FreeCinema

Follow us
22.0823:00

Ελληνικό box-office: Οι ήσυχες μέρες του Αυγούστου…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή τη φορά, καλύπτουμε τα κενά των δύο πιο καυτών τετραημέρων του Αυγούστου (καθώς ουδείς ήταν στο πόστο του για να μετρά εισιτήρια, πλην των αρμόδιων τμημάτων στα γραφεία διανομής), μαζί μ’ αυτό που μόλις πέρασε! Ακολουθεί… long read (όχι θα τ’ άφηνε ο Φραγκούλης)!

Μέχρι τις 19 Αυγούστου (για τουλάχιστον δύο εβδομάδες, δηλαδή) δεν είχαμε πάρει χαμπάρι του τι συνέβαινε στα κινηματογραφικά ταμεία της χώρας, διότι… #Greek_kefi! Ο επαγγελματισμός του… «ελληνικού Χόλιγουντ» πάει διακοπές τέτοια περίοδο, σιγά που θα κάθονταν να μαζεύουν εισιτήρια. Έτσι, για να κατευνάσω τη γκρίνια που άκουσα όλες αυτές τις μέρες στα social, λες κι έφταιγα εγώ που δεν είχαμε box-office report, έρχεται το… σχεδόν καθιερωμένο XL του Αυγούστου, για να καλύψει τα κενά και την περιέργεια των φανατικών αναγνωστών, με τα επίσημα ταμειακά δεδομένα των τελευταίων τριών τετραημέρων!

Από τα 48.103 εισιτήρια που είχαν κοπεί στην τελευταία μας καταγραφή του ελληνικού box-office, το τετραήμερο 4-7 Αυγούστου είδε μια ελάχιστη αύξηση μέχρι τα 50.977. Δηλαδή, το «Bullet Train» (φωτό) και ο Μπραντ Πιτ δεν κατάφεραν ν’ απογειώσουν τα ταμεία, κόβοντας 24.200 εισιτήρια (από 110 οθόνες!). 5.146, 5.278, 7.521 και 6.255 εισιτήρια ήταν αυτά που μέτρησε το φιλμ στο opening του, φανερώνοντας πως ούτε καν στο weekend δεν είχε όρεξη (ή και τα χρήματα…) ο κόσμος για να πάει σινεμά. Σκανδαλωδώς, τα 17.288 από αυτά κόπηκαν στην Αττική (από 63 οθόνες), με το υπόλοιπο Ελλάδας να πηγαίνει άκλαυτο (ή, με άλλα λόγια, όταν είστε σε διακοπές, ακόμη κι αν υπάρχουν στο μέρος που βρίσκεστε, τα έχετε χεσμένα τα θερινά…). Το μοναδικό άλλο «άξιο λόγου» άνοιγμα ήταν εκείνο της (ο Θεός να την κάνει…) κωμωδίας «Επίσημη Συμμετοχή», με 7.196 εισιτήρια (από 22 οθόνες). Βασικά από Αττική κι εδώ (6.498 εισιτήρια, από 20 οθόνες). Έτσι, το top 10 εκείνου του τετραημέρου διαμορφώθηκε ως εξής:

1. Bullet Train: 24.200 εισιτήρια (από 110 οθόνες)

2. Επίσημη Συμμετοχή: 7.196 εισιτήρια (από 22 οθόνες)

3. Σμύρνη μου Αγαπημένη: 2.609 εισιτήρια (από 12 οθόνες)

4. Thor: Love and Thunder: 2.590 εισιτήρια (από 29 οθόνες)

5. Άιφελ: 2.321 εισιτήρια (από 9 οθόνες)

6. Η Οικογένεια του Μεγαλοπατούσα: 1.968 εισιτήρια (από 25 οθόνες)

7. Top Gun: Maverick: 1.675 εισιτήρια (από 13 οθόνες)

8. Ο Μικρός Νικόλας και το Κυνήγι του Κρυμμένου Θησαυρού: 1.352 εισιτήρια (από 16 οθόνες)

9. Elvis: 1.088 εισιτήρια (από 7 οθόνες)

10. Θεέ μου Τι σου Κάναμε; 3: 1.016 εισιτήρια (από 7 οθόνες)

Πάντως, για να μην είμαι άδικος, το περσινό αντίστοιχο τετραήμερο είχαν κοπεί μόλις 25.210 εισιτήρια, κοινώς… λαμπάδα στο μπόι του Μπραντ! Ενώ σ’ εκείνο που έπιανε μέσα και το Δεκαπενταύγουστο, τα περσινά 30.337 έγιναν φέτος 30.500, δηλαδή σταθερά… μη σινεφίλ η Παναγία (μαζί με τον εορτασμό – αργία της Δευτέρας, φτάσαμε τα 36.779)! Δυστυχώς, υπήρξαν κάποια κενά στο reporting που είχα στη διάθεσή μου, όμως, δεν ήταν κάτι συνταρακτικό (όπως τα υπολόγισα), ενώ από πρεμιέρες (μιλάμε για τετραήμερο… «αυτοκτονίας» ταινιών, έτσι;), μονάχα ο «Αντικαταστάτης» (φωτό) μπήκε οριακά στη δεκάδα, με τριψήφιο νούμερο. Όσο για το «Bullet Train», σημείωσε σημαντική πτώση προσέλευσης (-57%). Έτσι, το top 10 του τετραημέρου 11-14 Αυγούστου διαμορφώθηκε ως εξής:

1. Bullet Train: 10.621 εισιτήρια (από 79 οθόνες)

2. Thor: Love and Thunder: 2.627 εισιτήρια (από 24 οθόνες)

3. Επίσημη Συμμετοχή: 2.212 εισιτήρια (από 14 οθόνες)

4. Θεέ μου Τι σου Κάναμε; 3: 1.959 εισιτήρια (από 14 οθόνες)

5. Elvis: 1.947 εισιτήρια (από 27 οθόνες)

6. Top Gun: Maverick: 1.886 εισιτήρια (από 12 οθόνες)

7. Το Τέλειο Αφεντικό: 1.544 εισιτήρια (από 13 οθόνες)

8. Η Οικογένεια του Μεγαλοπατούσα: 1.520 εισιτήρια (από 29 οθόνες)

9. Σμύρνη μου Αγαπημένη: 883 εισιτήρια (από 11 οθόνες)

10. Ο Αντικαταστάτης: 847 εισιτήρια (από 15 οθόνες)

Αισίως, καταλήγουμε στο τετραήμερο που μόλις αφήσαμε πίσω μας. Συγκριτικά με το ίδιο διάστημα πέρσι (41.523 εισιτήρια), τα σημερινά 53.154 φαντάζουν κάπως καλύτερα, αλλά και πάλι… θυμάστε τι έχω πει για τη «ζώνη ασφαλείας» της εβδομηντάρας σε τούτη τη θερινή σεζόν. Κοινώς, είμαστε πίσω! Και για τις τσέπες των ανθρώπων που δουλεύουν τα θερινά σινεμά, επικίνδυνα πίσω… Αυτές τις μέρες, λοιπόν, την πρωτιά κατέκτησε το animated «Minions 2: Η Άνοδος του Γκρου» (φωτό), κόβοντας 16.084 εισιτήρια (από 83 οθόνες). Μιλάμε για το 31% της αγοράς. Το νούμερο φαίνεται μικρό γιατί εδώ μιλάμε μόνο για original version προβολές (οι μεταγλωττισμένες στα ελληνικά ξεκινούν από αυτή την Πέμπτη). Και… αν ξανακούσω ενήλικα να διαμαρτύρεται γιατί δεν βρίσκει αγγλόφωνες κόπιες σε αρκετά σινεμά ή τις ώρες που γουστάρει, με τέτοια προσέλευση σε κανονικό πρόγραμμα και τόσα σινεμά, ειλικρινά, θα ψάχνω να βρω ρόπαλο για να βαράω! Περιέργως, η καλύτερη μέρα τούτου του prequel του «Εγώ, ο Απαισιότατος» (2010) ήταν η Πέμπτη (4.934), δηλαδή ακολουθήθηκε μία τακτική που παρατηρούμε περισσότερο στα ανοίγματα franchises ενηλίκων ή πιο pop έργων. Στις επόμενες μέρες μετρήσαμε τα αντίστοιχα νούμερα: 3.284, 3.771 και 4.095. Η Αττική είχε τη μερίδα του λέοντος (10.274 εισιτήρια, από 46 οθόνες), φυσικά. Τα «Minions» αναμένεται να… πολλαπλασιάσουν (πάνω από δύο φορές, λογικά) τα εισιτήριά τους με τις προβολές στα ελληνικά στο επερχόμενο τετραήμερο.

Στο #2 έπεσε το «Bullet Train» (-50%), κόβοντας 5.326 εισιτήρια (από 48 οθόνες). Σαββατόβραδο με 1.598 εισιτήρια στο τρίτο weekend της ταινίας, ένα πράγμα μπορεί να σημαίνει: ζόρικη η ταύτισή του με τους θεατές. Και το σύνολο (68.703) δείχνει να συμφωνεί με αυτή την άποψη, αν και κάποιο ρόλο έπαιξε και το όχι και τόσο λαοφιλές (για σινεμά…) timing των αυγουστιάτικων διακοπών. Στο #3 ακολουθεί η επανέκδοση του πολύ αγαπητού (κυρίως στο γυναικείο κοινό) δράματος του Κλιντ Ίστγουντ «Οι Γέφυρες του Μάντισον» (φωτό). Μία απροσδόκητη επιλογή για επιστροφή στα θερινά σινεμά, η οποία απέδωσε αρκετά καλά, σε αναλογία με τα συνήθη νούμερα που βλέπουμε στις επανεκδόσεις εσχάτως: 3.715 εισιτήρια (από 16 οθόνες). Προφανώς και προτιμήθηκε το Σάββατο (1.207) από το adult κοινό. Πλάκα-πλάκα, καλύτερα θα πάει από πολλές πρεμιέρες του φετινού καλοκαιριού.

Στο #4 άνοιξε η… άνευ δημοσιογραφικής προβολής (και κριτικών) γαλλική κωμωδία «Που Πάω Πάλι ο Άνθρωπος», remake άλλου ιταλικού βασανιστηρίου «του καλοκαιριού» με τον Κέκο Τζαλόνε από το 2016. Έκοψε 3.564 εισιτήρια (από 14 οθόνες), με καλύτερη συμπεριφορά στο σαββατόβραδο (1.112), φυσικά. MEDIA να ‘χουν αυτές οι ευρωπαϊκές «ταινιάρες»… κι έχει ο Θεός! Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει ο ανθεκτικότατος (παρά τις «κακουχίες» της μεγάλης του διάρκειας) «Elvis» (+40% στην ένατη εβδομάδα προβολής του!) του Μπαζ Λούρμαν (φωτό), με 2.728 εισιτήρια (από 12 οθόνες). Κινείται αργά αλλά σταθερά, πιάνοντας τα 66.937 σε σύνολο μέχρι στιγμής. Δικαίως, αν ρωτάτε κι εμένα, που έβαλα τούτη τη βιογραφία στη λίστα με τις δέκα καλύτερες ταινίες της κινηματογραφικής σεζόν που πρόσφατα αφήσαμε πίσω μας.

Στο #6, ακριβώς στα ίδια επίπεδα προσέλευσης (2.627 εισιτήρια, από 20 οθόνες), συναντάμε το Marvel-ικό sequel «Thor: Love and Thunder», που έχει πλέον φτάσει τα 166.710 σε σύνολο. Δεν του το ‘χα (για τόσο σούργελο ταινίας…)! Ακολουθεί το ανεξάρτητο σουξέ που ξεχώρισε εισπρακτικό στο φετινό καλοκαίρι, «Το Τέλειο Αφεντικό» (+17%), με 1.804 εισιτήρια (από 13 οθόνες). Εξακολουθώ να υπερασπίζομαι την αρνητική μου κρίση απέναντι σε τούτο το φιλμ, κι ας δοκίμασαν να το δουν στα σινεμά 54.413 θεατές. Στο #8, δεν καταλαβαίνει μία ο Τομ Κρουζ και το «Top Gun: Maverick» (-10% μόλις, ενώ συνεχίζει την προβολή του εδώ και δεκατρείς εβδομάδες!). Έκοψε ακόμη 1.694 εισιτήρια (από 13 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 274.367 σε σύνολο. Ο ορισμός του θετικού word of mouth, μετά από ένα εντελώς δειλό ξεκίνημα. Ντεμπούτο στο #9 για τους «Εραστές» (φωτό) από τη Γαλλία, με 1.506 εισιτήρια (από 11 οθόνες). Να το ξαναπώ; MEDIA να ‘χει… κι έχει ο Θεός! Φινάλε με το οικογενειακό γαλλικό και μεταγλωττισμένο στα ελληνικά live action «Ο Μικρός Νικόλας και το Κυνήγι του Κρυμμένου Θησαυρού», με 1.461 εισιτήρια (από 9 οθόνες). Το σύνολο στα 25.143 θεωρείται επιτυχία, καθώς το είδος αυτό στη χώρα μας (και δη στη γλώσσα μας) σπανιότατα έχει συγκινήσει τους θεατές κάθε ηλικίας.