FreeCinema

Follow us
13.1218:30

Ελληνικό box-office: «Μαύρο» τετραήμερο.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η καταμέτρηση των εισιτηρίων μας έφερε αντιμέτωπους με το χειρότερο σε προσέλευση τετραήμερο του τελευταίου διμήνου (και κάτι)!

Υπενθυμίζω πως για τούτη τη σεζόν και με τις υπάρχουσες συνθήκες λόγω κορονοϊού, είχα θέσει ένα «δίχτυ ασφαλείας» στα εβδομήντα χιλιάρικα για κάθε τετραήμερο. Αυτό είναι το χαμηλότερο που θα χαρακτήριζε (ας πούμε) βιώσιμη την αγορά. Το προηγούμενο τετραήμερο είχαμε πέσει στα 56.836 εισιτήρια και γι’ αυτό που μας πέρασε πέσαμε ακόμη χειρότερα, στα 49.748. Πλησιάζουν οι γιορτές και έρχονται τίτλοι που σε άλλες εποχές θα διέλυαν ταμεία. Οι επόμενες τρεις εβδομάδες, λοιπόν, θα είναι πραγματικά κρίσιμες για το μέλλον της κινηματογραφικής διανομής και των αιθουσών στην Ελλάδα. Εάν τα μεγάλα έργα που έρχονται δεν πείσουν το μαζικό κοινό να μπει στα σινεμά, μιλάμε για ραγδαίο επανασχεδιασμό… των πάντων. Για μία πραγματικότητα που θέτει εντελώς νέους όρους σε τούτο «άθλημα», πια. Και όποιος επιζήσει… μόνος του! Πολιτεία και πολιτισμός, στην παρούσα φάση, δεν υφίστανται. Ειδικά ο τελευταίος, δεν αποτελεί προτεραιότητα. Συμφέρει (κάποιους) να βουλιάζουμε σε αυτό το «επίπεδο».

Θα εξαιρέσουμε την ύπαρξη του «Μην Κοιτάτε Πάνω», για το οποίο δεν έχουμε στοιχεία (όπως είθισται για τίτλο του Netflix), και θα πορευτούμε με τα επίσημα νούμερα, τα οποία φέρνουν στην κορυφή το τρίτο sequel του κωμικού ελληνικού franchise «The Bachelor», το οποίο δεν κατάφερε να τραβήξει (ειδικά) τη νεολαία προς τα multiplex, όπως τα προηγούμενα φιλμ της σειράς. Άνοιξε με 15.231 εισιτήρια (από 94 οθόνες) – και αυτό είναι το μοναδικό πενταψήφιο νούμερο που συναντάμε στο τετραήμερο που μας πέρασε! Για προφανείς λόγους δεν είναι σωστή η σύγκριση, αλλά το «The Bach3lor» είχε ξεκινήσει με 15.274 εισιτήρια (από 91 οθόνες) τη μέρα των Χριστούγεννων του 2018. Και τα είχε κάνει 38.875 μέσα σε δύο μόλις μέρες (την Τετάρτη που ακολούθησε, δηλαδή)! Φέτος, αναλυτικά, έγινε ποδαρικό με 2.791, τσίμπησε κάτι παραπάνω την Παρασκευή (3.238), «φούσκωσε» όσο μπορούσε το Σάββατο (5.342) και υποχώρησε την Κυριακή (3.860). Τα κακά μαντάτα ήρθαν κυρίως από το υπόλοιπο Ελλάδας (στην Αθήνα μετρήθηκαν 7.139 εισιτήρια, από 31 οθόνες), όπου συνήθως είναι σαφώς πιο ανεβασμένα τα πράγματα σε σύγκριση με την προσέλευση της πρωτεύουσας. Τα 8.092 (από 63 οθόνες), λοιπόν, δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά και αν τίτλοι λαϊκής κατανάλωσης δηλώνουν τέτοιο πρόβλημα σε αυτά τα εδάφη (και δη για ντόπιο προϊόν…), τότε δεν βαράνε μόνο καμπανάκια, αλλά… ηχούν καμπάνες κινδύνου, κανονικά! Ως παραγωγή της VILLAGE, κατανοώ ότι το έργο θα έχει μια κάποια… προστασία από τις αίθουσες της ισχυρής εταιρείας multiplex, όμως, εάν δεν υπάρξει βελτίωση ή έστω στασιμότητα στο ερχόμενο τετραήμερο (του νέου «Spider-Man»…), τότε στις 23 Δεκεμβρίου, με το «Σμύρνη μου Αγαπημένη» και το «The Matrix Resurrections», θα υπάρξει ασφυξία ως προς την αναζήτηση οθονών και… ο σώζων εαυτόν σωθήτω. Σε κάθε ενδεχόμενο, το «The Black B4chelor» δείχνει πως θα είναι η πρώτη ταινία αυτού του δημοφιλούς franchise που δεν θα ξεπεράσει τα εκατό χιλιάδες εισιτήρια (και ούτε και θα τα φτάσει, προφανώς).

Ο «Οίκος Gucci» είδε μία σημαντική φθορά (-55%) στην τρίτη εβδομάδα προβολής του, κόβοντας 8.948 εισιτήρια (από 62 οθόνες). Ξεκάθαρα ταινία του weekend (3.134 και 2.499, στις αντίστοιχες μέρες). Έχει φτάσει τα 80.851 σε σύνολο και ακόμη θεωρώ πως οδεύει προς την κατοστάρα με σιγουριά. Στο #3, το παιδικό animation «Ενκάντο» (-26%) της Disney πρόσθεσε ακόμη 7.798 εισιτήρια (από 93 οθόνες) στο ταμείο του, με το Σάββατο να παίρνει κεφάλι (3.706). Σύνολο στα 33.371. Ο ερχομός του sequel του «Τραγούδα!» από αυτή την εβδομάδα θα το στριμώξει γερά. Στο #4 έχουμε ένα σκληρά αρνητικό «άνοιγμα» για το «West Side Story» του Στίβεν Σπίλμπεργκ (φωτό). Μόλις 3.208 εισιτήρια (από 61 οθόνες) για ένα εντελώς αχρείαστο έργο, που η ελληνική κριτική υποστήριξε ένθερμα (προσωπικά, έφριξα) και το ντόπιο κοινό αγνόησε επιδεικτικά, όπως κάνει συνήθως με τα μιούζικαλ (ειδικά όταν δεν υπάρχουν και superstars στη μαρκίζα). Μονάχα το σαββατόβραδο έπιασε τετραψήφιο νούμερο (1.240). Και στις ΗΠΑ, πάντως, το φυσάνε και δεν κρυώνει (αλλά με πιο light reports, μην και θυμώσει ο Στίβεν…). Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το animated «Αρχηγός από Κούνια 2» (-30%) με 1.940 εισιτήρια (από 40 οθόνες), έχοντας φτάσει τα 28.262 μέχρι στιγμής.

Την πιο απρόσμενη έκπληξη σ’ αυτό το top 10 την έκανε το παιδικό «Κλίφορντ: Ο Κόκκινος Σκύλος», το οποίο έκοψε 1.922 εισιτήρια (από 39 οθόνες), σχεδόν τα ίδια με το πρώτο του τετραήμερο (μόλις στο -5% η πτώση του!). Έχει φτάσει τα 4.574. Μεγάλη απογοήτευση η υποδοχή που είχε η «Γαλλική Αποστολή» του Γουές Άντερσον (φωτό) από το ελληνικό κοινό, μόλις 1.808 εισιτήρια (από 18 οθόνες) και πτώση της τάξης του -65% σε σχέση με το opening του προηγούμενου τετραημέρου. Εντελώς λάθος διαχείριση ενός τίτλου αρκετά arty και ξεχωριστού. Φυσικά, σχεδόν όλα τα εισιτήρια προέρχονται από την Αθήνα (1.335, από 10 οθόνες) και, παραδόξως, εδώ βλέπουμε την Κυριακή (578) να ξεπερνά έστω και για λίγο το Σάββατο (558). Παρακολούθησα ξανά το φιλμ σε μία αρκετά γεμάτη αίθουσα του κέντρου και χάρηκα με τη σχεδόν θρησκευτική προσήλωση του κοινού κατά τη διάρκεια της προβολής. Εύχομαι να το κρατήσουν κάποιες μονές αίθουσες που τους ταιριάζει σαν έργο. Στα 10.206 το σύνολο. Το «Καλάβρυτα 1943» (-46%) ακολουθεί στο #8 με 1.697 εισιτήρια (από 20 οθόνες). Σύνολο στα 73.924, δηλαδή απέχει από το να πιάσει το ενενηντάρι, ρεαλιστικά. Η μεγαλύτερη καθίζηση του τετραημέρου λέγεται «Ghostbusters: Legacy» (-70%), το οποίο μεταφράζεται σε 1.419 εισιτήρια (από 15 οθόνες), με δραματικό σύνολο στα 9.020. Λιγότερα κι από του Άντερσον! Κλείνουμε με το #10 και το «Eternals» (-39%) της Marvel, το οποίο πρόσθεσε 1.171 εισιτήρια (από 13 οθόνες) στο μέχρι στιγμής σύνολο των 80.917. Έπονται τριψήφιοι (και κάτω…) αριθμοί εισιτηρίων, πραγματικά δυσάρεστοι.