FreeCinema

Follow us

ΓΑΤΕΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ (2023)

(KOTY ERMITAZHA)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Βασίλι Ροβένσκι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 83'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21

Θαλασσοδαρμένος γάτος ξεβράζεται στο μουσείο Ερμιτάζ, στελεχώνοντας άμεσα την ειδική ομάδα γατοφυλάκων, κύριο μέλημα της οποίας είναι η προστασία των πολύτιμων πινάκων ζωγραφικής από τα δόντια των πάσης φύσεως τρωκτικών. Η επικείμενη άφιξη της… πεντανόστιμης Μόνα Λίζα θέτει άπαντες σε συναγερμό, πολύ περισσότερο τον καλό γατοναυαγό, ο οποίος (στα κρυφά!) είναι κολλητός με χαρωπό πόντικα σωτήρα της ζωής του.

Διατηρούσα τη βεβαιότητα πως το μεγαλύτερο βάσανο που μπορεί να υποβάλει σ’ έναν άνθρωπο μια γάτα είναι το (πολύ) πρωινό γρατζούνισμα στην πόρτα του υπνοδωματίου του, μετά συνεχόμενου και ασταμάτητου νιαουρίσματος, σαν έχει αποφασίσει πως έφτασε η ώρα του φαγητού (κοινώς, ξύπνα να με ταΐσεις). Η θέαση τούτου του ρωσικού animation μ’ έκανε να αλλάξω άρδην γνώμη! Οι «Γάτες στο Μουσείο» αποδεικνύουν (με τρόπο αναμφισβήτητο!) πως εκεί έξω υπάρχουν πολύ χειρότερα βασανιστήρια που μπορεί να υποστεί ένας ενήλικας από τα συμπαθή γατούλια. Και αυτά δεν κρατάνε μόλις ένα-δύο λεπτά, μέχρι δηλαδή να το πάρεις απόφαση να σηκωθείς από το κρεβάτι, αλλά ξεπερνούν με άνεση τη μία ολόκληρη ώρα!

Η υπόθεση που αναγράφεται στη σύντομη περίληψη δείχνει εκ πρώτης όψεως πως το φιλμ πατά στα χνάρια ενός buddy movie, με το αταίριαστο δίδυμο γάτας και ποντικού ν’ αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας τους σχετικούς κώδικες, πλην όμως τούτη δεν αποτελεί παρά μία απλή παράμετρο των όσων απολύτως σουρεάλ συμβαίνουν στην πλοκή. Το στόρι ξεκινά από την εποχή της Αικατερίνης Β΄, επιχειρώντας να συνδέσει το τάγμα των… γατοφυλάκων με τα ένδοξα χρόνια της τσαρικής Ρωσίας, ρίχνοντας παράλληλα στο menu της γατοτροφής extra συστατικό μυστηριώδους φαντάσματος που επί χρόνια στοίχειωνε το μουσείο Ερμιτάζ, με τις γάτες – φρουρούς να λύνουν τότε και αυτό το πρόβλημα. Το «τρομακτικό πνεύμα» από το παρελθόν (φυσικά) θα επιστρέψει στον τόπο του εγκλήματος κάτι αιώνες μετά (μην τα ρωτάτε…), μπλέκοντας με καλοσυνάτα τετράποδα, με ερωτευμένα γατούλια, με διπρόσωπους γατοφύλακες, με πεινασμένα (#diplhs) για Τέχνη ποντίκια και κάτι ξέμπαρκους ανθρώπους. Στο φόντο όλων αυτών παίζουν οι διάφοροι Ρέμπραντ και βαν Γκογκ που είναι κρεμασμένοι στους τοίχους του μουσείου, με τον πολυαναμενόμενο Ντα Βίντσι να προσθέτει αλατοπίπερο αστυνομικού μυστηρίου σε… πιάτο και υπόθεση.

Ο ειδικευμένος στο animation Ρώσος σκηνοθέτης Βασίλι Ροβένσκι συνεχίζει το αδίστακτο σερί του (το πρόσφατο «Μεγάλο Ταξίδι του Μικρού Γκρίζλι» έφερε κατά το ήμισυ την υπογραφή του), απευθυνόμενος σταθερά σε παιδάκια προσχολικής ηλικίας, τα οποία δεν μπορώ να ξέρω σε τι του έχουν φταίξει για να τους ξηγιέται έτσι! Το animated σχέδιο των «Γάτων» δεν είναι απλά ανεπαρκές (ως αποτέλεσμα κάποιου μικρού budget), αλλά πραγματικά κακό, με την παντελώς ανόητη πλοκή να έρχεται για να δέσει το γλυκό. Κάπου στο βάθος επιχειρείται η ανάδειξη των έργων Τέχνης που κοσμούν το Ερμιτάζ, σε στυλ… δείτε πως θα ήταν η «Ρώσικη Κιβωτός» (2002) αν την γύριζαν τετράποδα (δεν θα ήταν πολύ καλή). Κρίμα από μία άποψη, διότι οι γάτες είναι παιχνιδιάρικα και συμπαθέστατα ζωάκια. Τούτες εδώ δεν είναι μόνο του «Μουσείου», αλλά και… του γιατρού.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ένας ακόμα κρίκος στη μακρά αλυσίδα των animation τρίτης διαλογής, που πλέον διανέμονται σχεδόν ανά εβδομάδα στις αίθουσες και, στην τελική, ευτελίζουν το προϊόν. Γονείς και συνοδοί, αν δεν μπορείτε να το αποφύγετε, οπλιστείτε με υπομονή!


MORE REVIEWS

ΣΤΕΝΕΣ ΕΠΑΦΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

Στα 1977, ένα βραδινό τηλεοπτικό talk show με θέμα τον εορτασμό του Halloween και καλεσμένους με ειδίκευση στο μεταφυσικό εξελίσσεται με τον εντελώς λάθος και εκτός προγραμματισμού τρόπο σε ζωντανή μετάδοση.

BACK TO BLACK

Η σύντομη πορεία της μουσικής καριέρας της Έιμι Γουάινχαουζ, παράλληλα με προσωπικές στιγμές που την οδήγησαν σε ένα τόσο απότομο και άδοξο τέλος.

GHOSTBUSTERS: Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΟΥ

Δαιμονική οντότητα που (πίσω στα 1904) προσπάθησε να κατακτήσει τον κόσμο με στρατιά από φαντάσματα, τρεφόμενη με αρνητικά συναισθήματα ώστε να μειώσει τις θερμοκρασίες στο απόλυτο μηδέν, επιστρέφει στη Νέα Υόρκη του σήμερα για να… το προσπαθήσει ξανά! Who you gonna call?

ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΝΕΟΙ

Οι ελπίδες και τα όνειρα μιας χούφτας επίδοξων ηθοποιών του περίφημου Théâtre des Amandiers στο Παρίσι των μέσων της δεκαετίας του ‘80.

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ

Αμερικανική οικογένεια μετακομίζει σε εξοχική αγγλική έπαυλη, δίχως να λογαριάζει τη φήμη πως το νέο τους σπίτι είναι… στοιχειωμένο εδώ και τρεις αιώνες. Και το φάντασμα του Σερ Σάιμον δεν πολυγουστάρει τους απρόσκλητους επισκέπτες!