FreeCinema

Follow us

ΜΙΛΑ ΜΟΥ (2023)

(TALK TO ME)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντάνι Φιλίππου, Μάικλ Φιλίππου
  • ΚΑΣΤ: Σόφι Γουάιλντ, Αλεξάντρα Τζένσεν, Τζο Μπερντ, Ότις Ντάντζι, Μιράντα Ότο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEO FILMS

Μια ακρωτηριασμένη παλάμη επιτρέπει σ’ εκείνους που την αγγίζουν να έρθουν σ’ επαφή με μια άλλη διάσταση και η πρόταση «Μίλησέ μου» λειτουργεί σαν πρόσκληση επικοινωνίας με το πνεύμα ενός νεκρού ανθρώπου. Η Μία θα εκμεταλλευτεί την εμπειρία μιας τέτοιας séance, με την ελπίδα να «συναντήσει» τη μητέρα της και να μάθει τη αλήθεια γύρω από τις συνθήκες του θανάτου της.

Σε μία απόπειρα εύρεσης μιας νέας «γλώσσας» για το σύγχρονο horror genre, οι Ελληνοαυστραλοί αδελφοί Φιλίππου παρουσίασαν το «Μίλα μου» στο Sundance, με το hype να προκαλεί στουντιακές… μάχες για την εξασφάλιση των δικαιωμάτων της αμερικανικής διανομής (η A24 κέρδισε), καθώς όλοι αναζητούσαν το φετινό (και κατά δύναμη φτηνό) «Χαμογέλα». Μια ενδελεχής μελέτη για το πώς λειτουργεί η αγορά και το marketing τούτου του φιλμικού είδους θα πρόσφερε (ενδεχομένως) μια πολύ πιο… τρομακτική υπόθεση από την ίδια την ταινία των Φιλίππου! Η οποία, όπως θα έχετε ήδη καταλάβει, προσωπικά δεν με άγγιξε καθόλου. Διότι ναι μεν αποτελεί κοινή συνθήκη των ταινιών τρόμου το να μην θέτουμε σοβαρά ερωτήματα ή ν’ αναζητούμε την όποια λογική αιτιολόγηση γύρω από το ανεξήγητο και το μεταφυσικό, όμως, και το «ξεκάρφωτο» έχει τα όριά του!

Το background των ιστοριών σ’ αυτά τα έργα οφείλει να έχει μια στοιχειώδη έναρξη ή να οδηγεί προς μια κατεύθυνση «μυθολογίας» που χτίζει το μυστήριο γύρω από «καταραμένα» αντικείμενα, απέθαντους ήρωες ή εκδικητικά πνεύματα. Από το «Μίλα μου» απουσιάζει και η έναρξη και ο προσανατολισμός. Κι αν δεχτούμε πως το δεύτερο κάπου συναντά τον θεατή στο πλαίσιο της επικοινωνίας με νεκρούς ανθρώπους, παραδόξως, η διαχείριση εδώ δεν θέτει θεμέλια δημιουργίας φόβου και τρόμου, αλλά… δραματικούς συνδέσμους που αφορούν στον φθόνο της ζωής από εκείνους που «έφυγαν». Ή κάτι τέτοιο. Ειλικρινά, όλα είναι τόσο ασαφή και σχεδόν «άκυρα» για να εξηγηθούν.

Το συνοδευτικό κάλεσμα του «Θα σ’ αφήσω να μπεις», φανερώνει στον κάθε «παίκτη» κι από έναν τυχαίο… μακαρίτη ο οποίος μπορεί να έχει λόγους να επικοινωνήσει με τον κόσμο μας, η περίπτωση της μητέρας της Μία προσθέτει μια ενδιαφέρουσα υποπλοκή σε σχέση με τον τρόπο που πέθανε (ήταν ατύχημα, αυτοκτονία ή δολοφονία;), όμως, η εξέλιξη της όλης ιστορίας είναι προ πολλού ασυνεπής και περισσότερο ασύνδετη παρά επεξηγηματική ως προς τα δρώμενα.

Στο τελευταίο ημίωρο του φιλμ (από τη φάση της επαφής με το νεκρό κοριτσάκι, ώστε να εντοπιστεί ο «παγιδευμένος» σε κωματώδη κατάσταση ανήλικος Ράιλι) «κρύβονται» κάποιες στιγμές ωραίου σασπένς, η κορύφωση φέρνει ένα ικανοποιητικό (αλλά προβλέψιμο, πια) twist, όμως, είναι πολύ αργά για να σωθεί το σύνολο του «Μίλα μου», που ενώ απαιτεί να το παρακολουθήσουμε με σοβαρότητα, μας πετάει και μια… ελληνική #trolia στο φινάλε! Θα τα ξαναπούμε στο sequel. Και το prequel…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν είναι το φετινό «Χαμογέλα». Προσπαθεί να δώσει κάτι το καινούργιο, διαθέτει κάποιες ιδέες, μα στις καλύτερες στιγμές του σε κάνει να νοσταλγείς το πραγματικά θρυλικό «Πνεύμα του Κακού» (1982), ενώ από τα πιο μοντέρνα παραδείγματα του είδους το «Σε Ακολουθεί» (2015) «έλεγε» πιο δημιουργικά και ατμοσφαιρικά. Έστω, παίζουν ολίγα OK jump scares για την πιτσιρικαρία των multiplex που τώρα μαθαίνει το σινεμά τρόμου. Αλλά της αξίζουν καλύτερα για να γαλουχηθεί στο horror.


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.