από 15 οθόνες) και 463 στην αργία. Έχει φτάσει τα 65.353 σε σύνολο, θυμίζοντας… παλιές ταμειακές εποχές Γιώργου Λάνθιμου στο ελληνικό box-office. Και η «Θηλιά» του Άλφρεντ Χίτσκοκ έκανε μια κάποια μικρή άνοδο (+4%) λόγω περιοχής… Θησείου, κόβοντας 1.471 εισιτήρια (από 5 οθόνες), με επιπλέον 244 στην αργία, για να φτάσει τα 3.627 μετά από δώδεκα μέρες προβολής.
Αν εκείνο το τετραήμερο μέτρησε 136.042 εισιτήρια (που έγιναν 163.229 μαζί με την αργία της Δευτέρας), σ’ αυτό που μόλις πέρασε πέσαμε στα 107.351, διόλου κακό νούμερο, προφανώς, καθώς οτιδήποτε σε εξαψήφιο δηλώνει μια κάποια υγιή συμπεριφορά στην προσέλευση θεατών. Φυσικά, το «Τα Μυαλά που Κουβαλάς 2» (-35%) παρέμεινε στην κορυφή με σημαντική διαφορά από οποιοδήποτε άλλο φιλμ, κόβοντας 61.219 εισιτήρια (από 276 οθόνες), με ένα παντοδύναμο weekend (18.466 και 17.007, στις αντίστοιχες μέρες). Είναι θέμα ημερών για να το δούμε να γίνεται το #1 φιλμ τούτης της κινηματογραφικής σεζόν, με σύνολο 401.314 εισιτηρίων αυτή τη στιγμή (η «Φόνισσα» βρίσκεται στα 435.090). Δυνατό ξεκίνημα είχε στο #2 το βρετανικό «Μικρά Πρόστυχα Γράμματα» (φωτό), με 13.866 εισιτήρια (από 32 οθόνες). Έγινε πόλος έλξης στο σαββατόβραδο για το ενήλικο κοινό (5.204 εισιτήρια) και έχει προοπτική να μετατραπεί σε ένα από τα μεγαλύτερα hits του φετινού καλοκαιριού.
Στο #3 άνοιξε το prequel «Ένα Ήσυχο Μέρος: Ημέρα Πρώτη» (φωτό), κόβοντας 8.924 εισιτήρια (από 108 οθόνες). Είναι ολέθριο το νούμερο, αν σκεφτεί κανείς πως το δεύτερο μέρος του franchise είχε ξεκινήσει με 5.753 εισιτήρια (από 25 οθόνες) στις αρχές Ιουνίου του 2021, αντιμετωπίζοντας και όσα προβλήματα κι εμπόδια είχε φέρει στην κινηματογραφική έξοδο η πανδημία του COVID-19. Προφανώς, έπαιξε ρόλο η όχι και τόσο σοβαρή δημοφιλία του σινεμά του φανταστικού στη χώρα μας, μαζί με τις χλιαρές κριτικές που επισήμαναν την απουσία δράσης στο έργο. Καλύτερη η προσέλευση το Σάββατο (2.846), φυσικά.
Νέες είσοδοι και στις υπόλοιπες θέσεις του top 5, με το animated «Ο Πάντα-Πανγκ στην Αφρική» να κάνει ποδαρικό στο #4 με 3.124 εισιτήρια (από 29 οθόνες) και στο #5 να… ασθμαίνει ο Κέβιν Κόστνερ του «Horizon: Ένα Αμερικανικό Έπος – Κεφάλαιο 1» (φωτό), κόβοντας 2.902 εισιτήρια (από 37 οθόνες). Το πρώτο (και τρίωρο!) από τα… τέσσερα μέρη τούτου του γουέστερν (όχι ότι καλύτερο για το καλοκαίρι στην Ελλάδα…) σφαγιάστηκε και από την κριτική και στα ταμεία στις ΗΠΑ, όπου παρομοιάστηκε περισσότερο με προϊόντα τηλεοπτικών πλατφορμών, με το δεύτερο μέρος να αναμένεται στα τέλη Αυγούστου και τα επόμενα ν’ αντιμετωπίζουν δυσοίωνο μέλλον ως προς τη διανομή τους στις αίθουσες.
Ακολουθεί το sequel «Bad Boys: Ride or Die» (-33%) με 2.682 εισιτήρια (από 21 οθόνες) και το σύνολό του να φτάνει πια τα 37.222. Τάσεις… εξαφάνισης είχε άμεσα «Ο Εξορκισμός» (-63%), κόβοντας 2.124 εισιτήρια (από 26 οθόνες) στο δεύτερο τετραήμερό του, με το σύνολό του να βρίσκεται στα 11.445. Ο «Νυχτερινός Εκφωνητής» είχε καλύτερη τύχη (-30%), με 1.972 εισιτήρια (από 8 οθόνες) και σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών προβολής στα 6.568. Αντιθέτως, στο πλαίσιο του ελληνικού σινεμά και πάλι, το άνοιγμα του «Τελευταίου Ταξιτζή» (φωτό) δεν φτούρησε, κόβοντας 1.344 εισιτήρια (από 10 οθόνες). Πιο τυχερό και προσφιλές στο κοινό έχει σταθεί το «Καλοκαίρι της Κάρμεν», που βρέθηκε στο #13 με 956 εισιτήρια (από 7 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 11.312 σε σύνολο (αξιοζήλευτο για ελληνική παραγωγή, ακόμη και ασχέτως θερινής περιόδου). Το top 10 συμπληρώνει το… γκαζωμένο σε πτώση (-81%!) «Οι Μηχανόβιοι», που έκοψε 1.164 εισιτήρια (από 21 οθόνες) και μετρά μονάχα 11.348 σε σύνολο έντεκα ημερών προβολής.
«Ανεπίσημα», η άνωθεν σειρά θα είχε ανατραπεί αν υπολογίζαμε και το τετραήμερο του δέκατου τρίτου ΞΑΦΝΙΚΑ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ by Βίκος Cola, με αρκετά sold-out στο θερινό σινέ ΡΙΒΙΕΡΑ και χειροκροτήματα (!) των θεατών σε προβολές ταινιών όπως το «Λέννυ, ο Βρωμόστομος», το «Όλα για την Εύα» και το «MaXXXine». Το αφιέρωμα ολοκληρώνεται αυτές τις μέρες με το θρυλικό (και οσκαρικό) αριστούργημα «Η Κοιλάδα της Κατάρας» του Τζον Φορντ και το μεγαλειώδους ομορφιάς «Η Κόρη του Ράιαν» του Ντέιβιντ Λιν. Μοναδικές ταινίες και άχαστες προβολές.