FreeCinema

Follow us
18.0914:00

Ελληνικό box-office: Πιστοί στην «Καλόγρια».


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, προφανώς και δεν υπήρχε περίπτωση να πέσει από την κορυφή η «Καλόγρια». Όσο για τις πρεμιέρες, ταιριάζει ένα… «καλό Παράδεισο»!

Όπως είχα γράψει και στο box-office report του προηγούμενου τετραημέρου, η «Καλόγρια» δύσκολα θα έπεφτε από την κορυφή, κι ας έχασε ένα 55% από τη δυναμική του ανοίγματός της. 34.749 τα εισιτήρια (από 95 οθόνες) που την οδήγησαν εκεί με μεγάλη άνεση. Το Σάββατο ήταν η μέρα που προτίμησαν οι περισσότεροι θεατές (11.176), με την Πέμπτη να ακολουθεί από κοντά (9.037). Εντυπωσιακό είναι το σύνολο των εισιτηρίων μετά τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του φιλμ, στα 160.355. Χωρίς ονόματα στο καστ, χωρίς σκηνοθέτη με δυνατό following! Ο τρόμος έχει πέραση στην Ελλάδα και όταν ο τίτλος ανήκει σε δημοφιλές franchise, όσο ανάμεικτο κι αν προκύψει το word of mouth, η επιτυχία είναι αδιαμφισβήτητη. Μονάχα μια ταινία ακόμη κατάφερε να δει πενταψήφιο νούμερο το τετραήμερο που μας πέρασε! Και δεν το λες και καλό το άνοιγμα του «The Equalizer στο #2, παρά το γεγονός ότι έχασε μόλις ένα 20% από τους θεατές που είχαν δει το πρώτο φιλμ, στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2014. Ο Ντενζέλ Γουόσινγκτον δεν αποτελεί ισχυρό «χαρτί» για τα εδώ ταμεία και οι αρνητικές κριτικές για τούτο το sequel δεν βοήθησαν καθόλου. Ποδαρικό με 17.742 εισιτήρια (από 106 οθόνες) και καλύτερη ανταπόκριση του κοινού, φυσικά, το σαββατόβραδο (6.193).

Όχι ότι τα πήγε καλύτερα το… ξανά μανά λανσάρισμα του «Κυνηγού» (φωτό), που έκανε ντεμπούτο στο #3 με 8.481 εισιτήρια (από 48 οθόνες), με υπεροχή του Σαββάτου κι εδώ (2.686). Για πολλοστή φορά, θα εκφράσω την απορία μου για το… πού κρύβονται οι υποτιθέμενοι και «πολυπληθείς» οπαδοί του sci-fi στη χώρα μας; Μόνο όταν έχει «Star Wars» και κανένα τσούρμο από superheroes «νιώθουν» το genre, έτσι; Στο #4, το χορταστικό sequel της «Επικίνδυνης Αποστολής» (-65%!) σέρνεται στα 8.265 εισιτήρια (από 43 οθόνες), έχοντας φτάσει μονάχα τα 127.890 σε σύνολο, διανύοντας την τρίτη εβδομάδα προβολής του. Σε άλλες εποχές, ένα τόσο ψυχαγωγικό έργο θα έφτανε με άνεση την τετρακοσάρα, αλλά σήμερα δεν θα πλησιάσει με τίποτα τη διακοσάρα. Παρακμή. Ξεκάθαρα. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει ένα… παιδικό (αλίμονο), με το δεύτερο sequel του animated franchise «Ξενοδοχείο για Τέρατα» να επιδεικνύει απίστευτη αντοχή (μόλις -8% στην δέκατη εβδομάδα του!), κόβοντας 5.809 εισιτήρια (από 62 οθόνες). Έχει φτάσει τα 192.965.

Ακολουθεί το… άνευ ηλικιακού target group αξιοπερίεργο «οικογενειακής» ταινίας, «Κρίστοφερ & Γουίνι», με ραγδαία πτώση της τάξης του 60% και 5.633 εισιτήρια (από 77 οθόνες). Σύνολο στα 24.106, κοινώς… δεν τους «ψάρωσε» το αρκουδάκι. Πρωτοεμφανιζόμενο το «Η Τζούλιετ, Γυμνή» (φωτό) στο #7, με 4.036 εισιτήρια (από 29 οθόνες). Στο φόρτε της (το Σάββατο) έκλεισε ταμείο στα 1.766 εισιτήρια. Δεν έπεισε ως «romantic», που ήρθε και «κόλλησε» και επάνω στη δεύτερη εβδομάδα του «Πρόσκληση σε Γάμο», το οποίο είχε ανοίξει με παρόμοια νούμερα την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα. Προγραμματισμός, όχι αστεία! Ποδαρικό και στο #8, με το animated «Ο Λούης και οι Εξωγήινοι», που έκοψε μονάχα 3.670 εισιτήρια (από 46 οθόνες). Συνηθισμένη συμπεριφορά των γονιών: όταν δεν βλέπουν μεγάλη στουντιακή φίρμα πίσω από την παραγωγή, δεν εμπιστεύονται το προϊόν. Η χιουμοριστική περιπέτεια «Ο Κατάσκοπος που με Παράτησε» είναι επίσης new entry στο #9, με 3.433 (από 23 οθόνες). Της γνωστής κατηγορίας «τι τραβάνε κι αυτά τα θερινά…». Το ευμέγεθες σκυλόψαρο «The Meg» (-59%) κλείνει το top 10, με 2.573 εισιτήρια (από 22 οθόνες). Αξιοπρεπέστατη η σούμα στα 82.727.

Το πιο αξιοπρόσεκτο άνοιγμα της εβδομάδας, όμως, εντοπίζεται στο #12 και μας έρχεται από το… 1970! Ο «Κόκκινος Κύκλος» (φωτό) του Ζαν-Πιερ Μελβίλ έκοψε 1.456 εισιτήρια σε δύο θερινά σινεμά της Αθήνας, επισημαίνοντας για ακόμη μια φορά το ενδιαφέρον των θεατών για τις καλές (και σωστά επιλεγμένες) επανεκδόσεις. Το έδαφος, φυσικά, είχε ήδη στρωθεί από την επιτυχία του «Δολοφόνου με το Αγγελικό Πρόσωπο», το οποίο έχει φτάσει τα 8.081 εισιτήρια (πάντα σε μικρό δίκτυο διανομής). Τούτο εδώ δεν θα φτάσει τόσο ψηλά, διότι δεν δύναται να έχει διάρκεια εβδομάδων. Κι εδώ σφάλμα του προγραμματισμού. Από την άλλη, δυστυχώς, το «2001» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ έπεσε γύρω στα 57% στο δεύτερο τετραήμερό του, κόβοντας 732 εισιτήρια (από 4 οθόνες), φτάνοντας σε σύνολο τα 3.554. Κάτι τέτοια βλέπω και μπορώ να ξεράσω… και χωρίς δάχτυλο στο άκουσμα της λέξης «σινεφίλ». Ρε, για το Δελφινάριο είστε, έτοιμοι!

Ας μην κακοκαρδίσω κανέναν με κάτι… τριψήφια σε αριθμό εισιτηρίων ανοίγματα. Απλά να ενημερώσω για τα σύνολα. Από τα 152.085 του προηγούμενου τετραημέρου πέσαμε στα 108.492 τούτου εδώ (στα 122.464 βρισκόμασταν στην αντίστοιχη εβδομάδα πέρσι). Ναι, είναι λίγο χάλια η κατάσταση. Αλλά έρχονται ακόμη επτά πρεμιέρες (ζωή να ‘χουμε εμείς οι κριτικοί…) από αυτή την Πέμπτη, με το μεγάλο στοίχημα της αντοχής (ή μη) του σουξέ του Ρόουαν Άτκινσον στην Ελλάδα. Θα βρεθεί στην κορυφή, προφανώς. Πόσο μεγάλο θα είναι το άνοιγμα του «Ο Johnny English Ξαναχτυπά», όμως;