FreeCinema

Follow us
13.0322:45

Ελληνικό box-office: Ο «Κονγκ»… πάτησε πόδι!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο «Κονγκ» απέδειξε ότι μπορεί να γίνει βασιλιάς για ένα τετραήμερο ακόμη και εν έτει 2017, με τα νύχια του «Λόγκαν» να εξακολουθούν να ακονίζουν αιχμηρά, ολίγες χιλιάδες εισιτήρια παρακάτω.

Σε αυτές τις δύο ταινίες (ξεκάθαρα) οφείλεται και η μικρή άνοδος στα ταμεία το περασμένο τετραήμερο, φτάνοντας τα 136.687 εισιτήρια, αφού το «Κονγκ» και ο «Λόγκαν» κρατάνε για λογαριασμό τους το 56% της κίνησης της κινηματογραφικής αγοράς! Όσο και να εχθρεύεται κανείς το ψυχαγωγικό σινεμά των μεγάλων χολιγουντιανών studios, εδώ είχαμε να κάνουμε με δύο παραγωγές που άξιζαν τα λεφτά τους και πέρασαν το μήνυμα της γνήσιας διασκέδασης σχεδόν σε ολόκληρο τον πλανήτη, έχοντας και μεγάλη μερίδα της κριτικής από δίπλα τους. Η ντόπια κριτική δεν τους φέρθηκε ανάλογα (κλασικό σύμπτωμα), όμως το κοινό ενδιαφέρθηκε και επέλεξε (σωστά) τη φυγή μέσω αυτών των δύο ταινιών, που γίνονται πολύ καλύτεροι «σημαιοφόροι» για την επιστροφή του Έλληνα θεατή προς τη μεγάλη οθόνη. Το καλό σινεμά που φέρνει εισιτήρια είναι και αυτό. Και ο ικανοποιημένος θεατής είναι η καλύτερη διαφήμιση για το σινεμά τούτη την περίοδο. Όποιοι δεν καταλαβαίνουν τη σημασία αυτής της παραγράφου, ας αλλάξουν επάγγελμα, διότι κάτι έκαναν λάθος κάποτε στη ζωή τους…

KONG - SKULL ISLAND

Η κορυφή, λοιπόν, ανήκει στον καινούργιο «Κονγκ». Δεν ήταν κάτι το αυτονόητο (διότι ο «Λόγκαν» είχε καλό κράτημα). Οι ταινίες με τέρατα… διώχνουν συνήθως μεγάλη μερίδα των ενηλίκων που θεωρούν το σχετικό θέαμα παιδαριώδες και ανεγκέφαλο (ενίοτε και τρομακτικό, αλλά αυτό σπανίζει για λόγους περισσότερο προσφιλών ratings). Ο σημερινός «Κονγκ» έκανε ντεμπούτο με 39.797 εισιτήρια (από 118 οθόνες). Συγκριτικά με το πιο πρόσφατο φιλμικό relaunch τέρατος από το studio της Warner, το «Godzilla», εκείνο είχε κόψει 41.542 εισιτήρια (από 102 οθόνες), στα μέσα του Μάη του 2014. Με αυτό το (δίκαιο) μέτρο σύγκρισης, το γραφείο διανομής πρέπει να είναι πολύ ικανοποιημένο διότι… ο γορίλας ήρθε σχεδόν στα ίσα με τη σαύρα! Τώρα, αν πάμε αρκετά χρόνια πιο πίσω, στο «Κινγκ Κονγκ» του Πίτερ Τζάκσον, θα δούμε εντονότερες διαφορές που στέκουν υπέρ εκείνου του φιλμ. Παρά την τρίωρη διάρκειά του, ο «Κονγκ» του 2005 είχε κόψει 62.635 εισιτήρια στο πρώτο τετραήμερο και είχε ακόμη 9.316 στο ενεργητικό του, αφού είχε ανοίξει Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου. Βοηθούμενος από τη φήμη της event movie, με το όνομα του σκηνοθέτη τού «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» για κράχτη, εκείνος ο «Κονγκ» είχε εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις εορταστικές μέρες και είχε κλείσει καριέρα στα 231.227 εισιτήρια, ενώ ο πιο πρόσφατος «Godzilla» είχε σκαλώσει στα 96.139 εισιτήρια συνολικά. Ίσως η τωρινή παραγωγή να πλησιάσει αυτό το νούμερο. Σε κάθε περίπτωση, η σούμα θα μετρήσει πάνω από τα ογδόντα χιλιάρικα. Το αν θα πιάσει κατοστάρα είναι ένα στοίχημα που θα κριθεί από την πτώση του δεύτερου τετραημέρου.

Ο «Κονγκ» δεν πάτησε γερά στο ελληνικό έδαφος από την πρώτη του μέρα. Τα 5.454 της Πέμπτης (με το «Λόγκαν» να τον περνά στην όγδοη μέρα προβολής του, με 8.095 εισιτήρια) ήταν απογοητευτικά, η Παρασκευή, όμως, έδειξε (σπάνιο) μια συμπαθητική αύξηση (6.823) και το φιλμ πήρε την πρωτιά της αγοράς στο weekend, με 16.756 και 10.764 εισιτήρια, αντίστοιχα. 29.991 θεατές προτίμησαν τις παραδοσιακές, 2D προβολές, 7.255 εισιτήρια κόπηκαν για το 3D, ενώ οι (4) αίθουσες ATMOS έπιασαν ένα αξιοπρεπές νούμερο (2.551 εισιτήρια). Το ενδιαφέρον των θεατών Αθήνας και επαρχίας ήταν σχετικά ισομερώς μοιρασμένο και η απήχηση της ταινίας πρέπει να σχετίζεται και με θετικό word of mouth. Το ερχόμενο τετραήμερο, λογικά, το φιλμ θα έχει μεγαλύτερη πτώση από εκείνη του «Λόγκαν» (-34%), κυρίως γιατί το πρωτοεμφανιζόμενο θρίλερ «Τρέξε!» θα δημιουργήσει εναλλακτικό δίλημμα στους fan των πιο τρομακτικών θεαμάτων (και, διάβολε, η ταινία είναι καλή!).

LOGAN

Με μικρή διαφορά στη δεύτερη θέση, ο «Λόγκαν» κρατήθηκε γερά, δίχως ισχυρές απώλειες (στη γνωστή φόρμουλα των κομιξάδικων ταινιών που χάνουν γύρω στο 50% του ανοίγματός τους στο δεύτερο τετραήμερο). 36.575 εισιτήρια (από 54 οθόνες) προστέθηκαν στο σύνολο των 130.991, μιλάμε για μεγάλη επιτυχία που δείχνει να αρέσει πολύ και στον κόσμο. Το Σάββατο (11.836 εισιτήρια) ήταν η καλύτερη μέρα του. Και εδώ Αθήνα και υπόλοιπο Ελλάδας ήταν ιδανικά μοιρασμένα σε απόδοση (αν και η επαρχία παίζει σε 40 σινεμά, απέναντι στα μόλις 14 της πρωτεύουσας!).

Moonlight

Στην τρίτη θέση βρίσκουμε το «Μια Πόλη Δίπλα στη Θάλασσα» με εξίσου γερό κράτημα (-25%) και 7.066 εισιτήρια (από 40 οθόνες). Τα 5.693 προέρχονται από 26 αθηναϊκούς κινηματογράφους. Η αναλογία είναι πτωχή, δηλαδή. Μετά το τέταρτο weekend του, αυτό το οσκαρικό φιλμ έχει καταφέρει να φτάσει τα 47.230 εισιτήρια, νούμερο σίγουρα καλό αν αναλογιστεί κανείς την καθυστέρηση της διανομής του στη χώρα μας, με τον τίτλο να έχει «πειρατευτεί» άγρια. Στην τέταρτη θέση, «Η Ταινία LEGO Batman» έχει την πιο απειροελάχιστη πτώση (-9%) σε ολόκληρο το top 10, αφού δεν τίθεται ανταγωνισμός από άλλο, καινούργιο animated φιλμ. 6.887 εισιτήρια (από 64 οθόνες) και σύνολο στα 65.139 (κάτι πάει να γίνει). Η πεντάδα ολοκληρώνεται με το Όσκαρ καλύτερης ταινίας της χρονιάς, το «Moonlight» (φωτό), που έκοψε 5.509 εισιτήρια (από 21 οθόνες) στο ξεκίνημα της έβδομης εβδομάδας προβολής του. Πλέον, το σύνολο (40.610 εισιτήρια) έχει ξεφύγει από το «βάλτωμα» της τριαντάρας που μαστίζει την art-house διανομή τούτη τη σεζόν (στις καλές περιπτώσεις…) και οδεύει με σχετική ασφάλεια προς τον στόχο των 50.000 εισιτηρίων.

T2-Trainspotting

Στο #6, το «T2 Trainspotting» (φωτό) έχει την πιο άγρια πτώση (-49%) του τετραημέρου  εντός top 10, κόβοντας 4.039 εισιτήρια (από 42 οθόνες). Το συμπέρασμα είναι μονάχα ένα: το έργο δεν άρεσε. Σύνολο πίκρας, στα 18.069. Βαστάει ακόμη (δωδέκατη εβδομάδα προβολής!) το «La La Land», από το #7, με 3.792 εισιτήρια (από 24 οθόνες) και εντυπωσιακό σύνολο στα 203.386. Στο #8, οι «Πενήντα Πιο Σκοτεινές Αποχρώσεις του Γκρι» μειώνουν ελαφρά την πτώση τους (-44%), με 3.765 εισιτήρια (από 19 οθόνες) και σύνολο εξίσου δυνατό, στα 256.023. Η δεκάδα συμπληρώνεται… ανηλίκως, με τη «Βαϊάνα» (+45%) στο #9 (3.635 εισιτήρια από 32 οθόνες, με σύνολο στα 137.048) και το «Τραγούδα!» (+29%) στο #10 (3.537 εισιτήρια από 36 οθόνες, με σύνολο στα 186.444), κοινώς τα δύο φιλμ έκαναν τράμπα στις θέσεις που είχαν το προηγούμενο τετραήμερο. Κανένα από τα υπόλοιπα νέα φιλμ της εβδομάδας δεν είχε τύχη στα ταμεία και όλα βρέθηκαν σε πολύ χαμηλές θέσεις. Η «Συνωμοσία της Σκιάς» έκοψε 3.476 εισιτήρια (από 17 οθόνες), οι «Καταπληκτικές Γυναίκες» μόλις 2.465 (από 17 οθόνες) και το «Βερολίνο, Αντίο» 2.348 (από 6 οθόνες, αποκλειστικά στην Αθήνα).

Έξι πρεμιέρες μας περιμένουν από την ερχόμενη Πέμπτη, με τη live action διασκευή του ντισνεϊκού «Η Πεντάμορφη και το Τέρας» να στοχεύει πολύ ψηλά (παίζει και μεταγλωττισμένο, γαρ) και το «Τρέξε!» (τεράστιο εισπρακτικό σουξέ στην Αμερική) να προκαλεί την περιέργεια του κοινού που προτιμά τον τρόμο, αυτή τη φορά υπό ένα πιο… σκεπτόμενο και πρωτότυπο πρίσμα. Αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη!