FreeCinema

Follow us
01.0419:00

Ελληνικό box-office: Το «Panda» έριξε ξυλίκι σε Γκοτζίλα και Κονγκ!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το τέταρτο «Kung Fu Panda» κατατρόπωσε το διπλό χτύπημα από Γκοτζίλα και Κονγκ, σε ένα αρκετά ηττοπαθές τοπίο προσέλευσης που κατέβασε τον πήχη κατά μερικές δεκάδες χιλιάδες εισιτήρια.

Από το προηγούμενο box-office report των 97.279 εισιτηρίων (του τετραημέρου) υποχωρήσαμε γενναία στα… 75.221, παρά την εισβολή δύο μυθικών κινηματογραφικών τεράτων. Βέβαια, και τα περσινά 72.411 της αντίστοιχης χρονολογικής περιόδου δεν ήταν και πολύ «σόι», επίσης. Στην πρώτη θέση βρέθηκε ξανά το «Kung Fu Panda (-38%), ως η κύρια προτίμηση των γονέων για σινεμά με τα παιδιά αυτές τις μέρες. Έκοψε 26.896 εισιτήρια (από 167 οθόνες), με το Σάββατο (12.346) να κυριαρχεί. Αξιοπρόσεκτο το γεγονός ότι άντεξαν και οι προβολές στην αγγλική γλώσσα (2.008 εισιτήρια, από 25 οθόνες). Δυνατό το σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών προβολής, στα 86.267 εισιτήρια.

Στο #2 άνοιξε απογοητευτικά η δεύτερη φιλμική συνάντηση των Γκοτζίλα και Κονγκ, κόβοντας 14.437 εισιτήρια (από 108 οθόνες). Το «Godzilla vs. Kong» είχε πέσει πάνω στον κορονοϊό το 2021, οπότε σαν μέτρο σύγκρισης θα λάβουμε υπόψη τα 13.271 εισιτήρια (από 126 οθόνες) του «Γκοτζίλα ΙΙ» (τέλη Μάη του 2019) και όχι εκείνα του (εξαιρετικού) «Κονγκ: Η Νήσος του Κρανίου» (39.797 εισιτήρια, από 118 οθόνες, στις αρχές Μάρτη του 2017). Ούτε καν στις ειδικές αίθουσες δεν προκάλεσε κάποια συγκίνηση τούτο το φιλμ (1.530 εισιτήρια σε 6 οθόνες με DOLBY ATMOS, 478 σε 2 οθόνες με DOLBY ATMOS και 3D, 477 στην αίθουσα IMAX της Θεσσαλονίκης). Το «χαρτί», φυσικά, το μάζεψε το Σάββατο (6.098). Την ίδια στιγμή, στο αμερικανικό box-office έγινε της κακομοίρας (με 80.000.000 δολάρια στα ταμεία!), ενώ και στο international είχε μεγάλη απήχηση (114.000.000 δολάρια!). Εδώ γίνονται τα «τέρατα»… στην ειδησεογραφία, που ν’ αναμετρηθούν μαζί τους αυτοί οι μαθουσάλες τιτάνες;

Στο #3 ακολουθεί το δεύτερο μέρος του «Dune» (-49%), με 6.389 εισιτήρια (από 42 οθόνες) και ένα σχετικά ισχυρό σαββατόβραδο (2.689). Καθώς διανύει την Πέμπτη εβδομάδα προβολής του, έχει συγκεντρώσει 157.051 εισιτήρια σε σύνολο. Πολύ καλύτερα από το πρώτο φιλμ, με τίποτα η προσέγγιση της διακοσάρας. Στο #4 συναντάμε το μοναστηριακό θρίλερ τρόμου «Άσπιλη» με σκληρή πτώση (-56%) και 5.674 εισιτήρια (από 38 οθόνες). Κάπως υποφερτά τα 26.346 συνολικά, για έντεκα μέρες προβολής, αν και θεωρώ πως είχε τα φόντα για κάτι καλύτερο. Κούρασε το είδος του… χριστιανικο-horror; Θα το αντιληφθούμε καλύτερα την ερχόμενη εβδομάδα, με το prequel της «Προφητείας» (κι έναν εντελώς λάθος ελληνικό τίτλο…). Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το πρωτοεμφανιζόμενο (και χωρίς δημοσιογραφική προβολή ώστε να υπάρχουν κριτικές) φιλμ τρόμου «Baghead» (φωτό), με 4.661 εισιτήρια (από 37 οθόνες). Πρωτιά στο σαββατόβραδο (1.749), εννοείται.

New entries έχουμε κάμποσα, αλλά όχι με σπουδαία νούμερα. Στο #6 έκανε παρθενική εμφάνιση το «Αγώνας για τη Δόξα» (φωτό), με 2.463 εισιτήρια (από 27 οθόνες). Καμία σχέση με τα 15.164 εισιτήρια (από 75 οθόνες) του ανοίγματος του «Ferrari» νωρίτερα εφέτος, καθώς τα αμάξια υπήρχαν, όμως, απουσίαζαν τα ονόματα από τη μαρκίζα… Ακολουθεί το δεύτερο μέρος της αποκλειστικής στα VILLAGE Cinemas «Epic» επανέκδοσης της τριλογίας του «Χόμπιτ» από τον Πίτερ Τζάκσον, με 2.017 εισιτήρια (από 6 οθόνες), δηλαδή λίγο λιγότερα από τα 2.414 εισιτήρια (από 7 οθόνες) του προηγούμενου τετραημέρου με το πρώτο μέρος. Στο #8 συναντάμε τις «Υπέροχες Μέρες» (-29%), με 1.654 εισιτήρια (από 23 οθόνες). Συνολικά 45.686 θεατές… έτριψαν ιαπωνικές λεκάνες δημόσιων αποχωρητηρίων! Νέα είσοδος στο #9 για το ιταλικό βιογραφικό δράμα «Το Αγόρι του Θεού», με 1.354 εισιτήρια (από 26 οθόνες!). Η μαφιόζικη βιογραφία «Ο Προδότης», επίσης του Μάρκο Μπελόκιο (και σαφώς καλύτερη ταινία), είχε ανοίξει με 3.712 εισιτήρια (από 11 οθόνες) στις αρχές Σεπτέμβρη του 2020.

Τέλος, στο #10 και με τριψήφιο νούμερο προσέλευσης (948 εισιτήρια, από 16 οθόνες), ο οσκαρούχος «Οπενχάιμερ» υποχωρεί και πάλι (-60%). Συνολικά, έχει φτάσει τα 439.516 εισιτήρια! Πλέον, έχει απομακρυνθεί με ασφάλεια από τα υπόλοιπα τετρακοσάρια (η «Φόνισσα» στα 433.456 και το «Poor Things» στα 423.382) που συνεχίζονται ακόμη στις αίθουσες.