FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΤΕΛΕΙΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ (2021)

(EL BUEN PATRÓN)

  • ΕΙΔΟΣ: Κοινωνική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα
  • ΚΑΣΤ: Χαβιέρ Μπαρδέμ, Μανόλο Σόλο, Αλμουδένα Αμόρ, Όσκαρ ντε λα Φουέντε, Σόνια Αλμάρτσα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 120'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Με το άγχος της επικείμενης επίσκεψης επιτροπής ελεγκτών που θα κρίνουν αν η επιχείρηση κατασκευής βιομηχανικών ζυγαριών του λειτουργεί σωστά ώστε να κατακτήσει ακόμη ένα βραβείο αριστείας, ο Μπλάνκο πρέπει να λύσει το παραμικρό πρόβλημα που παρουσιάζει το προσωπικό του μέσα στο σφιχτό χρονικό πλαίσιο μιας εβδομάδας.

Το καλοκαίρι στην Ελλάδα είναι εκείνη η περίοδος στην οποία ένας κριτικός κινηματογράφου μπορεί ν’ αναφωνεί το πιο σπαρακτικό «Γιατί;» της ζωής του, καθώς παρακολουθεί έργα που ούτε μπορεί να πιστέψει γιατί γυρίστηκαν, ούτε και σε ποιους απευθύνονται! Το «Τέλειο Αφεντικό» είναι μια τέτοια ταινία. Που «φωνάζει»… θερινό σινεμαδάκι, διότι σε οποιαδήποτε άλλη εποχή του χρόνου θα πέφτανε κλωτσιές…

Το συγκεκριμένο φιλμ μας έρχεται και με έξι βραβεία Goya, πράγμα που μπορεί να δηλώνει κρίση στην ισπανική κινηματογραφία λόγω κορονοϊού ή… ένας Θεός ξέρει τι μπορεί να σημαίνει κι αυτό! Το αφεντικό του τίτλου είναι ένας μονοκόμματος ερμηνευτικά Χαβιέρ Μπαρδέμ, ο οποίος ξεκινά να πάει στη δουλίτσα του κάθε πρωί, σαν καλός επιχειρηματίας και καπιταλιστής, ο οποίος αγαπά και προστατεύει τους εργαζόμενούς του, αρκεί να μην είναι νεαρές interns που ξενοπηδάει (έγγαμος, γαρ) και τον ερωτεύονται παράφορα διεκδικώντας μερίδιο (και) από την κανονική του ζωή ή νευρωσικοί χαρακτήρες που δεν αφιερώνονται τόσο στις εργασιακές υποχρεώσεις τους διότι αντιμετωπίζουν (κυρίως) γκομενικούς και συζυγικούς μπελάδες. Σε περιπτώσεις που πρέπει να προχωρήσει σε απολύσεις, δε, υπάρχει ο κίνδυνος μιας έκρηξης οργής που φλερτάρει με την κατακραυγή από τα ΜΜΕ.

Η πρώτη ώρα του «Τέλειου Αφεντικού» τσουλάει εντελώς χαλαρά αφηγηματικά, σαν σε μια καταστασιακή «λούπα» όπου ασήμαντες αφορμές και γκρίνιες αγωνίζονται να διογκωθούν σε κάτι το λίαν σημαντικότερο, μπας και αποφύγει τον… λιθοβολισμό ο σεναριογράφος Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα, για να φτάσουμε στο πιο «τσιμπημένο» σε εντάσεις δεύτερο μισό, όπου ο σκηνοθέτης Αρανόα αδυνατεί να διαχειριστεί έναν πιο νευρώδη ρυθμό ή να σαρκάσει χιουμοριστικά το υπόβαθρο ενός φιλμ που μονάχα στις δύο τελευταίες του σκηνές κατορθώνει ν’ αρθρώσει έναν κάποιο πολιτικό λόγο (και δεν εννοώ τις σαχλαμάρες περί φεμινισμού και diversity), έχοντας ήδη σπαταλήσει άδικα σχεδόν ένα δίωρο από τη ζωή όλων μας. Στην τελική, το μόνο πράγμα που μένει σαν ανάμνηση είναι… μια χεσμένη ζυγαριά στην είσοδο του εργοστασίου. Για λόγους ταύτισης.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ακόμη ένας από αυτούς τους «καλοκαιρινούς» τίτλους, που τους βλέπουν (από) χίλιοι ή (έως) καμία δεκαριά χιλιάδες θεατές για λόγους που το σύμπαν αδυνατεί να βγάλει την άκρη, πέραν από την πιθανότητα μερικά θερινά σινεμά να διαθέτουν το πλέον γαμάτο bar του λεκανοπεδίου της Αττικής και το μασούλημα ή το αλκοόλ να παίζουν τον πρώτο ρόλο. Ειλικρινά, δεν με ένοιαζε καθόλου τι έβλεπα. Πόνεσε το κορμί μου από την αδιαφορία του σεναρίου και της σκηνοθεσίας!


MORE REVIEWS

ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΜΑΥΡΗΣ ΒΑΛΙΤΣΑΣ

Πιλότος με ένοχο μυστικό ικανό να του στερήσει τη θέση στο cockpit των αργεντίνικων αερογραμμών, πέφτει θύμα εκβιασμού από μέλη κυβερνητικής υπηρεσίας, αναγκάζοντάς τον να μεταφέρει μια αγνώστου περιεχομένου μαύρη βαλίτσα σε κάθε του πτήση από Μπουένος Άιρες προς Μαδρίτη. Θα πάει μακριά η… βαλίτσα;

ΚΕΝΑ ΑΕΡΟΣ

Άννα, δεν ήμουνα εγώ για αεροπλάνα.

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΥ ΦΡΟΪΝΤ

Στο Λονδίνο του 1939, δύο μέρες μετά την εισβολή των Γερμανών στην Πολωνία, ο συγγραφέας και ακαδημαϊκός Κ. Σ. Λιούις επισκέπτεται τον Σίγκμουντ Φρόιντ για να κουβεντιάσουν (ή μήπως να συγκρουστούν;) για την ύπαρξη (ή όχι) του Θεού και την Επιστήμη.

ΤΟ ΛΥΣΑΡΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

Σκηνοθέτης που βλέπει πως οι παραγωγοί της επερχόμενης ταινίας του πάνε να τη… «σφάξουν» στο μοντάζ δίχως την έγκρισή του, κλέβει όλο το υλικό της και φυγαδεύεται μαζί με τους πιο στενούς του συνεργάτες στην επαρχιακή κατοικία μιας θείας του, ελπίζοντας εκεί να βρει την ελευθερία της δημιουργικής έκφρασης, πόσω μάλλον κι ένα final cut του… αμάζευτου από τα γυρίσματά του!

ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΙ ΦΙΛΟΙ

Ένα κορίτσι ανακαλύπτει ξαφνικά την ικανότητα να βλέπει τα «IF», τους φανταστικούς φίλους όλων των παιδιών του κόσμου. Κάποια αναζητούν την καινούργια τους ανήλικη συντροφιά, άλλα νοσταλγούν τους παλιούς τους ιδιοκτήτες που ενηλικιώθηκαν και τα ξέχασαν. Θα μπορέσει να τα βοηθήσει η Μπι;