FreeCinema

Follow us

ΚΟΛΠΟ ΓΚΡΟΣΟ (2018)

(RICCHI DI FANTASIA)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φραντσέσκο Μιτσικέ
  • ΚΑΣΤ: Σέρτζιο Καστελίτο, Σαμπρίνα Φερίλι, Βαλέρια Φαμπρίτσι, Ματίλντε Τζιόλι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Ένας χρεωκοπημένος μαραγκός πιστεύει (κατά λάθος) ότι έχει κερδίσει τρία εκατομμύρια ευρώ και αναστατώνει τους πάντες γύρω του. Με μια νέα, διευρυμένη οικογένεια, θα πρέπει να τα βγάλει πέρα με… άδειες τσέπες.

Η ιταλική κωμωδία (και κυρίως η λαϊκή κωμωδία) έχει μεγάλη παράδοση. Στο «Κόλπο Γκρόσο», ωστόσο, μόνο ελάχιστα ψήγματα αυτής της παράδοσης μπορεί να βρει κανείς, αφού ο Φραντσέσκο Μιτσικέ δεν είναι ούτε Μάριο Μονιτσέλι, ούτε Έτορε Σκόλα. Οι καταστάσεις και ένα μέρος του καστ μπορεί να έχουν χιούμορ, αλλά στο σύνολό της η ταινία μοιάζει περισσότερο με δείγμα λαϊκής κωμωδίας της πρόσφατης ελληνικής παραγωγής (εντάξει, μην το πάμε και στην εποχή «λάμψης» του Ευστρατιάδη…), κάτι που δεν είναι και το καλύτερο πράγμα για να χαρακτηριστεί η ιστορία αγάπης και φτώχειας του Σέρτζιο και της Σαμπρίνα. Ακόμη και το γεγονός ότι οι κεντρικοί χαρακτήρες έχουν τα ονόματα των πρωταγωνιστών (Σέρτζιο Καστελίτο και Σαμπρίνα Φερίλι) είναι ενδεικτικό.

Ο Σέρτζιο, λοιπόν, είναι ένας μαραγκός που τα φέρνει πολύ δύσκολα μέσα στην κρίση. Έχει μια παράξενη οικογένεια, πολλά χρέη και ακόμη περισσότερα κόλπα για να τα βγάζει πέρα. Έχει και μια ερωμένη, τη Σαμπρίνα, που εγκατέλειψε το όνειρό της να γίνει τραγουδίστρια για να ζήσει με έναν ταβερνιάρη που την αναγκάζει να λέει φασιστικά τραγούδια για τους πελάτες του.

Όλα αυτά θα αλλάξουν, έστω και στιγμιαία, όταν ο Σέρτζιο κερδίσει – ή έτσι πιστέψει – το jackpot των έξι εκατομμυρίων ευρώ. Το μερίδιό του είναι τρία εκατομμύρια. Στην πραγματικότητα, βέβαια, δεν έχει κερδίσει φράγκο. Οι συνάδελφοί του στη δουλειά απλώς έχουν απηυδήσει με τις πλάκες του εις βάρος τους και αποφασίζουν να ανταποδώσουν. Μόνο που δεν υπολογίζουν ότι ο Σέρτζιο δεν θα περιμένει ούτε λεπτό για να διαλύσει τα πάντα. Χωρίζει επιτόπου τη γυναίκα του, παίρνει – αναγκαστικά – τη δύστροπη, δήθεν άρρωστη μητέρα του, την αλαφροΐσκιωτη κόρη και τον εγγονό του, αρπάζει και τη Σαμπρίνα από την ταβέρνα μαζί με τα παιδιά της και όλοι μαζί σχηματίζουν μια νέα οικογένεια.

Ο Σέρτζιο και η Σαμπρίνα θα μάθουν σχεδόν αμέσως για την πλάκα, αλλά όχι τόσο άμεσα ώστε να μην αποφύγουν το γεγονός ότι έχουν μείνει στον δρόμο. Με διάφορες μικροαπατεωνιές και ταξιδεύοντας με ένα φορτηγάκι, θα ξεγελάσουν τις οικογένειές τους, λέγοντας ότι πρέπει να κρυφτούν από την εφορία για να μην φορολογηθούν τα κέρδη, ενώ θα αναζητήσουν τροφή και στέγη με κάθε δυνατό τρόπο, ώσπου να βρεθεί ο από μηχανής Θεός που θα δώσει τη λύση σε όλα τα προβλήματα.

Η αλήθεια είναι ότι η ταινία έχει έναν σεναριακό κορμό που δίνει τη δυνατότητα για εξωφρενικές καταστάσεις και ένα κοινωνικό σχόλιο για την οικονομική κρίση, που είναι έντονη και στην Ιταλία. Το «Κόλπο Γκρόσο», όμως, δεν είναι και τόσο γκρόσο. Αποδεικνύεται κολπάκι στη σεναριακή ανάπτυξη και την παραγωγή που δείχνει φτηνή, ενώ οι γκριμάτσες και οι υπερβολές του Σέρτζιο Καστελίτο δεν υποστηρίζονται από το σενάριο. Έτσι, αντί για κωμική ερμηνεία, φαίνονται καραγκιοζιλίκια.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το κόλπο δεν είναι γκρόσο. Μπορεί να έχει μια αρκετά καλή ιδέα και ένα πρόθυμο καστ, αλλά η σεναριακή ανάπτυξη, η σκηνοθεσία και η παραγωγή είναι τεμπέλικα και φτωχούλικα. Ακόμη και η λαϊκή κωμωδία θέλει τον κόπο της, που εδώ δεν έχει αφιερωθεί. Διόλου παράξενο το γεγονός ότι το φιλμ έχει παιχτεί μόνο στην πατρίδα του και, πλέον, και στη… φιλόξενη σε οτιδήποτε ξέμπαρκο Ελλάδα των θερινών σινεμά.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.