FreeCinema

Follow us
28.1120:00

Ελληνικό box-office: Με τόση «μαγεία», βουλιάξανε τα ταμεία!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, όσο και να λυσσάξανε στα «αστεράκια» οι ντόπιοι κριτικοί, το κοινό… ούτε απ’ έξω δεν πέρασε. Μισή ευθύνη δική τους κι η άλλη μισή… στις «ταινιάρες» που δεν έπεισαν. Όχι άδικα…

Ας σταματήσουν να κοροϊδεύουν τον κόσμο μερικοί-μερικοί (ονόματα και επαγγέλματα δεν θίγουμε…). Αυτό που η «κριτική» παρουσίασε ως μία από τις σημαντικότερες κινηματογραφικές εβδομάδες τούτης της σεζόν, δεν έκανε απολύτως κανένα «γκελ» στο κοινό, με αποτέλεσμα να μετράμε το χαμηλότερο νούμερο προσέλευσης στα σινεμά από τον περασμένο Αύγουστο (συνήθως, ένας ιδιαίτερα «σκληρός» μήνας, λόγω οργασμού καλοκαιρινών διακοπών). Δεν είναι, όμως, μονάχα ευθύνη των «συναδέλφων» μου ο… πάτος των 50.690 εισιτηρίων που κόπηκαν σε τούτο το τετραήμερο (από τα 70.408 του προηγούμενου). Είναι και των νέων ταινιών της εβδομάδας, οι οποίες… δεν! Όχι ότι ο κόσμος έχει αναπτύξει τέτοιο κριτήριο, ώστε ν’ απορρίπτει τις μετριότητες, το κακό σινεμά ή έργα που δεν το αφορούν (που τέτοια τύχη…), αλλά μερικές φορές τυγχάνει να «λακίζει» έγκαιρα. Και να περιμένει το word of mouth. Ή… το torrent. Ή και το νόμιμο streaming, πια, το οποίο δεν απέχει και τόσο χρονικά από την κινηματογραφική διανομή ενός φιλμ! Ας δούμε, λοιπόν, τις αιτίες του disaster αυτών των ημερών (που, ειλικρινά, ήταν κυρίως το ποδόσφαιρο, τα πάντα έξω ήταν γεμάτα στο weekend)…

Στο #1 συναντάμε την παρθενική εμφάνιση του χειρότερου (από πολλές απόψεις) πρόσφατου animation της Disney, «Παράξενος Κόσμος». Τοποθετήθηκα αναλυτικά στην κριτική της ταινίας, όποιος επιθυμεί κάνει τον επιπλέον κόπο να διαβάσει τα γιατί. Μονάχα 9.749 εισιτήρια (από 100 οθόνες), με «highlight» τα 4.457 του Σαββάτου. Το νούμερο κινείται μεταξύ του ανοίγματος των «Φύγαμε» (9.042 εισιτήρια, από 119 οθόνες) και «Ενκάντο» (11.743 εισιτήρια, από 108 οθόνες), αλλά φοβούμαι πως πολλοί γονείς θα αντιδράσουν άσχημα με στοιχεία της πλοκής κι αυτό θα φανεί στην πορεία. Κοινώς, δεν προβλέπω μακρύ και λαμπρό μέλλον (και στην Αμερική ήδη μιλούν για φιάσκο)… Στο #2 ακολουθεί το «Black Panther: Wakanda Forever» με έντονη πτώση (-63%), κόβοντας 9.177 εισιτήρια (από 67 οθόνες). Προφανώς πιο δυνατό το Σάββατο (3.855) κι εδώ. Έχει φτάσει τα 110.596 σε σύνολο μέχρι στιγμής. Στο αντίστοιχο διάστημα, η πρώτη ταινία τούτου του Marvel-ικού franchise είχε φτάσει τα 124.058. Άρα, καλά κρατήθηκε. Στο #3, το «Μενού» (φωτό) διατήρησε οριακά ανεκτά ποσοστά υποχώρησης (-46%), για να κόψει 8.266 εισιτήρια (από 69 οθόνες). Σε αντίθεση με άλλους τίτλους, εδώ επισημαίνω το ενδιαφέρον του κοινού να δει το φιλμ σε διάφορες μέρες και όχι να «στριμωχτεί» το σαββατόβραδο (1.420, 1.823, 2.906 και 2.117 ήταν αναλυτικά τα εισιτήρια του τετραημέρου). Μετά από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του, μετρά σύνολο 31.978 εισιτηρίων. Θεωρώ πως έχει «ψωμί» ακόμα.

Στο #4 άνοιξε το «αριστούργημα» και η «μαγεία» του κινηματογράφου ονόματι «The Fabelmans». Το αυτοβιογραφικό δράμα του Στίβεν Σπίλμπεργκ έκοψε μόλις 7.833 εισιτήρια (από 81 οθόνες), δηλαδή μιλάμε για το δεύτερο χειρότερο ξεκίνημα ταινίας του χολιγουντιανού μεγιστάνα τα τελευταία χρόνια (δύσκολα ηττάται η «φόλα» που είχε ρίξει το περσινό «West Side Story», με 3.208 εισιτήρια, από 61 οθόνες). Στο peak του, δηλαδή το σαββατόβραδο, έφτασε τα 3.560 εισιτήρια. Εκ του συνόλου, τα 5.411 κόπηκαν στην Αθήνα (από 40 οθόνες). Ως συμπέρασμα, «έκλεισε» στο υπόλοιπο Ελλάδας. Το έργο προωθήθηκε αδιανόητα από τους πάντες, στις ΗΠΑ θα το «σπρώξουν» έντονα για τα επερχόμενα Όσκαρ, όμως, δυόμιση ώρες για την «αλαφροΐσκιωτη» μάνα του σκηνοθέτη; Παραήταν! Ο κόσμος το «οσμίστηκε». Και δεν έδειξε προθυμία. Κάτι που συμβαίνει και στο αμερικάνικο box-office, εδώ που τα λέμε (αν συγκρίνει κανείς τα νούμερα του limited release του μ’ εκείνα του sequel του «Στα Μαχαίρια» – όπου το Netflix για πρώτη φορά κοινοποίησε εισιτήρια, μη μπορώντας να κρύψει τη χαρά του – θα σοκαριστεί!). Κατά τα άλλα, είχε δημιουργηθεί η φήμη ότι θα γίνει «blockbuster»! Έλεος κάπου!

Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το επίσης νεοεισερχόμενο «Bones and All» του Λούκα Γκουαντανίνο, με 2.832 εισιτήρια (από 61 οθόνες). Δεν υπήρχε καμία περίπτωση! Ακόμη και το Σάββατο είχε τριψήφια εισιτήρια. Αν σκεφτεί κανείς πως το απόλυτο τερατούργημα του remake της «Suspiria» είχε «ανοίξει» με 2.368 εισιτήρια (από 17 οθόνες) το 2018, αντιλαμβάνεται καλύτερα το σημερινό Βατερλό. Πάντως, θεωρώ ότι εδώ δεν έφταιξε πρωταρχικό ρόλο απομάκρυνσης του κοινού το θέμα της ανθρωποφαγίας. Απλά, ήταν κακή η ταινία. Αν όχι κακή, έστω εντελώς άστοχη και ανίκανη να πει κάτι, πόσω μάλλον να ψυχαγωγήσει.

Συνεχίζουμε με το γνωστό τροπάρι με… τα παιδικά, ακριβώς με την ίδια σειρά που τα είχαμε βρει και στο προηγούμενο box-office report. Το sequel «Minions 2: Η Άνοδος του Γκρου» (-41%) βρέθηκε στο #6 κόβοντας 2.487 εισιτήρια (από 41 οθόνες) και οδηγώντας το σύνολό του στα 332.731 (!), στο #7 «Η Πριγκίπισσα Αλάνι» (-51%) με 1.868 εισιτήρια (από 37 οθόνες) και σύνολο στα 14.691, και στο #8 το sequel «Tad: Η Σμαραγδένια Πλάκα» (-57%) με 1.615 εισιτήρια (από 35 οθόνες) και σύνολο στα 40.427. Στο #9 έπεσε (-52%) ο «Κορσές» (φωτό), ως το μοναδικό ελαφρώς «art-house» φιλμ που μπορεί να ενδιαφέρει (και υποστηρίχθηκε και από την κριτική, αλίμονο!), κόβοντας 1.183 εισιτήρια (από 14 οθόνες). Συνολικά έχει φτάσει τα 4.928. Η τελευταία ταινία που έφερε τετραψήφιο νούμερο εισιτηρίων και κλείνει τούτο το top 10 είναι το horror «Το Φως του Διαβόλου» (-64%), που έκοψε 1.077 εισιτήρια (από 8 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 61.466 σε σύνολο.

Με τουλάχιστον οκτώ νέους τίτλους στις αίθουσες από την Πέμπτη, χωρίς να θέλω να γίνω κακός οιωνός, θα σας πρότεινα να… προσδεθείτε!