FreeCinema

Follow us
10.0920:00

Ελληνικό box-office: Λες κι έπεσε αγιασμός στα ταμεία!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, της Κολάσεως έγινε με την «Καλόγρια», που έβαλε κάτω όλα τα προηγούμενα ανοίγματα των κεφαλαίων του franchise «Το Κάλεσμα»!

Όπως συνέβη και στην Αμερική, «Η Καλόγρια» μέτρησε ένα άνοιγμα που έκανε σκόνη όλα τα προηγούμενα φιλμ της σειράς «Το Κάλεσμα». Από 70% – 150% επάνω τα νούμερα! Στα μέσα του περσινού Σεπτέμβρη, το sequel της «Annabelle» έκοβε 45.188 εισιτήρια (από 114 οθόνες), ενώ στο πρώτο μισό του Ιουνίου του 2016, το «Κάλεσμα 2» έκοβε 31.090 εισιτήρια (από 81 οθόνες). Περίμενα μια εξηνταριά για την «Καλόγρια», αλλά τελικά έκοψε 76.026 εισιτήρια (από 133 οθόνες) στο πρώτο της τετραήμερο. Αν ο καιρός του Σαββάτου δεν άλλαζε λιγάκι τα κέφια του κόσμου για κινηματογραφική έξοδο, μάλλον θα ξεπερνούσε τα ογδόντα χιλιάρικα! Όπως είθισται με ταινίες του genre, οι πρώτοι (και βιαστικοί) θεατές προκάλεσαν συνωστισμό την Πέμπτη, με τα ταμεία να μετράνε 23.788 εισιτήρια (η καλύτερη μέρα, δηλαδή!). Η Παρασκευή προσγειώθηκε στα 17.118, το Σάββατο δεν τόλμησε να απογειωθεί (17.892) και η Κυριακή διατηρήθηκε σε παρόμοια επίπεδα (17.228). 41.784 εισιτήρια (από 72 οθόνες) ήταν το μερίδιο του υπόλοιπου Ελλάδος, απέναντι στα 34.242 εισιτήρια (από 61 οθόνες) της Αθήνας, δηλαδή ολόκληρη η χώρα παραδόθηκε στις… δυνάμεις του Κακού, ακόμη κι αν το word of mouth ήταν διχασμένο (προς το αρνητικό). Συμπληρωματικά, να πούμε πως οι 5 αίθουσες ATMOS σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη δούλεψαν πολύ καλά, συγκεντρώνοντας 6.112 θεατές (με καλύτερη μέρα… το Σάββατο, στα 1.899!). Συνολικά, «Η Καλόγρια» κατείχε από μόνη της το 50% των εισιτηρίων που κόπηκαν σε ολόκληρη τη χώρα το περασμένο τετραήμερο. Ακόμη κι αν έχει μια γερή πτώση στην προσέλευση του δεύτερου τετραημέρου (η δεύτερη «Annabelle» πέρσι είχε χάσει μόνο το 39% του ανοίγματός της), η ταινία δύσκολα θα πέσει από την κορυφή και την ερχόμενη εβδομάδα.

Στο #2 συναντάμε το sequel της «Επικίνδυνης Αποστολής», με δυνατή πτώση της τάξης του 56%, σε σχέση με το άνοιγμα του εξαιρετικού στο είδος του φιλμ. Έκοψε 23.248 εισιτήρια (από 113 οθόνες), φτάνοντας τα 107.545 μετά από έντεκα μέρες προβολής (στο ίδιο διάστημα, το προηγούμενο κεφάλαιο της σειράς είχε φτάσει τα 93.496). Είναι λίγα αυτά τα εισιτήρια για mainstream ταινία πραγματικά γενικής αποδοχής, η οποία συνοδεύτηκε και από τη φήμη της καλύτερης του franchise. Σταδιακά, προσγειωνόμαστε σε μια πραγματικότητα… τάχιστης κατανάλωσης, που μοιάζει όλο και περισσότερο με το κλείσιμο της «ψαλίδας» μεταξύ κινηματογραφικής διανομής και home entertainment. Ένας φιλμικός τίτλος, όπως και η επικαιρότητα «της μοδός» στα social, με διάρκεια ζωής δύο με τρεις μέρες πάνω-κάτω, αντέχει όλο και λιγότερες (αντίστοιχες σε αριθμό) εβδομάδες, με συνολικά νούμερα εισιτηρίων που μειώνονται κατά δεκάδες χιλιάδες χωρίς να προκαλούν πια δραματικές εντυπώσεις. Διανομείς και αιθουσάρχες κάνουν τον εβδομαδιαίο τους απολογισμό με κάποιον ελαφρύ σκεπτικισμό, μάλλον χωρίς να αντιλαμβάνονται αυτό που έρχεται. Αν αυτή εδώ, η έκτη «Επικίνδυνη Αποστολή» είχε (σαφώς) τα φόντα να κόψει πάνω από μια διακοσάρα χιλιάδες εισιτήρια, πλέον είναι ορατό πως τα 185.264 του τέταρτου μέρους, από το 2011, δεν πρόκειται να τα πλησιάσει. Επιπλέον, μειώνονται οι ταινίες των 200.000 – 300.000 εισιτηρίων, που τείνουν να κόβουν σχεδόν τα μισά από τα αναμενόμενα! Με άλλα λόγια, αλλάζουν τα «patterns» στα οποία βαδίζει η αγορά τα τελευταία χρόνια. Αργά αλλά σταθερά… προς το χειρότερο. Κι ούτε κουβέντα από τα «αφεντικά» για αντιμετώπιση του προβλήματος.

Στο #3 άνοιξε το… «ακατάλληλο» για κάθε ηλικία «Κρίστοφερ & Γουίνι» (φωτό), με 14.174 εισιτήρια (από 135 οθόνες). Το κάπως πιο ανεκτό «Πίτερ Ράμπιτ», χωρίς έναν τόσο «επώνυμο» (για το παιδικό κοινό) ήρωα στον τίτλο, είχε ανοίξει στις αρχές του Απρίλη με 10.727 εισιτήρια (από 99 οθόνες), δηλαδή με παρόμοια απογοήτευση. Καλύτερη μέρα η Κυριακή (4.730), ο Θεός να λυπηθεί τους γονείς που το είδαν και μεταγλωττισμένο… Το δεύτερο sequel του animated franchise «Ξενοδοχείο για Τέρατα» βαστάει ακόμη (+17%), κόβοντας 6.339 εισιτήρια (από 48 οθόνες). Πλέον, είναι η πιο εμπορική ταινία του φετινού καλοκαιριού, με 185.390 εισιτήρια. Την πρώτη πεντάδα κλείνει το «The Meg» (-51%), με 6.314 εισιτήρια (από 27 οθόνες). Πραγματικά αξιοπρεπές το σύνολο στα 76.353, αλλά την κατοστάρα δεν θα την πιάσει.

Ποδαρικό στο #6 για το ανεκδιήγητο «Πρόσκληση σε Γάμο», που παρέσυρε 4.679 θεατές (από 34 οθόνες) με το άλλοθι της «ρομαντικής κωμωδίας» και της memorabilia διάθεσης προς το ζεύγος των πρωταγωνιστών. Καλύτερη μέρα η Κυριακή (είπαμε, έβρεξε το Σάββατο), με 1.336 εισιτήρια. Τυπικό νούμερο μετριότατης υποδοχής για το φετινό καλοκαίρι. Στο #7, συναντάμε το «Νόμος Περί Τέκνων», το οποίο είχε εξαιρετικό κράτημα (-11%) και έκοψε 3.699 εισιτήρια (από τις αρκετά αυξημένες σε 19 οθόνες). Έχει φτάσει τα 10.449, όχι σπουδαία πράγματα, αλλά συζητήθηκε θετικά και σε άλλες εποχές θα βλέπαμε διπλάσια ή τριπλάσια νούμερα. Οι αλλαγές που έλεγα πιο πάνω… Στο #8, το παιδικό «Ο Μαγεμένος Πρίγκιπας» (στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο τετραήμερο) έκοψε 1.765 εισιτήρια (από 25 οθόνες), φτάνοντας τα 32.990. Στο #9 έκανε ντεμπούτο η επετειακή και ιστορικής σημασίας επανέκδοση του «2001» (φωτό) του Στάνλεϊ Κιούμπρικ. Τα 1.714 εισιτήρια που έκοψε (από 5 οθόνες) δεν τιμούν κανέναν υποτιθέμενο «σινεφίλ» (η αγαπημένη μου βρισιά), χωρίς να τα λες και καταστροφή, αφού στην ουσία μιλάμε για μόλις επτά προβολές ημερησίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (αποκλειστικά στο Ολύμπιον εκεί). Το εντυπωσιακό με το τελευταίο είναι ότι ξεκίνησε με 237 εισιτήρια την Πέμπτη, για να βαλτώσει στα 106, 41 (βλέπε ΔΕΘ) και 99 τις υπόλοιπες μέρες. Είναι τρελοί εκεί πάνω! Το επίσης πρωτοεμφανιζόμενο «Candelaria» δεν άνοιξε καλά, κόβοντας 1.589 εισιτήρια (από 9 οθόνες), για να συμπληρώσει το top 10. Υπήρξαν και χειρότερα! Ο πολύπαθος «Δον Κιχώτης» του Τέρι Γκίλιαμ καταποντίστηκε (αν όχι… δολοφονήθηκε από την κακοκαιρία και την αδιαφορία του κοινού) στο #13, με 1.035 εισιτήρια (από 6 οθόνες), ενώ η ιταλική (κάποιος Θεός να με συγχωρέσει…) κωμωδία «Γιατρέ μου, Κερατωθήκαμε» έκλεισε κάστρα (που λέμε στην αγορά) με 347 εισιτήρια (από 7 οθόνες), κάνοντας ντεμπούτο στο #25. Και έρχονται δέκα πρεμιέρες από την Πέμπτη! Μας γλεντάνε!