FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΤΕΛΕΙΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ (2021)

(EL BUEN PATRÓN)

  • ΕΙΔΟΣ: Κοινωνική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα
  • ΚΑΣΤ: Χαβιέρ Μπαρδέμ, Μανόλο Σόλο, Αλμουδένα Αμόρ, Όσκαρ ντε λα Φουέντε, Σόνια Αλμάρτσα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 120'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Με το άγχος της επικείμενης επίσκεψης επιτροπής ελεγκτών που θα κρίνουν αν η επιχείρηση κατασκευής βιομηχανικών ζυγαριών του λειτουργεί σωστά ώστε να κατακτήσει ακόμη ένα βραβείο αριστείας, ο Μπλάνκο πρέπει να λύσει το παραμικρό πρόβλημα που παρουσιάζει το προσωπικό του μέσα στο σφιχτό χρονικό πλαίσιο μιας εβδομάδας.

Το καλοκαίρι στην Ελλάδα είναι εκείνη η περίοδος στην οποία ένας κριτικός κινηματογράφου μπορεί ν’ αναφωνεί το πιο σπαρακτικό «Γιατί;» της ζωής του, καθώς παρακολουθεί έργα που ούτε μπορεί να πιστέψει γιατί γυρίστηκαν, ούτε και σε ποιους απευθύνονται! Το «Τέλειο Αφεντικό» είναι μια τέτοια ταινία. Που «φωνάζει»… θερινό σινεμαδάκι, διότι σε οποιαδήποτε άλλη εποχή του χρόνου θα πέφτανε κλωτσιές…

Το συγκεκριμένο φιλμ μας έρχεται και με έξι βραβεία Goya, πράγμα που μπορεί να δηλώνει κρίση στην ισπανική κινηματογραφία λόγω κορονοϊού ή… ένας Θεός ξέρει τι μπορεί να σημαίνει κι αυτό! Το αφεντικό του τίτλου είναι ένας μονοκόμματος ερμηνευτικά Χαβιέρ Μπαρδέμ, ο οποίος ξεκινά να πάει στη δουλίτσα του κάθε πρωί, σαν καλός επιχειρηματίας και καπιταλιστής, ο οποίος αγαπά και προστατεύει τους εργαζόμενούς του, αρκεί να μην είναι νεαρές interns που ξενοπηδάει (έγγαμος, γαρ) και τον ερωτεύονται παράφορα διεκδικώντας μερίδιο (και) από την κανονική του ζωή ή νευρωσικοί χαρακτήρες που δεν αφιερώνονται τόσο στις εργασιακές υποχρεώσεις τους διότι αντιμετωπίζουν (κυρίως) γκομενικούς και συζυγικούς μπελάδες. Σε περιπτώσεις που πρέπει να προχωρήσει σε απολύσεις, δε, υπάρχει ο κίνδυνος μιας έκρηξης οργής που φλερτάρει με την κατακραυγή από τα ΜΜΕ.

Η πρώτη ώρα του «Τέλειου Αφεντικού» τσουλάει εντελώς χαλαρά αφηγηματικά, σαν σε μια καταστασιακή «λούπα» όπου ασήμαντες αφορμές και γκρίνιες αγωνίζονται να διογκωθούν σε κάτι το λίαν σημαντικότερο, μπας και αποφύγει τον… λιθοβολισμό ο σεναριογράφος Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα, για να φτάσουμε στο πιο «τσιμπημένο» σε εντάσεις δεύτερο μισό, όπου ο σκηνοθέτης Αρανόα αδυνατεί να διαχειριστεί έναν πιο νευρώδη ρυθμό ή να σαρκάσει χιουμοριστικά το υπόβαθρο ενός φιλμ που μονάχα στις δύο τελευταίες του σκηνές κατορθώνει ν’ αρθρώσει έναν κάποιο πολιτικό λόγο (και δεν εννοώ τις σαχλαμάρες περί φεμινισμού και diversity), έχοντας ήδη σπαταλήσει άδικα σχεδόν ένα δίωρο από τη ζωή όλων μας. Στην τελική, το μόνο πράγμα που μένει σαν ανάμνηση είναι… μια χεσμένη ζυγαριά στην είσοδο του εργοστασίου. Για λόγους ταύτισης.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ακόμη ένας από αυτούς τους «καλοκαιρινούς» τίτλους, που τους βλέπουν (από) χίλιοι ή (έως) καμία δεκαριά χιλιάδες θεατές για λόγους που το σύμπαν αδυνατεί να βγάλει την άκρη, πέραν από την πιθανότητα μερικά θερινά σινεμά να διαθέτουν το πλέον γαμάτο bar του λεκανοπεδίου της Αττικής και το μασούλημα ή το αλκοόλ να παίζουν τον πρώτο ρόλο. Ειλικρινά, δεν με ένοιαζε καθόλου τι έβλεπα. Πόνεσε το κορμί μου από την αδιαφορία του σεναρίου και της σκηνοθεσίας!


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.