Ελληνικό box-office: Με τα «Μυαλά»… στο EURO 2024.
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, εννοείται πως το animated «Τα Μυαλά που Κουβαλάς 2» συνέχισε να παίζει… μπάλα σχεδόν μόνο του, με διαφορά στην κορυφή, αν και ο μέγας νικητής του τετραημέρου ήταν… ο κυριακάτικος τελικός του EURO 2024. Που να έπαιζε και ελληνική ομάδα…
Μείναμε στάσιμοι σε σχέση με το προηγούμενο box-office report των 79.718 εισιτηρίων, κοινώς μετρήσαμε 80.456 θεατές σε προσέλευση, παρά ο γεγονός ότι στην πρώτη δεκάδα φιγουράρουν πέντε πρωτοεμφανιζόμενοι τίτλοι! Ουσιαστικά, ο ποδοσφαιρικός τελικός του EURO 2024… πετσόκοψε τα ταμεία χθες το βράδυ: 15.814 εισιτήρια έναντι των 29.912 του σαββατόβραδου! Χωρίς να αδικούμε και τις υψηλές θερμοκρασίες των ημερών, που (συνήθως) λειτουργούν αποτρεπτικά για το κοινό το οποίο σε τέτοιες περιπτώσεις… τρομοκρατείται από τα ΜΜΕ και δεν τολμά να εγκαταλείψει το κλιματιστικό του σπιτιού του (αν και με τους λογαριασμούς ρεύματος τούτη την περίοδο, δεν ξέρεις από πού να το πιάσεις!). Αυτονόητα, το animated sequel «Τα Μυαλά που Κουβαλάς 2» (-37%) παρέμεινε στην κορυφή, κόβοντας 23.951 εισιτήρια (από 138 οθόνες). Απάλευτα τα 8.199 του Σαββάτου, ενώ το γενικό σύνολο βρίσκεται πια σε άλλο level ανωτερότητας, στα 526.407 εισιτήρια! Και στο επόμενο τετραήμερο, μία από τα ίδια θα έχουμε…
Από εδώ και πέρα ξεκινά η σωρεία των new entries που ή «θυσιάστηκαν» εξαιτίας του κακού timing διανομής ή… «who cares?» κυριολεκτικά! Τέτοιο κρούσμα ήταν το «Fly Me to the Moon», το οποίο πήγε να πουλήσει σταριλίκι στη μαρκίζα με ζευγάρωμα των Σκάρλετ Τζοχάνσον και Τσάνινγκ Τέιτουμ, αλλά το πραγματικό θέμα του φιλμ (η αποστολή του Apollo 11 στη Σελήνη) ακύρωσε το ενδιαφέρον του μαζικού κοινού. Άνοιγμα μονάχα με 13.609 εισιτήρια (από 89 οθόνες). Τσίμπησε κάτι παραπάνω το σαββατόβραδο (5.662), αλλά η φάση ήταν κάπως… dead on arrival εξαρχής. Στις ΗΠΑ έπεσε βαρύ «λουκέτο», αλλά δεν φόρεσαν και βαριά πλερέζα διότι στην παραγωγή τα έχει σκάσει η Apple, η οποία περισσότερο νοιάζεται να το πλασάρει στην τηλεοπτική της πλατφόρμα ως original και major τίτλο κινηματογραφικής διανομής.
Νέα είσοδος και στο #3, με αναλογικά καλύτερα αποτελέσματα, για το αστυνομικό θρίλερ τρόμου «Longlegs» (φωτό), που έκοψε 11.150 εισιτήρια (από 51 οθόνες). Το αποτέλεσμα κάνει αυτές τις επιδόσεις ν’ αποκτούν μεγαλύτερη σημασία όταν παρατηρήσουμε πως (πέραν των χειμερινών αιθουσών) η πλειοψηφία των προβολών του ξεκινούσαν γύρω στις 23:00! Κι εδώ προτιμήθηκε το σαββατόβραδο (3.697). Το hype θα λειτουργήσει για κάποιες μέρες ακόμη, όμως, το word of mouth γέρνει επικίνδυνα προς το… «τι ήταν τούτο;». Στο #4 συναντάμε το «Hit Man» (-46%), με 4.782 εισιτήρια (από 31 οθόνες) και καλύτερη προσέλευση το Σάββατο (2.277), φυσικά. Βρίσκεται στα 18.454 σε σύνολο, μετά τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η πρωτοεμφανιζόμενη ιταλική δραμεντί «Πάντα Υπάρχει το Αύριο», κόβοντας 4.756 εισιτήρια (από 21 οθόνες). Πλασαρίστηκε ως τεράστια εισπρακτική επιτυχία στην πατρίδα της, όμως, δεν γίνονται κι αλλού… με το ζόρι αυτά τα πράγματα. Το adult κοινό κινητοποιήθηκε περισσότερο το Σάββατο (2.027).
Στο #6 έκανε… δράμα ποδαρικό η περιπέτεια καταστροφής «Twisters» (φωτό), με μόλις 3.309 εισιτήρια (από 51 οθόνες). Multiplex-άδικο (βασικά) θέαμα το οποίο σπάνια λειτουργεί στο πλαίσιο της καλοκαιρινής διανομής για την Ελλάδα, αλλά… στις ΗΠΑ τα βλέπουν αυτά, σιγά που θα λογαριάσουν τι θα κάνει στο… «small territory». Ακολουθεί η βρετανική κωμωδία «Μικρά Πρόστυχα Γράμματα» (με αξιοπερίεργα ισχυρή πτώση της τάξης του -70%!), κόβοντας 2.635 εισιτήρια (από 24 οθόνες). Μοναδική λογική εξήγηση, το ότι μπορεί να έχασε μερικά πολύ αβανταδόρικα «μαγαζιά» (τρίτη εβδομάδα προβολής, γαρ). Στο σύνολο, πάντως, έχει πιάσει ένα υπολογίσιμο νούμερο 34.814 εισιτηρίων.
Στο #8 συναντάμε το τελευταίο new entry που κατάφερε να εισχωρήσει στο top 10, την επανέκδοση της κοσμαγάπητης επιτυχίας «Πρόγευμα στο Τίφανις» (φωτό), με 1.845 εισιτήρια (από 3 οθόνες). Άνοιγμα κατώτερο των προσδοκιών και, παραδόξως, αρκετά χαμηλότερο εκείνου του χιτσκοκικού «Σιωπηλού Μάρτυρα», ο οποίος συνέχισε (από το #11) με δεύτερο τετραήμερο στα 1.456 εισιτήρια (από 7 οθόνες), έχοντας συγκεντρώσει 6.288 εισιτήρια στις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του. Το animated «Ο Πάντα-Πανγκ στην Αφρική» (+11% σε προσέλευση, 1.754 εισιτήρια, από 28 οθόνες και σύνολο στα 8.125) και το prequel «Ένα Ήσυχο Μέρος: Ημέρα Πρώτη» (-60%% σε προσέλευση, 1.591 εισιτήρια, από 20 οθόνες και σύνολο στα 22.138) ολοκληρώνουν ένα σκηνικό κατήφειας για τα θερινά σινεμά, που θυμούνται την «Barbie» και… κλαίνε!
Από το μέτωπο των επανεκδόσεων, η επερχόμενη «Υψηλή Κοινωνία» της νεοσύστατης REPERTORY έρχεται στα θερινά σινεμά από την 1η Αυγούστου, ημερομηνία «υψηλού ρίσκου» για κάποιους, αλλά και περίοδος απίστευτης νέκρας στον προγραμματισμό. Με αγωνία αναμένουμε το αποτέλεσμα του «πειράματος», με κόντρα… χολιγουντιανή glamour-ιά απόλυτης ψυχαγωγίας από το παρελθόν, ως «αντίδοτο» στα… αδειάσματα ραφιών του σήμερα! Break a leg!