Ελληνικό box-office: Περσινά ξινά σταφύλια…
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «Λατρεύω να σε Μισώ» παρέμεινε στο #1, αλλά σ’ ένα γενικότερο κλίμα απάθειας και πτωτικού ενδιαφέροντος για το σινεμά. Όταν δεν υπάρχουν ταινίες…
Τα 86.932 εισιτήρια που μετρούσαμε στο προηγούμενο box-office report υποχώρησαν αυτές τις μέρες, φρενάροντας στα 80.686, δηλαδή φέρνοντάς μας όλο και πιο κοντά στα περσινά επίπεδα της αγοράς (78.855 εισιτήρια στο αντίστοιχο διάστημα). Αποτέλεσμα κακού προγραμματισμού και μέτριων φιλμ που δεν θα μπορούσαν να κρατήσουν την προσέλευση σε υψηλότερα επίπεδα. Απλά και τίμια. Διόλου παράξενο, λοιπόν, η σχετικά ανεκτή ρομαντική κομεντί «Λατρεύω να σε Μισώ» να παραμένει στην κορυφή, με ελάχιστη πτώση (-18%) από το opening του πρώτου τετραημέρου της. 10.803 θεατές (από 37 οθόνες) προτίμησαν κάτι πιο ευχάριστο από τις… «φουρλούκες» που έκαναν ποδαρικό την Πέμπτη, (μάλλον) αιφνιδιάζοντας τους πάντες. Το weekend «μίλησε» (3.922 και 2.983, στις αντίστοιχες μέρες) και μέχρι στιγμής τούτο το αμερικάνικο σουξέ (που θα έσκιζε αν έβγαινε καλοκαίρι…) έχει κόψει 34.316 εισιτήρια.
Νέα είσοδο στο #2 έκανε η κομιξάδικη «Madame Web» της Marvel, με… τετραψήφιο αριθμό εισιτήριων (9.499, από 81 οθόνες)! Μιλάμε για υπερ-ηρωικό… «πιστολίδι», πολύ χειρότερο κι από εκείνο των «The Marvels» (16.311 εισιτήρια, από 111 οθόνες, στις αρχές του περσινού Νοέμβρη)! Οι fans του genre αδιαφόρησαν πλήρως από την Πέμπτη κιόλας (1.627), με το Σάββατο (3.851) να σώζει (sic) στο ελάχιστο το όλο Βατερλό. Η ταινία πήγε χάλια και στις ΗΠΑ, ενώ οι κριτικές (παγκοσμίως) ήταν πραγματικό γλέντι. Εύχομαι οι παραγωγοί να ξεγράψουν την πιθανότητα να δούμε και sequel με τα τρία… αραχνοκοριτσάκια.
Ακολουθεί το «Poor Things» (-38%), με 7.800 εισιτήρια (από 53 οθόνες), με πιο δυνατό σαββατόβραδο (3.286), προφανώς. Αργά αλλά σταθερά οδεύει προς τα τετρακόσια χιλιάρικα (πλέον βρίσκεται στα 395.067). Στο #4 άνοιξε το gay δράμα «Άγνωστοι Μεταξύ μας» (φωτό), κόβοντας 6.799 εισιτήρια (από 33 οθόνες), παρά τις διθυραμβικές κριτικές και το… σπιτικό word of mouth που έλεγε πως οι θεατές θα βγαίνουν από τις αίθουσες πλαντάζοντας στο κλάμα. Προτιμήθηκε το Σάββατο (2.434) και (εκ του συνόλου) η Αθήνα ήταν που «έσπρωξε» ουσιαστικά (5.621, από 32 οθόνες). Στο πλαίσιο παρόμοιας θεματικής και target group, το (επίσης άγρια «πειρατεμένο») «Να με Φωνάζεις με τ’ Όνομά σου» είχε ξεκινήσει την καριέρα του (πολύ καλύτερα) με 6.012 εισιτήρια (από 16 οθόνες), στις αρχές Φεβρουαρίου του 2018. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν τα «Παιδιά του Χειμώνα» (-32%), με 6.792 εισιτήρια (από 48 οθόνες). «Κανόνι» (αναλογικά) το σαββατόβραδο εδώ (3.025). Το σύνολο στα 64.883 αποδεικνύει πόσο πολύ αρέσει το έργο. Φανταστείτε τι θα γινόταν αν είχε βγει και νωρίτερα (στις γιορτές)…
Το animated «Γάτες στο Μουσείο» εξακολουθεί να αιφνιδιάζει στα ταμεία, σημειώνοντας μικρή άνοδο (+7%!) και κόβοντας 6.139 εισιτήρια (από 52 οθόνες), με το σύνολό του να βρίσκεται στα 31.850. Νέα είσοδος στο #7 για το βιογραφικό «Bob Marley: One Love» (φωτό), με 5.839 εισιτήρια (από 64 οθόνες). Παρά τη φήμη του ονόματος και την αγάπη του ελληνικού κοινού γι’ αυτό το είδος μουσικής, το αποτέλεσμα είναι απογοητευτικό. Τουλάχιστον δεν έγινε… της Γουίτνεϊ Χιούστον! Πάντως, περίμενα να δω ένα ελαφρώς διαφορετικό σύνολο εδώ, καθώς το φιλμ εμφάνισε εντελώς έξαφνα και ολίγες προβολές σε multiplex την Τετάρτη το βράδυ. Θα έγιναν «αόρατες»…
Το δεύτερο sequel της «Μάγιας της Μέλισσας» (-29%) ακολουθεί στο #8, με 3.823 εισιτήρια (από 70 οθόνες) και σύνολο στα 9.897, ενώ το πιο ενήλικο animation «Το Αγόρι και ο Ερωδιός» (-45%) του Χαγιάο Μιγιαζάκι έκοψε 2.698 εισιτήρια (από 33 οθόνες). Ξεφούσκωσε νωρίς, αλλά τα 21.945 δίχως προβολές με ελληνική μεταγλώττιση είναι μια χαρά. Τέλος, ο «Μελισσοκόμος» Τζέισον Στέιθαμ (-41%) (φωτό) αντέχει να κρατά μια θέση στο top 10 για έκτη εβδομάδα, κόβοντας 2.625 (από 19 οθόνες). Δεν νομίζω να περίμενε κανείς να φτάσει τα 87.463 σε σύνολο!
Επιπλέον επισημάνσεις. Η «Φόνισσα» της Εύας Νάθενα (427.830) μόλις πέρασε το «Οπενχάιμερ» του Κρίστοφερ Νόλαν (427.690)! Και οι δύο αγαπημένες μου ταινίες των φετινών Όσκαρ παίζονται ακόμα στο πλαίσιο του art-house κυκλώματος διανομής, αυξάνοντας συνεχώς το σύνολο των εισιτηρίων τους. Κάτι που θα οφείλει να μας χαροποιεί ιδιαίτερα, καθώς μιλάμε για πραγματικά ποιοτικό σινεμά. Η «Ζώνη Ενδιαφέροντος» (φωτό) (δέκατη εβδομάδα προβολής!) έχει φτάσει τα 50.127 εισιτήρια (και βρίσκεται ακόμα ψηλά, στο #12), ενώ η «Ανατομία μιας Πτώσης» (εικοστή πέμπτη εβδομάδα προβολής!) έχει φτάσει τα 61.144.