FreeCinema

Follow us

ΚΥΝΗΓΟΣ (2018)

(THE PREDATOR)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σέιν Μπλακ
  • ΚΑΣΤ: Μπόιντ Χόλμπρουκ, Τζέικομπ Τρέμπλεϊ, Τρεβάντε Ρόουντς, Κίγκαν-Μάικλ Κι, Ολίβια Μαν, Στέρλινγκ Κ. Μπράουν, Τόμας Τζέιν, Άλφι Άλεν, Αουγκούστο Αγκιλέρα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 107'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Το γνωστό rastaf-alien ξανάρχεται στον πλανήτη μας για να συνεχίσει να επιδίδεται στο αγαπημένο του sport. Τούτη τη φορά, πρέπει να αντιμετωπίσει έναν σκληροτράχηλο sniper του αμερικανικού στρατού, αλλά και τον… ανήλικο, super genius γιο του, ο οποίος καταφέρνει να «σπάσει» τη γλώσσα των εξωγήινων!

Γιατί αγαπάμε τον original «Κυνηγό» του 1987; Γιατί ήταν σεναριακά πρωτότυπος (εξωγήινος κυνηγός έρχεται στη Γη για να σκοτώνει δείγματα του ανθρώπινου είδους!). Γιατί η… «απουσία» του (όποτε γινόταν αόρατος στο ανθρώπινο μάτι) έχτιζε τρελό σασπένς στο φιλμ. Γιατί τα κομάντα που τον αντιμετώπιζαν ήξεραν (όπως και ο κυνηγός τους) τι θα πει βία, κοινώς οι παραγωγοί δεν φοβόντουσαν το R rating. Και γιατί (να το κρύψουμε, άλλωστε) έπαιζε και ο Άρνολντ. Από όλα αυτά τα στοιχεία, το μόνο που συναντάμε κι εδώ είναι… το αιματάκι, που (ευτυχώς) ουδείς λυπάται να χύσει!

Η αλήθεια είναι πως το franchise του «Κυνηγού» έχει… υποφέρει αρκετά από τα χέρια της FOX, η οποία ενίοτε θυμάται πως το έχει στα ράφια της και το «ξεσκονίζει» με διάφορα reboots ή (ακόμη χειρότερα) «συναντήσεις» με τον άλλον θησαυρό του studio από το έξω διάστημα, την επίσης φονική και εχθρική απέναντί μας ράτσα των «Alien». Μετά από δύο όχι και τόσο επιτυχημένα sequels (το 1990 και το 2010), αλλά και τα δύο «Alien vs. Predator» (του 2004 και του 2007), με τα τελευταία να μπασταρδεύουν ντροπιαστικά τις αντίστοιχες σειρές ταινιών, η FOX επανέρχεται στην ιδέα του solo «Κυνηγού» και αναθέτει στον Σέιν Μπλακ (ηθοποιός στην πρώτη ταινία, σεναριογράφος του «Φονικού Όπλου», μεταξύ άλλων βαρβάτων χολιγουντιανών περιπετειών, σκηνοθέτης από το 2005, με αποκορύφωμα καριέρας το «Iron Man) το φρεσκάρισμα του franchise με το «άλλοθι» της πείρας του ’87 μπροστά από τις κάμερες (ναι, εντάξει, κάνει χαριτωμένο trivia). Το αποτέλεσμα είναι κάτι που τιμά το παρελθόν στο κομμάτι της αιμοσταγούς περιπέτειας φαντασίας, αλλά καθόλου τον ίδιον ως σεναριογράφο.

Προφανώς, δεν υπάρχει απαίτηση να δούμε την ιστορία με κάποιο ίχνος σοβαρότητας. Γνωρίζουμε ήδη το pattern, δεν είναι δυνατόν να αλλάξει κάτι στις συνήθειες ή τις αιτίες πάνω στις οποίες η συγκεκριμένη εξωγήινη φυλή επιστρέφει στη Γη. Έρχονται πάντα για κυνήγι. Αυτό ξέρουμε, αυτό ξαναβλέπουμε! Η πλοκή είναι υποτυπώδης και… γεμάτη τρύπες. Πάνω σε φάση ανταλλαγής ναρκοεμπόρων σε υπόθεση απαγωγής (ή κάτι τέτοιο, δεν θα μας απασχολήσει για πολύ), εξωγήινο σκάφος προσγειώνεται ανωμάλως και σχεδόν χαλάει τα σχέδια Αμερικάνου sniper και της ομάδας του. Τα υπόλοιπα μέλη γίνονται σφαχτάρια από κάτι το… transparent, αλλά ο ήρωάς μας θα νικήσει τον εξωγήινο εχθρό και θα κρατήσει για souvenir το κράνος του και μια «χειρολαβή» – όπλο με φανταστικές ικανότητες. Ο ίδιος θα καταπιεί και μια μικρή μεταλλική μπάλα που καταφέρνει να αφαιρέσει από το εξωγήινο όπλο, όταν συνειδητοποιήσει πως αυτή τον κάνει… αόρατο! Τα υπόλοιπα τα στέλνει με το ταχυδρομείο στο σπίτι του. Ο ανήλικος γιος του, που πάσχει από το σύνδρομο Asperger αλλά είναι και διάνοια, ανοίγει το πακέτο, «σπάει» τον κώδικα επικοινωνίας του εχθρού και κατά λάθος… καλεί ενισχύσεις από το έξω διάστημα!

Μέσα σε όλα αυτά, προσθέστε μια επιστήμονα που πρέπει να εξηγήσει γιατί ο αιχμάλωτος (πλέον) εξωγήινος έχει και ανθρώπινο DNA (δεν θα μάθουμε ποτέ, διότι στο δεύτερο μισό του έργου κυνηγιούνται μόνο) και ένα group από ταραξίες και εγκληματίες (μαζί και ο συλληφθείς ήρωάς μας, διότι γνωρίζει πολλά για την ιστορία με τον εξωγήινο) που κατευθύνεται προς φυλακή (or something) όπου ίσως τους κάνουν κάτι σαν λοβοτομή (!), και τώρα μπορείτε να φανταστείτε το πανηγύρι που επικρατεί.

Μέχρι ενός σημείου, ο συνδυασμός παλιομοδίτικης Β-μουβιάς με το υψηλό κόστος παραγωγής τούτου εδώ, που δείχνει τα λεφτά της σε σκηνές δράσης, καταστροφών και σπλατεριάς, λειτουργεί απολαυστικά και δίνει ελπίδες «ένοχης» διασκέδασης. Σχεδόν πάνω στη μία ώρα διάρκειας του φιλμ, όμως, αντιλαμβάνεσαι ότι η ιστορία δεν έχει πού να πάει (εκτός από το επιθυμητό, να κερδίσει ο ανθρώπινος ήρωας…) και συνεχίζεις να παρακολουθείς αυτό το υποτιθέμενο «upgrade» του «Κυνηγού» σχεδόν μηχανικά, περιμένοντας (άδικα) για κάποια σημαντική ανατροπή. Ούτε καν το camp στοιχείο της παρουσίας των εξωγήινων κυνηγο-σκύλων δεν προσφέρει αρκετό κέφι, ούτε και ολίγες χιουμοριστικές ατάκες που προκαλούν (ηθελημένα) ένα επιτόπιο γέλιο. Το δεύτερο μισό αποτελεί μια προβλέψιμη αστοχία που μάχεται (σθεναρά) να σου κρατήσει το ενδιαφέρον, περισσότερο με την απορία του πώς θα διαμελιστεί το κάθε επόμενο θνητό θύμα, παρά με ενδιαφέρον να σταθεί πάνω από ερωτήματα που γεννά η πλοκή (και κείτονται στο χώμα σαν τους πρώτους νεκρούς…).

Προσωπικά, το μεγαλύτερο «έγκλημα» που συντελείται εδώ, όμως, πιστεύω ότι είναι εκείνο εναντίον του σασπένς που είχε μετατρέψει (ουσιαστικά) σε επιτυχία τον «Κυνηγό» του ’87. Τότε, το εξωγήινο τέρας παρέμενε μια απειλή και για τον θεατή, επειδή στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας δεν ήταν ορατό. Ο Τζον ΜακΤίρναν έστηνε ύπουλο παιχνίδι, πότε με το «τρικ» του αόρατου πλάσματος, πότε με τα υποκειμενικά του πλάνα. Τότε υπήρχε εξυπνάδα. Σήμερα, τα πάντα είναι απλοποιημένα σαν «τροφή» για μια νεότερη γενιά θεατών που θέλει να δει, όχι να υποψιαστεί, να ξαφνιαστεί. Τα θέλει όλα έτοιμα. Και τόσο… ίδια. Αναμασημένα, δηλαδή.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Προσφέρει θέαμα, κάμποση δράση και μπόλικο αίμα, αλλά και πάλι άτυχος μας βγήκε αυτός ο καινούργιος «Κυνηγός», που δεν δύναται να «αναγεννηθεί» με τα ίδια παλιά υλικά και μια εντελώς ασήμαντη ιστορία. Οι οπαδοί του φανταστικού δεν θα βρουν σημάδια ανανέωσης, τα κτήνη των multiplex θα ζητωκραυγάσουν σε μερικές σκηνές και… αναμείνατε για τα επόμενα sequels. Ο Σέιν Μπλακ θα ήθελε να κάνει τριλογία, λέει. Εγώ, αν ήμουν το τέρας, δεν θα ξαναπατούσα τούτη τη γη…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.