FreeCinema

Follow us

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΘΑΝΑΣΙΜΗ ΕΚΔΙΚΗΣΗ – ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ (2023)

(MISSION: IMPOSSIBLE: DEAD RECKONING - PART ONE)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Δράσης
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κρίστοφερ ΜακΚουόρι
  • ΚΑΣΤ: Τομ Κρουζ, Χέιλι Άτγουελ, Βινγκ Ρέιμς, Σάιμον Πεγκ, Ρεμπέκα Φέργκιουσον, Βανέσα Κέρμπι, Χένρι Τσέρνι, Εσάι Μοράλες, Πομ Κλεμεντίφ, Σέι Γουίγκαμ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 163'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Δύο κομμάτια ενός περιζήτητου κλειδιού, που χάθηκε με τη βύθιση ενός ρωσικού υποβρυχίου, φαίνεται ότι συνδέονται με την «Οντότητα», μια πειραματική τεχνητή νοημοσύνη η οποία απέκτησε αυτονομία σκέψης και, πλέον, έχει καταφέρει να διεισδύσει σε αμυντικά και στρατιωτικά συστήματα, όσο και δίκτυα πληροφοριών ολόκληρου του πλανήτη. Ο Ίθαν Χαντ πρέπει να τα βρει… πριν να είναι αργά για την ανθρωπότητα!

Καθώς έπαιζαν οι τίτλοι τέλους του πρώτου μέρους της «Θανάσιμης Εκδίκησης», δεν μπορούσα παρά να σκέφτομαι ότι ο Τομ Κρουζ είναι ο τελευταίος αληθινός star που έβγαλε το Χόλιγουντ, με μια στόφα που παραπέμπει στο κλασικό παρελθόν των studios. Δεν υπήρξε κανένας άλλος μετά απ’ αυτόν, όχι απλά που να προσπάθησε να του μοιάσει, αλλά και που να (τον) έφτασε σε παρόμοια επίπεδα γοήτρου, δημοφιλίας και κατορθωμάτων (έστω και στο πλαίσιο της φιλμογραφίας του). Από ταμειακές αποδόσεις και franchises, μέχρι και συνεργασίες με σημαντικούς σκηνοθέτες που τον χειρίστηκαν (και) ως έναν ικανότατο ερμηνευτικά ηθοποιό, ο Τομ Κρουζ τα έκανε όλα. Και δεν βλέπω να επαναλαμβάνεται αυτό το φαινόμενο στο σινεμά, για πολλά χρόνια (αν όχι ποτέ!)…

Για την ταινία τώρα, τι να πω; Αρχικά, ούτε που κατάλαβα πότε πέρασε η ώρα! Σινεμά, με την πλήρη έννοια της λέξης. Σίγουρα ισάξια με την «Πτώση» του 2018 και σε πολλά σημεία upgraded σε εκτέλεση, συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο την πλοκή με την αριστεία κατασκευής, σχολιάζει… ψυχαγωγικά κάποιες από τις τεχνολογικές αγωνίες του σήμερα, χαρίζει σεκάνς δράσης ασύγκριτα ρεαλιστικές που μπαίνουν στην κατηγορία του instant classic με το που τις δεις (και κλείσεις το στόμα σου μετά…), ενώ δεν κρύβει και μια διάθεση να παίξει με «Easter eggs» σινεφιλίας, από τον πρώτο «Ροζ Πάνθηρα» (1963), την «Κλέφτρα» (1966) και το «Wanted» (2008), για να αναφέρω αυτά που με έκαναν να μειδιάσω κομμάτι πιο ευχάριστα.

Υπάρχει μια αχρείαστη «κοιλιά» στη μεγάλη σεκάνς του βενετσιάνικου gala, η οποία εκλιπαρεί για ένα γερό ψαλίδισμα στο μοντάζ, ώστε να επιτρέψει στη «Θανάσιμη Εκδίκηση» ν’ αγγίξει την τελειότητα, όμως, η καταδίωξη στη Ρώμη και η αδιανόητα μπριόζα κορύφωση στο Οριάν Εξπρές, σαφώς και καταφέρνουν να σε κάνουν να ξεπεράσεις κάθε ενδοιασμό και ν’ απολαύσεις αυτά που έχει να σου προσφέρει η ταινία στη μεγάλη οθόνη. Είναι έργο που απαιτεί μεγάλες διαστάσεις και προσφέρει μεγάλο θέαμα, με stunts του Τομ Κρουζ που αψηφούν από τη λογική έως και… την ηλικία του (!). Πλέον, ο πρωταγωνιστής δεν είναι ο… κοντός με το αγορίστικο look, αλλά ένας ηθοποιός που πείθει για την ωριμότητα και τη φινέτσα του, φέρνοντας στο νου το παλαιομοδίτικο πρότυπο ενός Κάρι Γκραντ (από την περίοδο των χιτσκοκικών περιπετειών, αλλά δίχως να τον παρασύρει το σενάριο σε παρόμοια χιουμοριστικά μονοπάτια).

Η μόδα που μαστίζει το Χόλιγουντ εσχάτως, με το «η συνέχεια προσεχώς», εδώ δεν πέφτει καθόλου άγαρμπα, ούτε σου «πουλάει» ένα cliffhanger με το ζόρι, για να «τσιμπήσεις» το δόλωμα και να θέλεις να γυρίσεις τρέχοντας στο σινεμά το 2024. Περισσότερο σε κάνει να… ζηλεύεις που δεν έχει κι άλλο! Όσο για την επιστροφή του κοινού, αυτή είναι δεδομένη. Ο Τομ Κρουζ να ‘ναι καλά!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Όποιος έχει πρόβλημα με μια τέτοια ταινία, πρώτα το πρόβλημα το έχει με τον εαυτό του κι ύστερα με το σινεμά συνολικά. Αψεγάδιαστη περιπέτεια δράσης, που κρατά ψηλά τον πήχη της ψυχαγωγίας στο ίδιο το franchise του «Mission: Impossible» και κάνει καλή παρέα στο τέταρτο κεφάλαιο του «John Wick», με το οποίο μοιράζεται τον τίτλο της καλύτερης ταινίας της χρονιάς για το συγκεκριμένο genre. Να ευχηθούμε να είναι έτσι (αν όχι καλύτερη) και η επερχόμενη όγδοη ταινία. Όσο για εσάς που μείνατε ευχαριστημένοι με το… φιάσκο του τελευταίου «Indiana Jones», για περάστε κι απ’ τον κύριο Ίθαν Χαντ και τα ξαναλέμε…


MORE REVIEWS

ΜΗΤΡΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ

Στα αμερικανικά suburbs του ’60, δύο αγαπημένες γειτόνισσες βιώνουν μία τραγωδία που θα μετατρέψει τις ζωές τους σε θρίλερ. Ή μήπως κάποια από τις δύο έχει φαντασία που οργιάζει;

ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

Ο Άλεν πρόκειται να αποτοξινωθεί από τη βία. Πως πρόκειται να επιζήσει, όμως, σε μια κοινωνία στην οποία η άσκηση της βίας αποτελεί θεμελιακή αρχή;

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ

Έπειτα από τον θάνατο του έφηβου γιου της μπροστά στα μάτια της, ανύπαντρη μητέρα εγκαταλείπει τη Μαδρίτη για τη Βαρκελώνη, προς αναζήτηση του πατέρα του παιδιού της, ο οποίος όλα αυτά τα χρόνια αγνοούσε την ύπαρξή του. Η απόφασή της αυτή θ’ αποδειχθεί άκρως αποκαλυπτική για μια σειρά από γυναίκες και... άνδρες που συναντά στο διάβα της.

Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Οι φλόγες του πολέμου φαίνεται πως θα φουντώσουν ξανά στην Ευρώπη, όμως, η γαλλική μπουρζουαζία έχει άλλες έγνοιες: να ερωτευτεί και να πάει για κυνήγι!

ΤΙΓΡΗΣ

Κτηνίατρος ζωολογικού κήπου επαρχιακής πόλης της Ρουμανίας, η οποία βρίσκεται σε ψυχολογική πίεση λόγω απώλειας νεογέννητου μωρού και απιστίας συντρόφου, χάνει από την προσοχή της την τίγρη που φρόντιζε, με αποτέλεσμα το άγριο θηρίο να περιπλανιέται ελεύθερο στους δρόμους.