FreeCinema

Follow us

ΠΑΓΙΔΕΥΜΕΝΗ ΨΥΧΗ: Η ΠΟΡΦΥΡΗ ΠΟΡΤΑ (2023)

(INSIDIOUS: THE RED DOOR)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πάτρικ Γουίλσον
  • ΚΑΣΤ: Τάι Σίμπκινς, Πάτρικ Γουίλσον, Σινκλέρ Ντάνιελ, Ρόουζ Μπερν, Λιν Σέι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 107'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Η οικογένεια των Λάμπερτ μπαίνει όλο και πιο βαθιά στα μονοπάτια του ανεξήγητου, επιχειρώντας ένα πέρασμα στην πίσω πλευρά της «Πορφυρής Πόρτας», ώστε να κλείσει οριστικά αυτή τη δίοδο με τον «άλλο κόσμο», όσο και να λογαριαστεί με τα… κληρονομικά μυστικά της.

Από τις ταινίες τρόμου που κατέληξαν να γίνονται franchise χάρη στην εμπορική τους επιτυχία, το «Insidious» θεωρώ πως είναι το πιο αξιοπερίεργο κι αλλόκοτο παράδειγμα. Με μια πλοκή διόλου συνεπή στην εξέλιξή του, μέτρησε τέσσερις συνέχειες με δράση που αποπροσανατόλιζε όλο και περισσότερο τον θεατή, σε βαθμό να δυσκολεύεται να θυμηθεί τι είχε συμβεί την (κάθε) προηγούμενη φορά. Είμαι ένας από αυτούς! Μπήκα να δω την «Πορφυρή Πόρτα» δίχως να μπορώ ν’ ακολουθήσω τι ακριβώς βίωνε τούτη τη φορά η οικογένεια Λάμπερτ. Ίσως να φταίει και το γεγονός ότι η μνήμη μου ξεφορτώνεται σχετικά γρήγορα τις πλέον άχρηστες πληροφορίες…

Ένας υπνωτιστής έχει «σβήσει» από τη μνήμη ένα διάστημα της ζωής του πατέρα Τζος και του υιού Ντάλτον, με σκοπό να μη «σκαλίσει» κι άλλο η οικογένεια των Λάμπερτ τα γεγονότα που τη συνέδεσαν στο παρελθόν μ’ έναν κάποιο δαιμονισμό (ή κάτι τέτοιο…). Μετά την κηδεία της γιαγιάς (κομβικός χαρακτήρας στα προηγούμενα φιλμ), ο Τζος οδηγεί τον Ντάλτον στο κολέγιο όπου πρόκειται να σπουδάσει (στο τμήμα Καλών Τεχνών) κι εκεί, εξερευνώντας το υποσυνείδητό του για ν’ αντλήσει έμπνευση και να ζωγραφίσει, εντοπίζει την περίφημη «Πορφυρή Πόρτα», αλλά και μια δυναμική που του επιτρέπει να έχει εξωσωματικές εμπειρίες, οι οποίες θα τον φέρουν αντιμέτωπο με νεκρούς από… την «άλλη πλευρά».

Ο Πάτρικ Γουίλσον εκτελεί εδώ και χρέη σκηνοθέτη (γιατί;), μ’ ένα σενάριο που αγωνίζεται να διατηρήσει τη συνοχή του, με μεταφυσικές υποπλοκές και τις συνήθεις συνδέσεις με το γενεαλογικό δέντρο των Λάμπερτ, όπου εδώ εστιάζουν στο μυστήριο που καλύπτει το παρελθόν του πατέρα του Τζος. Ο νεαρός και καθόλου χαρισματικός Τάι Σίμπκινς πρωταγωνιστεί λες και κάνει… πρώτη ανάγνωση του ρόλου του, εντός ενός αλαλούμ κολεγιακών υπο-ιστοριών / σεκάνς (με πλέον άκυρη εκείνη του ομοφοβικού και ρατσιστή «νταή» μιας αδελφότητας), κάνοντας τον θεατή να σκέφτεται πως οτιδήποτε μπορεί να ήταν υποχρεωμένος ν’ αντιμετωπίσει πίσω από την πόρτα του τίτλου, μπορεί και να ήταν πιο ευχάριστο!

Ο μεγάλος απών από το έργο είναι ο… τρόμος (!), με δυο-τρία φτηνά «μπου» να επιχειρούν να σε ταρακουνήσουν από τη θέση σου, ενώ το υπόλοιπο φιλμ δεν επιφυλάσσει τίποτε το gory ή το δημιουργικό στο πλαίσιο του συγκεκριμένου genre. Ο χαρακτήρας που υποδύεται η Λιν Σέι φυσικά και κάνει το πέρασμά του κι από εδώ, υποσχόμενη (στο φινάλε) έναν απαραίτητο και χρωστούμενο διάλογο που πρέπει να κάνει ο Τζος με τη μακαρίτισσα τη μητέρα του. Ελπίζω να βρεθούν κάπου για καφέ και όχι μπροστά από κάμερες για έκτη φορά! Γιατί την επόμενη, παίζει να βρουν κι εμένα πίσω από την «Πορφυρή Πόρτα»!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ρωτήστε τον εαυτό σας με ειλικρίνεια: θυμάστε τι γινόταν στα προηγούμενα; Εάν ναι, προχωρήστε με δική σας ευθύνη. Εάν όχι, join our club.


MORE REVIEWS

ΜΗΤΡΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ

Στα αμερικανικά suburbs του ’60, δύο αγαπημένες γειτόνισσες βιώνουν μία τραγωδία που θα μετατρέψει τις ζωές τους σε θρίλερ. Ή μήπως κάποια από τις δύο έχει φαντασία που οργιάζει;

ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

Ο Άλεν πρόκειται να αποτοξινωθεί από τη βία. Πως πρόκειται να επιζήσει, όμως, σε μια κοινωνία στην οποία η άσκηση της βίας αποτελεί θεμελιακή αρχή;

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ

Έπειτα από τον θάνατο του έφηβου γιου της μπροστά στα μάτια της, ανύπαντρη μητέρα εγκαταλείπει τη Μαδρίτη για τη Βαρκελώνη, προς αναζήτηση του πατέρα του παιδιού της, ο οποίος όλα αυτά τα χρόνια αγνοούσε την ύπαρξή του. Η απόφασή της αυτή θ’ αποδειχθεί άκρως αποκαλυπτική για μια σειρά από γυναίκες και... άνδρες που συναντά στο διάβα της.

Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Οι φλόγες του πολέμου φαίνεται πως θα φουντώσουν ξανά στην Ευρώπη, όμως, η γαλλική μπουρζουαζία έχει άλλες έγνοιες: να ερωτευτεί και να πάει για κυνήγι!

ΤΙΓΡΗΣ

Κτηνίατρος ζωολογικού κήπου επαρχιακής πόλης της Ρουμανίας, η οποία βρίσκεται σε ψυχολογική πίεση λόγω απώλειας νεογέννητου μωρού και απιστίας συντρόφου, χάνει από την προσοχή της την τίγρη που φρόντιζε, με αποτέλεσμα το άγριο θηρίο να περιπλανιέται ελεύθερο στους δρόμους.

MR KLEIN

MR KLEIN

Το προηγούμενο το λέγανε «Το Τελευταίο Κλειδί». Τι έγινε, πάλι; Καλέσανε κλειδαρά; Ας τη χτίσει κάποιος τη ρημάδα την πόρτα!