FreeCinema

Follow us

Ο ΚΑΤΑΣΚΟΠΟΣ ΠΟΥ ΜΕ ΠΑΡΑΤΗΣΕ (2018)

(THE SPY WHO DUMPED ME)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σουζάνα Φόγκελ
  • ΚΑΣΤ: Μίλα Κούνις, Κέιτ ΜακΚίνον, Σαμ Χιούγκαν, Τζάστιν Θερού, Τζίλιαν Άντερσον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 117'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Δυο Αμερικανίδες φίλες γίνονται άθελά τους το πιο καίριο πιόνι σε μια παγκόσμια συνωμοσία που τις αναγκάζει να ταξιδέψουν στην Ευρώπη, με τις διεθνείς μυστικές υπηρεσίες αλλά και επαγγελματίες δολοφόνους στο κατόπι τους.

Το «girl power» στις κωμικές περιπέτειες (κυρίως) έχει γίνει μια καλοδεχούμενη «μόδα» τα τελευταία χρόνια, με τους ρόλους να αντιστρέφονται και τις πρωταγωνίστριες να αποδεικνύουν πως έχουν και τα κότσια και την εξυπνάδα να βάλουν κάτω ακόμα και τους πιο σκληροτράχηλους, έμπειρους μυστικούς πράκτορες, όταν τους δοθεί η ευκαιρία. Ένα από τα πλέον επιτυχημένα παραδείγματα είναι το «Spy» του 2015, μια εξαιρετικά γραμμένη και αστεία σάτιρα / αντιστροφή ρόλων, στην οποία η ευτραφής αλλά χαρισματική ηρωίδα ανατρέπει τους κανόνες και αποδεικνύεται πολύ πιο καπάτσα και αποτελεσματική από τους ωραιοπαθείς και macho αρσενικούς πράκτορες, με ηθοποιούς σαν τον Τζουντ Λο και τον Τζέισον Στέιθαμ να αυτοσατιρίζονται και γυναίκες ηθοποιούς μέχρι τούδε «απαγορευτικές» όσον αφορά τον σωματότυπό τους (και, βασικότερα, το φύλο τους), όπως η Μελίσα ΜακΚάρθι, να παίρνουν τη θέση τους ως οι αληθινά ικανότεροι «ήρωες». Αυτή η φετινή δουλειά κλίνει αρκετά προς το παράδειγμα του «Spy», «σπάει» (#diplhs, συγγνώμη…) όμως τα μούτρα της σε πολλά επίπεδα.

Η Μίλα Κούνις, λοιπόν, είναι η Όντρεϊ, μια συμπαθής και γλυκιά αλλά καθόλου φιλόδοξη κοπέλα, που ακόμα δεν έχει ξεπεράσει τον ξαφνικό χωρισμό της από τον μυστηριώδη Ντρου (Τζάστιν Θερού), ο οποίος την παράτησε μετά από έναν χρόνο ρομαντικής σχέσης. Πολυτιμότερή της παρηγοριά, η καλοπροαίρετη, αν και κάπως ανισόρροπη κολλητή της φίλη, Μόργκαν (Κέιτ ΜακΚίνον). Όταν αποκαλύπτεται πως ο Ντρου είναι κατάσκοπος, που μάλιστα κρατά ένα άκρως σημαντικό μυστικό «όπλο» το οποίο αφήνει στην Όντρεϊ, οι δύο κοπέλες μπλέκονται στη μεγαλύτερη υπόθεση παγκόσμιας ανατροπής στην εποχή μας, με το δυσκολότερο εμπόδιό τους να είναι οι άνθρωποι που (θα) μπορού(σα)ν να εμπιστευθούν. Το δίδυμο σιγά-σιγά αποκτά εμπειρίες και αρκετή αποφασιστικότητα ώστε να βρει απαντήσεις και, γιατί όχι, να σώσει τον κόσμο από μια άμεση απειλή.

Το σενάριο, ειδικά όσον αφορά το κατασκοπικό μέρος, δεν βγάζει και πολύ νόημα και η παγκόσμια απειλή παραμένει αόριστη, βασικά κάτι έχει να κάνει με Ανατολικο-ευρωπαίους (όπως πάντα, άλλωστε, γιατί ν’ αλλάζουμε τα κλισέ;) και την κατοχή ενός συστήματος που μπορεί να ελέγχει τις παγκόσμιες πληροφορίες – ή κάτι τέτοιο, δεν το μαθαίνουμε ποτέ, ούτε φαίνεται να πολυενδιαφέρει και την ίδια την ταινία! Αυτή η επείγουσα «διεθνής συνωμοσία» είναι ένα παντελώς εξόφθαλμο κι αόριστο πρόσχημα για δύο (συνοδευτικό επιφώνημα τρόμου) ώρες καταδίωξης, αναπάντεχα αιματηρής βίας και κωμικών γκαγκ, με τις ηρωίδες – κορίτσια της διπλανής πόρτας να προσπαθούν να ξεφύγουν αλλά και να διεκπεραιώσουν την υπόθεση στην οποία μπλέχτηκαν από σπόντα. Η Κούνις βγαίνει ως η πιο αλώβητη από αυτό το σεναριακό χάος, θυμίζοντας πότε μια Μεγκ Ράιαν της νεότερης γενιάς και πότε μια femme fatale ελαφρών βαρών, αποδεικνύοντας ωστόσο πως οι πρωταγωνιστικοί ρόλοι τής πηγαίνουν. Η ΜακΚίνον, από τις πλέον χαρισματικές και πραγματικά αστείες νέες κωμικούς, δυστυχώς επαναλαμβάνει αυτή τη μανιακή μανιέρα τής εκκεντρικής, γυαλίζει-το-μάτι-μου αντι-ηρωίδας που, ενώ στα σκετσάκια του «Saturday Night Live» και σε δευτεραγωνιστικούς ρόλους κλέβει πάντα επάξια την παράσταση, εδώ κουράζει. Ελπίζουμε μόνο να μην καθιερωθεί (και περιοριστεί) σε τούτη την περσόνα, καθώς οι διάσπαρτες εκλάμψεις ευαισθησίας και πιο χαμηλότονης ερμηνείας σε κάποιες σκηνές αποδεικνύουν πως το ταλέντο της είναι πιο πολυεπίπεδο και υπερβαίνει αυτήν της κωμικής εκκεντρικότητας.

Οι ανδρικοί χαρακτήρες είναι (αναμενόμενα και δικαιολογημένα, αναλογιζόμενοι τις προθέσεις της ταινίας) περισσότερο «γλάστρες», κι έτσι η παρουσία του ενδιαφέροντος Τζάστιν Θερού και του Σαμ Χιούγκαν, σύγχρονου αντικειμένου φαντασιώσεων εκατομμυρίων γυναικών λόγω της σειράς «Outlander», περιορίζεται σε απλή στήριξη. Κι ενώ αυτό είναι απόλυτα αποδεκτό, δυστυχώς η απαράδεκτη διάρκεια και η περίεργη επιλογή της σκηνοθέτιδος Σουζάνα Φόγκελ καταλήγουν σε ένα φιλμικό αποτέλεσμα με δυσανάλογες δόσεις σωματικού και προφορικού χιούμορ ή αιματηρές σεκάνς εκτελέσεων και ομαδικών σκοτωμών που θα θεωρηθούν ακραίες ακόμη και από θαυμαστές του Τζέιμς Μποντ, δίνοντας συνολικά την αίσθηση μιας αδεξιότητας και συχνά μιας αμηχανίας, με τις συνεχείς και (εν τέλει) άσκοπες καταδιώξεις να προκαλούν περισσότερο βαρεμάρα παρά το ενδιαφέρον. Ωστόσο, υπάρχουν λιγοστές στιγμές που σε κάνουν να γελάς δυνατά, ενώ η χημεία των πρωταγωνιστριών είναι το πιο απολαυστικό στοιχείο αυτής της μέτρια εκτελεσμένης (#diplhs και πάλι…) παραγωγής.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Για να περάσει η ώρα (οι δύο ώρες, μάλλον), δεν είναι και η χειρότερη επιλογή. Κατά καιρούς δείχνει διασκεδαστική και (σε εκλάμψεις μόνο) αρκετά αστεία . Αν σε ενοχλούν οι γυναικείοι χαρακτήρες που αναλαμβάνουν «ανδρικά καθήκοντα», τότε όχι μόνο μην πλησιάσεις αλλά… να το κοιτάξεις το θέμα σου γενικότερα. Πραγματικά τίποτα το εκλεπτυσμένο για τούτο το genre, απλώς μια περιπετειώδης κωμωδία που θέλει να νομίζει πως σπάει στερεότυπα. Προφανώς, άλλοι το έχουν ήδη κάνει με πολύ καλύτερα αποτελέσματα.


MORE REVIEWS

JIU JITSU

Εξωγήινος εισβολέας καταφθάνει κάθε έξι χρόνια στη Γη με σκοπό να την καταστρέψει, εκτός κι αν ηττηθεί σε μάχη jiu jitsu από τον εκλεκτό που θα τολμήσει να τα βάλει μαζί του. Λόγος ανησυχίας ουδείς, όμως, μιας και έχουν γνώση οι συνετοί φύλακες...

ΥΠΟΘΕΣΗ ΚΟΛΛΙΝΙ

Ένας νεαρός δικηγόρος αναλαμβάνει την πρώτη μεγάλη υπόθεση της καριέρας του, μία φαινομενικά ξεκάθαρη δολοφονία υψηλά ιστάμενου επιχειρηματία στη Γερμανία. Όσο περισσότερο «σκαλίζει» τη δικογραφία, όμως, τόσο περισσότερο αντιλαμβάνεται πως το έγκλημα αυτό κρύβει πίσω του μυστικά… πολλών δεκαετιών.

ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΑΓΙΟΥ

Ληστής καταδιωκόμενος από την αστυνομία, θάβει τη λεία της τελευταίας του δουλειάς σε απομονωμένο λόφο, στη μέση του πουθενά της μαροκινής ερήμου. Όταν μετά την αποφυλάκισή του επιστρέφει εκεί, αντικρίζει στη θέση του τάφου που είχε σκάψει… μαυσωλείο προς τιμήν του θαυματουργού «Αγνώστου Αγίου». Θα γίνει το θαύμα που επιθυμεί;

ΕΛΑ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ

Ο 8χρονος Όλιβερ πάσχει από αυτισμό και η επικοινωνία του με τον έξω κόσμο εξαρτάται κυρίως από κινητά και tablets τα οποία χρησιμοποιεί για να «μιλήσει», είτε στο σπίτι, είτε στο σχολείο. Σε μία από αυτές τις συσκευές θα κάνει την εμφάνισή του ο Λάρι, ένα μοναχικό τέρας που τον παρακολουθεί από την άλλη πλευρά των γήινων οθονών και θέλει να γίνουν «φίλοι», ώστε να τον τραβήξει στη δική του διάσταση.

Η ΕΛΠΙΔΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Ένα νεαρό ζευγάρι θα έρθει αντιμέτωπο με τις δυσκολίες της καθημερινής ζωής, όταν λίγο μετά τη γέννηση της κόρης του περιέλθει σε δεινή οικονομική κατάσταση. Η οικογενειακή γαλήνη θα δοκιμαστεί και από την αναπάντεχη έλευση του πρόσφατα αποφυλακισθέντος παππού.

MR KLEIN

MR KLEIN

Μπαζόλες παριστάνουν τις κατασκόπους, γιατί ένας τέτοιος παράτησε τη μία από δαύτες. Η μελαχρινή είναι φτιαγμένη για σκληρή τσόντα, αλλά μάλλον έχει λάθος ατζέντη…