FreeCinema

Follow us
23.1019:30

Ελληνικό box-office: Δεν το λες και τόσο «Ανθισμένο»…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο Μάρτιν Σκορσέζε ηγήθηκε ενός υποτονικού τετραημέρου, το οποίο κινήθηκε χαμηλότερα κι από τα νούμερα της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Φταίνε οι ταινίες… μόνο;

Στο προηγούμενο box-office report μετρούσαμε 89.637 εισιτήρια (ανεπίσημα, διότι μαζί με την προσέλευση στο συναυλιακό φιλμ της Τέιλορ Σουίφτ το σύνολο ξεπερνούσε τις εκατό χιλιάδες), σε τούτο εδώ, όμως, υποχωρούμε στα 78.701. Η εποχή καιρικά ευνοεί ακόμα τις βόλτες έξω, το τηλεοπτικό προϊόν μέσα είναι καταιγιστικό αριθμητικά και τα πορτοφόλια… άδεια. Όχι ο ιδανικός συνδυασμός για αντι-προσφορά κινηματογραφικής ψυχαγωγίας. Ελάχιστες πρεμιέρες, «μονοκούκι» το νέο φιλμ του Μάρτιν Σκορσέζε, αλλά με… τεράστια διάρκεια που «θέρισε» τα προγράμματα των κινηματογράφων. Έτσι, «Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού» έκαναν το ντεμπούτο τους με 27.019 εισιτήρια (από 142 οθόνες). Ελάχιστες αίθουσες τόλμησαν να βάλουν διπλή προβολή, οπότε αν επιχειρήσει κανείς να βγάλει μέσο όρο (κάτι που αποφεύγω, διότι εμφανίζει αρκετά λανθασμένα συμπεράσματα), ενδεχομένως ν’ απογοητευτεί από την υποδοχή. Το φιλμ έδειξε τη δύναμή του μονάχα το σαββατόβραδο (11.417), η Αττική είχε το μεγαλύτερο μερίδιο εκ του συνόλου (17.975 εισιτήρια, από 74 οθόνες), ενώ οι ειδικές αίθουσες δεν πέταξαν και τη σκούφια τους (2.245 εισιτήρια σε 5 οθόνες ATMOS και 421 στη μοναδική IMAX της Θεσσαλονίκης). Το στοιχείο του… «size matters» και το όνομα του σκηνοθέτη θα μετρήσουν για κάποιο διάστημα στο adult κοινό, αλλά τα 206 λεπτά της διάρκειας της ταινίας θα είναι ένα διαρκές πρόβλημα για τα σινεμά που δεν θ’ αντέχουν να παίζουν μία προβολή κάθε βράδυ, πόσω μάλλον εάν παρατηρηθεί και σοβαρή πτώση στην προσέλευση σταδιακά…

Στο #2 έκανε την επίσημη έναρξη της προβολής του το παιδικό animation «PAW Patrol: The Mighty Movie» (φωτό), προσελκύοντας 14.832 θεατές (από 99 οθόνες). Στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2021, το ποδαρικό του προηγούμενου φιλμ του γνωστού franchise είχε κόψει 13.313 εισιτήρια (από 69 οθόνες), οπότε εδώ ο πήχης πέφτει λίγο χαμηλότερα. Εν μέρει, το φταίξιμο πέφτει (και) στα preview screenings του προηγούμενου weekend, που παίζει να κόψανε λίγο την (όποια) φόρα της ταινίας, η οποία μέχρι στιγμής συγκεντρώνει σύνολο στα 20.741. Ακολουθεί το horror sequel «Ο Εξορκιστής: Πιστός», με 11.548 εισιτήρια (από 69 οθόνες). Πολύ βίαιη η πτώση (-67%!) στο δεύτερο τετραήμερο, το λες και… δεν άρεσε, δηλαδή. Σύνολο στα 60.514 εισιτήρια, το οποίο σημαίνει πως θα τα πάει λίγο καλύτερα από τον «Εξορκιστή του Βατικανού». Όχι ακριβώς αυτό που αναμέναμε, αν κρίνουμε με το βάρος τόσο κλασικού τίτλου. Στο #4 συναντάμε το αγκαθακριστικό «Μυστήριο στη Βενετία» (-49%), με 4.022 εισιτήρια (από 33 οθόνες). Συντηρείται ακόμα με τα νούμερα του weekend (1.744 και 1.150, στις αντίστοιχες μέρες) και έχει ξεπεράσει τις προβλέψεις μου, ανεβάζοντας το σύνολό του στα 146.470! Τι σου κάνει το όνομα, ρε παιδί μου… Το top 5 συμπληρώνει το δράμα σχέσεων «Περασμένες Ζωές» (-41%), κόβοντας 3.947 εισιτήρια (από 10 οθόνες). Η (ολόσωστα) limited διανομή διατηρήθηκε και στο δεύτερο τετραήμερο, όμως, το αποτέλεσμα δεν δηλώνει ενθουσιασμό ή αυξητικό ρεύμα. Σύνολο μέχρι στιγμής στα 13.557.

Κανονικά, στο #6 θα βρισκόταν το «Taylor Swift: The Eras Tour», με τις λιγοστές προβολές που έκανε μέσα στο τριήμερο, αλλά δεν το υπολογίζουμε διότι δεν υπάρχουν επίσημα και ακριβή στοιχεία προσέλευσης. Από αυτά που κατάφερα να συγκεντρώσω, μιλάμε για λιγότερα από 3.000 εισιτήρια, δηλαδή η όλη υστερία σημείωσε σοβαρή κόπωση σε χρόνο ρεκόρ. Παρ’ όλα αυτά, το σύνολο που μάλλον ξεπέρασε τα 16.000 εισιτήρια στη χώρα μας, για τέτοιο είδος θεάματος, δεν είναι καθόλου αμελητέο.

Επιστρέφοντας… στην τάξη, το «Saw X» (-50%) έκοψε 2.299 εισιτήρια (από 14 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 56.161. Αξιοπρεπέστατο, αν υπολογίζουμε ότι το συγκεκριμένο franchise δεν είχε γνωρίσει τεράστια δημοφιλία στην Ελλάδα. Στο #7 άνοιξε το γερμανικό art-house «Στο Γραφείο Καθηγητών» (φωτό), με 2,187 εισιτήρια (από 9 οθόνες). Συγκριτικά με άλλα έργα που απευθύνονται σε παρόμοιο κοινό και κυκλοφορούν σ’ αυτό το δίκτυο διανομής (για να βλέπουν κυρίως τριψήφια ντεμπούτα στα ταμεία…), εδώ έχουμε ένα mini hit. Συντριπτική ήταν η προσέλευση το σαββατόβραδο (1.028)! Στο #8 συναντάμε το «Οπενχάιμερ» (-60%), με 1.738 εισιτήρια (από 12 οθόνες) και σύνολο στα 417.761. Θα το ξαναπώ. Απέχει αρκετά της «Barbie» (461.012). Και κλείνουμε με… animation (στο weekend, δεν το κρατάς εύκολα μέσα το μούλικο!). To «Μεγάλο Ταξίδι του Μικρού Γκρίζλι» (-50%) βρέθηκε στο #9 (1.707 εισιτήρια, από 39 οθόνες, με σύνολο στα 5.639) και το «Μάβκα: Το Ξωτικό του Δάσους» (-38%) στο #10 (1.559 εισιτήρια, από 23 οθόνες, με σύνολο στα 21.977).

Το ερχόμενο τετραήμερο περιλαμβάνει τη δεύτερη «Γιορτή του Σινεμά» (Πέμπτη 26 Οκτωβρίου, με είσοδο μόλις 2 ευρώ!), η οποία εξελίσσεται σε θεσμό, καθώς και μία εθνική εορτή που… ατυχώς για πολλούς πέφτει Σάββατο. Δηλαδή, θα δούμε τεράστια νούμερα! Λογικά…