FreeCinema

Follow us
21.1116:00

Ελληνικό box-office: Ταμεία «Πείνας»…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το prequel του «The Hunger Games» έκανε ένα συγκρατημένο ντεμπούτο στην κορυφή, πιο κοντά στο άνοιγμα της πρώτης ταινίας του 2012. Το κοινό (πόσω μάλλον το νεανικό, μαζικά) δίστασε. Αδίκως.

Στο προηγούμενο box-office report μετρούσαμε 86.850 εισιτήρια και έκανα μεγάλη γκρίνια για την απαξίωση της κινηματογραφικής εξόδου στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Κάπως στάσιμο παρέμεινε το νούμερο και τούτες τις μέρες, με 87.632 εισιτήρια. Κι ένα Πολυτεχνείο στη μέση, που δεν είχε ολέθρια επίδραση, πέραν μιας εντελώς ασθενικής Πέμπτης (16 Νοεμβρίου, παραδόξως…). Στην κορυφή βρέθηκε το prequel της φιλμικής σειράς «The Hunger Games», το «Η Μπαλάντα των Αηδονιών και των Φιδιών», κόβοντας 20.298 εισιτήρια (από 103 οθόνες). Είναι ένα ξεκίνημα κατώτερο κι από το άνοιγμα του πρώτου φιλμ (στα 26.574 εισιτήρια), τον Μάρτιο του 2012. Στα τέλη του Νοέμβρη του 2015, το τρίτο sequel είχε ανεβάσει την προσέλευση του στα 43.444 εισιτήρια (στο τότε κείμενο κάνω συνολική αναφορά των openings και των τεσσάρων ταινιών). Κοινώς, το «restart» του franchise θέλει χρόνο για να «χτιστεί». Τα νούμερα του πρώτου τετραημέρου εδώ προέκυψαν κάπως… ισομερώς χωρισμένα και χωρίς σοβαρή εκτόνωση το Σάββατο (4.671, 4.482, 6.759, 4.386), ενώ το κοινό της Αθήνας έδειξε μεγαλύτερο ενδιαφέρον αναλογικά και με τις αίθουσες (10.337 εισιτήρια, από 34 οθόνες). Το νεανικό κοινό δεν έχει άλλη επιλογή (και) στο ερχόμενο επταήμερο και θα είναι κρίμα να σνομπάρει τούτο το φιλμ, αφήνοντάς το για… το home entertainment. Όσο για το «Ναπολέων», και άλλη φάση είναι και… βαστάτε μικρό καλάθι!

Στο #2 ακολουθεί το παιδικό animation «Οι Ευχούληδες 3» (-25%), με 14.806 εισιτήρια (από 108 οθόνες). Έχοντας δει και την «Ευχή» της Disney, πλέον, μπορώ να πω ότι από την Πέμπτη ο ανταγωνισμός θα είναι ιδιαίτερα σκληρός. Σύνολο αξιοπρεπέστατο, πάντως, στα 62.555. Μέχρι τον ερχομό του «Ένα Ταξίδι για Πάπιες», θα έχει αντοχές. Στο #3 έπεσε γενναία (-57%) το υπερ-ηρωικό «The Marvels», κόβοντας 7.560 εισιτήρια (από 72 οθόνες) στο δεύτερο τετραήμερό του. Πάλι καλά, δηλαδή, γιατί στις ΗΠΑ το… «κανόνι» ήχησε πιο δυνατά (-78,1%!). Σύνολο στα 29.784, μόλις. Προβλέπω να διαφημίζεται άμεσα στο Disney+… Για το φιάσκο που είναι ως ταινία, τα 7.155 εισιτήρια (από 43 οθόνες) του ντεμπούτου του «May December» (φωτό) είναι μια χαρά! Το σαββατόβραδο μόνο, 2.954 θεατές… έπεσαν στην παγίδα των ιδιαίτερα ανεκτικών κριτικών (από δύο έως τρία «αστεράκια», στερεοτυπικά). Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το μεταφυσικό θρίλερ τρόμου «Μίλα μου» (-31%), με 4.770 εισιτήρια (από 28 οθόνες). Υπό μία οπτική «art-house» τίτλου, το σύνολο των 35.445 εισιτηρίων είναι ΟΚ. Αλλά… δεν είναι art-house τίτλος. Λάθος ο εκτοπισμός του από την καλοκαιρινή διανομή.

Στο #6 συναντάμε τους σκορσεζικούς «Δολοφόνους του Ανθισμένου Φεγγαριού» (-29%), με 4.661 εισιτήρια (από 30 οθόνες). Διανύοντας την πέμπτη εβδομάδα προβολής τους, έχουν φτάσει τα 110.686 σε σύνολο. Αρκετά καλά για έργο με τόσο… αδιανόητη διάρκεια (κυρίως τα ονόματα προσέλκυσαν, εννοείται). Στο #7 βρέθηκε το παιδικό animation «PAW Patrol: Η Σούπερ Ταινία» (-10%), κόβοντας 3.797 εισιτήρια (από 46 οθόνες), με σύνολο στα 68.821, ενώ το επίσης κινουμένων σχεδίων «Ο Μικρός Νικόλας: Τι Περιμένουμε για να Είμαστε Ευτυχισμένοι;» (-15%) ακολούθησε με 3.394 εισιτήρια (από 56 οθόνες) και σύνολο (μετριότατο) στα 7.623. Ποδαρικό στο #9 για το σαφώς καλλιτεχνικού κυκλώματος «Τέρας» του Χιροκάζου Κόρε-Έντα (φωτό), με 2.743 εισιτήρια (από 12 οθόνες). Η προηγούμενη ταινία του, το «Τυχερό Αστέρι», είχε ανοίξει με 1.199 εισιτήρια (από 10 οθόνες) στα μέσα Μαρτίου φέτος, οπότε εδώ παρατηρούμε ένα σαφές upgrade ενδιαφέροντος. Μόνο το Σάββατο, τράβηξε 1.219 θεατές. Το top 10 κλείνει με το «Πέντε Νύχτες στου Φρέντι» (-52%) και 2.647 εισιτήρια (από 26 οθόνες). Πολύ καλό score τα 81.031 που έχει συγκεντρώσει μέχρι στιγμής.