FreeCinema

Follow us

ANNABELLE: CREATION (2017)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντέιβιντ Φ. Σάντμπεργκ
  • ΚΑΣΤ: Άντονι ΛαΠάλια, Μιράντα Ότο, Σαμάρα Λι, Στέφανι Σίγκμαν, Λούλου Γουίλσον, Τάλιθα Μπέιτμαν, Γκρέις Φούλτον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 109'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Ο κατασκευαστής της πρωτότυπης κούκλας… του κακού χάνει τη μικρή του κόρη σε τροχαίο. Δώδεκα χρόνια αργότερα, εκείνος και η σύζυγός του θα φιλοξενήσουν στην καλιφορνέζικη φάρμα τους μια καλόγρια και έξι ορφανά κορίτσια, μεταξύ των οποίων και η βασανισμένη από πολιομυελίτιδα Τζάνις, που θα κάνει το λάθος να μπει στο δωμάτιο της εκλιπούσας Άναμπελ.

«Τι ήταν αυτό;», διερωτάται η αδελφή Σάρλοτ, καθώς αντιλαμβάνεται έντρομη τα χτυπήματα κάτω από ένα σφραγισμένο πηγάδι. «Ποιος νοιάζεται!», απαντά η ανήλικη Λίντα που την προτρέπει να τρέξει μαζί της μέχρι… την επόμενη σκηνή της ταινίας, ακόμη ένα «μπου» άνευ λόγου και αιτίας, δηλαδή. Αυτή η μικρή ατάκα του κοριτσιού συνοψίζει και το ίδιο το φιλμ, το οποίο αποτελεί prequel του «Annabelle» (2014), που με τη σειρά του προέκυψε ως spin-off της μεγάλης εισπρακτικής επιτυχίας «Το Κάλεσμα» (2013), που κι αυτό είχε ένα sequel από το οποίο αναμένεται να γεννηθεί ακόμη ένα spin-off (!), με το επερχόμενο «The Nun» (2018). Και κάπου εδώ συνειδητοποιείς ότι το πιο τρομακτικό πράγμα σε τούτο το franchise είναι… το ίδιο και το αυτό!

Επιχειρώντας να «εξηγήσει» τον μύθο της ομώνυμης, δαιμονισμένης κούκλας, το «Annabelle: Creation» μας πηγαίνει πίσω στο παρελθόν και μας συστήνει την οικογένεια ενός κατασκευαστή χειροποίητων κουκλών, ο οποίος χάνει την κόρη του σε τροχαίο και συνεχίζει να ζει με τη σύζυγό του σε μια απομονωμένη φάρμα, κρατώντας από τον έξω κόσμο μυστικά που… ούτε καν ο σεναριογράφος του τολμά να ξεδιαλύνει, σε τούτο το prequel όπου η ιστορία απουσιάζει σχεδόν ολοκληρωτικά, ως μέρος του όλου ανεξήγητου της δράσης. Η πρώτη ώρα περνά απλώς «ενημερωτικά», στήνοντας μονάχα την ατμόσφαιρα για ένα αδιάκοπο σερί από κλισεδιάρικα κοψοχολιάσματα που έπονται, στα οποία ο θεατής είτε βλέπει κάτι σαν το φάντασμα του νεκρού κοριτσιού είτε τη δαιμονισμένη κούκλα – πρωταγωνίστρια να κυνηγά τρομαγμένα, ορφανά κοριτσάκια από σκοτεινό δωμάτιο σε αποθήκη, υπόγειο και ό,τι άλλο μπόρεσαν να σκαρφιστούν οι παραγωγοί και οι σκηνογράφοι.

Στο δεύτερο μισό της ταινίας, οι σκηνές διαδέχονται η μια την άλλη με αποκλειστικό σκοπό να σε τινάξουν από το κάθισμα, εκτός κι αν είσαι φανατικός οπαδός των… ταινιών τρόμου! Σε αυτό το ενδεχόμενο, θα βιώσεις την πλήξη της προβλεψιμότητας, με ήρωες και πρόσωπα να πηγαινοέρχονται επί της οθόνης, αναζητώντας μια κάποια υποψία αφήγησης που ποτέ δεν θα έρθει για να σώσει την κατάσταση, ακριβώς διότι… «ποιος νοιάζεται;»! Υπάρχουν στιγμές λειτουργικές, με φόβο και σασπένς, όμως η φόρμουλα του genre μοιάζει τόσο εξουθενωμένη από την επανάληψη που στο φινάλε σε κάνει να νιώθεις πραγματική ανακούφιση απλά και μόνο επειδή το έργο… τελείωσε. Τρόπος του λέγειν, βέβαια, αφού υπάρχει και «κρυμμένη σκηνή» μετά τα end credits, η οποία προετοιμάζει το έδαφος για τον ερχομό του «The Nun», πριν δούμε και «Το Κάλεσμα» να ξαναχτυπά για τρίτη φορά. Ετοίμαζε προμήθειες σε αγιασμό…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σωστή διαχείριση φωτισμών, ήχων και μουσικής, αλλά στο πλαίσιο των πιο κουρασμένων κλισέ του είδους, σε ένα prequel που δεν αντέχει να σταθεί στα πόδια του για σχεδόν δύο ώρες, μέχρι να κάνει την απαιτούμενη (από ποιους;) σύνδεση με την εναρκτήρια σεκάνς τού «Annabelle». Εάν υπήρχε μια στοιχειώδης πλοκή, δεν θα με πείραζε τόσο. Αλλά η ιστορία του «…Creation» πρέπει να γράφτηκε με… σβησμένα φώτα. Και τα ‘λεγε ο τίτλος της προηγούμενης ταινίας του Σάντμπεργκ: «Μη Σβήσεις το Φως»!


MORE REVIEWS

ΠΥΡΙΝΗ ΟΡΓΗ

Γενετικά μεταλλαγμένο κοριτσάκι με τηλεκινητικές ικανότητες και… φλογερές εκρήξεις οργής, φυλάσσεται από τους γονείς του επί σειρά ετών στο «περιθώριο», ώστε να μην καταλήξει «πειραματόζωο» στα χέρια εταιρείας που στο παρελθόν είχε εκμεταλλευτεί τα δικά τους μεταφυσικά χαρίσματα και εξακολουθεί ν’ αναζητά τα ίχνη τους.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΚΙΜΑΣ

Στα 1943, κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, οι βρετανικές μυστικές υπηρεσίες σκαρφίζονται μια πλαστή επιχείρηση απόβασης των συμμαχικών στρατευμάτων στην Ελλάδα, έτσι ώστε ο αληθινός τους στόχος, το χτύπημα στην κατεχόμενη Σικελία, να περάσει κάτω από τα «radar» των Γερμανών.

ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΑΠΟ ΠΑΝΩ

Ο Χούλιο και η Άνα, ένα παντρεμένο ζευγάρι που έχει απωλέσει προ πολλού το πάθος και τον έρωτα μεταξύ του, ετοιμάζονται να υποδεχθούν τους γείτονες του από πάνω ορόφου, σε μια προσπάθεια να γνωριστούν καλύτερα. Όταν το εκ διαμέτρου αντίθετο, φλογερό ταμπεραμέντο των τελευταίων έρχεται σε σύγκρουση με τη δική τους συσσωρευμένη καταπίεση, τα πράγματα θ’ αρχίσουν να γίνονται όλο και πιο αμήχανα.

ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ

Καθηγητής Πανεπιστημίου επαρχιακής ρωσικής πόλης κατηγορεί για ατασθαλίες την δημοτική αρχή της, με αποτέλεσμα να τεθεί σε κατ’ οίκον περιορισμό, κατηγορούμενος για υπεξαίρεση! Πιέζεται ν’ ανακαλέσει, μάταια, όμως. Ποιος θα λυγίσει πρώτος;

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΟ ΒΡΑΧΙΟΛΙ

Έφηβο κορίτσι κάθεται στο εδώλιο του δικαστηρίου ως κατηγορούμενη για την δολοφονία της καλύτερής της φίλης. Αθώα ή ένοχη;