FreeCinema

Follow us
18.0922:00

Ελληνικό box-office: Τρομάρα μας!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο κόσμος πήρε μια τρομάρα με την καινούργια «Annabelle» στην κορυφή, η ατμόσφαιρα όμως βρωμούσε… #diplhs σε σχέση με την προσέλευση στα σινεμά.

Στα ίδια επίπεδα κυμάνθηκε συνολικά το box-office (βασισμένο μονάχα στα επίσημα στοιχεία των γραφείων διανομής που δεν κρατούν το επτασφράγιστο μυστικό…) και τούτο το τετραήμερο, ανεβαίνοντας από τα 119.789 στα 122.464 εισιτήρια. Το νούμερο είναι ελαφρά ανεβασμένο σε σχέση με το αντίστοιχο του 2016, όμως δεν αρκεί για να εμπνεύσει αισιοδοξία. Παράγοντας που έχει ενδιαφέρον να παρατηρηθεί είναι και ο καιρός. Σε ατμόσφαιρα που θυμίζει κανονικό καλοκαίρι, τα χειμερινά σινεμά δεινοπαθούν για να δουν άνθρωπο στο ταμείο (ακόμη και τα multiplex είναι πεσμένα), ενώ τα θερινά δουλεύουν επιλεκτικά, σε συνάρτηση με την πιάτσα και το έργο. Εάν αυτή η κατάσταση διατηρηθεί μέχρι και τα μέσα του Οκτώβρη (τουλάχιστον), θα υπάρξουν προφανείς απώλειες.

Στο #1 του τετραημέρου που μας πέρασε βρέθηκε (εντελώς αναμενόμενα) το sequel της «Annabelle», κόβοντας 45.188 εισιτήρια (από 114 οθόνες). Η πρώτη ταινία είχε ανοίξει με 44.677 εισιτήρια το 2014, άρα το franchise διατήρησε τους οπαδούς του, άσχετα από την κατώτερη ποιότητα αυτής της συνέχειας, η οποία προβλέπω να επηρεάζει και το word of mouth στην πορεία. Ούτως ή άλλως, λίγα είναι τα ψωμιά τούτης της κούκλας, αφού το horror crowd περιμένει σαν τρελό τον ερχομό του «It». Να προστεθεί ότι το άνοιγμα του sequel «Το Κάλεσμα 2», της ιδίας «οικογενείας» ταινιών, τον περσινό Ιούνιο, ήταν αρκετά χαμηλότερο (31.090 εισιτήρια) κι ας ήταν ποιοτικά καλύτερο από αυτήν εδώ την «Annabelle», κοινώς… το καλοκαίρι δεν ευνοεί τόσο το συγκεκριμένο genre. Αναλυτικά, η Πέμπτη ήταν πολύ δυνατή (10.791) και το προβάδισμα πήρε το Σάββατο (14.218), με το υπόλοιπο Ελλάδας να πιάνει το μεγαλύτερο ποσοστό επιτυχίας, δηλαδή 25.186 εισιτήρια (από 63 οθόνες) έναντι των αθηναϊκών 20.002 εισιτηρίων (από 51 οθόνες). Αναμείνατε υψηλή πτώση στο επόμενο box-office report…

Σχετικά μεγάλες ήταν γενικότερα οι πτώσεις που είδαμε στο top 10 της εβδομάδας, κοντά στο πλαίσιο του 50%. Το «Εγώ ο Απαισιότατος 3» έπεσε κατά 53%, κυρίως εξαιτίας της λειτουργίας των σχολείων, κόβοντας 24.014 εισιτήρια (από 155 οθόνες). 10.109 κόπηκαν το Σάββατο και 9.518 την Κυριακή, για να επιστρέψουμε στις κλασικές συμπεριφορές προσέλευσης για παιδική ταινία στο weekend. Το έργο βρίσκεται στα 214.429 εισιτήρια μέχρι στιγμής και έχει αρκετό μέλλον στα ταμεία ακόμη. Ο ερχομός του «Emoji Movie» αυτή την Πέμπτη με κάνει να απορώ για τον ανταγωνισμό, κυρίως διότι το φιλμ είναι… «του γιατρού»! Στο #3 έκανε ένα αξιοπρεπές ντεμπούτο το «Βικτωρία & Αμπντούλ» του Στίβεν Φρίαρς (φωτό), με 12.510 εισιτήρια (από 50 οθόνες). Το κοινό προτίμησε να γεμίσει περισσότερο τα θερινά σινεμά, με το Σάββατο (5.175 εισιτήρια) να υπερτερεί, προφανώς. Η Αθήνα σάρωσε (11.176 εισιτήρια, από 28 οθόνες). Στο #4 έπεσε (-49%) το «American Made», κόβοντας 11.648 εισιτήρια (από 81 οθόνες). Τα 4.707 εισιτήρια του Σαββάτου ήταν το highlight του. Είναι πραγματικά άδικο να βλέπεις μια τόσο καλή ταινία να έχει κόψει μόνο 45.443 εισιτήρια σε έντεκα μέρες, με ενδεχόμενη αιτία την ανεξήγητη αντιπάθεια των Ελλήνων θεατών στο πρόσωπο του Τομ Κρουζ (πραγματική ειρωνεία, αν σκεφτεί κανείς πως ήταν ο ιδανικός πρωταγωνιστής για το έργο…). Το top 5 συμπληρώνει η «Δουνκέρκη» του Κρίστοφερ Νόλαν, που πλέον… έχασε ύψος (στην τέταρτη εβδομάδα της) με 8.189 εισιτήρια (από 49 οθόνες). Βάλτωσε και το σύνολο, πια, έχοντας φτάσει τα 180.333 εισιτήρια. Διακοσάρα και ολίγα ψιλά για την τελική σούμα, δηλαδή.

Στο #6 έκανε το… δραματικό του ντεμπούτο το «Ένα Κάποιο Τέλος», κόβοντας 3.285 εισιτήρια (από 12 οθόνες). Κατηγορίας «βγήκε για να βγει», όπως λέω για τα περισσότερα ανεξάρτητα φιλμ της θερινής περιόδου. Στο #7 συναντάμε το «Valerian» του Λικ Μπεσόν με σοβαρή πτώση (-54%) και 2.855 εισιτήρια (από 34 οθόνες). Ταπεινό σύνολο στα 32.699, μόλις! Στο #8 κάνει ένα αναπάντεχο comeback καλών εισιτηρίων το θρίλερ «Στα Ίχνη του Ανέμου» (φωτό), κόβοντας 2.573 εισιτήρια (από 11 οθόνες). Σχεδόν sleeper hit έχει καταντήσει, με σύνολο στα 37.678 εισιτήρια. «Ο Γιος του Μεγαλοπατούσα» είχε μια οριακή άνοδο (+7%) στο #9, με 2.181 εισιτήρια (από 39 οθόνες) και σύνολο στα 33.785, ενώ την πρώτη δεκάδα κλείνει η περιπέτεια «Ο Σωματοφύλακας του Εκτελεστή», με τη μικρότερη πτώση στο top 10 (-43%) και 1.277 εισιτήρια (από 20 οθόνες). Έχει φτάσει τα 39.496, είχε φόντα για πολύ περισσότερα αλλά… μην τα ξαναπώ και θυμώσω πάλι!