FreeCinema

Follow us

Η ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ ΑΛΑΝΙ (2021)

(PIL)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ζιλιέν Φουρνέ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 89'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEO FILMS

Στο μεσαιωνικό βασίλειο της Ομιχλούπολης, ένα νεαρό ορφανό κορίτσι, η Πιλ, προσπαθεί να επιβιώσει στο δρόμο, με μοναδική παρέα τις τρεις νυφίτσες που τη συντροφεύουν σε κάθε της βήμα. Όταν ο μοχθηρός Αντιβασιλέας Τρίσταν μεταμορφώνει τον νόμιμο διάδοχο του θρόνου σε… γατόκοτα, η Πιλ ξεκινά ένα απίθανο ταξίδι σε όλη την επικράτεια, ώστε να βρει το αντίδοτο και να σώσει το μέλλον του βασιλείου.

Καταρχάς, προτού πούμε οτιδήποτε άλλο για την «Πριγκίπισσα Αλάνι», ας αναφερθούμε στο γεγονός της τεράστιας χαμένης ευκαιρίας να έχουμε στην ίδια εβδομάδα release του «Κοτολαγού» μαζί με την γατόκοτα. Ελπίζουμε σε κάποια σύμπραξη στο μέλλον, ως μέρος ενός multiverse που θα περιλαμβάνει κι άλλες χαριτωμένες μίξεις ζώων, όπως την κορακύαινα, το πιθηκάλογο ή την κατσαβίδρα. Ιδέες δίνω.

Στα δικά μας τώρα, η «Πριγκίπισσα Αλάνι» (insert gıfάκι Στιβ Μπουσέμι boomer με skateboard) είναι ένα συμπαθές ανεξάρτητο ταινιάκι κινουμένων σχεδίων που μας έρχεται χωρίς περγαμηνές, συμπεριλαμβανομένου και του καστ που δανείζει τις φωνές του στους ήρωες και ενίοτε αποτελεί τον «κράχτη» στο είδος. Σκηνοθετημένο από τον Ζιλιέν Φουρνέ, στην τρίτη του μεγάλου μήκους προσπάθεια στο συγκεκριμένο genre, αποτελεί γαλλική παραγωγή και δανείζεται ουκ ολίγα στοιχεία από διάσημα animation, αλλά και κλασικούς μηχανισμούς σεναρίου και θεματικές, όπως αυτή του ορφανού κοριτσιού που καταφέρνει μετά κόπων και βασάνων να «μπει» στον κόσμο του παλατιού.

Παρά το πολύ οικείο υπόβαθρο της ιστορίας, αλλά και το κλασικό μοτίβο του ορφανού, με συνοδοιπόρους ζώα (οι νυφίτσες αποτελούν ένα κάποιο fresh take, μάλλον ως κλείσιμο ματιού στο γεγονός πως το νεαρό κορίτσι αναγκάζεται να κλέβει από πάγκους πλανόδιων ώστε να φάει) και «κακό» της υπόθεσης έναν τύπο που (προσωρινά) εκτελεί χρέη βασιλέα και φροντίζει να βγάλει από τη μέση τον νόμιμο διάδοχο, η αλήθεια είναι πως το φιλμ πετυχαίνει ν’ αποδώσει σε κάποιο βαθμό τον χαρακτήρα της «τσαμπουκαλούς» μικρής. Κυρίως γιατί είναι κατάτι διαφορετικό από τα στανταράκια πρότυπων πριγκίπισσας, όσο κι αν τα πράγματα έχουν αλλάξει προς το καλύτερο τα τελευταία χρόνια. Το animation, επίσης, είναι φωτεινό και αρκετά φροντισμένο, ώστε να κρατήσει την προσοχή των μικρών παιδιών, παρότι δεν προέρχεται από κάποιο γνωστό studio.

Η αναφορά στα μικρά παιδιά δεν ήταν τυχαία, όσο κι αν ο γράφων επ’ ουδενί δεν αντιμετωπίζει το είδος ως αποκλειστικά παιδικό, υπάρχουν και κάποια παραδείγματα (όπως αυτή η ταινία) που δεν απευθύνονται καν σε εφηβικό κοινό. Αυτό αποτελεί και την τροχοπέδη της «Πριγκίπισσας Αλάνι», μιας και μια ήδη flat ιστορία διανθίζεται με πολύ παιδιάστικα αστεία, αλλά και με υπέρ του δέοντος «νερωμένες» σκηνές τρόμου, μοιάζοντας να νοιάζεται αποκλειστικά για το πώς θα κρατήσει την υποτυπώδη προσοχή των ανήλικων θεατών, ώστε να έχουν οι γονείς το κεφάλι τους ήσυχο για μιάμιση ώρα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν έχετε αρκετά (έως πολύ…) μικρά παιδιά, πιθανότατα να δουλέψει. Χωρίς να τους μείνει και κάτι το ιδιαίτερο που θα θυμούνται μετά την προβολή.


MORE REVIEWS

DUNGEONS & DRAGONS: ΕΝΤΙΜΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΚΛΕΦΤΩΝ

Καταφερτζής κλέφτης, παρέα μ’ ένα μικρό τσούρμο από τυχοδιώκτες συνοδοιπόρους οι οποίοι κατέχουν ουκ ολίγες μαγικές ικανότητες, αναζητά κλεμμένο κειμήλιο που ίσως του επιτρέψει να επαναφέρει στη ζωή την πεθαμένη και πολυαγαπημένη του σύζυγο.

ΤΑ ΟΧΤΩ ΒΟΥΝΑ

Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, ο Πιέτρο γίνεται φίλος με το μοναδικό παιδί ενός μικρού ορεινού χωριού, καθώς κάνει τις καλοκαιρινές του διακοπές εκεί. Ο Μπρούνο θα χαθεί από τη ζωή του εξαιτίας μικρών παρεξηγήσεων, μα θα επιστρέφει πάντοτε στον ενήλικο βίο του, για να του θυμίζει την παιδική ηλικία και πατρικές στιγμές που έχασε από πείσμα και λάθος επιλογές.

ΖΛΑΤΑΝ

Τα ταραχώδη παιδικά και νεανικά χρόνια του Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς στη Σουηδία, μέχρι την αναγνώριση του ποδοσφαιρικού του ταλέντου, χάρη στις εμφανίσεις του με τη φανέλα του Ajax.

Ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΜΥΡΜΗΓΚΙΩΝ

Στη Ρώμη της δεκαετίας του ’60, ο Άλντο Μπραϊμπάντι, ένας ποιητής και θεατράνθρωπος γύρω στα 40, ζει με τον νεαρό Έτορε, φίλο και σύντροφό του. Όταν ο υπερσυντηρητικός και θρησκευόμενος πατέρας του δεύτερου καταγγέλλει αυτή τη σχέση στην Αστυνομία, ο Άλντο θα βρεθεί κατηγορούμενος και αντιμέτωπος με φυλάκιση, χάρη σ’ έναν ιδιότυπο νόμο με μεσαιωνικές καταβολές.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - TO THE SWORDSMITH VILLAGE

Μετά τη δολοφονία της οικογένειάς του από έναν δαίμονα, ο Ταντζίρο Καμάντο εντάσσεται στο Σώμα Φονιάδων Δαιμόνων, έχοντας έναν και μοναδικό σκοπό: να επαναφέρει την αδελφή του (τη μόνη που γλίτωσε τον θάνατο, με τίμημα όμως τη μετατροπή της σε δαίμονα) στην ανθρώπινη μορφή της.