FreeCinema

Follow us
03.0818:00

Ελληνικό box-office: Δολοφονικό καλοκαίρι.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η πληρωμένη δολοφόνος Τζέσικα Τσάστεϊν έφερε μία κάποια λιγοστή δόση «αμερικανιάς» στην κορυφή, αλλά το έγκλημα δεν αποδίδει πάντοτε…

Με το όλο μπάχαλο του κορονοϊού ν’ αλλάζει τα δεδομένα των μέτρων πρόληψης από μέρα σε μέρα, η αύξηση των κρουσμάτων οδήγησε σε υποχρεωτική χρήση μάσκας στις κινηματογραφικές αίθουσες (κάτι σαν ταφόπλακα, δηλαδή…), τα καθίσματα των θερινών σινεμά «αραιώνουν» στο όριο των δύο μαζί, κάτι παλαβά πρόστιμα κυκλοφορούν σχεδόν χωρίς την αρμόζουσα κρατική ενημέρωση ώστε να αποφευχθούν, και οι ταινίες απλά… δεν υπάρχουν! 64 τίτλοι έχουν διανεμηθεί από τις αρχές του Ιουνίου μέχρι τώρα στους κινηματογράφους ολόκληρης της Ελλάδας, για να συγκεντρώσουν περί τα 360.000 εισιτήρια. Ακριβώς με τον ίδιο αριθμό φιλμ εφέτος, στο ίδιο διάστημα, η πτώση της προσέλευσης αγγίζει το 75%, ενώ για το σύνολο του έτους (μέχρι στιγμής) η αγορά έχει απωλέσει περίπου το 51% των περσινών εισιτηρίων! Έχοντας σαν δείγμα συμπεριφοράς το ΞΑΦΝΙΚΑ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ #9, το οποίο ολοκληρώθηκε την περασμένη Τετάρτη στο θερινό σινέ Ριβιέρα, κόβοντας (οριακά) τα ίδια εισιτήρια με πέρσι (!), θα έλεγα πως το κοινό διψά για καλές ταινίες αλλά δεν τις βρίσκει, γι’ αυτό και απέχει (πέραν του παράγοντα «φόβος συγκέντρωσης σε χώρους με αρκετές δεκάδες άλλων ανθρώπων»). Επιπλέον, αφού οι τυπικές σαβούρες που σερβίρει η διανομή τέτοια εποχή δεν συνοδεύονται (ούτε καν) από χολιγουντιανά blockbuster, τα οποία πρόσθεταν (συνήθως) ουκ ολίγες εκατοντάδες χιλιάδες εισιτηρίων στην αγορά, το καλοκαίρι του 2020 μαραζώνει περιμένοντας (ακόμα!) την ελπίδα που ακούει στο όνομα «Tenet» για το τέλος του Αυγούστου ή την ξαφνική υπόσχεση ενός καινούργιου Γούντι Άλεν για τις αρχές του Σεπτέμβρη. Σε νούμερα ξανά, λοιπόν, το περασμένο τετραήμερο μετρήσαμε 27.730 θεατές που ενδιαφέρθηκαν να πάνε σινεμά, έναντι των 65.485 για το ίδιο διάστημα πέρσι.

Στην κορυφή έκανε το ντεμπούτο της η δραματική περιπέτεια «Επικίνδυνη Ομορφιά», κόβοντας 5.217 εισιτήρια (από 26 οθόνες). Ήταν η μοναδική ταινία που κατάφερε να κόβει χιλιάρια από την Πέμπτη έως και την Κυριακή, καθημερινά, με το σαββατόβραδο (1.646) να βρίσκεται μπροστά. Αντικειμενικά δεν είναι ένα καλό άνοιγμα, αλλά θα αναμείνουμε το ενδεχόμενο να εξακολουθήσει να έχει αξιοπρεπή ζήτηση λόγω δημοφιλίας του genre. Στο #2 έπεσε ηχηρά (-51%!) το αργεντίνικο «Κόλπο του Αιώνα», κόβοντας 3.915 εισιτήρια (από 29 οθόνες). 1.378 έκοψε το Σάββατο, ενώ στο σύνολο (41.618) παραμένει η πρώτη ταινία του φετινού καλοκαιριού. Η επανέκδοση της κλασικής «Ληστείας αλά… Ιταλικά» (φωτό) με τον Μάικλ Κέιν και τα περίφημα Mini Cooper ξεκίνησε την καριέρα της από το #3 με 2.744 εισιτήρια (από 13 οθόνες). Υπερφιλόδοξα μεγάλο το άνοιγμα, με το αποτέλεσμα να μην αποζημιώνει καθόλου. Στο #4 συναντάμε ακόμη ένα new entry, με το animated «Ο Πλανήτης του Γουίλι», που έκοψε 2.659 εισιτήρια (από 51 οθόνες), χωρίς να καταφέρει να «κλέψει» τις εντυπώσεις ανηλίκων και γονέων (ειδικά στο weekend!). Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το «Κλαμπ των Χωρισμένων» με βαρβάτη πτώση (-66%) και 2.487 εισιτήρια (από 24 οθόνες). Είναι η μοναδική γαλλική κωμωδία του φετινού καλοκαιριού που έπιασε πενταψήφιο νούμερο σε προσέλευση (13.351 εισιτήρια, μέχρι στιγμής)! Ξέρετε τι γνώμη έχω για τούτη την κατάσταση…

Πρωτοεμφανιζόμενη επανέκδοση στο #6, το πασίγνωστο «Κλουβί με τις Τρελές» (φωτό) κινήθηκε κάπως κατώτερα (αν τσεκάρει κανείς κι έναν μέσο όρο) από εκείνα τα Mini, κόβοντας 1.417 εισιτήρια (από 9 οθόνες), ενώ το ντεμπούτο του κάργα φεμινιστικού «Miss Απειθαρχία» καπάρωσε το #7, με 1.341 εισιτήρια (από 19 οθόνες). Ουδέν σχόλιον. Σαφώς καλύτερα κινήθηκε η επανέκδοση του κλασικού ψυχολογικού θρίλερ «Γυμνοί στον Ήλιο», πιάνοντας 1.162 εισιτήρια (από 3 οθόνες στην Αττική). Ακολουθεί ο animated «Πειρατής Μαυροδόντης και το Μαγικό Διαμάντι» (-51%) με 1.117 εισιτήρια (από 22 οθόνες), οδηγώντας το σύνολό του στα 26.831, και κλείνουμε με το επίσης πρωτοεμφανιζόμενο «Όχι Άλλο Καλοκαίρι» (και τέτοιες «κωμωδίες» στα θερινά σινεμά, if you ask me), το οποίο έκοψε 1.037 εισιτήρια (από 3 οθόνες) και ήταν ο τελευταίος τίτλος που συγκέντρωσε τετραψήφιο αριθμό εισιτηρίων…