FreeCinema

Follow us
27.1119:00

Ελληνικό box-office: «Ναπολέων», ο κατακτητής.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο «Ναπολέων» και η ιστορική φήμη του ονόματός του παρέσυραν το μεγαλύτερο ποσοστό των θεατών που πήγαν σινεμά, όμως, συνολικά τα νούμερα κάθε άλλο παρά εντυπωσιάζουν…

Στο προηγούμενο box-office report μετρούσαμε 87.632 εισιτήρια, σήμερα βρίσκουμε την προσέλευση στα 92.455. Ελάχιστη η αύξηση αν αναλογιστεί κανείς ότι προστέθηκε ο πολυαναμενόμενος «Ναπολέων» του Ρίντλεϊ Σκοτ και το γιορτινό animation της Disney! Και πάλι, το εξαψήφιο δεν ήρθε! Σίγουρα τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα από το αντίστοιχο τετραήμερο των τελών του περσινού Νοέμβρη (όπου είχαν κοπεί μόλις 50.690 εισιτήρια), αλλά αυτή δεν είναι μια καλή δικαιολογία για να κάνουμε τα «στραβά μάτια» απέναντι στις συνθήκες που βιώνουν οι χειμερινές αίθουσες, καθώς αγωνίζονται (κυριολεκτικά) να παραμείνουν ανοιχτές, αντιμετωπίζοντας (και) εξωφρενικούς λογαριασμούς και φορολόγηση, με μοναδική «λύση» την άνοδο της τιμής του εισιτηρίου, το οποίο ενίοτε ξεπερνά τα εννέα ευρώ και… τις αντοχές του πορτοφολιού του μέσου Έλληνα. Άσε που στις μονές πρέπει και να σου «κάτσει» ο κινηματογραφικός τίτλος που θα φέρει το «χαρτί»…

Σε αντίθεση με το τι συνέβη στις ΗΠΑ, όπου «Η Μπαλάντα των Αηδονιών και των Φιδιών» παρέμεινε ηρωικά στην κορυφή του box-office, το ελληνικό κοινό ακολούθησε την υπόσχεση του βιογραφικού «Ναπολέων» για να ζήσει το «έπος» της μεγάλης οθόνης, συγκεντρώνοντας 42.992 εισιτήρια (από 150 οθόνες). Σε κάποιες περιπτώσεις αγνοήθηκε και το διαβόητο… μήνυμα του 112, που εστάλη μάλλον τζάμπα, καθώς στις περισσότερες περιοχές της χώρας είχαμε κυρίως δυνατούς ανέμους (mon Dieu!). Το σαββατόβραδο (15.219) ήταν εκείνο που σήκωσε κεφάλι ουσιαστικά, η Αθήνα αναλογικά πήγε καλύτερα (23.520 εισιτήρια, από 57 οθόνες), ενώ και οι ειδικές προβολές τα πήγαν ικανοποιητικά (4.562 σε 6 αίθουσες DOLBY ATMOS και 1.017 στη μοναδική IMAX της Θεσσαλονίκης), λαμβάνοντας υπόψη και τη μεγάλη διάρκεια του φιλμ. Η προσέλευση ήταν πολύ πιο εντυπωσιακή από το πρόσφατο άνοιγμα των 27.019 εισιτηρίων (από 142 οθόνες) του «Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού» του Μάρτιν Σκορσέζε, για παράδειγμα (έργο που απευθυνόταν στο ίδιο target group), ενώ δεν τίθεται μέτρο σύγκρισης με το πώς είχε ξεκινήσει η «Τελευταία Μονομαχία» (επίσης του Σκοτ) στα μέσα Οκτωβρίου του 2021 (5.079 εισιτήρια, από 58 οθόνες, και παταγώδης αποτυχία παγκοσμίως, αν και ήταν απείρως καλύτερη ταινία από το «Ναπολέων»!). Σίγουρα, όμως, απέχουμε πολύ από τα αδιανόητα 110.143 εισιτήρια (από 160 οθόνες) του «Οπενχάιμερ» που… γονάτισε τα θερινά στα τέλη του φετινού Αυγούστου! Το κοινό, πάντως, βγαίνει διχασμένο από τα σινεμά και η «κόντρα» με την επερχόμενη «Φόνισσα» της Εύας Νάθενα πρόκειται να είναι μετωπική!

Από την άλλη, προβληματίζουν τα 18.784 εισιτήρια (από 130 οθόνες) της «Ευχής» του studio της Disney, που έκανε χάλια ξεκίνημα στην Αμερική (με τεράστιο κόστος παραγωγής που δύσκολα θα αφήσει κέρδος). Τουλάχιστον, δεν ήταν και… «Παράξενος Κόσμος» (ελληνικό άνοιγμα στα 9.749 εισιτήρια μόλις, από 100 οθόνες, στα τέλη του περσινού Νοέμβρη!). Στα αγγλικά προτιμήθηκε από… 421 θεατές (από 10 οθόνες). Στο weekend έκοψε 7.972 και 8.332 εισιτήρια (στις αντίστοιχες μέρες) και (λογικά) θα τα βρει σκούρα με τον ερχομό του πιο kids friendly «Ένα Ταξίδι για Πάπιες» της Illumination από τις 7 του Δεκέμβρη. Βέβαια, και οι δύο τίτλοι θα στηριχθούν περισσότερο στις μέρες των γιορτών, ως το βασικό στουντιακό προϊόν που οι γονείς μπορούν να εμπιστευτούν άφοβα, οπότε υπάρχουν ελπίδες για ένα σοβαρό τελικό σύνολο από την «Ευχή» (που αξίζει προσοχής).

Στο #3 συναντάμε το prequel της φιλμικής σειράς «The Hunger Games» (φωτό) με απροσδόκητα έντονη πτώση (-64%!) και 7.547 εισιτήρια (από 49 οθόνες – σφαγιάστηκαν οι 103 της προηγούμενης εβδομάδας!). Επικράτησε το σαββατόβραδο (2.682), ενώ το σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών προβολής βρίσκεται στα 37.518. Ντροπή και κρίμα. Ειδικά για το νεανικό κοινό, που… μια χαρά θα το καταναλώσει σε μερικούς μήνες από το σπίτι. Έξω, πάντως, οι ιδέες για sequel γίνονται όλο και πιο ρεαλιστικές. Στο #4 ακολουθεί το παιδικό animation «Οι Ευχούληδες 3» (-67%!), με 4.841 εισιτήρια (από 78 οθόνες). Η «Ευχή» έδειξε τις συνέπειές της εδώ. Είχε εντελώς ισορροπημένο weekend (2.231 και 2.333, στις αντίστοιχες μέρες). Σύνολο στα 68.708 εισιτήρια. Και την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το μεταφυσικό θρίλερ τρόμου «Μίλα μου» (-49%), με 2.445 εισιτήρια (από 15 οθόνες). Αξιοπρεπές (ας είναι καλά τα multiplex…) το σύνολο στα 40.361.

Στο #6 συναντάμε… σταθερούς (σε θέση) τους σκορσεζικούς «Δολοφόνους του Ανθισμένου Φεγγαριού» (-62%), με 1.766 εισιτήρια (από 19 οθόνες). Διανύει την έκτη βδομάδα προβολής του, με ένα σχετικά υγιές (λόγω διάρκειας…) σύνολο στα 114.280. Ακολουθεί το παιδικό animation «PAW Patrol: Η Σούπερ Ταινία» (-57%), κόβοντας 1.623 εισιτήρια (από 26 οθόνες), με σύνολο στα 70.691. Ο πιο κολοσσιαίος αφανισμός αφορά στην περίπτωση του υπερ-ηρωικού «The Marvels», με ποσοστό πτώσης -76% (!) και 1.604 εισιτήρια (από 16 οθόνες). Σύνολο στα 32.211! Και στις ΗΠΑ «μπαίνει μέσα» χοντρά το έργο! Το art-house «Τέρας» (-49%) βρέθηκε στο #9, με 1.404 εισιτήρια (από 13 οθόνες). Σχετικά ανεκτό το κράτημα, σύνολο μέχρι στιγμής στα 5.338. Μεγαλύτερης προσμονής τίτλοι του σχετικού κυκλώματος διανομής τα πήγαν πολύ χειρότερα εσχάτως (και αυτό πρέπει να μας απασχολεί αρκετά δυσάρεστα, πλέον). Τέλος, το πρωτοεμφανιζόμενο «Ο Δρόμος της Εξιλέωσης» (φωτό) κατόρθωσε να μπει στο top 10, με 1.235 εισιτήρια (από 23 οθόνες). Υπήρξαν και «ανοίγματα» με τριακόσια, διακόσια ή… διψήφιο (!) αριθμό εισιτηρίων. Και όσο ευχάριστα μπορούν να είναι τα νούμερα του «Ναπολέων», σκεφτείτε πως τη βγάζουν κι αυτές οι αίθουσες…