FreeCinema

Follow us
20.1219:15

Ελληνικό box-office: Σαρωτικό το reunion του «Spider-Man»!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, όπως συνέβη και παγκοσμίως, το… reunion του «Spider-Man» λειτούργησε σαν μαγνήτης για το μαζικό κοινό και συσπείρωσε τα fanboys… κάθε ηλικίας που αγαπούν το κομιξάδικο genre.

Από το πένθος των 49.748 εισιτηρίων του προηγούμενου τετραημέρου, περάσαμε στα… 188.601! Σχεδόν το 81% (!) αυτών των εισιτηρίων προήλθε από το «Spider-Man: No Way Home». Και μόνο! Γνωρίζαμε ότι οι προπωλήσεις που είχε το φιλμ ήταν εξωφρενικές (στο πλαίσιο της κατάστασης που ζούμε), όμως, κανείς δεν περίμενε τόσο υψηλό νούμερο. Ούτε καν και στις ΗΠΑ, όπου ακόμα μετράνε δολάρια (253.000.000 είναι οι πρώτοι πρόχειροι υπολογισμοί, με το international box-office να πιάνει τα 587.000.000 συνολικά)! Μιλάμε για το μεγαλύτερο μετα-πανδημικό κινηματογραφικό opening παγκοσμίως!

Στην Ελλάδα, η ταινία ξεκίνησε με 37.347 την Πέμπτη, έπεσε (αφού τα fanboys ορμάνε πάντα την πρώτη μέρα για να αποφύγουν τα spoilers…) την Παρασκευή (30.561), έβγαλε μαζική εκτόνωση το Σάββατο (44.709) και υποχώρησε ξανά την Κυριακή (38.196). Το πλήρες τετραήμερό της ήταν 150.813 εισιτήρια (από 187 οθόνες). Από τις αρχές του 2000 (τουλάχιστον), αυτό μεταφράζεται στο δέκατο έβδομο καλύτερο άνοιγμα της ελληνικής αγοράς. Σε σχέση με το κινηματογραφικό του είδος, μονάχα το «Spider-Man 3» το ξεπερνά (βρίσκεται στη δωδέκατη θέση της λίστας), με 158.971 εισιτήρια, στις αρχές του Μάη του 2007. Για την Ιστορία, οι «300» κρατάνε την πρώτη θέση από το 2007 (επίσης!), με 316.681 εισιτήρια. (Όλοι οι προαναφερθέντες τίτλοι είχαν κάνει πρεμιέρα την Πέμπτη και μιλάμε για το πρώτο τετραήμερο.) Πιο αναλυτικά, το «Spider-Man: No Way Home» έκοψε 66.906 εισιτήρια (από 77 οθόνες) στην Αθήνα, το οποίο σημαίνει ότι… ξεσκίστηκε και στο υπόλοιπο Ελλάδας. Οι αίθουσες ATMOS (6 οθόνες) συγκέντρωσαν 14.993 θεατές, ενώ η μοναδική αίθουσα IMAX της Θεσσαλονίκης τράβηξε 2.751 θεατές. Ρίχνοντας μια ματιά στα ντόπια τετραήμερα, μεγαλύτερο είχαμε να δούμε από το πρώτο μισό του Ιανουαρίου του 2020 (προ κορονοϊού, δηλαδή), όταν η «Ευτυχία» του Άγγελου Φραντζή έμπαινε στην… τέταρτη εβδομάδα προβολής της (είχαμε μετρήσει 204.259 εισιτήρια τότε)! Είναι σίγουρο πως ο «Spider-Man» θα συνεχίσει να κόβει δυναμικά και στις επόμενες (γιορτινές) μέρες, έχοντας να αντιμετωπίσει το «Σμύρνη μου Αγαπημένη» (πρωτίστως) και το «The Matrix Resurrections». Και οι τρεις τίτλοι… θα παίξουν άγριο ξύλο μεταξύ τους για οθόνες και αριθμό προβολών (έχουν και παρόμοια μεγάλες διάρκειες), οπότε ακόμη και αυτή η λεπτομέρεια θα… στοιχίσει σε διαφορά.

Στο #2 συναντάμε το άνοιγμα του sequel του πετυχημένου animation «Τραγούδα! 2» (φωτό) με 15.605 εισιτήρια (από 108 οθόνες). Στα μέσα Δεκεμβρίου του 2016, το πρώτο φιλμ είχε ξεκινήσει με 21.027 εισιτήρια (από 175 οθόνες), άρα μιλάμε για παρόμοιας απήχησης σουξέ (σε αναλογία οθονών και στο σημερινό πλαίσιο του COVID-19). Το weekend ήταν το φόρτε του (6.627 και 6.878, στις αντίστοιχες μέρες), φυσικά. Για το είδος του (και για μεγάλη στουντιακή παραγωγή), το έργο θα αποτελέσει μονόδρομο σε όλο το διάστημα των εορτών, οπότε θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσο θα βγουν οι οικογένειες με μικρά παιδιά για να πάνε σινεμά. Ακολουθεί το «The Black B4chelor», το οποίο δεν τραβάει καθόλου. Γερή πτώση (-59%) στο δεύτερο τετραήμερο, 6.389 εισιτήρια (από 51 οθόνες), καλύτερη συμπεριφορά κοινού στο σαββατόβραδο (2.451) και σύνολο στα 29.294. Εγώ τα είχα πει: όλα λάθος! Στο #4 έχουμε το animated της Disney, το «Ενκάντο» (-46%) με 4.203 εισιτήρια (από 72 οθόνες), αξιοπρεπέστερο το Σάββατο (1.842) και σύνολο στα 38.355. Δεν «μιλάει» στο ελληνικό κοινό το θέμα της ταινίας. Ο «Οίκος Gucci» (-51%) συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα, κόβοντας 4.177 εισιτήρια (από 31 οθόνες). Εξακολουθεί να έχει δυναμική στο weekend (1.517 και 1.248, στις αντίστοιχες μέρες). Έχει φτάσει τα 89.703 σε σύνολο και… μόλις άρχισε να προβληματίζει η σιγουριά της πρόβλεψής μου για την κατοστάρα. Είναι ξεκάθαρα θέμα αιθουσών, γιατί σαν τίτλος για τις γιορτές, μια χαρά ψυχαγωγικός είναι.

Το παιδικό «Κλίφορντ: Ο Κόκκινος Σκύλος» παρέμεινε στο #6 αλλά υποχώρησε σε προσέλευση (-47%), κόβοντας 1.072 εισιτήρια (από 25 οθόνες), με σύνολο στα 5.955. Ακολουθούν κάποια κακά μαντάτα, καθώς ξεκινούν τα… τριψήφια σύνολα τετραημέρου! Η «Γαλλική Αποστολή» του Γουές Άντερσον (-50%) έκοψε 952 εισιτήρια (από 11 οθόνες) και έχει φτάσει τα 12.325. Βαρύ λουκέτο βάρεσε το «West Side Story» του Στίβεν Σπίλμπεργκ, το απόλυτα ανώφελο μιούζικαλ που επαίνεσε η κριτική (ακόμα γελάω…) και οδεύει προς την ταμειακή καταστροφή παγκοσμίως. Πτώση -73% (!) στο δεύτερο τετραήμερό του, έκοψε 855 εισιτήρια (από 14 οθόνες) και έχει σύνολο στα 5.484. Αντίο! Το animated «Αρχηγός από Κούνια 2» (-66%) βρέθηκε στο #9 με 657 εισιτήρια (από 19 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 29.171. Το πρωτοεμφανιζόμενο και κάργα εκκεντρικό «Αμνός» (φωτό), δεν έκανε κανένα γκελ στο κοινό του (υποτιθέμενου) art-house και καταποντίστηκε στο #10 με μόλις 584 εισιτήρια (από 4 οθόνες). Ίσως το γραφείο διανομής του φιλμ να με θεωρεί «υπεύθυνο» γι’ αυτό, επειδή του έδωσα την χειρότερη βαθμολογία και η κριτική του FREE CINEMA ήταν αρνητική. Τέτοια παντοδυναμία (λέτε να) έχω και δεν το ήξερα;