Ελληνικό box-office: Σολάρει ο «John Wick».
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η τρίτη συνέχεια του «John Wick» ήταν το μοναδικό φιλμ που έδωσε αξιοπρεπή νούμερα, εξακολουθώντας να θριαμβεύει στην κορυφή. Το ενδιαφέρον του κόσμου, πάντως, ήταν περισσότερο στραμμένο στην προστασία των σινεμά του κέντρου της Αθήνας, παρά στα νέα έργα.
Από τα 93.061 εισιτήρια που μετρούσαμε στο προηγούμενο box-office report, υπήρξε μια σχετική καθίζηση, η οποία μεταφράζεται σε 72.411 εισιτήρια. Όχι άδικα, καθώς δεν υπήρχαν δυνατές πρεμιέρες, ικανές να προσελκύσουν το μαζικό ενδιαφέρον του κόσμου, το οποίο μονοπώλησε ο «John Wick» και… το ζήτημα που έχει προκύψει με τις κινηματογραφικές αίθουσες του κέντρου της Αθήνας που κινδυνεύουν να κλείσουν διότι το Υπουργείο Πολιτισμού δηλώνει… «αναρμόδιο»! Χθες το βράδυ χιλιάδες άνθρωποι πέρασαν από το IDEAL (φωτό κάτω) και το ΑΣΤΟΡ για να διαμαρτυρηθούν και να δηλώσουν συμπαράσταση, αφήνοντας να εννοηθεί ότι αυτό το αίσχος (με υπογραφή της παρούσας Κυβέρνησης) δεν πρόκειται να περάσει εύκολα…
Στα ταμεία, πάντως, η προτίμηση των θεατών ήταν προφανής, με το τέταρτο κεφάλαιο του «John Wick» να παραμένει στην κορυφή με καλό ποσοστό σε κράτημα (-38%), κόβοντας 30.406 εισιτήρια (από 125 οθόνες). Μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για σχεδόν τρίωρης διάρκειας ταινία! Κυριάρχησε ο σαββατόβραδο (11.170), με το σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών προβολής να έχει φτάσει τα 105.469 εισιτήρια! Μία απόλυτα δίκαιη εμπορική επιτυχία, η οποία αντιπροσωπεύει ιδανικά αυτό που πρέπει να προσφέρει το σινεμά σαν ψυχαγωγία. Δεν θα έλεγα πως το «Dungeons & Dragons: Εντιμότητα Μεταξύ Κλεφτών» πλησιάζει κάτι τέτοιο. Και το κοινό είχε παρόμοιο ένστικτο… Μετά τα «secret» previews του προηγούμενου weekend που… δεν τράβηξαν, παρόμοια ήταν η ανταπόκριση και στο επίσημο opening του τίτλου, με 12.132 εισιτήρια (από 102 οθόνες). Τα 1.698 της Πέμπτης ήταν ένας κακός «οιωνός», επίσης. Το Σάββατο τα αύξησε σε 4.783 (το καλύτερο νούμερο που κατάφερε να πιάσει). Μαζί με τα υπόλοιπα ψιλά, έχει φτάσει τα 14.312 και δεν προβλέπεται να μας απασχολεί για πολύ καιρό ακόμη.
Χωρίς παρελάσεις και άλλα εθνικοπατριωτικά, ανακάμψανε τα παιδικά αυτές τις μέρες. Στο #3 συναντάμε τις «Μούμιες» (φωτό) (μόλις -5% η πτώση) με 6.015 εισιτήρια (από 78 οθόνες) και σύνολο υγιέστατο, στα 40.785. Ακολουθεί το «Τα Αβγά και τα Πασχάλια» (με εντυπωσιακή αύξηση ποσοστού της τάξης του +47%!), που έκοψε 4.462 εισιτήρια (από 67 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 8.006. Άνοδο (+13%) σημείωσε και το «Αργοναύτες: Η Οργή του Ποσειδώνα», από το #7, με 2.667 εισιτήρια (από 52 οθόνες) και χάρμα (για ανεξάρτητο animation) σύνολο στα 39.908. Τέλος, το «Αστερίξ & Οβελίξ στο Δρόμο για την Κίνα» (-2%) μπήκε ξανά στο top 10 και από τη θέση #9 συγκέντρωσε 1.152 εισιτήρια (από 20 οθόνες), σχεδόν αποκλειστικά από προβολές της ελληνικής μεταγλώττισης. Το είχα προβλέψει ότι μονάχα ως οικογενειακό θέαμα για κάθε ηλικία θα δει προκοπή και αν κρατηθεί λίγο ακόμη στις αίθουσες, θα πιάσει και την κατοστάρα (βρίσκεται στα 95.411, πλέον).
Υπολείπονται τέσσερις adult τίτλοι για να κλείσουμε τούτη τη δεκάδα. Από το #5, το «Scream VI» (-48%), κόβοντας 3.853 εισιτήρια (από 31 οθόνες) δείχνει ν’ αποχαιρετά τις ελπίδες να πιάσει κατοστάρα (στα 82.475 βρίσκεται το σύνολο). Μια χαρά τα έχει πάει και καλά έκανε, το πήρε χαμπάρι ο κόσμος και οι φίλοι του genre, διότι (όπως συνήθως) η ντόπια κριτική… σφίχτηκε (γέλια στο βάθος)! Στο #6 έκανε παρθενική εμφάνιση το art-house προσανατολισμού «Μπλε Καφτάνι» (φωτό), με 3.185 εισιτήρια (από 18 οθόνες). Το άπλωμα σε τόσες αίθουσες ήταν εξωφρενικό! Στο πλαίσιο που κινούνται αυτά τα έργα ταμειακά εσχάτως, όμως, το νούμερο είναι αξιοπρεπές. Προφανώς και τράβηξε περισσότερο το σαββατόβραδο (1.446). Στο #8, το «Κριντ ΙΙΙ» (-60%) απέδειξε πόσο αγαπά το ελληνικό κοινό τούτο το franchise πυγμαχίας. 1.899 εισιτήρια (από 18 οθόνες) στο τετραήμερο, δυνατό σύνολο στα 100.084! Και… «Στο Τέλος Ξυρίζουν τον Γαμπρό»! -81% (!) στο δεύτερο τετραήμερό του, από το #10, με 858 εισιτήρια (από 17 οθόνες) και σύνολο στα 7.176.
Κανονικά εδώ θα ολοκλήρωνα, όμως, ολόκληρη η άνωθεν δεκάδα… δεν θα ήταν η ίδια εάν είχα και τα επίσημα νούμερα για το ελληνικό μουσικό ντοκιμαντέρ «Arte Povera», το οποίο ξέσκισε με προβολές μονάχα στα Village Cinemas, το τριήμερο που μας πέρασε. Ταινία που πέρασε (εντελώς) κάτω από τα radar της ντόπιας κριτικής (όχι από εμάς…) και είχε εντυπωσιακή προσέλευση, η οποία θα το τοποθετούσε στο… top 3 της αγοράς γι’ αυτό το τετραήμερο! Η εικόνα που βλέπετε είναι από κατάμεστη αίθουσα της Θεσσαλονίκης, το Σάββατο το βράδυ! Θα επαναληφθούν οι προβολές του, από Πέμπτη αυτή τη φορά και για ολόκληρη την εβδομάδα, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Βόλο, πάντοτε αποκλειστικά στα Village.