Ελληνικό box-office: Το «τριολέ» του Αυγούστου…
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή τη φορά, καλύπτουμε και τα κενά των δύο προηγούμενων τετραημέρων του Αυγούστου (καθώς το «ελληνικό Χόλιγουντ» διακοπάρει τέτοια περίοδο, κλασικά…), μαζί με αυτό που μόλις πέρασε. Ακολουθεί… long read (γιατί ο Φραγκούλης τα θέλει όλα κομπλέ)!
Μέχρι σήμερα (στις 21 Αυγούστου, δηλαδή) δεν είχαμε εικόνα του τι συνέβαινε στα κινηματογραφικά ταμεία της χώρας, διότι… #Greek_kefi! Γραφεία διανομής να υπολειτουργούν λόγω θερινών αδειών, σε ίδιο mode και το αρμόδιο τμήμα του ΕΚΚ που συγκεντρώνει τα στοιχεία των εισιτηρίων, οπότε… σχεδόν «ραντεβού το Σεπτέμβρη», όπως αναγραφόταν στις μαρκίζες των χειμερινών κινηματογραφικών αιθουσών! Τουλάχιστον, για να αποφεύγω τη γκρίνια στα social, πλέον, ανακοινώνω από νωρίς πως δεν έφταιγα εγώ που δεν είχαμε box-office report όλο αυτό το διάστημα και επιστρέφω στις επάλξεις με το καθιερωμένο XL του Αυγούστου, το οποίο φροντίζει να καλύψει τα κενά και την περιέργεια των φανατικών αναγνωστών, με τα επίσημα ταμειακά δεδομένα των τελευταίων τριών τετραημέρων!
Από τα 123.679 εισιτήρια που είχαν κοπεί στην τελευταία μας καταγραφή του ελληνικού box-office, το τετραήμερο 3-6 Αυγούστου είδε μια απότομη πτώση στα 91.698, με την «Barbie» να παραμένει στην κορυφή για τρίτη εβδομάδα, εξασφαλίζοντας το… ακόμη απίστευτο για την εποχή νούμερο των 47.011 εισιτηρίων (από 135 οθόνες). Επίσης εντυπωσιακό ήταν το γεγονός ότι το έργο δούλευε εξίσου καλά τόσο στην Αττική (26.732 εισιτήρια, από 68 οθόνες), όσο και στο υπόλοιπο Ελλάδας (20.279 εισιτήρια, από 67 οθόνες). Στο top 10 είχαμε τέσσερις παρθενικές εμφανίσεις, εκ των οποίων η πιο δυναμική εμφανιζόταν στο #2 και ήταν το sequel «Meg 2: Η Τάφρος» (φωτό), με 12.007 εισιτήρια (από 66 οθόνες). Στα τέλη του Αυγούστου του 2018, το πρώτο φιλμ είχε ξεκινήσει πολύ καλύτερα, κόβοντας 26.080 εισιτήρια (από 100 οθόνες). Αλλά το προϊστορικό καρχαριοτέρας δεν είχε απέναντί του το… μεγαθήριο της Mattel! Έτσι, η πρώτη δεκάδα εκείνου του τετραημέρου διαμορφωνόταν ως εξής:
1. Barbie: 47.011 εισιτήρια (από 135 οθόνες)
2. Meg 2: Η Τάφρος: 12.007 εισιτήρια (από 66 οθόνες)
3. Επικίνδυνη Αποστολή: Θανάσιμη Εκδίκηση – Μέρος Πρώτο: 5.451 εισιτήρια (από 22 οθόνες)
4. Ο Απίθανος Μορίς: 5.343 εισιτήρια (από 45 οθόνες)
5. Τα Παιδιά των Άλλων: 2.857 εισιτήρια (από 14 οθόνες)
6. Ο Indiana Jones και Ο Δίσκος του Πεπρωμένου: 2.780 εισιτήρια (από 13 οθόνες)
7. Καμουφλάζ: 2.528 εισιτήρια (από 19 οθόνες)
8. Η Απόδραση του ‘77: 1.937 εισιτήρια (από 10 οθόνες)
9. Παγιδευμένη Ψυχή: Η Πορφυρή Πόρτα: 1.822 εισιτήρια (από 12 οθόνες)
10. Στο Στοιχείο τους: 1.655 εισιτήρια (από 15 οθόνες)
Στο περσινό αντίστοιχο τετραήμερο είχαν κοπεί μόλις 50.977 εισιτήρια, σχεδόν όσα μετρήσαμε μονάχα για την «Barbie» στο άνωθεν top, δηλαδή! Respect στην… κούκλα, δηλαδή, κι ας κάθονται να ξεκατινιάζονται όλοι στα social για το αν τους άρεσε ή όχι. Έργο που οδηγεί στα σινεμά τόσο κόσμο και γίνεται παγκόσμιο σημείο αναφοράς για κοινωνικές αναλύσεις ή την pop κουλτούρα… μια χαρά την κάνει τη δουλειά του κι ας είμαστε ευγνώμονες! Ακολούθησε το τετραήμερο 10-13 Αυγούστου, δίχως την… ευχή της «καλής Παναγιάς» (#sarcasm), οπότε εδώ τα εισιτήρια πέσανε στα 57.126 (30.500 τα αντίστοιχα περσινά!). Κοινώς… λαμπαδίτσα «Barbie» οφείλουν ν’ ανάψουν οι ιδιοκτήτες των ελληνικών κινηματογράφων, διότι κι εδώ πρωτιά είχε πιάσει, με 20.167 εισιτήρια (από 109 οθόνες). Κατά τα άλλα… τα μπάνια του λαού (και ουχί του εμπρηστού)! Από new entries, ξεχώριζε (σε κριτικές και word of mouth) το «Ο Εχθρός Δίπλα μου» (φωτό), με 5.248 εισιτήρια (από 25 οθόνες). Έτσι, η πρώτη δεκάδα εκείνου του τετραημέρου διαμορφωνόταν ως εξής:
1. Barbie: 20.167 εισιτήρια (από 109 οθόνες)
2. Meg 2: Η Τάφρος: 5.529 εισιτήρια (από 48 οθόνες)
3. Ο Εχθρός Δίπλα μου: 5.248 εισιτήρια (από 25 οθόνες)
4. Επικίνδυνη Αποστολή: Θανάσιμη Εκδίκηση – Μέρος Πρώτο: 4.336 εισιτήρια (από 31 οθόνες)
5. Γελάει Καλύτερα Όποιος Γελάει Τελευταίος: 4.052 εισιτήρια (από 12 οθόνες)
6. Ο Απίθανος Μορίς: 3.164 εισιτήρια (από 42 οθόνες)
7. Στο Στοιχείο τους: 2.598 εισιτήρια (από 26 οθόνες)
8. Ο Indiana Jones και Ο Δίσκος του Πεπρωμένου: 2.320 εισιτήρια (από 22 οθόνες)
9. Η Απόδραση του ‘77: 1.547 εισιτήρια (από 14 οθόνες)
10. Παγιδευμένη Ψυχή: Η Πορφυρή Πόρτα: 1.077 εισιτήρια (από 7 οθόνες)
Αισίως, καταλήγουμε στο τετραήμερο που μόλις αφήσαμε πίσω μας. Συγκριτικά με το ίδιο διάστημα πέρσι (53.154 εισιτήρια), (και) τα σημερινά 56.141 δείχνουν πως τούτη την περίοδο (κοντά στον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου) το ελληνικό κοινό ούτε με… εξορκισμό της μεγάλης οθόνης δεν θα τολμούσε να προτιμήσει το σινεμά από οτιδήποτε άλλο! Μπήκε και η «Barbie» (-28%) στην πέμπτη εβδομάδα προβολής της και… κόπασε κάπως το θηρίο, διατηρώντας όμως τη θέση της στην κορυφή, σταθερά! Έκοψε 14.484 (από 88 οθόνες), με καλύτερη συμπεριφορά του κοινού σε ολόκληρο το weekend (3.836 και 3.900, στις αντίστοιχες μέρες). Πρωτοστατεί εμφανώς η Αττική, πια (8.678 εισιτήρια, από 44 οθόνες). Το σύνολό της βρίσκεται στα 392.401 εισιτήρια, προφανώς μιλάμε για το εισπρακτικό φαινόμενο της χρονιάς (και παγκοσμίως) και στο box-office report του ερχόμενου τετραημέρου το «φράγμα» των τετρακοσίων χιλιάδων θεατών θ’ αποτελεί παρελθόν για την ελληνική αγορά…
Στο #2 άνοιξε μετριότατα (για να το πω κομψά…) το «Gran Turismo» (φωτό), κόβοντας 8.365 εισιτήρια (από 66 οθόνες). Περιέργως, τα πήγε λίγο καλύτερα στις δύο πρώτες μέρες προβολής του (2.108 και 2.121), ενώ υποχώρησε ελαφρά στο weekend (2.081 και 2.055). Το κοινό που αγαπά τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτων μάλλον είναι μαθημένο να τους παρακολουθεί από τη… μικρή οθόνη. Στο #3 ακολουθεί το sequel του «Meg» (-26%), με 4.083 εισιτήρια (από 26 οθόνες), με καλύτερη προσέλευση… την Παρασκευή (1.194), αν και τις υπόλοιπες μέρες φλέρταρε πάντοτε με το χιλιάρικο. Έχει φτάσει τα 33.165 σε σύνολο. Η έβδομη ταινία της κινηματογραφικής σειράς του «Mission: Impossible» (-30%) μάζεψε ακόμη 3.044 εισιτήρια (από 20 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 151.081 σε σύνολο, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το «Ο Εχθρός Δίπλα μου» με αναπάντεχα υψηλή πτώση (-49%) και 2.691 εισιτήρια (από 28 οθόνες). Σύνολο στα 10.453. Και έδειχνε πως θα μπορούσε να έχει αξιοπρεπή καριέρα (όχι με τέτοιο άπλωμα, όμως)…
Ελάχιστη άνοδο (+2%) παρουσίασε ως το μοναδικό θελκτικό animation για παιδιά το «Στο Στοιχείο τους» της Pixar, κόβοντας 2.621 εισιτήρια (από 24 οθόνες) και φέρνοντας το σύνολό του στα 96.364. Ακολουθεί η γαλλική κωμωδία «Γελάει Καλύτερα Όποιος Γελάει Τελευταίος» (-44%), με 2.273 εισιτήρια (από 13 οθόνες) και σύνολο στα 8.514. Στα ίδια επίπεδα (-4%) με το προηγούμενο τετραήμερο κρατήθηκε ο πέμπτος «Indiana Jones», κόβοντας 2.228 εισιτήρια (από 13 οθόνες). Σύνολο στα 161.337. Από κάθε άποψη, η μεγαλύτερη απογοήτευση της φετινής θερινής σεζόν. Στο #9 συναντάμε το παιδικό animation «Ο Απίθανος Μορίς» (-39%), με 1.930 (από 35 οθόνες). Τηρουμένων των αναλογιών της αγοράς και του κορεσμού τίτλων του συγκεκριμένου φιλμικού είδους, τα 16.985 που έχει κόψει μέχρι στιγμής φαντάζουν ικανοποιητικά. Το top 10 κλείνει με την πρωτοεμφανιζόμενη… γαλλική κωμωδία (φευ!) «Μια του… Ψεύτη» (φωτό), που είχαν την περιέργεια να δουν 1.869 θεατές (από 14 οθόνες). Ήρωες!
Από το πεδίο των επανεκδόσεων, είχαμε τρεις νέες περιπτώσεις με αξιοσημείωτα αποτελέσματα. Το «Fargo» των αδελφών Κοέν έκοψε 1.544 εισιτήρια (από 6 αθηναϊκές οθόνες), το αντονιονικό «Επάγγελμα: Ρεπόρτερ» (φωτό) έσκισε με 1.150 εισιτήρια από μόλις τέσσερις προβολές (!) στο θερινό σινέ ΡΙΒΙΕΡΑ των Εξαρχείων, ενώ η πολλοστή επιστροφή του «Εγκλήματος στο Οριάν Εξπρές» του 1974 μάλλον πήρε αυτό που της άξιζε (490 εισιτήρια, από 4 αθηναϊκές οθόνες).
Τέλος, επειδή η φάση είχε γίνει ολίγον… θρίλερ, να προσθέσω ότι αυτές τις μέρες η animated ταινία των «Super Mario Bros.» έπιασε την πρόβλεψή μου και ξεπέρασε τη διακοσάρα (200.573 εισιτήρια, για την ακρίβεια). Άξια!