FreeCinema

Follow us

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΕΞΙΛΕΩΣΗΣ (2023)

(DESPERATION ROAD)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπετειώδες Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ναντίν Κρόκερ
  • ΚΑΣΤ: Γκάρετ Χέντλαντ, Γουίλα Φιτστζέραλντ, Μελ Γκίμπσον, Ράιαν Χερστ, Κατ Φόστερ, Πάιπερ Μπράουν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Σε μια επαρχιακή πόλη του Μισισίπι, όπου φαινομενικά κανείς δεν έχει την παραμικρή διέξοδο, μια μητέρα και η κόρη της βρίσκουν τους εαυτού τους στο λάθος σημείο, τη λάθος στιγμή. Την ώρα που οι δυο τους κάνουν autostop στη μέση του αυτοκινητοδρόμου, τα αδέλφια ενός νεαρού άνδρα που δολοφονήθηκε είναι έτοιμα να πάρουν την εκδίκησή τους απέναντι στον θύτη του εγκλήματος, ο οποίος μόλις αποφυλακίστηκε, έχοντας εκτίσει επταετή ποινή γι’ αυτό.

Η παρουσία του Μελ Γκίμπσον στο bill της αφίσας ως «κράχτη», το είδος του νεο-νουάρ, σχετικά χαμηλό budget και η έξοδος κοντά στο Δεκέμβρη από την ελληνική διανομή, μας προϊδεάζουν για άλλο ένα φιλμ που ακόμα και το straight-to-DVD θα φάνταζε πολυτέλεια, όμως, σε τελική ανάλυση, το «Ο Δρόμος της Εξιλέωσης» είναι ένα πολύ πιο τίμιο θριλεράκι. Φυσικά, δεν μπορούμε να μιλήσουμε για διεκδίκηση «δαφνών» ποιότητας, αλλά η Ναντίν Κρόκερ μας δείχνει αρκετά ικανοποιητικές ικανότητες διαχείρισης του υλικού της. Μιλώντας για υλικό, το μυθιστόρημα του Μάικλ Φάρις Σμιθ έχει ήδη ένα αρκετά καλό «όνομα» στη λογοτεχνική κοινότητα, ενώ το γεγονός πως ο ίδιος υπογράφει και το σενάριο, δίνει έναν επιπλέον πόντο στην αξιοπιστία και, εν τέλει, στη μη «βύθιση» του φιλμ καλλιτεχνικά.

Προφανώς, στον πυρήνα του, ο «Δρόμος της Εξιλέωσης» είναι ένα έργο που εξερευνά την έννοια της εκδίκησης, έχοντας σε κεντρικό πλάνο τη δολοφονία του νεαρού μια επταετία πριν, όσο και την επακόλουθη vendetta από τ’ αδέλφια του. Μαζί με τις τύψεις του βασικού πρωταγωνιστή και υπεύθυνου για το φόνο, στην ουσία έχουμε να κάνουμε και με μία επιτυχή έννοια σοφρωνισμού, κάτι που φυσικά δεν εξαρτάται μόνο από τον ίδιο τον θύτη, αλλά και από εξωγενείς παράγοντες. Οι πιθανές διακλαδώσεις αυτού του στόρι, ιδιαίτερα ως προς το χτίσιμο των χαρακτήρων και το υπόβαθρο των ζωών τους, προσφέρουν πρόσφορο έδαφος για το φιλμ, το οποίο δυστυχώς δεν καταφέρνει να μας παρουσιάσει κάτι διαφορετικό και βαθύτερο από ένα σχετικά ενδιαφέρον νεο-νουάρ που βλέπεται ευχάριστα.

Αξίζει ν’ αναφέρουμε και στην ερμηνεία της Γουίλα Φιτστζέραλντ ως η μητέρα Μέιμπεν (προσφάτως την είδαμε και στο NETFLIX-ικό hit, «The Fall of the House of Usher»), η οποία δείχνει να έχει μέλλον, κάτι που (αντικειμενικά) δεν θα έλεγα ότι ισχύει και για την περίπτωση του Γκάρετ Χέντλαντ. Stop trying to make Garrett Hedlund happen. He will not happen!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Περίπτωση ταινίας που φαίνεται (πολύ) χειρότερη απ’ ότι πραγματικά είναι και βλέπεται αρκετά ευχάριστα. Για σινεμά, όμως; Εδώ έρχεται και η ένστασή μας, μιας και ο «Δρόμος της Εξιλέωσης» μοιάζει «ταμάμ» για χαλαρή θέαση στο… home entertainment.


MORE REVIEWS

ΕΜΠΟΛΕΜΗ ΖΩΝΗ

Επιχείρηση των Ειδικών Δυνάμεων στις Νότιες Φιλιππίνες, με σκοπό την απελευθέρωση απαχθέντος πράκτορα των αμερικανικών Μυστικών Υπηρεσιών, πηγαίνει εντελώς λάθος κι αφήνει πίσω της έναν αρχάριο ελεγκτή μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας, ο οποίος αναζητά τρόπο διαφυγής.

ΕΝΑ ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΡΧΗ

Κατακλυσμιαία βροχή «πνίγει» το Λονδίνο υποχρεώνοντας σε εκκενώσεις και μια απέλπιδα φυγή των κατοίκων προς περιοχές της βρετανικής υπαίθρου οι οποίες αν και δεν έχουν πληγεί, βιώνουν σοβαρά επισιτιστικά προβλήματα. Μ’ ένα νεογέννητο μωρό στην αγκαλιά, μια γυναίκα παλεύει να βρει την ελπίδα για ένα ασφαλές μέλλον.

ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΜΕΡΕΣ

Ο κύριος Χιραγιάμα ξυπνά νωρίς το πρωί και ετοιμάζεται να πάει στη δουλειά του. Καθαρίζει δημόσιες τουαλέτες στο Τόκιο. Το ίδιο κάνει και την επόμενη μέρα. Και την επόμενη μέρα. Και την επόμενη μέρα. Και την επόμ…

ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΔΙΚΗΣ

Πρώην πρωτοπαλίκαρο βίαιης εγκληματικής οργάνωσης αναγκάζεται να επιστρέψει στους κόλπους της, προκειμένου να ξεπληρώσει το χρέος του γαμπρού του προς την αδίστακτη αρχηγό της. Ο Κας, όμως, μάλλον έχει τελειώσει οριστικά με την παρανομία.

ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΚΟ ΠΑΡΑΜΟΝΕΥΕΙ

Δύο αδέλφια θα επιχειρήσουν να δώσουν τη «γιατρειά» στον τόπο τους απομακρύνοντας δαιμονική οντότητα, μα δεν θα τηρήσουν τους κανόνες που έχουν θέσει οι επαρχιακές τους παραδόσεις και διάφορες δεισιδαιμονίες, προκαλώντας μία επιδημική εξάπλωση του Κακού.