FreeCinema

Follow us
26.0219:00

Ελληνικό box-office: Χωρίς major release… μας «έσκασε» Βέντερς!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, εν τη απουσία κάποιας μεγάλης νέας κυκλοφορίας, το «Υπέροχες Μέρες» του Βιμ Βέντερς… «έκλεψε» την πρώτη θέση! Το σύνολο της προσέλευσης, δε, μόνο χαρά δεν προσφέρει…

Τα 80.686 εισιτήρια που μετρούσαμε στο προηγούμενο box-office report υποχώρησαν κι άλλο αυτές τις μέρες, για να καταλήξουν στην απογοήτευση των 74.686. Στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι είχαμε την αργία της Καθαράς Δευτέρας, οπότε δεν ωφελεί να κάνω συγκρίσεις. Και πάλι θα επαναλάβω αυτό που έγραφα την προηγούμενη Δευτέρα: «αποτέλεσμα κακού προγραμματισμού και μέτριων φιλμ που δεν θα μπορούσαν να κρατήσουν την προσέλευση σε υψηλότερα επίπεδα». Όταν, δε, βλέπεις πως στο #1 βρέθηκε (κάνοντας ντεμπούτο!) η τελευταία ταινία του Βιμ Βέντερς, «Υπέροχες Μέρες», αντιλαμβάνεσαι τις… δυσκολίες που βιώνει η ελληνική αγορά. Φυσικά, όλο αυτό δεν προέκυψε μονάχα εξαιτίας της απουσίας (mainstream, βασικά) ανταγωνισμού. Στο άνοιγμα της ταινίας δόθηκε ένα εξωφρενικό boost αριθμού αιθουσών, τόσο ασυνήθιστο που… μύρισε «αρπαχτή»! Τα 10.896 εισιτήρια (από 38 οθόνες) ήταν κυρίως αποτέλεσμα του σαββατόβραδου (4.379) και σ’ αυτό έδωσαν επιπλέον ώθηση: α) το όνομα του σκηνοθέτη, β) μία οσκαρική υποψηφιότητα (στην κατηγορία του ξενόγλωσσου φιλμ) και γ) οι (τυπικά) ενθουσιώδεις κριτικές («auteur», ξέρετε…). Σε περίπτωση που κάποιος δεν «έπιασε» την αναφορά στην «αρπαχτή», ας σκεφτεί ότι προσφάτως η «Τελευταία Παμπ» του Κεν Λόουτς έκανε πρεμιέρα σε 16 οθόνες, κόβοντας 4.682 εισιτήρια. Do the math. Και δεν είναι ότι τον Λόουτς τον είχανε στο «φτύσιμο». Απλά, ήταν πιο… κανονική ταινία. Εδώ παίζουν… τουαλέτες στο Τόκιο! Βούτα τους από νωρίς κι ότι καταφέρουμε να πιάσουμε, ελπίζοντας σε κάποιο θετικό word of mouth από εκείνους που τους αρέσουν… τα πάντα και ενίοτε τυγχάνουν και «ψαγμένοι».

Η ρομαντική κομεντί «Λατρεύω να σε Μισώ» (-29%) πέφτει στο #2, κόβοντας 7.662 εισιτήρια (από 46 οθόνες). Η ανάγκη για κάτι… απλά ψυχαγωγικό, για κάθε είδους κοινό και ηλικία, έχει οδηγήσει το φιλμ σε σύνολο 47.150 εισιτηρίων. Δεν (κατα)δικάζω! Νέα είσοδος στο #3 για το απίστευτο αλαλούμ τρόμου «Εκεί που το Κακό Παραμονεύει» από την Αργεντινή (φωτό), με 7.410 εισιτήρια (από 55 οθόνες). Είχε και υποστήριξη από τα multiplex, αλλά δεν είχε παρόμοια υποδοχή με το επίσης εκκεντρικό «Μίλα μου» (αλλά αγγλόφωνο), που είχε ανοίξει με 12.018 εισιτήρια (από 66 οθόνες) στις αρχές του περασμένου Νοέμβρη. Το «Poor Things» (-19%) ακολουθεί, με 6.344 εισιτήρια (από 47 οθόνες). Έχει φτάσει τα 405.381 σε σύνολο! Απειλεί έως και τη «Φόνισσα» (429.374); Θα έλεγα πως έχουμε σασπένς εδώ! Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το animated «Γάτες στο Μουσείο» (-16%!), με 5.130 εισιτήρια (από 46 οθόνες). Ένα απρόσμενο σουξέ (με διάρκεια!) για τούτο το είδος, με σύνολο στα 37.627, πια.

Στο #6 συναντάμε το gay δράμα «Άγνωστοι Μεταξύ μας» (-30%), με 4.784 εισιτήρια (από 32 οθόνες). Υπερβολικά μεγάλο το hype στα social, σε αναλογία με ένα σύνολο πρώτων έντεκα ημερών προβολής στα 16.058 εισιτήρια. Καταλαβαίνετε, έτσι; Το «home entertainment». Κανονικά, το ίδιο πλήγμα θα έπρεπε να είχε επίδραση και στην καριέρα των «Παιδιών του Χειμώνα» (-33%), όμως, τούτο εδώ το τόσο feelgood έργο έχει φτάσει τα 71.744 εισιτήρια, μάλλον ξεπερνώντας τις προσδοκίες της αγοράς. Σ’ αυτό το τετραήμερο έκοψε 4.552 εισιτήρια (από 41 οθόνες). Στο #8 συναντάμε την κομιξάδικη «Madame Web» της Marvel, η οποία καταποντίστηκε με πτώση της τάξης του -62% (!), κόβοντας 3.698 εισιτήρια (από 42 οθόνες). Σύνολο διόλου… υπερ-ηρωικό, στα 17.202! Ακολουθεί το δεύτερο sequel της animated «Μάγιας της Μέλισσας» (-36%), με 2.435 εισιτήρια (από 54 οθόνες) και σύνολο στα 12.750. Κλείνουμε με τη νέα είσοδο της πολεμικής περιπέτειας «Εμπόλεμη Ζώνη» (φωτό), με 2.150 εισιτήρια (από 27 οθόνες). Μία καλογυρισμένη και τίμια ταινία για το είδος της, το οποίο όμως σπάνια λειτουργεί στις αίθουσες σήμερα.

Μπροστά στην (εσχάτως) έλλειψη ταινιών με «πόδια», εξακολουθεί να παρατηρείται το φαινόμενο τρομερής αντοχής τίτλων που συνάντησαν κοινή αποδοχή από κριτικούς και κοινό, με αριστουργηματικά (και οσκαρικά!) παραδείγματα όπως η «Ζώνη Ενδιαφέροντος» (εντέκατη εβδομάδα προβολής!) που έκοψε 1.547 εισιτήρια (από 19 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 52.513 εισιτήρια ή το «Ανατομία μιας Πτώσης» (εικοστή έκτη εβδομάδα προβολής!) (φωτό) που έκοψε 467 εισιτήρια (από 7 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 61.824. Το δεύτερο ειδικά δεν έχει πάψει να φέρνει τετρακοσάρια ή πεντακοσάρια κάθε τετραήμερο εδώ και μήνες! Πιο πίσω βρίσκεται ακόμη και το καουρισμακικό σουξέ των «Πεσμένων Φύλλων» (δεκατρείς εβδομάδες προβολής!) που έκοψε 181 εισιτήρια (από 8 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 34.454. Μακάρι να εμφανιζόντουσαν πιο συχνά τέτοια έργα.