FreeCinema

Follow us
14.0918:00

Ελληνικό box-office: Λαχανιάζει με την πρώτη η «Μουλάν».


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η «Μουλάν» δεν αγωνίστηκε για να φτάσει στην κορυφή, όμως το αποτέλεσμα προέκυψε «λαβωμένο» λόγω… μιας κάποιας καθυστέρησης.

Πάει να γίνει trend η… απώλεια ενός πεντοχίλιαρου ανά τετραήμερο; 4.889 εισιτήρια λιγότερα από το προηγούμενο, δηλαδή 50.364 θεατές πήγαν σινεμά αυτές τις μέρες, με το live-action remake της «Μουλάν» να αντιπροσωπεύει κάτι σαν το 40% της συνολικής κίνησης της αγοράς, αλλά με σαφώς μέτρια αποτελέσματα. Το φιλμ άνοιξε με 18.417 εισιτήρια (από 212 οθόνες). Είναι μάλλον σκληρό και ελαφρώς άδικο να κάνουμε συγκρίσεις, αλλά για να υπολογίσει κανείς πόσο επηρεάζει την προσέλευση του κοινού αυτού του είδους ο κορονοϊός, θα χρειαστεί να πάμε στο περσινό άνοιγμα του sequel της «Maleficent» (32.179 εισιτήρια, από 213 οθόνες), διότι είχε διανεμηθεί σε παρόμοια περίοδο (στο δεύτερο μισό του Οκτώβρη) και είχε κι εκείνο μεταγλωττισμένες στα ελληνικά προβολές. Αρχικά, να προσθέσω κάτι σημαντικό: η «Μουλάν»… άργησε μία ολόκληρη εβδομάδα και αυτό ίσως να έπαιξε κάποιο ρόλο στο χλιαρό ξεκίνημά της, καθώς η αμερικανική πρεμιέρα στο Disney+ προκάλεσε τις προβλέψιμες «διαρροές» στο διαδίκτυο, επιτρέποντας σε ένα πιο ενήλικο (αποκλειστικά) κοινό να παρακολουθήσει την ταινία από το σπίτι. Παραδόξως, από την άλλη, αυτό ήταν και το κοινό που την προτίμησε στα σινεμά πλειοψηφικά (9.928 εισιτήρια, από 98 οθόνες), με τις προβολές στην ελληνική γλώσσα να μειονεκτούν σε προσέλευση (8.489 εισιτήρια, από 114 οθόνες), δίνοντας την εντύπωση πως οι οικογένειες απείχαν ή για λόγους υγείας ή γιατί φοβήθηκαν ότι το θέαμα (των μαχών) δεν ήταν απαραίτητα παιδικό. Από το σύνολο των προβολών, το Σάββατο πέρασε μπροστά (6.094). Το μέλλον της «Μουλάν» στην Ελλάδα δεν είναι και τόσο ευοίωνο, όπως μπορεί να συμπεράνει εύκολα ο καθένας…

Λίγο εντονότερη η πτώση (της τάξης του -47%) για το «Tenet» (φωτό) στο τρίτο τετραήμερο προβολής του, με 9.539 εισιτήρια (από 100 οθόνες). Υπήρχε και κάτι το «εναλλακτικό» σαν θέαμα (με τη «Μουλάν») πια, οπότε δεν πρέπει να ξενίζει το νούμερο. Είχα γράψει ότι μέχρι το τέλος της εβδομάδας που μας πέρασε, το φιλμ του Κρίστοφερ Νόλαν θα είχε προσεγγίσει την κατοστάρα. Έχει φτάσει τα 95.384 εισιτήρια σε σύνολο μέχρι στιγμής, ελαφρά πιο κάτω από τις προσδοκίες μου, δηλαδή. Θα κρατήσω την πρώτη πρόβλεψη κλεισίματος καριέρας κοντά στα 120.000 εισιτήρια. Πόσα έχασε το «Tenet» στο ελληνικό box-office λόγω κορονοϊού; Εξαρτώμενος (και) από το σοβαρά αντικρουόμενο word of mouth, θα έλεγα πως η ταινία δεν θα ξεπερνούσε τα 200.000 εισιτήρια στη χώρα μας. Στο #3, ακολουθεί το sequel «After 2: Μετά τη Σύγκρουση» (-51%), με 8.200 εισιτήρια (από 70 οθόνες). Χωρίς ιδιαίτερες παρατηρήσεις εδώ, το σαββατόβραδο ήταν λίγο πιο μπροστά (2.534), με το σύνολο να βρίσκεται στα 44.694 εισιτήρια. Χωρίς τυμπανοκρουσίες, ένα νεανικό (είδος που σπανίζει) hit!

Στο #4 συναντάμε την πρωτοεμφανιζόμενη μαφιόζικη βιογραφία «Ο Προδότης» (φωτό), με 3.712 εισιτήρια (από 11 οθόνες). Λόγω διάρκειας του έργου, τα περισσότερα σινεμά είχαν μόνο μία προβολή, γεγονός που αυξάνει το ποσοστό επιτυχίας της προσέλευσης του ελληνικού κοινού, το οποίο αρέσκεται συνήθως σε ταινίες αυτού του είδους. Απογείωση τα 1.398 εισιτήρια του Σαββάτου. Λογικά, ο αριθμός των οθονών θα αυξηθεί από την ερχόμενη Πέμπτη. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι animated «Ευχούληδες 2» (-39%), με 2.431 εισιτήρια (από 44 οθόνες). Το πιο σουξεδιάρικο παιδικό φιλμ του 2020 (μέχρι στιγμής) έχει συγκεντρώσει 43.168 εισιτήρια. Εδώ κι αν μιλάμε για σοβαρό χτύπημα από τον κορονοϊό…

Στο #6 βρίσκονται οι «Νέοι Μεταλλαγμένοι» (-51%), με 2.431 εισιτήρια (από 25 οθόνες). Σύνολο στα 6.406, το έργο δεν ακούμπησε καν τα κομιξικά fanboys. Ακολουθεί η επανέκδοση της «Σαμπρίνα» του Μπίλι Γουάιλντερ (-72%), η οποία έκοψε 989 εισιτήρια (από 10 οθόνες) και έχει φτάσει τα 5.804. Στο #8 συναντάμε εντελώς αναπάντεχα την επανέκδοση της «Περιφρόνησης» του Ζαν-Λικ Γκοντάρ (φωτό), η οποία επανήλθε σε διαφορετικά θερινά στέκια της Αθήνας και αιφνιδίασε κόβοντας 771 εισιτήρια (από 2 οθόνες)! Έχει φτάσει τα 5.721 σε σύνολο, εντελώς διακριτικά. Στο #9, η πρεμιέρα της ελληνικής παραγωγής «Άλυτη» προσείλκυσε 604 θεατές με μονές προβολές σε 3 θερινές οθόνες της Αθήνας. Φιλμικό αξιοπερίεργο, όποτε κι αν έβγαινε, το έργο δεν είχε σοβαρές πιθανότητες για κάτι παραπάνω, αλλά πλασαρίστηκε αρκετά επιθετικά ώστε να πιάσει έστω αυτά τα εισιτήρια (πόσω μάλλον σε τέτοια εποχή). Η πρώτη δεκάδα κλείνει με την επανέκδοση της «Γκαρσονιέρας» του Μπίλι Γουάιλντερ (-70%) και 603 εισιτήρια (από 6 οθόνες), με το σύνολο αυτού του οσκαρικού φιλμ να έχει φτάσει στα 9.295. Συμπληρωματικά, αξίζει αναφορά η παρθενική εμφάνιση της επανέκδοσης της σπάνιας γαλλικής ταινίας «Μια Σφαίρα στην Καρδιά» με την Τζένη Καρέζη, η οποία βρέθηκε δύο θέσεις παρακάτω, κόβοντας 437 εισιτήρια, αποκλειστικά στη θερινή Ριβιέρα των Εξαρχείων.