FreeCinema

Follow us
28.0820:00

Ελληνικό box-office: Έριξε κανονική βόμβα το «Οπενχάιμερ»!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ακόμη και η χώρα μας κατάλαβε τι θα πει… Barbenheimer! Ήταν, λοιπόν, η σειρά του Κρίστοφερ Νόλαν. Και ήταν πιο εκρηκτική κι από κάθε πρόβλεψη που μπορούσαμε να κάνουμε τον Ιούλιο!

Είναι ένα καλοκαίρι που η εταιρεία διανομής της Tanweer δεν θα ξεχάσει εύκολα! Μπορεί στον υπόλοιπο πλανήτη ο προβληματισμός (και η «κόντρα») για την κοινή ημερομηνία εξόδου της «Barbie» και του «Οπενχάιμερ» να κατέληξε σε κάτι τόσο δημιουργικά… μαρκετίστικο (που ωφέλησε και τις δύο ταινίες), στην Ελλάδα, όμως, με τα λιγοστά θερινά σινεμά και τις «ιερές» μονομαχίες για το ποιος θα παίξει τι (έχοντας παραδίπλα και Ιντιάνα Τζόουνς και Ίθαν Χαντ…), δεν υπήρχε περίπτωση να το ζήσουμε… «όπως Αμερική». Ευτυχώς!

Όπως συνήθως, μερίδα θεατών στα social κατέκρινε την καθυστέρηση της εξόδου του φιλμ του Κρίστοφερ Νόλαν διότι, πολύ απλά, δεν έχει την παραμικρή επαφή με τους κανόνες της ντόπιας αγοράς. Στην ουσία, όμως, η φήμη του Barbenheimer έκανε μια τέλεια… δωρεάν καμπάνια και για τις δύο ταινίες: η «Barbie» είχε τον αέρα να… σαρώσει από μόνη της τα ταμεία απ’ τα τέλη Ιουλίου, ενώ η θριαμβευτική πορεία του «Οπενχάιμερ» στο εξωτερικό άνοιγε όλο και περισσότερο την όρεξη του κοινού για το έργο του Νόλαν, που ερχόταν (πια) με τη φόρα του καλλιτεχνικού / ποιοτικού must see της χρονιάς (μεγαλύτερη, δε, κι από την αύρα που συνοδεύει το όνομα του σκηνοθέτη). Φτάνοντας στα τέλη Αυγούστου, λοιπόν, η Tanweer είχε στα χέρια της μία επιτυχία τετρακοσίων χιλιάδων εισιτηρίων (που αυτές τις μέρες γίνεται η #1 ταινία παγκοσμίως στα χρονικά της Warner Bros., του studio που είχε την τιμητική του στο ΞΑΦΝΙΚΑ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ τον περασμένο μήνα!) και την πιο αναμενόμενη ταινία του 2023 που θα ξεκινούσε θεαματικά (ενώ πλησίαζε τα οκτακόσια εκατομμύρια δολάρια στο παγκόσμιο box-office!) τη νέα χειμερινή σεζόν μας.

Όταν είδα την ταινία του Νόλαν, ναι μεν εντυπωσιάστηκα, όμως, θεώρησα ότι δύσκολα θα έκανε επαφή με το ελληνικό κοινό. Μαζικά, εννοείται. Δηλαδή, φανταζόμουν σύνολο που θα προσέγγιζε (ζορισμένα) τα διακόσιες χιλιάδες εισιτήρια. Ήταν Ιούλιος…

Να υπενθυμίσω πως στο προηγούμενο box-office report, το σύνολο του τετραημέρου κινήθηκε στα 54.991 εισιτήρια. Την Πέμπτη που μας πέρασε, λοιπόν, το «Οπενχάιμερ» ξεκίνησε την καριέρα του στους ελληνικούς κινηματογράφους με… 28.562 εισιτήρια (προέκυψε να είναι και η μεγαλύτερη μέρα του σε όλο το τετραήμερο)! Η «Barbie» είχε κόψει στην πρώτη μέρα προβολής της 20.629 εισιτήρια. Το… ανατριχιαστικό της υπόθεσης είναι ότι η διάρκεια της ταινίας του Νόλαν είναι ακριβώς τρίωρη, δηλαδή απόλυτα απαγορευτική για να βγάλουν δεύτερη παράσταση τα θερινά σινεμά. Έτσι το άπλωμα σε 160 οθόνες έμοιαζε υποχρεωτικό και δικαιολογημένο, καταλήγοντας να φέρνει ένα άνοιγμα… 110.143 εισιτηρίων! Το σύνολο του τετραημέρου ήταν 153.129 (με σαράντα τρεις τίτλους). Σχεδόν το 72% των θεατών που πήγαν σινεμά στο τετραήμερο που μας πέρασε προτίμησε να παρακολουθήσει το «Οπενχάιμερ»!

Στο τριήμερο που ακολούθησε, το φιλμ κινήθηκε έτσι: 27.732, 28.174 και 25.675 εισιτήρια. Η Αττική σαφέστατα πήρε κεφάλι (69.767 εισιτήρια, από 85 οθόνες), ενώ η μία και μοναδική αίθουσα IMAX της Θεσσαλονίκης ξεσκίστηκε σε προσέλευση, μετρώντας 2.312 θεατές! Συγκριτικά με τις προηγούμενες ταινίες του Νόλαν, το δυομισάωρο «Tenet» (του κορονοϊού) είχε ανοίξει με 40.230 εισιτήρια (από 162 οθόνες και προβολές πέντε ημερών) στα τέλη Αυγούστου του 2020 και η κανονικής διάρκειας (άρα πιο βολική στον προγραμματισμό) «Δουνκέρκη» είχε ανοίξει με 53.457 εισιτήρια (από 129 οθόνες) στα τέλη Αυγούστου του 2017. Όσο για τετραήμερα άνω των εκατό χιλιάδων εισιτηρίων, η ελληνική αγορά είχε να δει σοβαρά υψηλότερο opening από τα μέσα Δεκεμβρίου του 2021, με τα 150.813 εισιτήρια (από 187 οθόνες) του «Spider-Man: No Way Home»! Εκείνο είχε φτάσει τα 460 σε σύνολο. Μπορεί το φιλμ του Νόλαν να πάει τόσο ψηλά (ενώ η «Barbie» φλερτάρει με τα 440!); Κρατάμε την ανάσα μας, καθώς το word of mouth είναι αδιανόητο και το έργο δείχνει να ικανοποιεί κάθε ηλικιακό target group (εντελώς απροσδόκητα, ομολογώ).

Φυσικά, η «Barbie» δεν έχει εγκαταλείψει τα όπλα! Διανύει την έκτη εβδομάδα προβολής της, σημείωσε μικρή πτώση της τάξης του -20% και έκοψε ακόμη 11.530 εισιτήρια (από 65 οθόνες) τούτες τις μέρες, ανεβάζοντας το σύνολό της στα… 416.424! Φαινόμενο. Στο #3 έκανε ποδαρικό το «Demeter: Η Αφύπνιση του Κακού» (φωτό), κόβοντας 6.361 εισιτήρια (από 33 οθόνες). Ένα μετριότατο άνοιγμα για στουντιακό φιλμ τρόμου, με καλύτερη προσέλευση στα previews της Τετάρτης (1.932). Μαζί μ’ αυτά, μετρά σύνολο 8.293 εισιτηρίων.

Νέα είσοδος και στο #4, για το «Αντίστροφη Μέτρηση» (φωτό), την καινούργια δραματική περιπέτεια του Λίαμ Νίσον, που ξεκίνησε με 4.914 εισιτήρια (από 35 οθόνες). Έπιασε τα καλύτερα νούμερά του το σαββατόβραδο (1.596), ενώ μαζί με τα previews της Τετάρτης έφτασε τα 6.362 εισιτήρια. Η προηγούμενη παρόμοιου τύπου περιπέτεια με πρωταγωνιστή τον Νίσον, το «Η Μνήμη του Δολοφόνου», είχε κάνει άνοιγμα 6.607 εισιτηρίων (από 61 οθόνες) στα τέλη του περσινού Απρίλη και αυτό κάτι πρέπει να μας λέει, πια, για τη δυναμική του συγκεκριμένου ονόματος. Το top 5 συμπληρώνει το εντελώς αποτυχημένο στα ελληνικά ταμεία «Gran Turismo» (-56%!), με 3.829 εισιτήρια (από 28 οθόνες) και σύνολο στα 18.168.

Έκπληξη αποτελεί η επιτυχημένη επανέκδοση της γουντιαλενικής «Vicky Cristina Barcelona» (φωτό), η οποία εμφανίστηκε στο #6 με 3.493 εισιτήρια (από 15 οθόνες). Χτύπησε χιλιάρια από το adult κοινό στο weekend (1.114 και 1.006, στις αντίστοιχες μέρες). Ακολουθεί… η χαρά του παιδιού! Το «Στο Στοιχείο τους» (-3%) στο #7 με 2.598 εισιτήρια (από 18 οθόνες) και σύνολο στα 99.970, το «Ο Απίθανος Μορίς» (+2%) στο #8 με 1.977 εισιτήρια (από 31 οθόνες) και σύνολο στα 20.804, και το «Η Μικρή Εξωγήινη» (-29%) στο #9 με 1.022 εισιτήρια (από 27 οθόνες) και σύνολο στα 3.583. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει το… μυστήριο της επανεμφάνισης του «Αστερίξ & Οβελίξ στο Δρόμο για την Κίνα», με 896 εισιτήρια (από 8 οθόνες)! Δεν μπορώ να το εξηγήσω (κοιτάζοντας και τα σινεμά όπου παιζόταν…). Πάντως, ο τίτλος αυτός κατάφερε να περάσει το «φράγμα» της κατοστάρας, μετρώντας σύνολο στα 100.483 εισιτήρια, πλέον.