FreeCinema

Follow us
29.0120:00

Ελληνικό box-office: Και η «λανθιμιάδα» συνεχίζεται…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου βρέθηκε ξανά στην κορυφή, συνοδευόμενο πια από έντεκα οσκαρικές υποψηφιότητες!

Χρειάστηκαν ουκ ολίγες «τονωτικές ενέσεις» από νέες κυκλοφορίες για ν’ ανεβούμε από τα 111.096 εισιτήρια του προηγούμενου τετραημέρου στα 118.286 αυτές τις μέρες. Το αισιόδοξο είναι ότι εξακολουθούμε να βλέπουμε εξαψήφια νούμερα (σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023, όπου μετρούσαμε 84.328 εισιτήρια) και κάμποσες ταινίες να συζητιούνται και να έχουν διάρκεια ζωής στις αίθουσες. Όπως το «Poor Things» (-22%) του Γιώργου Λάνθιμου, για παράδειγμα, το οποίο έχει φτάσει σε σύνολο τα 328.866 εισιτήρια (!), εκπλήσσοντας την αγορά. Τούτες τις μέρες συνέχισε με 31.616 εισιτήρια (από 96 οθόνες), σαρώνοντας σε Αθήνα (21.866 εισιτήρια, από 45 οθόνες) και σαββατόβραδο (12.278 εισιτήρια, πανελλαδικά). Όσο το φιλμ δεν εντοπίζεται στα… τορεντάδικα (όπως είχε αφήσει να συμβεί η ODEON το 2019 με την… καθυστερημένη στη διανομή της «Ευνοούμενη» – και χρωστάω ένα κείμενο ανάλυσης γι’ αυτό), θα έχει δυναμική παρουσία στο box-office.

Ακολουθούν τρία new entries. Στο #2 άνοιξε το θαυμάσιο και επίσης οσκαρικό «Τα Παιδιά του Χειμώνα» (φωτό), κόβοντας 16.773 εισιτήρια (από 56 οθόνες). Το δυνατό word of mouth και οι θερμότατες κριτικές ήταν μια καλή αφορμή για να στηρίξει το adult κοινό στο σαββατόβραδο (7.609), με την ταινία να δείχνει πως ενδιαφέρει περισσότερο τους Αθηναίους (11.677 εισιτήρια, από 25 οθόνες). Εδώ που τα λέμε, πρόκειται για τίτλο που έχει πληγεί αρκετά από την καθυστέρηση της διανομής του (με ότι μπορεί να συνεπάγεται αυτό…) και οι αιτίες είναι προφανείς (πηγμένος προγραμματισμός των εορτών, μεγαλύτερη προστασία στη συνέχιση της «Φόνισσας»), όμως, είναι άξιον απορίας γιατί δεν είδαμε το φιλμ του Αλεξάντερ Πέιν λίγο νωρίτερα, σε limited release, ακριβώς όπως είχε συμβεί πέρσι με τη «Φάλαινα». Παραδόξως, τα «Παιδιά» πέτυχαν ένα ακριβώς παρόμοιο άνοιγμα με το δεύτερο (και wider) τετραήμερο της ταινίας του Ντάρεν Αρονόφσκι (16.660 εισιτήρια, από 57 οθόνες)!

Στο #3 άνοιξε το βιογραφικό «Ferrari» (φωτό) με 15.164 εισιτήρια (από 75 οθόνες). Δεν… «φορέθηκε» όπως «Gucci» και είχε ένα σχετικά ισορροπημένο τετραήμερο, χωρίς σοβαρή εκτόνωση το Σάββατο (2.605, 3.255, 5.535 και 3.769 εισιτήρια, στις αντίστοιχες μέρες). Μια θέση παρακάτω, το animated «Γάτες στο Μουσείο» προτιμήθηκε περισσότερο από γονείς και παιδιά ως νέας εσοδείας προϊόν, κόβοντας 9.563 εισιτήρια (από 71 οθόνες). Παρόμοια ήταν η κίνηση στο weekend (4.232 και 4.546, στις αντίστοιχες μέρες). Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει ο «Μελισσοκόμος» (-47%) με τον Τζέισον Στέιθαμ και 7.706 εισιτήρια (από 40 οθόνες). Παρά την έντονη πτώση (τρίτη εβδομάδα, γαρ), αυτή τη στιγμή μετρά ένα ικανοποιητικότατο σύνολο 65.557 εισιτηρίων.

Κόντρα στον Τζέισον, ο Άαρον Έκχαρτ δοκιμάστηκε ως action hero στο «Αποστολή στην Ελλάδα» (φωτό) και έκανε ντεμπούτο 5.277 εισιτηρίων (από 26 οθόνες). Συντηρητικό, όπως και ο αριθμός αιθουσών. Διόλου περίεργο, δε, το γεγονός ότι το φιλμ έσκισε στη Θεσσαλονίκη (2.599 εισιτήρια, από 6 οθόνες), καθώς το ντόπιο κοινό ήταν πιο περίεργο να δει πως χρησιμοποιήθηκαν τα locations της πόλης του!  Στο #7 συναντάμε τη «Φόνισσα» (-47%) με 3.498 εισιτήρια (από 26 οθόνες). Διανύει την ένατη εβδομάδα προβολής της κι έχει φτάσει το αξιοζήλευτο νούμερο των 417.584 εισιτηρίων σε σύνολο. Οι υπόλοιπες θέσεις, μάλλον τυπικά, καλύπτονται από παιδικά και οικογενειακά θεάματα, με ισχυρά κρατήματα, παρακαλώ: «Ένα Ταξίδι για Πάπιες» (-11%) (3.179 εισιτήρια, από 34 οθόνες, με σύνολο στα 58.473), «Γουόνκα» (-9%) (3.001 εισιτήρια, από 28 οθόνες, με σύνολο στα 100.700) και «Ευχή» (-13%) (2.960 εισιτήρια, από 36 οθόνες, με σύνολο στα 90.229). Συγχαρητήρια σε όποιον σκέφτηκε πως το «Γουόνκα» αξίζει τον κόπο να βγει και μεταγλωττισμένο στα ελληνικά. Διαφορετικά, την κατοστάρα… ούτε με κιάλι!