FreeCinema

Follow us
09.0323:00

Ελληνικό box-office: Δεν έγιναν ακόμα… «αόρατοι» οι θεατές!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ένας «Αόρατος Άνθρωπος» κατακτά (δικαίως) την πρώτη θέση, αλλά η ανησυχία για την επέκταση του κορονοϊού θερίζει (ουσιαστικά) κοινό και προσέλευση.

Αν τα 56.865 εισιτήρια του προηγούμενου (και «πληγωμένου» από τους εκδρομείς της Καθαράς Δευτέρας) τετραημέρου φαίνονταν τραγικά λίγα, σήμερα βλέπουμε να παγιώνεται η κατάσταση! Κάποιες ταινίες υπήρχαν για να βγει ο κόσμος και να ψυχαγωγηθεί στα σινεμά, όμως η (ευτυχώς διστακτική) άνοδος των κρουσμάτων του κορονοϊού στη χώρα μας λειτούργησε ανασταλτικά, με αποτέλεσμα το ελληνικό box-office του τετραημέρου να φρενάρει στα 55.559 εισιτήρια. Άδικο το νούμερο (εδώ που τα λέμε), αλλά δίκαιη η πρωτιά του «Αόρατου Ανθρώπου», που έκανε ντεμπούτο με 12.030 εισιτήρια (από 85 οθόνες). Μπορεί να δείχνει… χάλια το opening, αλλά αντιπροσωπεύει το 21% του συνόλου των εισιτηρίων που κόπηκαν σε όλη την Ελλάδα το περασμένο τετραήμερο! Θα αναφέρω μονάχα ότι το σαββατόβραδο (4.287) ήταν μπροστά. Τι άλλο να σχολιάσω; Υπό κανονικές συνθήκες, τούτο εδώ θα έπρεπε να ξεκινήσει με τριπλάσιο αριθμό εισιτηρίων (τουλάχιστον!).

Αν ο «Αόρατος Άνθρωπος», με πολύ καλές κριτικές και word of mouth, δεν ήταν αρκετός για να συγκινήσει το κοινό, με τι τρόπο να παρουσιάσω τα 9.042 εισιτήρια (από 119 οθόνες) του animated «Φύγαμε» (φωτό), που όχι απλά δεν στάθηκε ικανό να βρεθεί στο #1, αλλά γεννά και ένα… μέγα μυστήριο! Το φιλμ ξεκίνησε με preview screenings το προηγούμενο τετραήμερο, αλλά το επίσημο box-office report δεν συμπεριέλαβε ποτέ τα εισιτήρια εκείνων των ημερών. Το δε σημερινό, δηλαδή αυτού του τετραημέρου, εμφανίζει σαν μέχρι στιγμής σύνολο της ταινίας τον αριθμό… 9.042! Κάποιος θέλει να μας πει ότι στα previews δεν πάτησε ψυχή; Κάπου «χάθηκαν» στην πορεία; Η ενσωματώθηκαν στο «άνοιγμα», το οποίο ήταν… μικρότερο; Κοίτα που θα γίνουμε και Σέρλοκ Χολμς στο τέλος! Αναλυτικά, πάντως, στο weekend (3.581 και 4.145 εισιτήρια, αντίστοιχα) προτιμήθηκε η Κυριακή, που είναι η παραδοσιακή μέρα εξόδου της οικογένειας για το συγκεκριμένο genre. Παιδικό έργο συναντάμε και στο #3, το «Sonic: Η Ταινία» (-36%), με 5.381 εισιτήρια (από 77 οθόνες). Μπροστά κι εδώ η Κυριακή (2.620), ενώ το σύνολο του φιλμ βρίσκεται στα 35.418. Ο κορονοϊός δεν κάνει ηλικιακές διακρίσεις στο ταμείο…

Στο #4 βρέθηκε το φιλμ τρόμου «Brahms: The Boy II» (-59%), κόβοντας 3.533 εισιτήρια (από 28 οθόνες). Ανάσανε κάπως το σαββατόβραδο (1.287), αλλά συνολικά σέρνεται (18.136). Νέα είσοδος στο #5 για το αξιοπρεπές δράμα «Ο Δρόμος της Επιστροφής» (φωτό), που ίσως βρήκε το κοινό ανέτοιμο για φιλμ αυτού του είδους πάνω στο timing του κορονοϊού, ενώ κάποια μερίδα θεατών ίσως «κλώτσησε» με το αθλητικό background (βλέπε γυναίκες), όσο δελεαστικός κι αν έδειχνε ο Μπεν Άφλεκ. 3.443 εισιτήρια (από 54 οθόνες), με τους adults να ξεπορτίζουν ευκολότερα το Σάββατο (1.286). Ακολουθεί η οικογενειακή περιπέτεια «Το Κάλεσμα της Άγριας Φύσης» (-53%), με 3.027 εισιτήρια (από 43 οθόνες). Επειδή εδώ δεν υφίστανται μεταγλωττισμένες προβολές, το φιλμ ξεχωρίζει το Σάββατο (1.264). Μέτριο το σύνολο στα 30.115.

Η μεγάλη έκπληξη του τετραημέρου είναι… ελληνική! Βασικά, δεν με αιφνιδίασε και ιδιαίτερα, διότι και το έργο το πίστευα και ο Γιάννης Οικονομίδης έχει ένα διόλου αμελητέο fan base, που μπορεί να μην είναι τρομακτικά δυνατό… στα ταμεία, όμως σίγουρα θα δημιουργούσε ουρές σε έναν αθηναϊκό κινηματογράφο που παίζει αποκλειστικά την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς». Με χωρητικότητα 330 καθίσματα και δύο προβολές ημερησίως, η ταινία του Οικονομίδη έκοψε το τετραήμερο τα εξής εισιτήρια: 485, 496, 579 και 648 (σφαγή την Κυριακή!). Δηλαδή, σε ένα σινεμά άνοιξε με 2.208 εισιτήρια! Θα έχει ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε την εμπορική πορεία του φιλμ, το οποίο απλώνεται και στην υπόλοιπη Ελλάδα από την Πέμπτη (αλλά παραμένει στο ΑΣΤΥ της οδού Κοραή για την Αθήνα). Τα σχόλια ήταν ανάμεικτα, μάλλον περισσότερο θετικά, όμως υπήρξε μερίδα κοινού που δυσαρεστήθηκε (και εκφράστηκε στα social) με την «ταλαιπωρία» που βίωσε. Μάλλον ξέχασαν ότι η «Ψυχή στο Στόμα» είχε διανεμηθεί με παρόμοιο τρόπο τον Φεβρουάριο του 2007 στον κινηματογράφο ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ της Συγγρού. Με βρίσκει σύμφωνο η τακτική του «exclusive».

Στο #8 συναντάμε το δικαστικό δράμα «Αγώνας για Δικαιοσύνη» (-56%), το οποίο έκοψε 1.867 εισιτήρια (από 26 οθόνες). Έχει συγκεντρώσει μέχρι στιγμής 9.459 εισιτήρια. Νέα είσοδος στο #9, το γυναικείο δράμα «Μετά το Γάμο», το οποίο πριν από καιρό είχε… «εξαφανιστεί» την Πέμπτη το πρωί της εξόδου του (παγκόσμια πρωτοτυπία!), μετά από διάφορες αλλαγές ημερομηνίας και την κατάληξη της πρεμιέρας σε τούτο το επταήμερο, με ξεκίνημα (τρόπος του λέγειν…) στα 1.859 εισιτήρια (από 27 οθόνες). Αντίστοιχα αδιέξοδο ήταν και το «άνοιγμα» του δραματικού βιογραφικού φιλμ «Σκοτεινά Νερά» (φωτό), με 1.474 εισιτήρια (από 22 οθόνες).

Θα συμβούλευα να ρίχνατε μια ματιά στο τελευταίο editorial του FREE CINEMA, με θέμα την «απειλή» του κορονοϊού σε… άδεια καθίσματα κινηματογράφων (σαρκασμός), αντί να σπάτε μονάχα πλάκα με την έλλειψη σοβαρότητας (κρατικής και θρησκευτικής) σχετικά με την αντιμετώπιση του προβλήματος στη χώρα μας, τη στιγμή που η Ιταλία απόψε μπήκε σε καραντίνα. Ολόκληρη η Ιταλία! Την ερχόμενη Πέμπτη, αντί για τέσσερις νέες ταινίες, θα δούμε μόλις μία πρεμιέρα στις ελληνικές αίθουσες. Ο προγραμματισμός πάει κατά διαόλου, κανείς δεν γνωρίζει τι μας ξημερώνει αύριο και πότε (ενδεχομένως) θα δοθεί κάποια εντολή να κλείσουν τα σινεμά – για μερικές μέρες ή ένα κάποιο άγνωστο διάστημα. Και δεν έχουμε νεκρό (ακόμη) στην Ελλάδα…