FreeCinema

Follow us
02.0712:40

Ελληνικό box-office: Μετά το 71%… το χάος!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το τρίτο sequel του «Toy Story» παρέμεινε στην κορυφή κάπως οριακά, νικώντας το καινούργιο sequel της «Annabelle», αν και η μεγαλύτερη επιτυχία των ημερών μας ήρθε από το… «χθες»!

Αρκετά ανεβασμένο σε σχέση με πέρσι (79.406) το τελευταίο τετραήμερο, το οποίο συγκέντρωσε 99.247 εισιτήρια από τριάντα φιλμ. Το νούμερο παραμένει ελαφρώς… χάλια, όμως μία πιο προσεκτική ματιά σε τίτλους και συμπεριφορές μας φέρνει αντιμέτωπους με μία ακόμη πιο σκληρή ετυμηγορία, καθώς τα εισιτήρια αυτά κόπηκαν με την ενίσχυση δύο εμπορικότατων ταινιών που έκαναν πρεμιέρα την περασμένη Πέμπτη. Αυτές, μαζί με το τέταρτο «Toy Story» που συνεχιζόταν για δεύτερη εβδομάδα, κάλυψαν σχεδόν το 71% της συνολικής προσέλευσης στους κινηματογράφους αυτές τις μέρες! Κοινώς, ουσιαστικά τρία φιλμ μάζεψαν το «χαρτί», δίπλα σε ελάχιστες επανεκδόσεις οι οποίες έκαναν την προφανή διαφορά σε λίγα θερινά του κέντρου της Αθήνας.

Τα παιδιά έφεραν ξανά στην πρώτη θέση τα πιο… φιλικά παιχνίδια που εμφανίστηκαν στους κινηματογράφους τούτο το διάστημα, με το «Toy Story 4» να κόβει 25.397 εισιτήρια (από 159 οθόνες). Η πτώση (-43%), πάντως, ήταν δυνατή. Αλλά με σχολεία κλειστά και την πιτσιρικαρία ελεύθερη να «διακοπάρει» κάθε μέρα, κάτι κινείται και εκτός weekend. 4.435 την Πέμπτη, 4.865 την Παρασκευή, 8.207 το Σάββατο και 7.890 την Κυριακή, με συντριπτική την προτίμηση των θεατών της Αττικής (16.518 εισιτήρια, από 77 οθόνες). Έχει φτάσει τα 98.490 μέχρι στιγμής, ίσως ξεπεράσει τα 150.000 μέχρι τις 18 Ιουλίου, όταν ο… CGI «Βασιλιάς των Λιονταριών» θα του κόψει τα πόδια. Με ελάχιστη διαφορά έκανε ντεμπούτο στο #2 το «Annabelle Comes Home» (φωτό), το οποίο έκοψε 24.770 εισιτήρια (από 111 οθόνες). Σχεδόν 45% χαμηλότερο το άνοιγμα σε σύγκριση με εκείνο του «Annabelle: Creation» από το 2017 (βοήθησε ο Σεπτέμβρης εκεί). Η έφοδος εδώ, ουσιαστικά, έγινε την Πέμπτη (8.198), δίνοντας την εντύπωση για κάτι σοβαρά υψηλότερο, όμως τις επόμενες μέρες τα νούμερα υποχώρησαν (5.828, 5.826 και 4.918) και η πρωτιά χάθηκε. 11.307 (από 46 οθόνες) ήταν το μερίδιο της Αττικής. Σε άλλη εποχή του χρόνου ο τίτλος θα έσκιζε, όμως το ελληνικό καλοκαίρι αρχίζει να δείχνει όλο και πιο έντονα τις διαφοροποιήσεις της διάθεσης του κοινού σε σχέση με την απήχηση που έχουν διάσημα franchise στο αμερικανικό box-office. Κάτι που διογκώνεται (και) με την κλιμακούμενη αδιαφορία των Ελλήνων προς το σινεμά ως φτηνό και λαϊκό μέσο ψυχαγωγίας. Σκέψεις που θα έπρεπε να προβληματίζουν. Φυσικά, το έργο έπρεπε να βγει δίχως καθυστέρηση, διότι έρχεται ένας πιο μαζικός σε έξοδο αδειούχων Αύγουστος, όσο και… αμέτρητοι νέοι τίτλοι, αλλά και η «πειρατεία» που δεν περιμένει σχεδόν καθόλου, πλέον.

Στο #3 συναντάμε το επίσης πρωτοεμφανιζόμενο «Yesterday» (φωτό), ίσως το πιο καλοκαιρινό, ευχάριστο και ψυχαγωγικό φιλμ που θα διανεμηθεί φέτος τούτη την περίοδο. Αναλογικά με άλλα ανοίγματα, εξαιτίας των 72 οθονών, τα 21.012 εισιτήρια της ταινίας του Ντάνι Μπόιλ δηλώνουν επιτυχία. Το ζήτημα είναι για πόσον καιρό θα αντέξει να κρατήσει τα γερά μαγαζιά / θερινά που το παίζουν ώστε να συνεχίσει να φέρνει καλά νούμερα. Όλοι ξέρουμε ότι αυτό απαιτεί τιτάνιες προσπάθειες (αυτή την Πέμπτη, με weekend εθνικών εκλογών, πρόκειται να διανεμηθούν δέκα νέοι τίτλοι!). Φυσικά, οι περισσότερες ουρές σχηματίστηκαν το σαββατόβραδο (7.699), ενώ η Αττική ξέσκισε επί του συνόλου, με 18.659 εισιτήρια! Το θετικό word of mouth έχει χτυπήσει κόκκινο. Χαρακτηριστικά, για να καταλάβει κανείς καλύτερα την αποδοχή του φιλμ, μιλάμε για 250% αύξηση (!) σε σύγκριση με το άνοιγμα του «Όσα Φέρνει ο Χρόνος» (Οκτώβριος του 2013). Παραδόξως, η ιταλική μπαλαφάρα κάπως επικοινωνεί ακόμη με το ελληνικό κοινό, έτσι το «Κόλπο Γκρόσο» έκανε ποδαρικό στο #4 με 5.237 εισιτήρια (από 18 οθόνες). Το peak του ήταν τα 2.206 εισιτήρια του σαββατόβραδου. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει ο live action «Αλαντίν» (-27%) με 2.940 εισιτήρια (από 33 οθόνες). Έχει φτάσει τα 137.356.

Το τελευταίο «Avengers» έκανε ένα comeback στο #6, ίσως εξαιτίας της αμερικανικής «επανέκδοσης» με λίγα εξτραδάκια, μπας και ρίξουν οι superheroes της Marvel το εκεί all-time #1 του «Avatar» του Τζέιμς Κάμερον. Λογικά, η ίδια κόπια ήρθε κι εδώ (;), αν και δεν παρατήρησα να υπάρχει κάποια σχετική ενημέρωση. 2.411 θεατές (από 18 οθόνες)… μάλλον είδαν ξανά τούτο το sequel, που στην Ελλάδα έχει φτάσει τα 533.938 εισιτήρια. Οι «Αόρατες» από τη Γαλλία σχεδόν προσέγγισαν τον τίτλο του φιλμ, κόβοντας στο άνοιγμά τους 2.223 εισιτήρια (από 10 οθόνες). Εκεί που έγινε πραγματικά της παλαβής ήταν στο σινέ ΘΗΣΕΙΟΝ, το οποίο έπαιξε σε αποκλειστικότητα την επανέκδοση της ιδιαίτερα αγαπητής (σε βαθμό ξεχειλώματος…) στο ελληνικό κοινό κωμωδίας «Πρόσκληση σε Γεύμα από Έναν Υποψήφιο Δολοφόνο» (φωτό), η οποία έκοψε 2.139 εισιτήρια. Ναι. Σε ένα σινεμά. Κλείνουμε το top 10 με πίκρα: 1.947 εισιτήρια (από 19 οθόνες) για το «Μικρά Αθώα Ψέματα 2» (σύνολο στα 14.328) και 1.669 εισιτήρια (από 18 οθόνες) για το «X-Men: Ο Μαύρος Φοίνικας» (σύνολο στα 53.316). Φυσικά, υπήρξαν και «ανοίγματα» με τριψήφιο νούμερο, αλλά ας μην φτάσουμε εκεί καλύτερα. Συμπληρωματικά, πάντως, η επανέκδοση της «Πισίνας» (στο #12) έπιασε τα 1.234 εισιτήρια (από 3 οθόνες). Τώρα, γιατί υποδεχόμαστε δέκα φιλμ την Πέμπτη, Ιούλιο μήνα, με εθνικές εκλογές (να πάτε να ψηφίσετε, παρακαλώ), ούτε τρελογιατροί δεν θα μπορούσαν να το εξηγήσουν…