FreeCinema

Follow us
06.1118:20

Ελληνικό box-office: «Troll»-οκατάσταση.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, τα animated «Trolls» (προβλέψιμα) κατακτήσανε την πρώτη θέση, όμως, παρά τις πολυάριθμες πρεμιέρες, συνολικά η προσέλευση στα σινεμά ήταν άσχημη (για να μην πω τραγική). Όπως η κατάσταση της χώρας…

Το σινεμά είναι απόδραση. Αλλά για να επισκεφθείς τις κινηματογραφικές αίθουσες σήμερα χρειάζεται και να σου… περισσεύουν χρήματα. Για ψυχαγωγία, όμως, ουχί για… μάσα! Κάνοντας μια βόλτα στο λεκανοπέδιο της Αττικής την Κυριακή το μεσημέρι, ντυμένος… καλοκαιρινά (αυτό που το πάτε, Νοέμβρη μήνα;), έβλεπα εστιατόρια και ταβέρνες τίγκα στον κόσμο. Την ίδια στιγμή, πανελλαδικά, μόλις 31.560 άνθρωποι πήγαιναν σινεμά! Και ολόκληρο το τετραήμερο, με επίσημα νούμερα, κόπηκαν 95.321 εισιτήρια. Στο προηγούμενο box-office report μετρούσαμε 230.859 εισιτήρια (!), διότι η Πέμπτη περιλάμβανε τη «Γιορτή του Σινεμά» (χωρίς εκείνη την ημέρα, στο υπόλοιπο τριήμερο, μας έμεναν 84.747 εισιτήρια…). For the record, πέρσι τέτοιο καιρό, τα ταμεία μετρούσαν 75.952 εισιτήρια, οπότε φέτος… «κερδάμε»; Ρωτήστε κάτι μονές αίθουσες, να σας πουν αν θ’ αντέξουν ολόκληρη σεζόν με τους λογαριασμούς ρεύματος που έρχονται. Και ρωτήστε και τους επίδοξους πελάτες τους, της επιπλέον φορολόγησης για το 2024. Και… μην τον ρωτάς τον ουρανό!

Εννοείται πως δεν θα γίνουν συγκρίσεις με την κίνηση των φιλμ στο προηγούμενο τετραήμερο, λόγω… δίευρου. Στην κορυφή έκανε ντεμπούτο το παιδικό animation «Οι Ευχούληδες 3», με 23.439 εισιτήρια (από 110 οθόνες). Παρόμοια η προσέλευση στο weekend (10.703 και 10.261, στις αντίστοιχες μέρες), όλα λογικά και αναμενόμενα. Στα μέσα Αυγούστου του 2020, το πρώτο (και κατατρεγμένο λόγω COVID-19) sequel του γνωστού franchise είχε ξεκινήσει με 6.136 εισιτήρια (από 70 οθόνες), αλλά το πρώτο φιλμ (υπό πιο νορμάλ συνθήκες) είχε opening 24.056 εισιτηρίων (από 71 οθόνες), στις αρχές Νοεμβρίου του 2016. Δηλαδή, σήμερα ήρθε στα ίσα του και σίγουρα έχει δυναμική για καλή συνέχεια.

Στο #2 ακολουθεί το «Πέντε Νύχτες στου Φρέντι», κόβοντας 14.143 εισιτήρια (από 64 οθόνες). Είχε δυνατό σαββατόβραδο (6.845) κι έχει φτάσει σε σύνολο τα 68.518 μετά από έντεκα μέρες προβολής. Απρόσμενο. Νέα είσοδος στο #3 για το μεταφυσικό θρίλερ τρόμου «Μίλα μου» (φωτό), με 12.018 εισιτήρια (από 66 οθόνες). Κι εδώ μπροστά το Σάββατο (4.053), με αδύναμη έναρξη Πέμπτης (2.727), κάτι που δεν συνηθίζεται με τα έργα του συγκεκριμένου genre. Άσχετα από το ότι δεν μου άρεσε καθόλου η ταινία, εμπορικά θεωρώ πως έχασε το momentum του τεράστιου hype που είχε δημιουργήσει το καλοκαίρι στις ΗΠΑ, με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την πολύμηνη καθυστέρηση της ελληνικής του διανομής. Στο #4 βρέθηκαν οι σκορσεζικοί «Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού», με 10.731 εισιτήρια (από 58 οθόνες). Προφανής η προτίμηση του Σαββάτου (4.718) από το adult κοινό. Σύνολο στα 91.767. Και κάπου εδώ αποχαιρετούμε τα πενταψήφια νούμερα…

Η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται με το παιδικό animation «PAW Patrol: Η Σούπερ Ταινία» και 6.386 εισιτήρια (από 60 οθόνες). Ο ανταγωνισμός των «Trolls» ήταν ολέθριος. Σύνολο μέχρι στιγμής στα 59.760. Δεν φαίνεται ν’ αντέχει πολλά πολλά η ελληνική κωμωδία «Άκου Ποιος Μιλάει», που έκοψε 4.361 εισιτήρια (από 30 οθόνες) στο δεύτερο τετραήμερό της. Έχει φτάσει τα 31.913. Νέα είσοδος στο #7 για το crime δράμα «Η Κόρη του Βασιλιά του Βάλτου» (φωτό), με 2.499 εισιτήρια (από 36 οθόνες). Τίτλος που θυμίζει περισσότερο εποχές… video club. Στο #8, το αισθηματικό δράμα «Περασμένες Ζωές» έκοψε 2.469 εισιτήρια (από 22 οθόνες). Σύνολο στα 30.539. Σε αναλογία με την κατάσταση της αγοράς, χαρακτηρίζεται ως επιτυχία της διανομής, που το προστάτευσε με limited release (έστω κι αν μετά τις δύο πρώτες βδομάδες δεν υπήρξε υποδοχή για κάτι πιο δυνατό).

Στο #9 συναντάμε το horror sequel «Ο Εξορκιστής: Πιστός», με 2.182 εισιτήρια (από 13 οθόνες) και σύνολο στα 86.058. Είχε προοπτικές για μεγάλα πράγματα… πριν δούμε το τελικό αποτέλεσμα. Τέλος, στο #10 έκανε την παρθενική της εμφάνιση η… «low profile» (χωρίς δημοσιογραφική προβολή και κριτικές) κωμική περιπέτεια «Ελεύθερος Επαγγελματίας» (φωτό), η οποία εντοπίστηκε από τα radar 2.035 θεατών (από 17 οθόνες). Η αναλογία των σινεμά κάπως το σώζει… Ακριβώς εκτός δεκάδας, στο #11, έκανε ντεμπούτο το «How to Have Sex», με 1.946 εισιτήρια (από 8 οθόνες). Οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στις θετικές (φευ!) κριτικές, θεωρώ.

Σκανδαλωδώς, το εξαιρετικό ιστορικό δράμα «Η Γη της Επαγγελίας» (φωτό), από το #14, έκοψε μονάχα 1.420 εισιτήρια (από 15 οθόνες). Και δεν είναι καν «πειρατεμένη» ταινία, για να πεις ότι ο κόσμος έκανε «νερά». Εάν θεωρείτε πως ένα τέτοιο φιλμ είναι λίγο για εσάς, δεν σας αξίζει το σινεμά, γενικά! Επειδή το έργο λογικά θα μπει στην πεντάδα του ξενόγλωσσου Όσκαρ, θα τα ξαναλέμε γι’ αυτό και στο μέλλον. Και σπεύσατε όσο παίζεται. Είναι ταινία μεγάλης οθόνης. Για λόγους αρχείου, το βιογραφικό «Daliland» (από το #17) έκοψε 945 εισιτήρια (από 26 οθόνες), ενώ καμία εντύπωση δεν μου κάνουν τα 484 εισιτήρια (από 29 οθόνες) του αλμοδοβαρικού «Οι Παράξενοι Δρόμοι της Ζωής» (από το #20). Που πάτε με μισάωρη διάρκεια, ρε παιδιά;

Για το «Fingernails» του Χρήστου Νίκου δεν υπήρξε ενημέρωση. «Κολπάκια» τύπου NETFLIX και το Apple TV+, ε;