FreeCinema

Follow us
29.0612:30

Απόψε η «MaXXXine» κατακτά το ΞΑΦΝΙΚΑ!


Απόψε, η TANWEER, η UNIVERSAL και η A24 φέρνουν στο 13ο ΞΑΦΝΙΚΑ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ by Βίκος Cola την αποκλειστική, πανελλήνια πρεμιέρα της «MaXXXine» του Τάι Γουέστ. Σχεδόν μία εβδομάδα πριν ξεκινήσει την προβολή της στις ΗΠΑ! Τι χρειάζεται να γνωρίζετε για την επική ολοκλήρωση της (ίσως) καλύτερης φιλμικής τριλογίας τρόμου στα χρονικά του σινεμά;

Ξεκινώντας από το 2022 με το «X», ο Τάι Γουέστ είχε στο μυαλό του τη δημιουργία μιας σειράς ταινιών τρόμου η οποία θα μελετούσε τα ανθρώπινα πάθη για φήμη και πλούτη, σε (παράδοξη, είναι η αλήθεια) συνάρτηση με τη βιομηχανία του… πορνό! Το δεύτερο μέρος, η «Pearl», γυρίστηκε σχεδόν στα κρυφά, back-to-back με το πρώτο φιλμ, αποτελώντας ένα ακόμη πιο αιματηρό prequel εκείνου, με διανομή στις αίθουσες την ίδια χρονιά. Ο Γουέστ είχε ήδη γνωστοποιήσει την πρόθεσή του να συνεχίσει με την ιστορία της «MaXXXine», της μοναδικής επιζήσασας από τη σφαγή της πρώτης ταινίας, χωρίς να αποκλείεται το ενδεχόμενο η Μαξίν Μινξ να ξαναχτυπήσει στη μεγάλη οθόνη μελλοντικά, δημιουργώντας μία κυριολκτική saga στο πλαίσιο τούτου του φιλμικού genre!

Το «MaXXXine» διαδραματίζεται στα 1985 και βάζει στο επίκεντρο της δράσης την Μαξίν Μινξ, τη μοναδική γυναίκα που επιβίωσε από το λουτρό αίματος στην αγροικία του περίφημου «X», ενός ύμνου στις ταινίες τρόμου των ‘70s.  Η Μαξίν εργάζεται πια στο Χόλιγουντ κι ενώ βρίσκεται στην κορυφή της βιομηχανίας του πορνό, στοχεύει σε μια ευρύτερη αναγνώριση, εξασφαλίζοντας το πέρασμα σε πιο… «αξιοσέβαστες» ταινίες, όπως το sequel του (φανταστικού) horror hit «The Puritan».

Η ιδέα της τριλογίας του «X» ξεκίνησε το 2019 σαν ένα… αστείο, με το σκεπτικό του συνδυασμού του σινεμά τρόμου με το πορνό, κλιμακώνοντας την ακαταλληλότητα της ταινίας από X, σε XX και XXX στους τίτλους των αντίστοιχων φιλμ! Στο τωρινό, τρίτο κεφάλαιο, ως φόντο χρησιμοποιείται το Λος Άντζελες των ‘80s, όπου καταφεύγει η Μαξίν μετά τα γεγονότα του «X». Ενώ εκείνο εξέπεμπε την ενέργεια μιας ταινίας grindhouse των τελών των ‘70s, η «MaXXXine» διαδραματίζεται στο αποκορύφωμα της εποχής του VHS, αλλά αποθεώνοντας την Τέχνη του σινεμά εντός ενός καμβά δράσης πιο μεγάλου, πιο αυθάδικου, πιο τολμηρού και πιο περίτεχνου σε κάθε επίπεδο. Η επιλογή του 1985, δε, ήταν καταλυτική για το περιεχόμενο του φιλμ. «Ήταν η αποκορύφωση της θητείας του Ρέιγκαν, της Ηθικής Πλειοψηφίας (κίνημα της προτεσταντικής Δεξιάς στις ΗΠΑ) και του Διώκτη της Νύχτας, του κατά συρροήν δολοφόνου που δρούσε ανενόχλητος στη Νότια Καλιφόρνια. Εξαιτίας του είδους των ταινιών στις οποίες έπαιζε η Μαξίν πριν τη στροφή στην καριέρα της, βρίσκεται στο στόχαστρο, σε μία στιγμή της κουλτούρας όπου οι ταινίες πορνό και οι ταινίες τρόμου σε συνδυασμό με τη μουσική heavy metal θεωρούνταν διεστραμμένες επιρροές για τη νεολαία της Αμερικής», λέει ο Γουέστ.

Μέσα από την υποπλοκή του μυστηριώδους κακού που σφάζει νεαρές κοπέλες «χαμηλών ηθών» στο Χόλιγουντ, ανακαλύπτουμε (και) την καταγωγή της Μαξίν: «Προέρχεται από μία αγροτική πόλη στον Νότο και ως παιδί ήταν πολύ απομονωμένη, με πολλούς ανθρώπους να της λένε τι μπορεί να κάνει και τι όχι», λέει η πρωταγωνίστρια, Μία Γκοθ. «Στο ‘X’ αντιδρά συμμετέχοντας σε ταινίες πορνό. Στο ‘MaXXXine’ γίνεται διάσημη στον χώρο ως αντίδραση στους περιορισμούς που τις επιβλήθηκαν όταν ήταν παιδί». Ο Γουέστ προσθέτει: «Όσοι έχουν δει τις προηγούμενες ταινίες ξέρουν ότι η Μαξίν πάντα ήθελε να είναι το κέντρο της προσοχής και να κάνει τη ζωή μιας star. Θεωρούσε τον ιεροκήρυκα πατέρα της ένα είδος αστέρα, έναν άνθρωπο με επιρροή και εξουσία, και τον μιμήθηκε, πριν εξελιχθεί η ίδια μ’ έναν πιο ανατρεπτικό τρόπο».

Όσο κι αν η Μαξίν Μινξ είναι η πρωταγωνίστρια της ταινίας, η πόλη του Λος Άντζελες (ειδικότερα οι δρόμοι του Χόλιγουντ, το Grauman’s Chinese Theatre και το θρυλικό Walk of Fame) αποτελεί ένα καταλυτικής σημασίας background για το έργο. «Ήταν μία πρόκληση να αναπαραστήσουμε εκείνη την περίοδο σε μεγάλη κλίμακα» λέει ο Γουέστ. «Όλοι μας δουλέψαμε σκληρά, από τη Μία μέχρι τον διευθυντή φωτογραφίας Έλιοτ Ρόκετ και τον σκηνογράφο Τζέισον Κισβάρντεϊ».

«Σκεφτήκαμε τον κόσμο του Repo Man’, της ταινίας του Άλεξ Κοξ από το 1984, που δείχνει ένα βρώμικο Λος Άντζελες με σπασμένα πεζοδρόμια και χορτάρια να ξεπηδούν δίπλα στον δρόμο», συμπληρώνει ο σκηνογράφος (του «Τα Πάντα Όλα»). Για την έρευνα, ο Κισβάρντεϊ στράφηκε σε φωτογραφίες του Χόλιγουντ από τα ‘70s και τα ‘80s, εικόνες με σπασμένες βιτρίνες και ξεβαμμένα αυτοκίνητα. Αυτό το Χόλιγουντ ήταν πολύ μακριά από το σημερινό Business Improvement District (Περιοχή Επιχειρηματικής Βελτίωσης ), το οποίο έχει κάνει τη γειτονιά γύρω από τη Λεωφόρο να μοιάζει μ’ ένα αστραφτερό mall. «Θέλαμε να είμαστε αληθοφανείς και να μην κάνουμε κάτι σε στυλ ‘Ένας Τραγουδιστής για το Γάμο μου’, με λάμψεις από neon και τα πάντα να δείχνουν τέλεια και επιδεικτικά». Η σκηνογραφική ομάδα άρχισε να «ντύνει» τις βιτρίνες της Λεωφόρου τρεις μέρες πριν κλείσουν το τετράγωνο για να γυρίσουν τις σκηνές με τον διώκτη να κυνηγά την κεντρική ηρωίδα καθώς πηγαίνει στη δουλειά της. Για τον διευθυντή φωτογραφίας της ταινίας, η αναπαράσταση της Λεωφόρου του Χόλιγουντ ήταν μια πρόκληση. «Είχαμε περιορισμένο χρόνο και συγκεκριμένες σκηνές, ημερήσιες και νυχτερινές», λέει ο Ρόκετ. «Δεν είχαμε τον απόλυτο έλεγχο κατά τη διάρκεια της μέρας, το μόνο που μπορούσαμε να κάνουμε είναι να ‘ντύνουμε’ κτήρια και χώρους, να βάζουμε τα παλιά αυτοκίνητα στους δρόμους και να ελπίζουμε για το καλύτερο».

Επειδή το «MaXXXine» έχει ιδιαίτερη σχέση με τη διαδικασία δημιουργίας μιας ταινίας και τα παρασκήνια μίας κινηματογραφικής παραγωγής, ο Γουέστ ήθελε να αιχμαλωτίσει την καθημερινότητα ενός studio, κάτι που απαιτούσε επιπλέον γυρίσματα στα Universal Studio. Σε μία από τις πλέον αξέχαστες σκηνές του φιλμ, η Μαξίν καταδιώκεται στις εγκαταστάσεις της Universal, ακόμη και γύρω από το motel και το σπίτι του Νόρμαν Μπέιτς από το κλασικό «Ψυχώ» (1960) του Άλφρεντ Χίτσκοκ! «Όταν διάβασα το σενάριο, το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να καλέσω το studio και να ζητήσω άδεια για το γύρισμα μέσα και γύρω από το σπίτι του ‘Ψυχώ’, κάτι που τότε υπέθετα ότι θα ήταν αδύνατον», λέει ο παραγωγός Τζέικομπ Τζάφκι. «Με εντυπωσίασε που το σπίτι της πιο σημαντικής ταινίας slasher όλων των εποχών στέκει ακόμα, σε μία εποχή στην οποία κάνουμε μια τριλογία που ξεκίνησε με… μια ταινία slasher! Λίγα πράγματα στην καριέρα μου μού έχουν δώσει τόση ικανοποίηση».

Η «MaXXXine» του Τάι Γουέστ κάνει πανελλήνια πρεμιέρα απόψε στις 23:30, στο θερινό σινέ ΡΙΒΙΕΡΑ και στο πλαίσιο του ΞΑΦΝΙΚΑ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ #13, και θα ξεκινήσει τη διανομή της στους ελληνικούς κινηματογράφους από τις 4 Ιουλίου, από την εταιρεία TANWEER.


ΝΕΑ