FreeCinema

Follow us
24.0719:00

Ελληνικό box-office: Η «Barbie» σώζει το ελληνικό καλοκαίρι!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η «Barbie» κατάφερε να… βάλει τα γυαλιά και στον Ιντιάνα Τζόουνς και στον Ίθαν Χαντ, φέρνοντας το μεγαλύτερο τετραήμερο ολόκληρης της φετινής σεζόν… χωρίς «Γιορτή του Σινεμά»!

Από τα 90.140 εισιτήρια του προηγούμενου box-office report, περνάμε όχι απλά σε εξαψήφιο νούμερο (131.530!), αλλά… στο μεγαλύτερο τετραήμερο της φετινής κινηματογραφικής σεζόν, εάν δεν υπολογίσουμε εκείνο το «ιδιαίτερο» των τελών του περσινού Σεπτέμβρη, το οποίο περιλάμβανε την Πέμπτη της «Γιορτής του Σινεμά» (με το εισιτήριο των 2 ευρώ) και μας είχε δώσει 184.926 εισιτήρια! Δεν θεωρώ τίμιο το να συγκρίνουμε τούτο το τετραήμερο… του πιο έντονου καύσωνα και των καταστροφικών για το περιβάλλον πυρκαγιών σε ολόκληρη τη χώρα μ’ εκείνο το νούμερο. Διότι εδώ έχουμε μια τεράστια επιτυχία που καρπώνεται ένας και μοναδικός τίτλος: η «Barbie»! Η οποία πέτυχε και το μεγαλύτερο άνοιγμα της σεζόν, κόβοντας 72.072 εισιτήρια (από 109 οθόνες). Τα 72.342 (από 168 οθόνες) του «Fast X» από τον περασμένο Μάη, στην πραγματικότητα είχαν προκύψει υπολογίζοντας και preview προβολές Τετάρτης (60.465 ήταν το τετραήμερο).

Η «Barbie» χτύπησε την αγορά με μια θυελλώδη Πέμπτη 20.629 εισιτηρίων, αλλά στις επόμενες μέρες είχε πτωτική πορεία (17.796, 17.353 και 16.294) λόγω καιρικών συνθηκών. Διαφορετικά, θεωρώ πως δεν θα είχε δυσκολία να ξεκινήσει την καριέρα της στην Ελλάδα με 85.000+ εισιτήρια, ακόμη και μ’ αυτόν τον όχι ιδιαίτερα αυξημένο αριθμό κινηματογράφων (πόσες φορές έχουμε δει πρεμιέρες πολυαναμενόμενων στουντιακών τίτλων που ξεπερνούν τις 150 οθόνες στο πρώτο τετραήμερο;), καθώς υπήρχαν και πολλές sold-out προβολές σε θερινά (φωτό από τη ΡΙΒΙΕΡΑ των Εξαρχείων) και multiplex (ειδικά την Πέμπτη υπήρξαν πολλά σινεμά που έδιωχναν από 50 έως κι 100 θεατές στην πρώτη παράσταση, λόγω έλλειψης καθισμάτων!). Η μερίδα του λέοντος, φυσικά, ανήκε στα σινεμά της Αττικής (46.975 εισιτήρια, από 60 οθόνες). Από την ερχόμενη Πέμπτη οι οθόνες θα αυξηθούν και όπως δείχνουν τα πράγματα δεν θα σημειωθεί κάποια πτώση, καθώς το φιλμ της Γκρέτα Γκέργουιγκ έχει μετατραπεί στο απόλυτο must και «talk of the town» του καλοκαιριού, σπάζοντας ταμεία παγκοσμίως. Στις ΗΠΑ, η «Barbie»… γονάτισε τα σινεμά, ανοίγοντας με 162.022.044 δολάρια (ακόμη και οι πιο ενθουσιώδεις περίμεναν 140!), ενώ τεράστιο (82.455.420 δολάρια) ήταν και το άνοιγμα του «Οπενχάιμερ» του Κρίστοφερ Νόλαν, αποδεικνύοντας ότι ο ντόρος που προκάλεσε το… Barbenheimer στα social media ήταν θαυματουργός! Ειλικρινά, δεν μπορώ να υπολογίσω στις πόσες εκατοντάδες χιλιάδες εισιτήρια μπορεί να μετριαστεί το φαινόμενο και στη χώρα μας…

Στο #2 έπεσε (-39%) ανεκτά η έβδομη ταινία της κινηματογραφικής σειράς του «Mission: Impossible» (φωτό) με τον Τομ Κρουζ, κόβοντας 27.837 εισιτήρια (από 129 οθόνες). Ξεχώρισε το σαββατόβραδο (8.793), ενώ το σύνολο μετά από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής της βρίσκεται στα 99.283. Ομολογώ ότι το κοινό εδώ δεν έχει επιδείξει την πρέπουσα συμπεριφορά (που άξιζε τέτοια εντυπωσιακή και ψυχαγωγικότατη παραγωγή) και φαίνεται πως το έργο θα κινηθεί στα επίπεδα του πέμπτου «Indiana Jones», ο οποίος μέχρι στιγμής έχει φτάσει τα 145.180 σε σύνολο. Σε τούτο το τετραήμερο σημείωσε υψηλότατη πτώση (-64%), με μόλις 4.360 εισιτήρια (από 28 οθόνες).

Στο #4 ακολουθεί το «Παγιδευμένη Ψυχή: Η Πορφυρή Πόρτα» (-46%), που έκοψε 4.247 εισιτήρια (από 21 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 45.412 σε σύνολο. Ανεξήγητο, αν ρωτάς κι εμένα. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το animated «Στο Στοιχείο τους» (-8%) της Pixar, διότι… κάπου πρέπει να πάνε κι αυτά τα παιδάκια! Έκοψε 3.696 εισιτήρια (από 33 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 79.197. Ατυχώς, εκτός top 5 βρέθηκε το πρωτοεμφανιζόμενο «Ζαν ντι Μπαρί: Η Ερωμένη του Βασιλιά» (φωτό), το οποίο (ίσως) επιχείρησε να παίξει ρόλο counterprogramming απέναντι στην «Barbie», δίχως να υπολογίζει ότι επρόκειτο περί… οδοστρωτήρα. Σε συνδυασμό με το πρόβλημα της θερμοκρασίας που αντιμετώπισαν τα θερινά (και το adult κοινό), το φιλμ άνοιξε μονάχα με 2.845 εισιτήρια (από 14 οθόνες). Τα 1.001 τα έκανε το σαββατόβραδο. Λάθος ημερομηνία διανομής…

Νεοεισερχόμενο και το «low profile» horror «Άκου τη Μαμά» (φωτό), το οποίο βρέθηκε στο #7, κόβοντας 2.389 εισιτήρια (από 19 οθόνες). Ακολουθούν τα παιδικά «Ρίκι ο Πελαργός & Το Μυστήριο του Χαμένου Θησαυρού» (-32%, 1,941 εισιτήρια, από 23 οθόνες και σύνολο στα 6.684) και «Ρούμπι: Ένα Κράκεν στην Εφηβεία» (-5%, 1.639 εισιτήρια, από 20 οθόνες και σύνολο στα 16.750). Τέλος, στο #10 βρέθηκε ακόμη ένα new entry, το δράμα μυστηρίου «Η Ρίζα του Κακού», με 1.407 εισιτήρια (από 11 οθόνες). Θα προσθέσω τα στοιχεία από ακόμη δύο περιπτώσεις πρεμιερών, εκείνη της επανέκδοσης του κοενικού «Μόνο Αίμα» (στο #12, με 1,132 εισιτήρια, από 5 αθηναϊκές οθόνες) και των ειδικών «Epic» προβολών του νολανικού «Σκοτεινού Ιππότη» (στο #13, με 1.129 εισιτήρια, από 7 οθόνες).