FreeCinema

Follow us

THE MARVELS (2023)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νία ΝταΚόστα
  • ΚΑΣΤ: Μπρι Λάρσον, Ιμάν Βελάνι, Τεϊόνα Πάρις, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Ζάουι Άστον, Γκάρι Λιούις
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Η Καμάλα Καν, fangirl της Captain Marvel, ανακαλύπτει πως μία γαλαξιακή «ανωμαλία»… μπουρδουκλώνει τις υπερδυνάμεις της μ’ εκείνες της Κάρολ Ντάνβερς και της Μόνικα Ραμπό, οι οποίες αλλάζουν τόπο και χρόνο ταυτόχρονα, καθώς αγωνίζονται να (μαντέψτε!) σώσουν το σύμπαν από τη μοχθηρή κι εκδικητική Νταρ-Μπεν.

Ξέρετε πόσο… άκομψος μπορώ να γίνω όταν τα παίρνω στο κρανίο. Ο μόνο τρόπος να περιγράψω σωστά το «The Marvels» είναι ένα ηχηρό… «Τι γιγαντιαία μαλακιάρα ήταν αυτή;»! Σίγουρα ξεπερνά τη φρίκη της «Captain Marvel» (2019) και ίσως ανταγωνίζεται δυναμικά το επίσης φετινό «Ant-Man and the Wasp: Κβαντομανία». Αλλά… όχι! Η Νία ΝταΚόστα έχει καταφέρει εδώ να κάνει το ultimate τερατούργημα του MCU, που σε κάνει να εύχεσαι να τελειώσει άμεσα τούτο το ακατανόητο και καρναβαλίστικο ξεφτιλίκι της 7ης Τέχνης.

Δεν περιγράφεται με λόγια αυτό που συμβαίνει στο «The Marvels». Αρχικά, καθώς πρόκειται περί sequel, πρέπει να θυμάσαι τι συνέβαινε στο «Captain Marvel». (ΓΙΑΤΙ ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΩΑΣ ΤΑΣ ΦΡΕΝΑΣ ΤΟΥ ΝΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΘΥΜΑΤΑΙ ΤΙ ΓΙΝΟΤΑΝ ΣΤΟ «CAPTAIN MARVEL»;) Κατόπιν, ο αμφιβληστροειδής δέχεται επίθεση από ασύνδετες μεταξύ τους σκηνές όπου χάνει η Κάρολ τους Κρι κι η Καμάλα τα jump points στο διάστημα. Ή κάτι τέτοιο. Το κάθε «Who cares?» δίνει τη σειρά του στο επόμενο «What the fuck?», ο εγκέφαλος του θεατή πολτοποιείται σαν διάρροια που θέλει να ξεσπάσει σε πίδακες σκατίλας, οι τρεις ηρωίδες κάνουν χωροχρονικά «swaps» σ’ ένα γαϊτανάκι ασταμάτητων χοροπηδητών σε διάφορα σύμπαντα και η πλοκή καταρρέει μέσα από ατάκες αδιανόητης «επιστημονικής» φρασεολογίας.

Το «κλου» είναι δύο μεταλλικά περιβραχιόνια (Quantum Bands, λέει) με «super» ιδιότητες, τα οποία ορέγεται να φορέσει η ύπουλη Νταρ-Μπεν (η Ζάουι Άστον είναι έτοιμη για Επίδαυρο…), αλλά έχει στην κατοχή της μονάχα το ένα κι έτσι δεν κάνει δουλίτσα. Το δεύτερο το φορά σαν κόσμημα η teenager Καμάλα, χωρίς να ορκίζομαι αν είχαμε δει ποτέ γιατί και πως το απέκτησε. Η σεκάνς δράσης είναι copy / paste από κάθε άλλη υπερ-ηρωική περιπέτεια της Marvel, με highlights απείρου κάλλους ένα «σμήνος» από γατιά που βγάζουν πελώρια πλοκάμια από το στόμα τους και ρουφάνε ανθρώπους υπό τους ήχους του «Memory» (από το μιούζικαλ «Cats» του Άντριου Λόιντ Γουέμπερ – get it?) με τη φωνή της Μπάρμπρα Στράιζαντ (για να χαρεί και το queer fan base της Marvel-ιάδας) και μια σκηνή με τους υπηκόους του πρίγκιπα Γιαν (όσο λιγότερα γνωρίζετε, τόσο πιο ασφαλές για εσάς είναι…) που μιλούν μονάχα τραγουδιστά και ελάχιστα απέχει από μία παρομοίωση τύπου… η Disney ξέρασε μουσικοχορευτικό Bollywood.

Δύο τελευταίες παρατηρήσεις για τις «κρυφές» – post credits σκηνούλες του «The Marvels» (με #spoilers, αλλά… ποιος χέστηκε, ειλικρινά!): α) η Καμάλα μας απειλεί για επερχόμενη έφοδο ταινίας (ή ταινιών) με… ανήλικα superheroes, δικαιώνοντας τις παντοτινές προθέσεις του studio που θα μπορεί (επιτέλους) ν’ απευθύνεται μ’ αυτά τα έργα στα οκτάχρονα (και κάτω) δίχως ν’ ανησυχεί για το rating καταλληλότητας, και β) μετά το τέλμα και την απόγνωση που ήδη βιώνει το MCU, πάνε να μας προετοιμάσουν (και) για το πάντρεμα με το σύμπαν των ηρώων του «X-Men» franchise. Που να πάω να μεταλλαχτώ, να μην το ζήσω και δαύτο;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

«Higher, further, faster». Τρέξτε όσο πιο μακριά γίνεται από τους κινηματογράφους που θα παίζουν τη χειρότερη ταινία στα χρονικά των παραγωγών της Marvel! Εξαιρούνται τα οκτάχρονα (και κάτω). Και οι ενήλικοι θεατές με μυαλό οκτάχρονου.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.