FreeCinema

Follow us

ANNABELLE: CREATION (2017)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντέιβιντ Φ. Σάντμπεργκ
  • ΚΑΣΤ: Άντονι ΛαΠάλια, Μιράντα Ότο, Σαμάρα Λι, Στέφανι Σίγκμαν, Λούλου Γουίλσον, Τάλιθα Μπέιτμαν, Γκρέις Φούλτον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 109'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Ο κατασκευαστής της πρωτότυπης κούκλας… του κακού χάνει τη μικρή του κόρη σε τροχαίο. Δώδεκα χρόνια αργότερα, εκείνος και η σύζυγός του θα φιλοξενήσουν στην καλιφορνέζικη φάρμα τους μια καλόγρια και έξι ορφανά κορίτσια, μεταξύ των οποίων και η βασανισμένη από πολιομυελίτιδα Τζάνις, που θα κάνει το λάθος να μπει στο δωμάτιο της εκλιπούσας Άναμπελ.

«Τι ήταν αυτό;», διερωτάται η αδελφή Σάρλοτ, καθώς αντιλαμβάνεται έντρομη τα χτυπήματα κάτω από ένα σφραγισμένο πηγάδι. «Ποιος νοιάζεται!», απαντά η ανήλικη Λίντα που την προτρέπει να τρέξει μαζί της μέχρι… την επόμενη σκηνή της ταινίας, ακόμη ένα «μπου» άνευ λόγου και αιτίας, δηλαδή. Αυτή η μικρή ατάκα του κοριτσιού συνοψίζει και το ίδιο το φιλμ, το οποίο αποτελεί prequel του «Annabelle» (2014), που με τη σειρά του προέκυψε ως spin-off της μεγάλης εισπρακτικής επιτυχίας «Το Κάλεσμα» (2013), που κι αυτό είχε ένα sequel από το οποίο αναμένεται να γεννηθεί ακόμη ένα spin-off (!), με το επερχόμενο «The Nun» (2018). Και κάπου εδώ συνειδητοποιείς ότι το πιο τρομακτικό πράγμα σε τούτο το franchise είναι… το ίδιο και το αυτό!

Επιχειρώντας να «εξηγήσει» τον μύθο της ομώνυμης, δαιμονισμένης κούκλας, το «Annabelle: Creation» μας πηγαίνει πίσω στο παρελθόν και μας συστήνει την οικογένεια ενός κατασκευαστή χειροποίητων κουκλών, ο οποίος χάνει την κόρη του σε τροχαίο και συνεχίζει να ζει με τη σύζυγό του σε μια απομονωμένη φάρμα, κρατώντας από τον έξω κόσμο μυστικά που… ούτε καν ο σεναριογράφος του τολμά να ξεδιαλύνει, σε τούτο το prequel όπου η ιστορία απουσιάζει σχεδόν ολοκληρωτικά, ως μέρος του όλου ανεξήγητου της δράσης. Η πρώτη ώρα περνά απλώς «ενημερωτικά», στήνοντας μονάχα την ατμόσφαιρα για ένα αδιάκοπο σερί από κλισεδιάρικα κοψοχολιάσματα που έπονται, στα οποία ο θεατής είτε βλέπει κάτι σαν το φάντασμα του νεκρού κοριτσιού είτε τη δαιμονισμένη κούκλα – πρωταγωνίστρια να κυνηγά τρομαγμένα, ορφανά κοριτσάκια από σκοτεινό δωμάτιο σε αποθήκη, υπόγειο και ό,τι άλλο μπόρεσαν να σκαρφιστούν οι παραγωγοί και οι σκηνογράφοι.

Στο δεύτερο μισό της ταινίας, οι σκηνές διαδέχονται η μια την άλλη με αποκλειστικό σκοπό να σε τινάξουν από το κάθισμα, εκτός κι αν είσαι φανατικός οπαδός των… ταινιών τρόμου! Σε αυτό το ενδεχόμενο, θα βιώσεις την πλήξη της προβλεψιμότητας, με ήρωες και πρόσωπα να πηγαινοέρχονται επί της οθόνης, αναζητώντας μια κάποια υποψία αφήγησης που ποτέ δεν θα έρθει για να σώσει την κατάσταση, ακριβώς διότι… «ποιος νοιάζεται;»! Υπάρχουν στιγμές λειτουργικές, με φόβο και σασπένς, όμως η φόρμουλα του genre μοιάζει τόσο εξουθενωμένη από την επανάληψη που στο φινάλε σε κάνει να νιώθεις πραγματική ανακούφιση απλά και μόνο επειδή το έργο… τελείωσε. Τρόπος του λέγειν, βέβαια, αφού υπάρχει και «κρυμμένη σκηνή» μετά τα end credits, η οποία προετοιμάζει το έδαφος για τον ερχομό του «The Nun», πριν δούμε και «Το Κάλεσμα» να ξαναχτυπά για τρίτη φορά. Ετοίμαζε προμήθειες σε αγιασμό…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σωστή διαχείριση φωτισμών, ήχων και μουσικής, αλλά στο πλαίσιο των πιο κουρασμένων κλισέ του είδους, σε ένα prequel που δεν αντέχει να σταθεί στα πόδια του για σχεδόν δύο ώρες, μέχρι να κάνει την απαιτούμενη (από ποιους;) σύνδεση με την εναρκτήρια σεκάνς τού «Annabelle». Εάν υπήρχε μια στοιχειώδης πλοκή, δεν θα με πείραζε τόσο. Αλλά η ιστορία του «…Creation» πρέπει να γράφτηκε με… σβησμένα φώτα. Και τα ‘λεγε ο τίτλος της προηγούμενης ταινίας του Σάντμπεργκ: «Μη Σβήσεις το Φως»!


MORE REVIEWS

ΠΕΣΜΕΝΑ ΦΥΛΛΑ

Μεροκαματιάρης εργάτης με «αθώο» πρόβλημα αλκοολισμού γνωρίζει προλετάρια «αδελφή ψυχή» σε karaoke bar, εμφανίζεται το ενδεχόμενο του ρομαντικού σκιρτήματος, μα η κακοτυχία δέρνει και τους δύο, λες κι η μοίρα δεν επιθυμεί την ένωσή τους.

ΣΙΩΠΗΛΗ ΟΡΓΗ

Πατέρας που πενθεί τον θάνατο του γιου του, ορκίζεται να εκδικηθεί τις συμμορίες ναρκωτικών που μεταμόρφωσαν τη ζωή του σε βουβό δράμα. Όταν μιλούν τα πιστόλια, ποιος έχει ανάγκη τα λόγια;

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ

Στο Σέιλεμ, ομάδα από νεαρά αγόρια και κορίτσια ανακαλύπτει κατά τύχη ένα καταραμένο μαχαίρι. Μέσα από μια σειρά από flashbacks, μαθαίνουμε πως το συγκεκριμένο αντικείμενο υπήρξε η αφορμή για πολλούς θανάτους και καταστροφές στο παρελθόν. Η χρήση του σε δαιμονικά παιχνίδια μεταξύ των παιδιών, αποκαλύπτει μια μικρή λεπτομέρεια: ο κάθε χαμένος, πεθαίνει πραγματικά!

ΦΟΝΙΣΣΑ

Σ’ ένα νησιωτικό χωριό, γύρα στα 1900, η γιαγιά Φραγκογιαννού αποφασίζει να κάνει πράξη αυτό που της δίδαξε η ζωή: απαλλάσσει βρέφη θηλυκά και μικρά κορίτσια από τη μαρτυρική εμπειρία του να μεγαλώσουν και να υποταχθούν σε μια σκληρή κοινωνία ανδροκρατίας, που μόνο βάσανα και δυστυχία μπορεί να τους προσφέρει.

ΝΑΠΟΛΕΩΝ

Μέσα στην οργή και τις κοινωνικές αναταραχές που ακολούθησαν της Γαλλικής Επανάστασης, ο Κορσικανός στρατιωτικός διοικητής Ναπολέων Βοναπάρτης εκμεταλλεύεται τους θριάμβους του στα πεδία των μαχών για ν’ ανέλθει στην εξουσία, ενώ παράλληλα φλέγεται από την ερωτική του επιθυμία για την Ιωσηφίνα ντε Μποαρνέ.