Ελληνικό box-office: Μέρες… «Ευτυχίας».
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, παρά το τέλος της εορταστικής περιόδου, η «Ευτυχία» συνεχίζει ακάθεκτη με ουρές, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση με άνεση.
Είναι εντυπωσιακά μικρό το ποσοστό της πτώσης της προσέλευσης των θεατών που ακόμη συρρέουν στις αίθουσες για να δουν την «Ευτυχία», αν υπολογίσουμε ότι οι γιορτινές μέρες πέρασαν και (κυρίως) ότι το φιλμ διανύει την τέταρτη εβδομάδα προβολής του. Σε αναλογία με όλες τις υπόλοιπες ταινίες του top 10 του περασμένου τετραημέρου, επίσης, η ταινία του Άγγελου Φραντζή είχε τη μικρότερη μείωση εισιτηρίων! Στο -31% συνεχίστηκε η επιτυχία του φιλμ, λοιπόν, κόβοντας 63.261 εισιτήρια (από 113 οθόνες). Το έργο δεν πέφτει εύκολα από το δεκαχίλιαρο τις καθημερινές του, εκτινάσσεται την παραδοσιακή μέρα των προσφορών (την περασμένη Τετάρτη χτύπησε 22.959!), ενώ το weekend που αφήσαμε πίσω μας μέτρησε 21.897 και 20.582 εισιτήρια τις αντίστοιχες μέρες. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλά σινεμά (κυρίως μονές αίθουσες γειτονιών) δεν προτίθενται να το «κατεβάσουν», ενώ ακόμη εμφανίζονται κρούσματα extra προβολών (συμβαίνει και στην επαρχία!) για να ικανοποιηθεί η ζήτηση του κοινού. Φυσικά, το word of mouth είναι πελώριο. Μέχρι στιγμής, η «Ευτυχία» έχει κόψει 428.108 εισιτήρια και οδεύει με σιγουριά στο να ξεπεράσει το «Αν…» (2012) του Χριστόφορου Παπακαλιάτη (533.489) και την κωμωδία «Νήsos» (2009) του Χρήστου Δήμα (545.772). Παραμένοντας σε ελληνικά εδάφη, το μέγα στοίχημα της «Ευτυχίας» είναι το κατά πόσο θα προσεγγίσει τα 600.000 εισιτήρια και αν θα πλησιάσει τα τεράστια νούμερα των «Νυφών» του Παντελή Βούλγαρη ή του «Ένας Άλλος Κόσμος» του Παπακαλιάτη, διότι από τις 30 Ιανουαρίου κι έπειτα αποκτά έναν… σοβαρό αντίπαλο: το κινηματογραφικό ντεμπούτο του Μάρκου Σεφερλή «Χαλβάη 5-0», που θα «ρουφήξει» αρκετές αίθουσες από την αγορά, σε ολόκληρη την Ελλάδα. Όση ζήτηση μπορεί να έχει ακόμα η βιογραφία της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου, πρέπει να έχει και τα σινεμά που θα της δώσουν διάρκεια… ζωής.
Υψηλό new entry στο #2 για το «1917» (φωτό), το οποίο πλασαρίστηκε σε τέλειο timing με τις Χρυσές Σφαίρες, για να κόψει 49.169 εισιτήρια (από 91 οθόνες). Στα τέλη του Αυγούστου του 2017, το ιδιαιτέρως αγαπητό στο ελληνικό κοινό όνομα του Κρίστοφερ Νόλαν κατόρθωσε να μετρήσει άνοιγμα από θερινά και χειμερινά σινεμά στα 53.457 εισιτήρια (από 129 οθόνες) για το πρώτο τετραήμερο της «Δουνκέρκης». Βοήθησε αρκετά το trailer που πουλάει το έργο σαν υπερθέαμα πολεμικής ταινίας, μαζί με τις θετικές κριτικές και την οσκαρική φημολογία (προτάθηκε σε δέκα κατηγορίες, τελικά). Το adult κοινό ξεχύθηκε κυρίως το σαββατόβραδο (17.997), ενώ ο τίτλος προτιμήθηκε περισσότερο από τους Αθηναίους κινηματογραφόφιλους (28.276 εισιτήρια, από 33 οθόνες). Έχει «ψωμί» η υπόθεση, προφανώς. Η «Μπαλάντα του Ρίτσαρντ Τζούελ» του Κλιντ Ίστγουντ που εξέρχεται από την Πέμπτη θα του κόψει κάπως τη φόρα; Απευθύνεται επίσης σε ένα πιο upscale και σοβαρό κοινό, με παρόμοια γούστα επιλογών, δηλαδή.
Στο #3 συναντάμε το ελληνικό ρομαντικό hit «… Για Πάντα», που σημειώνει σημαντικές απώλειες (-52%) σε προσέλευση, κόβοντας 19.004 εισιτήρια (από 66 οθόνες). Είχε καλύτερο Σάββατο (6.424), αλλά δεν τα πήγε άσχημα και την Κυριακή (5.780). Σύνολο μέχρι στιγμής στα 86.525. Πάει για 130.000, λογικά. Ή όσα προλάβει… μέχρι τον Σεφερλή! Κατακόρυφη η πτώση (-61%) του sequel του «Jumanji», με 15.351 εισιτήρια (από 92 οθόνες). Το περισσότερο «χαρτί» το μάζεψε το Σάββατο (6.489), ενώ το ποσοστό από τις προβολές στην original (αγγλική) γλώσσα είναι συντριπτικά μπροστά (12.793 εισιτήρια, από 58 οθόνες). Ακόμη μία απόδειξη ότι το μεταγλωττισμένο «οικογενειακό» θέαμα δεν τραβάει σε τούτη την αγορά όταν το έργο δεν είναι animated. Αναλογικά, το σύνολο των 72.283 το λες και θετικό. Το ίδιο κοινό μπορεί να κατευθυνθεί και προς «Ντουλίτλ» μεριά από τούτη την Πέμπτη, άρα αναμείνατε εξαφάνιση του «καταραμένου» (#diplhs) παιχνιδιού. Το top 5 συμπληρώνει το ντεμπούτο του… reboot της «Κατάρας» (φωτό), που δεν κατατρόμαξε τα ταμεία, κόβοντας 11.174 εισιτήρια (από 41 οθόνες). Δεν πέθαναν από αγωνία για να τη δουν από την πρώτη κιόλας μέρα προβολής της οι fans του είδους (κακό μαντάτο αυτό), με το σαββατόβραδο να υπερισχύει (3.606).
Χωρίς τις γιορτινές μέρες που ευνοούν τις… παιδικές προβολές, το δεύτερο «Ψυχρά κι Ανάποδα» είδε μία ξεγυρισμένη πτώση της τάξης του -67%, με 7.933 εισιτήρια (από 74 οθόνες). Κοινώς, επιστροφή στην κλασική συνήθεια του κυριακάτικου μεσημεριού (3.949). Παντοδύναμο το σύνολο στα 308.601 εισιτήρια. Στο #7, το «Κατηγορώ…!» του Ρομάν Πολάνσκι σημείωσε επίσης υψηλή πτώση (-50%), κόβοντας 6.882 εισιτήρια (από 25 οθόνες). Ταινία ενηλίκων για το σαββατόβραδο (2.833), φυσικά. Το έργο δεν τράβηξε. Ή δεν αφορούσε ή βγήκε σε κακό timing και ήρθε και το αποτελείωσε μαζί και το «1917». Μέτριο το σύνολο στα 27.667. Η πιο δυσάρεστη πτώση του τετραημέρου (-76%!) χτυπάει το «Star Wars: Skywalker – Η Άνοδος», που έκοψε μονάχα 5.065 εισιτήρια (από 27 οθόνες). Δεν δικαιώνουν τα 234.053 εισιτήρια του συνόλου τη φήμη ενός τελευταίου chapter για ένα τόσο τεράστιο franchise. Φυσικά, κλείνουμε με… παιδικό animation. Η ταινία των «Playmobil» (-58% για 4.619 στο τετραήμερο, από 37 οθόνες, με σύνολο στα 56.851) και οι «Μετα-Μορφωμένοι Πράκτορες» (-67% για 4.614 στο τετραήμερο, από 62 οθόνες, με σύνολο στα 46.580) δεν άφησαν κανένα άλλο new entry να πλησιάσει την πρώτη δεκάδα. Τα πρωτοεμφανιζόμενα «Ένα Ψηλό Κορίτσι» και «Corpus Christi» (φωτό) δεν ξεσήκωσαν το art-house κύκλωμα, κόβοντας 2.127 (από 5 οθόνες) και 1.208 εισιτήρια (από 5 οθόνες), αντίστοιχα.