Ελληνικό box-office: No time to… drop from the top!
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, αντιμέτωπος με μία καταποντισμένη από καταιγίδες χώρα, αλλά και με δύο σοβαρούς αντίπαλους που έκαναν ποδαρικό στα σινεμά, ο Τζέιμς Μποντ βγήκε ξανά νικητής!
Είναι δύσκολο να αξιολογηθεί σωστά η συμπεριφορά του κοινού στο τετραήμερο που μας πέρασε. Όχι μονάχα λόγω των προβλημάτων που προκάλεσαν σχεδόν σε ολόκληρη τη χώρα οι ισχυρές βροχοπτώσεις της Πέμπτης και της Παρασκευής. Αλλά και επειδή κανείς δεν θα μπορούσε να προβλέψει από πριν πως ο Μποντ θα πάρει ξανά τα πρωτεία (έστω και με μικρή διαφορά από το «Dune», επικό σινεμά μεν, όχι και τόσο προσφιλές sci-fi genre δε) ή ότι η «Τελευταία Μονομαχία», φιλμ είδους που πάντα σπάει ταμεία και αγαπιέται από τους Έλληνες θεατές, θα… «έκλεινε κάστρα» (όπως έλεγαν από παλιά στην αγορά)! Αρχικά, να πω ότι την Πέμπτη (ειδικά), με τον πλέον δυσχερέστερο καιρό και με πολλά κυκλοφοριακά προβλήματα σχεδόν παντού, το σύνολο της προσέλευσης στα σινεμά έφτασε τα 9.361 εισιτήρια. Μόνο δύο τίτλοι δούλεψαν, ουσιαστικά: το «Dune» (4.862) και το «No Time to Die» (3.450). Η ταινία του Ρίντλεϊ Σκοτ ξεκινούσε με… σοκαριστικά τριψήφιο νούμερο (669)! Το ποιοι θα έβγαιναν ευκολότερα από το σπίτι το σαββατόβραδο, επιλέγοντας την κινηματογραφική ψυχαγωγία ως φυγή, θα έκρινε το τελικό ranking των πρώτων τριών εμπορικότερων τίτλων της εβδομάδας, λοιπόν.
Τα τρία φιλμ… «πολέμησαν» σχεδόν επί ίσοις όροις (ειδικά στον τομέα της κοινά μεγάλης διάρκειάς τους), με τον Μποντ, όμως, να βρίσκεται στην τρίτη εβδομάδα προβολής του και να χάνει πάρα πολλές οθόνες, εξαιτίας των δύο δυνατών new entries. Από τις 247 έπεσε στις 120, αλλά κατάφερε να κρατηθεί στο #1, κόβοντας 27.488 εισιτήρια. Η ποσοστιαία πτώση του (σε σχέση με τα νούμερα του προηγούμενου τετραημέρου) ήταν έντονη (-49%), αλλά λογική με τόσες απώλειες σε οθόνες. Αναλυτικά, στις υπόλοιπες τρεις μέρες έκοψε 5.456, 10.718 και 7.864, αντίστοιχα. Κάθε μέρα και λίγο περισσότερα από το «Dune», δηλαδή, με το Σάββατο να γέρνει περισσότερο προς την πλευρά του πράκτορα 007 και να του χαρίζει την πρωτιά. Η Αττική έκανε (πια) εντονότερη την παρουσία της στα ταμεία (17.486 εισιτήρια, από 56 οθόνες). Μέχρι στιγμής, το «No Time to Die» έχει κόψει 229.551 εισιτήρια και βαδίζει με ασφάλεια προς την τρακοσάρα (για περισσότερα, θα δείξει τι απίδια πιάνει… ο ανταγωνισμός που θα επιδιώκει να του τρώει οθόνες στη συνέχεια). Το «Dune» (φωτό) έκανε ποδαρικό στο #2, κόβοντας 26.449 εισιτήρια (από 110 οθόνες). Αν και ξεκίνησε πιο δυνατά από τον Μποντ την Πέμπτη, στη συνέχεια (5.208, 8.925 και 7.454) έχασε στα σημεία. Είναι γνωστό πως το ελληνικό κοινό δεν αρέσκεται ιδιαίτερα στο είδος του φανταστικού σινεμά (με ελάχιστες εξαιρέσεις για κάποια τεράστια franchises), επομένως ήμουν κάπως διστακτικός απέναντι στην υποδοχή που θα είχε η ταινία του Ντενί Βιλνέβ εδώ. Αλλά… το συγκεκριμένο έργο είναι ένα κινηματογραφικό υπερθέαμα, πραγματικά επικών διαστάσεων, ικανό να ικανοποιήσει κάθε είδος θεατή. Σε γενικές γραμμές, αν και αδικήθηκε κάπως από τις καιρικές συνθήκες, το «Dune» δεν άφησε τον κόσμο αδιάφορο (οι περισσότεροι που το είδαν παραμιλάνε…) και το άνοιγμά του δεν απέχει ιδιαίτερα από εκείνο του «Blade Runner 2049» (επίσης του Βιλνέβ και με ακόμη πιο θρυλικό τίτλο), το οποίο είχε κόψει 31.814 εισιτήρια (από 111 οθόνες) στο πρώτο του τετραήμερο, τον Οκτώβριο του 2017.
Από την άλλη, ήττα τεράστια υπέστη με το «καλημέρα σας» η «Τελευταία Μονομαχία» του Ρίντλεϊ Σκοτ (φωτό), σοκάροντας την αγορά με το τριψήφιο νούμερο της πρώτης μέρας προβολής του! Τα εισιτήρια των επόμενων ημερών (980, 2.062 και 1.368) δεν άλλαξαν το σκηνικό της ανεξήγητης (για μία τόσο καλή ταινία) αποτυχίας, με άνοιγμα στα 5.079 εισιτήρια (από 58 οθόνες). Είχε, μεν, κάτι σαν τις μισές οθόνες από τους δύο άνωθεν τίτλους, αλλά η σούμα είναι τραγική από κάθε άποψη. Εντύπωση κάνει, πάντως, και η παταγώδης αποτυχία στις ΗΠΑ, με το φιλμ να «ανοίγει» στο #5 του box-office, αποφέροντας μόλις 4.820.000 δολάρια (από 3.065 οθόνες, σχεδόν όσες είχε και η «Νύχτα με τις Μάσκες 2», που ξέσκισε με 50.350.000 δολάρια, παρά το γεγονός της ταυτόχρονης πρεμιέρας και σε πλατφόρμα του home entertainment). Την πρώτη πεντάδα του δικού μας box-office συμπλήρωσαν δύο animated τίτλοι, φυσικά: στο #4 το «Λούκα» (-4%) με 3.076 εισιτήρια (από 38 οθόνες) και σύνολο στα 134.171, και στο #5 το πρωτοεμφανιζόμενο «Κοντορίτο» με 2.294 εισιτήρια (από 55 οθόνες).
Στο #6 συναντάμε τον «Άνθρωπο του Θεού» (-40%), ο οποίος πρόσθεσε ακόμη 1.744 εισιτήρια (από 21 οθόνες), για να φτάσει τη σούμα του στα 277.357. Τα ψίχουλα, πλέον, τα δίνει η επαρχία (1.297 εισιτήρια, από 16 οθόνες). Ακολουθεί το animated «PAW Patrol» (-24%) με 1.554 εισιτήρια (από 28 οθόνες) και σύνολο στα 40.542. Και περνάμε στα τριψήφια νούμερα! Στο #8 έπεσε (-50%) το ρουμάνικο φεστιβαλικό «Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό», κόβοντας 879 εισιτήρια (από 5 οθόνες). Έχει φτάσει τα 3.424 μετά από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολές του. Λαμπάδα ν’ ανάψουν! Ψυχοραγεί στην πέμπτη εβδομάδα προβολής του το Marvel-ικό «Ο Shang-Chi και ο Θρύλος των Δέκα Δαχτυλιδιών» (-73%), που έκοψε 483 εισιτήρια (από 5 οθόνες), με το σύνολο στα 51.029. Η Πρεσβεία της Ρουμανίας πρέπει να διοργανώσει κάποιο special event, καθώς το πρωτοεμφανιζόμενο ντοκιμαντέρ τούτης της χώρας προέλευσης «Κολέκτιβ» (φωτό) ολοκληρώνει το top 10, με 379 εισιτήρια (από 6 οθόνες).
Με κουτσουρεμένες τις δύο πρώτες μέρες του τετραημέρου, τα τόσο υποσχόμενα νέα φιλμ της εβδομάδας δεν κατάφεραν να εκτινάξουν το σύνολο των εισιτηρίων, που από τα 69.211 του προηγούμενου box-office report ανέβηκαν μόλις στα 70.710. Αξίζει να παρατηρήσω πως εξακολουθούν να λειτουργούν κάμποσα (ηρωικά) θερινά σινεμά, ενώ οι πρώτες μονές αίθουσες που επιλέγουν να παίξουν με μεγαλύτερο ποσοστό χωρητικότητας αποκλειστικά με εμβολιασμένους κάνουν δειλά-δειλά την εμφάνισή τους.