FreeCinema

Follow us

ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΚΟ ΠΑΡΑΜΟΝΕΥΕΙ (2023)

(CUANDO ACECHA LA MALDAD)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντεμιάν Ρούγκνα
  • ΚΑΣΤ: Εζέκιελ Ροντρίγκεζ, Ντεμιάν Σαλομόν, Σιλβίνα Σαμπάτερ, Λουίς Ζιμπρόφσκι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 99'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21

Δύο αδέλφια θα επιχειρήσουν να δώσουν τη «γιατρειά» στον τόπο τους απομακρύνοντας δαιμονική οντότητα, μα δεν θα τηρήσουν τους κανόνες που έχουν θέσει οι επαρχιακές τους παραδόσεις και διάφορες δεισιδαιμονίες, προκαλώντας μία επιδημική εξάπλωση του Κακού.

Η κατρακύλα του σινεμά τρόμου όχι απλά… παραμονεύει, αλλά συνεχίζεται με επικό τρόπο με τούτο το μπάχαλο σεναριακής ασυνέπειας από την Αργεντινή, που μαζί με το «Μίλα μου» προκάλεσε το πιο αδικαιολόγητο hype για το συγκεκριμένο genre πέρσι.

Ξεκινώντας τη δράση του με μια αίσθηση τύπου «με το μπαρδόν, αλλά είχα χάσει τα πρώτα επεισόδια και ξεχάσατε να βάλετε ένα recap στην αρχή», το «Εκεί που το Κακό Παραμονεύει» αποφασίζει να «πετάξει» (#diplhs) τον θεατή απότομα μέσα σ’ ένα καταστασιακό σύμπαν ανεξήγητου, απομακρύνοντας σταδιακά την εξέλιξη της πλοκής του πέρα από κάθε πλαίσιο λογικής ερμηνείας (και αλληλουχίας) των δρώμενων, ακόμη κι αν δώσουμε μια κάποια άφεση «φαντασιακών» αμαρτιών. Κάθε λίγο και λιγάκι, ο Ντεμιάν Ρούγκνα λες και μεταπηδά σε μια άλλη ταινία, ενώ ταυτόχρονα ζητά από τους ήρωές του ν’ ακολουθούν (τους πιο ηλίθιους) κανόνες που ούτε το σενάριό του δεν είναι σε θέση να τηρήσει!

Το μοναδικό πράγμα που σέβεται ο Ρούγκνα είναι το shock value ορισμένων σκηνών αρκούντως απεχθών ή αιματοβαμμένων (δεν έχω τέτοια προβλήματα, ως γνωστόν), που θα προσφέρουν άγριο κέφι στους hardcore λάτρεις του horror, αλλά… ρε φίλε, ούτε ο Λούτσιο Φούλτσι τόση «κουλαμάρα» στο story των ταινιών του! Από την (έξαφνη) αμφιβολία σε σχέση με το τι βλέπουν οι ήρωες και τι έχει συμβεί στην πραγματικότητα, μέχρι την κλιμάκωση στο δημοτικό σχολείο, οι καταστάσεις είναι τραγελαφικές και τίποτα δεν βγάζει νόημα στην προσπάθεια εξολόθρευσης του Κακού, καθώς ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος έχει βαλθεί να εξολοθρεύσει πρωτίστως… τον εγκέφαλό μας!

Μέσα στην όλη τρικυμία εν κρανίω, οι σχετικοί με το είδος θα αναγνωρίσουν (κυρίως στο δεύτερο μέρος του φιλμ) «δάνεια» από έργα όπως το ισπανικό classic «¿Quién Puede Matar a un Niño?» (1976) ή το «Children of the Corn» (1984), με την ακραία παραδοξότητα να κυριαρχεί δίχως ίχνος χιούμορ, δυστυχώς. Υπάρχουν στιγμές που εύχεσαι ο Ρούγκνα να είχε το τσαγανό να παίξει με μία σουρεαλιστικά κανιβαλιστική αποδόμηση του project, προσεγγίζοντας περιπτώσεις τύπου «Evil Dead» (εννοώντας κυρίως το δεύτερο μέρος του θρυλικού franchise), αλλά το «Κακό» εδώ παίρνει τον εαυτό του μονάχα (και αδικαιολόγητα) στα σοβαρά, καταλήγοντας σε ένα gore fest ναυάγιο.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μόνο για εκείνους που ψοφάνε για αίμα. Θα τα έσπαγε αν ο Ντεμιάν Ρούγκνα παραδεχόταν πως… μας κάνει πλάκα! Αλλά η φάση δεν έχει καθόλου πλάκα. Κρίμα.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.