FreeCinema

Follow us

ΓΑΤΕΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ (2023)

(KOTY ERMITAZHA)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Βασίλι Ροβένσκι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 83'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21

Θαλασσοδαρμένος γάτος ξεβράζεται στο μουσείο Ερμιτάζ, στελεχώνοντας άμεσα την ειδική ομάδα γατοφυλάκων, κύριο μέλημα της οποίας είναι η προστασία των πολύτιμων πινάκων ζωγραφικής από τα δόντια των πάσης φύσεως τρωκτικών. Η επικείμενη άφιξη της… πεντανόστιμης Μόνα Λίζα θέτει άπαντες σε συναγερμό, πολύ περισσότερο τον καλό γατοναυαγό, ο οποίος (στα κρυφά!) είναι κολλητός με χαρωπό πόντικα σωτήρα της ζωής του.

Διατηρούσα τη βεβαιότητα πως το μεγαλύτερο βάσανο που μπορεί να υποβάλει σ’ έναν άνθρωπο μια γάτα είναι το (πολύ) πρωινό γρατζούνισμα στην πόρτα του υπνοδωματίου του, μετά συνεχόμενου και ασταμάτητου νιαουρίσματος, σαν έχει αποφασίσει πως έφτασε η ώρα του φαγητού (κοινώς, ξύπνα να με ταΐσεις). Η θέαση τούτου του ρωσικού animation μ’ έκανε να αλλάξω άρδην γνώμη! Οι «Γάτες στο Μουσείο» αποδεικνύουν (με τρόπο αναμφισβήτητο!) πως εκεί έξω υπάρχουν πολύ χειρότερα βασανιστήρια που μπορεί να υποστεί ένας ενήλικας από τα συμπαθή γατούλια. Και αυτά δεν κρατάνε μόλις ένα-δύο λεπτά, μέχρι δηλαδή να το πάρεις απόφαση να σηκωθείς από το κρεβάτι, αλλά ξεπερνούν με άνεση τη μία ολόκληρη ώρα!

Η υπόθεση που αναγράφεται στη σύντομη περίληψη δείχνει εκ πρώτης όψεως πως το φιλμ πατά στα χνάρια ενός buddy movie, με το αταίριαστο δίδυμο γάτας και ποντικού ν’ αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας τους σχετικούς κώδικες, πλην όμως τούτη δεν αποτελεί παρά μία απλή παράμετρο των όσων απολύτως σουρεάλ συμβαίνουν στην πλοκή. Το στόρι ξεκινά από την εποχή της Αικατερίνης Β΄, επιχειρώντας να συνδέσει το τάγμα των… γατοφυλάκων με τα ένδοξα χρόνια της τσαρικής Ρωσίας, ρίχνοντας παράλληλα στο menu της γατοτροφής extra συστατικό μυστηριώδους φαντάσματος που επί χρόνια στοίχειωνε το μουσείο Ερμιτάζ, με τις γάτες – φρουρούς να λύνουν τότε και αυτό το πρόβλημα. Το «τρομακτικό πνεύμα» από το παρελθόν (φυσικά) θα επιστρέψει στον τόπο του εγκλήματος κάτι αιώνες μετά (μην τα ρωτάτε…), μπλέκοντας με καλοσυνάτα τετράποδα, με ερωτευμένα γατούλια, με διπρόσωπους γατοφύλακες, με πεινασμένα (#diplhs) για Τέχνη ποντίκια και κάτι ξέμπαρκους ανθρώπους. Στο φόντο όλων αυτών παίζουν οι διάφοροι Ρέμπραντ και βαν Γκογκ που είναι κρεμασμένοι στους τοίχους του μουσείου, με τον πολυαναμενόμενο Ντα Βίντσι να προσθέτει αλατοπίπερο αστυνομικού μυστηρίου σε… πιάτο και υπόθεση.

Ο ειδικευμένος στο animation Ρώσος σκηνοθέτης Βασίλι Ροβένσκι συνεχίζει το αδίστακτο σερί του (το πρόσφατο «Μεγάλο Ταξίδι του Μικρού Γκρίζλι» έφερε κατά το ήμισυ την υπογραφή του), απευθυνόμενος σταθερά σε παιδάκια προσχολικής ηλικίας, τα οποία δεν μπορώ να ξέρω σε τι του έχουν φταίξει για να τους ξηγιέται έτσι! Το animated σχέδιο των «Γάτων» δεν είναι απλά ανεπαρκές (ως αποτέλεσμα κάποιου μικρού budget), αλλά πραγματικά κακό, με την παντελώς ανόητη πλοκή να έρχεται για να δέσει το γλυκό. Κάπου στο βάθος επιχειρείται η ανάδειξη των έργων Τέχνης που κοσμούν το Ερμιτάζ, σε στυλ… δείτε πως θα ήταν η «Ρώσικη Κιβωτός» (2002) αν την γύριζαν τετράποδα (δεν θα ήταν πολύ καλή). Κρίμα από μία άποψη, διότι οι γάτες είναι παιχνιδιάρικα και συμπαθέστατα ζωάκια. Τούτες εδώ δεν είναι μόνο του «Μουσείου», αλλά και… του γιατρού.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ένας ακόμα κρίκος στη μακρά αλυσίδα των animation τρίτης διαλογής, που πλέον διανέμονται σχεδόν ανά εβδομάδα στις αίθουσες και, στην τελική, ευτελίζουν το προϊόν. Γονείς και συνοδοί, αν δεν μπορείτε να το αποφύγετε, οπλιστείτε με υπομονή!


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.