FreeCinema

Follow us

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΕΞΙΛΕΩΣΗΣ (2023)

(DESPERATION ROAD)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπετειώδες Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ναντίν Κρόκερ
  • ΚΑΣΤ: Γκάρετ Χέντλαντ, Γουίλα Φιτστζέραλντ, Μελ Γκίμπσον, Ράιαν Χερστ, Κατ Φόστερ, Πάιπερ Μπράουν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Σε μια επαρχιακή πόλη του Μισισίπι, όπου φαινομενικά κανείς δεν έχει την παραμικρή διέξοδο, μια μητέρα και η κόρη της βρίσκουν τους εαυτού τους στο λάθος σημείο, τη λάθος στιγμή. Την ώρα που οι δυο τους κάνουν autostop στη μέση του αυτοκινητοδρόμου, τα αδέλφια ενός νεαρού άνδρα που δολοφονήθηκε είναι έτοιμα να πάρουν την εκδίκησή τους απέναντι στον θύτη του εγκλήματος, ο οποίος μόλις αποφυλακίστηκε, έχοντας εκτίσει επταετή ποινή γι’ αυτό.

Η παρουσία του Μελ Γκίμπσον στο bill της αφίσας ως «κράχτη», το είδος του νεο-νουάρ, σχετικά χαμηλό budget και η έξοδος κοντά στο Δεκέμβρη από την ελληνική διανομή, μας προϊδεάζουν για άλλο ένα φιλμ που ακόμα και το straight-to-DVD θα φάνταζε πολυτέλεια, όμως, σε τελική ανάλυση, το «Ο Δρόμος της Εξιλέωσης» είναι ένα πολύ πιο τίμιο θριλεράκι. Φυσικά, δεν μπορούμε να μιλήσουμε για διεκδίκηση «δαφνών» ποιότητας, αλλά η Ναντίν Κρόκερ μας δείχνει αρκετά ικανοποιητικές ικανότητες διαχείρισης του υλικού της. Μιλώντας για υλικό, το μυθιστόρημα του Μάικλ Φάρις Σμιθ έχει ήδη ένα αρκετά καλό «όνομα» στη λογοτεχνική κοινότητα, ενώ το γεγονός πως ο ίδιος υπογράφει και το σενάριο, δίνει έναν επιπλέον πόντο στην αξιοπιστία και, εν τέλει, στη μη «βύθιση» του φιλμ καλλιτεχνικά.

Προφανώς, στον πυρήνα του, ο «Δρόμος της Εξιλέωσης» είναι ένα έργο που εξερευνά την έννοια της εκδίκησης, έχοντας σε κεντρικό πλάνο τη δολοφονία του νεαρού μια επταετία πριν, όσο και την επακόλουθη vendetta από τ’ αδέλφια του. Μαζί με τις τύψεις του βασικού πρωταγωνιστή και υπεύθυνου για το φόνο, στην ουσία έχουμε να κάνουμε και με μία επιτυχή έννοια σοφρωνισμού, κάτι που φυσικά δεν εξαρτάται μόνο από τον ίδιο τον θύτη, αλλά και από εξωγενείς παράγοντες. Οι πιθανές διακλαδώσεις αυτού του στόρι, ιδιαίτερα ως προς το χτίσιμο των χαρακτήρων και το υπόβαθρο των ζωών τους, προσφέρουν πρόσφορο έδαφος για το φιλμ, το οποίο δυστυχώς δεν καταφέρνει να μας παρουσιάσει κάτι διαφορετικό και βαθύτερο από ένα σχετικά ενδιαφέρον νεο-νουάρ που βλέπεται ευχάριστα.

Αξίζει ν’ αναφέρουμε και στην ερμηνεία της Γουίλα Φιτστζέραλντ ως η μητέρα Μέιμπεν (προσφάτως την είδαμε και στο NETFLIX-ικό hit, «The Fall of the House of Usher»), η οποία δείχνει να έχει μέλλον, κάτι που (αντικειμενικά) δεν θα έλεγα ότι ισχύει και για την περίπτωση του Γκάρετ Χέντλαντ. Stop trying to make Garrett Hedlund happen. He will not happen!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Περίπτωση ταινίας που φαίνεται (πολύ) χειρότερη απ’ ότι πραγματικά είναι και βλέπεται αρκετά ευχάριστα. Για σινεμά, όμως; Εδώ έρχεται και η ένστασή μας, μιας και ο «Δρόμος της Εξιλέωσης» μοιάζει «ταμάμ» για χαλαρή θέαση στο… home entertainment.


MORE REVIEWS

ΜΗΤΡΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ

Στα αμερικανικά suburbs του ’60, δύο αγαπημένες γειτόνισσες βιώνουν μία τραγωδία που θα μετατρέψει τις ζωές τους σε θρίλερ. Ή μήπως κάποια από τις δύο έχει φαντασία που οργιάζει;

ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

Ο Άλεν πρόκειται να αποτοξινωθεί από τη βία. Πως πρόκειται να επιζήσει, όμως, σε μια κοινωνία στην οποία η άσκηση της βίας αποτελεί θεμελιακή αρχή;

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ

Έπειτα από τον θάνατο του έφηβου γιου της μπροστά στα μάτια της, ανύπαντρη μητέρα εγκαταλείπει τη Μαδρίτη για τη Βαρκελώνη, προς αναζήτηση του πατέρα του παιδιού της, ο οποίος όλα αυτά τα χρόνια αγνοούσε την ύπαρξή του. Η απόφασή της αυτή θ’ αποδειχθεί άκρως αποκαλυπτική για μια σειρά από γυναίκες και... άνδρες που συναντά στο διάβα της.

Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Οι φλόγες του πολέμου φαίνεται πως θα φουντώσουν ξανά στην Ευρώπη, όμως, η γαλλική μπουρζουαζία έχει άλλες έγνοιες: να ερωτευτεί και να πάει για κυνήγι!

ΤΙΓΡΗΣ

Κτηνίατρος ζωολογικού κήπου επαρχιακής πόλης της Ρουμανίας, η οποία βρίσκεται σε ψυχολογική πίεση λόγω απώλειας νεογέννητου μωρού και απιστίας συντρόφου, χάνει από την προσοχή της την τίγρη που φρόντιζε, με αποτέλεσμα το άγριο θηρίο να περιπλανιέται ελεύθερο στους δρόμους.