Ελληνικό box-office: Η «Φόνισσα» έχει staying power.
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η «Φόνισσα» της Εύας Νάθενα συνέχισε τη θριαμβευτική της πορεία στις αίθουσες, με ελάχιστη πτώση στην προσέλευση. Δείχνει ότι… ξεφεύγει δυναμικά το πράγμα!
Από τα 142.654 εισιτήρια του προηγούμενου box-office report, διατηρούμε το εξαψήφιο νούμερο και πλέον μετράμε 126.536, εκ των οποίων τα 66.101 οφείλονται αποκλειστικά στη «Φόνισσα» της Εύας Νάθενα! 152 οθόνες σε ολόκληρη την Ελλάδα συνέχισαν το φιλμ που είχε κλείσει πρώτη βδομάδα προβολής στα 128.244 εισιτήρια και σε τούτο το τετραήμερο σημείωσε μία εντελώς ανώδυνη πτώση προσέλευσης της τάξης του -14%! Αναλυτικά, η κίνηση των ημερών ήταν η εξής: 10.667, 13.246, 20.764 και 21.424, με την Κυριακή να παίρνει κεφάλι (κάτι το πραγματικά ασυνήθιστο). Το μερίδιο της Αθήνας ήταν 32.332 εισιτήρια (από 60 οθόνες). Στις πρώτες έντεκα μέρες προβολής της, η «Φόνισσα» έχει φτάσει το απρόβλεπτο σύνολο των 194.355 εισιτηρίων και λογικά θα καλύψει το νούμερο των διακοσίων πενήντα έως και την Τετάρτη. Το έργο έχει μετατραπεί σε «talk of the town» που κινητοποιεί και θεατές οι οποίοι δεν πηγαίνουν (καθόλου) συχνά σινεμά, οπότε κάθε πρόβλεψη για το που μπορεί να φτάσει (ειδικά με περίοδο εορτών μέσα) είναι απίθανη και πραγματικά risky. Πάντως, μιλάμε για κάτι πολύ μεγάλο, επιπέδου «Barbie»!
Στο #2 άνοιξε το παιδικό (αλλά χάρμα και για όλες τις ηλικίες) animation «Ένα Ταξίδι για Πάπιες», κόβοντας 12.896 εισιτήρια (από 97 οθόνες). Για μένα, το νούμερο είναι κατώτερο των προσδοκιών, πόσω μάλλον όταν μιλάμε για παραγωγή της Illumination. Κινήθηκε χαμηλότερα κι από το άνοιγμα του «Τραγούδα! 2» (15.605 εισιτήρια, από 108 οθόνες, στα μέσα Δεκεμβρίου του 2021), ενώ (ως πιο πρόσφατο στουντιακό παράδειγμα) το «Ευχή» της Disney είχε ξεκινήσει πριν από λίγες εβδομάδες με 18.784 εισιτήρια (από 130 οθόνες), opening το οποίο είχα χαρακτηρίσει… απογοητευτικό! Οι πάπιες πέταξαν με 5.246 και 6.074 θεατές στο weekend (και στις αντίστοιχες μέρες του), δίχως προβολές στην αγγλική γλώσσα (που, μεταξύ μας, πάνε άπατες και τείνουν να εξαφανιστούν). Θεωρώ ότι στις γιορτές θα υπάρξει άνοδος (και δίκαια). Αλλά εξακολουθώ να προβληματίζομαι. Τι πήγε στραβά εδώ, με τόσο θαυμάσιο έργο; Οι γονείς θεώρησαν πως πρόκειται για εξωφρενικά παιδιάστικο φιλμ που αφορά αποκλειστικά προσχολικές ηλικίες και… «που να τρέχουμε τώρα, μωρέ»; Λάθος!
Στο #3 συναντάμε το «Ναπολέων» (-50%) του Ρίντλεϊ Σκοτ, με 10.151 εισιτήρια (από 62 οθόνες). Συντηρήθηκε από το weekend (3.929 και 3.124, στις αντίστοιχες μέρες), αλλά έχει σχεδόν ισοπεδωθεί διανύοντας μόλις την τρίτη εβδομάδα προβολής του. Σύνολο στα 99.177. Τραγικό, αν σκεφτεί κανείς ότι μονάχα στο πρώτο του τετραήμερο έκανε τα 42.992 απ’ αυτά! Μπορεί να χαρακτηριστεί και υπόδειγμα… αρνητικού word of mouth. Ακολουθεί η προαναφερθείσα «Ευχή» (-43%), με 9.845 εισιτήρια (από 99 οθόνες). Σχετικά ισορροπημένο weekend (4.294 και 4.879, στις αντίστοιχες μέρες), με σύνολο μέχρι στιγμής στα 50.369. Όχι σπουδαίο, αλλά σχεδόν… μυστηριωδώς θα δούμε και τούτο το animation της Disney να καταλήγει σε ένα αξιοπρεπέστατο νούμερο επιτυχίας στο φινάλε της (πολύμηνης) καριέρας του. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το ντεμπούτο του νεανικού slasher «Thanksgiving» (φωτό), με 7.799 εισιτήρια (από 69 οθόνες). Το περασμένο μήνα το κατά-«πειρατεμένο» μεταφυσικό θρίλερ τρόμου «Μίλα μου» είχε ανοίξει με 12.018 εισιτήρια (από 66 οθόνες). Και αυτό αρκεί ως παρατήρηση…
Στο #6 συναντάμε ακόμη μία νέα είσοδο, με το «Η Τελευταία Παμπ» του Κεν Λόουτς (φωτό). Έκοψε 4.682 εισιτήρια (από 16 οθόνες). Ο πάλαι ποτέ αγαπημένος του art-house κυκλώματος και των κριτικών δεν έπεισε με τούτο το λαϊκίστικο μελόδραμα, που μάζεψε τον περισσότερο κόσμο το σαββατόβραδο (1.820). Η προηγούμενη ταινία του, το επίσης μετριότατο «Δυστυχώς Απουσιάζατε», είχε ξεκινήσει με 6.446 εισιτήρια (από 16 οθόνες) στις αρχές Νοεμβρίου του 2019. Αντιθέτως, η καριέρα των «Πεσμένων Φύλλων» (-26%) του Άκι Καουρισμάκι διαγράφεται σαφώς πιο λαμπερή κι ελπιδοφόρα. 4.397 εισιτήρια (από 11 οθόνες) στο δεύτερο τετραήμερό τους, με πολύ δυνατό word of mouth και σύνολο στα 12.621. Ένα σίγουρο indie hit που έχει δρόμο μπροστά του.
Στο #8 βρέθηκε το prequel της φιλμικής σειράς «The Hunger Games» (-39%) (φωτό), με 2.688 εισιτήρια (από 20 οθόνες). Σύνολο στα 51.207 εισιτήρια. Τα παιδικά animated φιλμ θα «παίρνουν κεφάλια» στις επόμενες μέρες, με τα σχολεία κλειστά. Κοινώς, μην ξεχνάμε και το «Οι Ευχούληδες 3» (-36%), το οποίο συναντάμε στο #9 με 2.523 εισιτήρια (από 42 οθόνες) και σύνολο στα 76.116. Το top 10 κλείνει με το «Σιωπηλή Οργή» του Τζον Γου (-61%), που… δεν έσφαξε τα ταμεία με το χριστουγεννιάτικο κλίμα του. 1.333 εισιτήρια (από 10 οθόνες) στο τετραήμερο, σύνολο στα 6.442.
Από Πέμπτη να ετοιμάζεστε για την… καλύτερη ταινία της χρονιάς, της σεζόν και κάτι παραπάνω!