FreeCinema

Follow us

ΜΑΓΙΑ Η ΜΕΛΙΣΣΑ: Η ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ (2021)

(MAYA THE BEE 3: THE GOLDEN ORB)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νόελ Κλίρι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 88'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Ανήμπορη να μείνει μακριά από τις περιπέτειες, η Μάγια παρασύρει τον Βίλυ σε άκρως σημαντική αποστολή μεταφοράς πολύτιμου αυγού, για λογαριασμό των φίλων τους των μυρμηγκιών. Τα μοχθηρά σκαθάρια, όμως, παραμονεύουν για να χαλάσουν τα σχέδιά τους.

Με τούτη τη «Χρυσή Σφαίρα» δημιουργείται μια άτυπη παράδοση που θέλει τις ταινίες της «Μάγια» να διανέμονται στη χώρα μας με… τρία χρόνια καθυστέρηση! Όπως ακριβώς συνέβη με την original «Ταινία» (2014), η οποία βγήκε στις αίθουσες της χώρας μας μόλις τον Ιανουάριο του 2017, έτσι και τούτο το δεύτερο sequel (παραγωγής 2021) διεκδικεί την προσοχή ντόπιων παιδιών και γονέων… τριάντα έξι μήνες έπειτα από την πρώτη του κυκλοφορία στην αλλοδαπή. Ενδιάμεσα, βέβαια, «χάσαμε» το πρώτο sequel του franchise με τίτλο «The Honey Games» (2018), για λόγους που (υποθέτω) έχουν να κάνουν με την πανδημία και τους κλειστούς κινηματογράφους, αφού τα… απαραίτητα τρία χρονάκια εκεί πάνω έπεφταν!

Για όσους θυμούνται την υπερεπιτυχημένη τηλεοπτική σειρά της δεκαετίας του ‘70, που μέσω των συνεχών επαναλήψεων της ΕΡΤ έκανε την Μάγια ιδιαιτέρως δημοφιλή στα μικρά παιδιά της εποχής, ενημερώνω ότι ως προς την τεχνική του animated σχεδίου και τούτη η συνέχεια ουδεμία σχέση έχει με τις μνήμες των παλιακών Grundig του καιρού εκείνου. Η Μάγια ακολουθεί (εύλογα) τις τρισδιάστατες επιταγές της σύγχρονης computerized εποχής, αφήνοντας την πρωτόλεια ιχνογραφία των TV series στο χρονοντούλαπο του κινούμενου σχεδίου. Ουδέποτε, δε, επιχειρεί κάποια εμβόλιμη, νοσταλγική υπενθύμιση, εν είδει ένθετης βινιέτας «όπως παλιά», παρά μένει προσηλωμένη στη μαρίδα του σήμερα, η οποία σίγουρα αγνοεί το τι παιζόταν στις τηλεοράσεις πενήντα χρόνια πριν.

Ενδεχομένως να το αγνοούν πολλοί και από τους γονείς (πια), όμως, γι’ αυτούς τους thirtysomething η πονηρά σκεπτόμενη τριπλέτα των γραφιάδων επιφυλάσσει άλλου είδους έκπληξη, ώστε (πιθανότατα) να υπενθυμίσει τα δικά τους παιδικά ή νεανικά χρόνια. Για να μην τα πολυλογώ, το στόρι της «Χρυσής Σφαίρας» θυμίζει σε βαθμό επικίνδυνης σύμπτωσης τη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία της Pixar, που στη χώρα μας προβλήθηκε με τον τίτλο «Ζουζούνια» (1998). Αντί για άσπλαχνες ακρίδες που καταπιέζουν τα φτωχά μυρμήγκια, βάλτε σκαθάρια, αντικαταστήστε τον ανηλεή φόρο τροφής μ’ ένα υπερπολύτιμο αυγό που όλοι θέλουν για την πάρτη τους, βγάλτε τους αθώους ψύλλους του τσίρκου που με κάποιον τρόπο έμπλεκαν στην όλη φάση, μετατρέποντάς τους στους… απαραίτητους Μάγια και Βίλυ (για να μην ξεχνάμε και που βρισκόμαστε, δηλαδή), αναλογιστείτε πως τα πουλιά αποτελούν πάντα θανάσιμο κίνδυνο για όλα τα ζουζούνια του μάταιου τούτου κόσμου, προσθέστε και μερικά τραγουδάκια ωσάν ευχάριστο μουσικό διάλειμμα διά πεντάχρονα (καθώς και για να επιμηκυνθεί η διάρκεια της ταινίας) και έτοιμο το… «A Bee’s Life».

Το πλαίσιο όλων αυτών χαρακτηρίζεται προσφιλέστατο για τα παιδιά μονοψήφιας ηλικίας, μένοντας ως προς το δίδαγμα του πράγματος στην animated… προσομοίωση της Αγία Τριάδας, αποτελούμενης από τις έννοιες της οικογένειας, της φιλίας και της αδιαπραγμάτευτης πίστης στις δυνάμεις σου. Η παραγωγή (σταθερά γερμανο-αυστραλιανής προέλευσης) κρίνεται σημαντικά ανώτερου επιπέδου από τον ευρωπαϊκό σωρό που λυμαίνεται το genre, όχι όμως και η πλοκή, που πέραν της φανερής αντιγραφικής της διάθεσης, δε διακρίνεται ιδιαίτερα ούτε στον τομέα του χιούμορ.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Όχι το χειρότερο που θα μπορούσε να σου τύχει για μη εγνωσμένης, στουντιακής ποιότητας animated εγχείρημα. Το περιπετειώδες πνεύμα της «Μάγια», μαζί με τα πολλά και έντονα χρώματά της, μόνο ως σύμμαχοι της πιτσιρικαρίας μπορούν να λογιστούν. Οι γονείς που θα το επιλέξουν και έχουν υπόψη τους εκείνα τα «Ζουζούνια», μπορούν να διοργανώσουν για τα τέκνα τους άτυπο double bill… αναβάθμισης προϊόντος, εντός οικιακής θαλπωρής.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.