FreeCinema

Follow us

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΕΞΙΛΕΩΣΗΣ (2023)

(DESPERATION ROAD)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπετειώδες Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ναντίν Κρόκερ
  • ΚΑΣΤ: Γκάρετ Χέντλαντ, Γουίλα Φιτστζέραλντ, Μελ Γκίμπσον, Ράιαν Χερστ, Κατ Φόστερ, Πάιπερ Μπράουν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Σε μια επαρχιακή πόλη του Μισισίπι, όπου φαινομενικά κανείς δεν έχει την παραμικρή διέξοδο, μια μητέρα και η κόρη της βρίσκουν τους εαυτού τους στο λάθος σημείο, τη λάθος στιγμή. Την ώρα που οι δυο τους κάνουν autostop στη μέση του αυτοκινητοδρόμου, τα αδέλφια ενός νεαρού άνδρα που δολοφονήθηκε είναι έτοιμα να πάρουν την εκδίκησή τους απέναντι στον θύτη του εγκλήματος, ο οποίος μόλις αποφυλακίστηκε, έχοντας εκτίσει επταετή ποινή γι’ αυτό.

Η παρουσία του Μελ Γκίμπσον στο bill της αφίσας ως «κράχτη», το είδος του νεο-νουάρ, σχετικά χαμηλό budget και η έξοδος κοντά στο Δεκέμβρη από την ελληνική διανομή, μας προϊδεάζουν για άλλο ένα φιλμ που ακόμα και το straight-to-DVD θα φάνταζε πολυτέλεια, όμως, σε τελική ανάλυση, το «Ο Δρόμος της Εξιλέωσης» είναι ένα πολύ πιο τίμιο θριλεράκι. Φυσικά, δεν μπορούμε να μιλήσουμε για διεκδίκηση «δαφνών» ποιότητας, αλλά η Ναντίν Κρόκερ μας δείχνει αρκετά ικανοποιητικές ικανότητες διαχείρισης του υλικού της. Μιλώντας για υλικό, το μυθιστόρημα του Μάικλ Φάρις Σμιθ έχει ήδη ένα αρκετά καλό «όνομα» στη λογοτεχνική κοινότητα, ενώ το γεγονός πως ο ίδιος υπογράφει και το σενάριο, δίνει έναν επιπλέον πόντο στην αξιοπιστία και, εν τέλει, στη μη «βύθιση» του φιλμ καλλιτεχνικά.

Προφανώς, στον πυρήνα του, ο «Δρόμος της Εξιλέωσης» είναι ένα έργο που εξερευνά την έννοια της εκδίκησης, έχοντας σε κεντρικό πλάνο τη δολοφονία του νεαρού μια επταετία πριν, όσο και την επακόλουθη vendetta από τ’ αδέλφια του. Μαζί με τις τύψεις του βασικού πρωταγωνιστή και υπεύθυνου για το φόνο, στην ουσία έχουμε να κάνουμε και με μία επιτυχή έννοια σοφρωνισμού, κάτι που φυσικά δεν εξαρτάται μόνο από τον ίδιο τον θύτη, αλλά και από εξωγενείς παράγοντες. Οι πιθανές διακλαδώσεις αυτού του στόρι, ιδιαίτερα ως προς το χτίσιμο των χαρακτήρων και το υπόβαθρο των ζωών τους, προσφέρουν πρόσφορο έδαφος για το φιλμ, το οποίο δυστυχώς δεν καταφέρνει να μας παρουσιάσει κάτι διαφορετικό και βαθύτερο από ένα σχετικά ενδιαφέρον νεο-νουάρ που βλέπεται ευχάριστα.

Αξίζει ν’ αναφέρουμε και στην ερμηνεία της Γουίλα Φιτστζέραλντ ως η μητέρα Μέιμπεν (προσφάτως την είδαμε και στο NETFLIX-ικό hit, «The Fall of the House of Usher»), η οποία δείχνει να έχει μέλλον, κάτι που (αντικειμενικά) δεν θα έλεγα ότι ισχύει και για την περίπτωση του Γκάρετ Χέντλαντ. Stop trying to make Garrett Hedlund happen. He will not happen!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Περίπτωση ταινίας που φαίνεται (πολύ) χειρότερη απ’ ότι πραγματικά είναι και βλέπεται αρκετά ευχάριστα. Για σινεμά, όμως; Εδώ έρχεται και η ένστασή μας, μιας και ο «Δρόμος της Εξιλέωσης» μοιάζει «ταμάμ» για χαλαρή θέαση στο… home entertainment.


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.