FreeCinema

Follow us
29.1123:00

Ελληνικό box-office: Φορέθηκε ο «Οίκος Gucci».


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το κοινό ακολούθησε τη μόδα του «Οίκου Gucci» προς την κορυφή και η Lady Gaga έβαλε το χεράκι της για να δούμε το πέμπτο καλύτερο άνοιγμα ταινίας της φετινής σεζόν.

Τα 56.818 εισιτήρια του προηγούμενου τετραημέρου είδαν μία μικρή αυξητική τάση (κυρίως ενός νέου τίτλου…) αυτές τις μέρες, πιάνοντας τα 64.275, αλλά και πάλι εξακολουθούν να βρίσκονται κάτω από το «δίχτυ ασφαλείας» των 70.000 που έχω θέσει ως όριο… ντροπής για τούτη την απρόβλεπτη χειμερινή σεζόν, φυσικά εξαιτίας του κορονοϊού. Επιπλέον σημασία έχει το γεγονός ότι εδώ παρατηρούμε και τις επιπτώσεις των πιο φρέσκων δεδομένων εξόδου, καθώς αυτό ήταν το πρώτο τετραήμερο με τις κινηματογραφικές αίθουσες ολόκληρης της χώρας να λειτουργούν αποκλειστικά ως COVID free. Τι σημαίνει αυτό; Εάν ο πληθυσμός στην Ελλάδα μετρά κάτι σαν 10.816.286 αυτή τη στιγμή (με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία της EΛΣΤΑΤ), μέχρι χθες είχαν πραγματοποιηθεί 6.581.445 ολοκληρωμένοι εμβολιασμοί. Αυτό αφήνει έξω από τα σινεμά 4.234.841 υποθετικούς θεατές! Ανθρώπους που αυτή τη στιγμή απαγορεύεται να πατήσουν εντός κινηματογραφικής αίθουσας, όπου κι αν βρίσκονται στην Ελλάδα! Πώς να βγάλεις δεδομένα ή προβλέψεις για την ελληνική αγορά σ’ ένα τέτοιο σκηνικό;

Ναι, ο «Οίκος Gucci» του Ρίντλεϊ Σκοτ άνοιξε με μεγάλη άνεση στην κορυφή του box-office, όμως, ποιος μπορεί να υπολογίσει πόσα εισιτήρια χάθηκαν από το πρώτο τετραήμερό του με αυτούς τους περιορισμούς ή και τον φόβο μερίδας κοινού που καθημερινά βομβαρδίζεται από υψηλά νούμερα θανάτων και μια καινούργια, ίσως πιο απειλητική μετάλλαξη του κορονοϊού; Έστω κι έτσι, πάντως, μιλάμε για το πέμπτο καλύτερο opening τούτης της σεζόν, πίσω από το «No Time to Die», τον «Άνθρωπο του Θεού», το «Venom 2» και τους «Eternals». Η Lady Gaga και το κινηματογραφικό σόι των «Gucci» έβαλαν 26.441 θεατές (από 112 οθόνες) μέσα στα σινεμά, νούμερο που αντιστοιχεί στο 40% του συνόλου προσέλευσης γι’ αυτό το τετραήμερο. Ξεκίνησε με 4.340 την Πέμπτη, ανέβηκε ελαφρά την Παρασκευή (5.211), εκτοξεύτηκε το Σάββατο (8.947) και είχε εξαιρετικό κράτημα την Κυριακή (7.943). Η Αθήνα ήταν η πιο… μοδάτη (15.546 εισιτήρια, από 46 οθόνες). Οι κριτικές ήταν αρκετά «ντεμί», τα ονόματα του καστ, όμως, έπαιξαν σημαντικό ρόλο και ο κόσμος βγήκε για να ψυχαγωγηθεί. Το φιλμ του Σκοτ θα βρίσκεται στην κορυφή και το ερχόμενο τετραήμερο, με άνεση.

Στο #2 άνοιξε εντελώς απογοητευτικά το animated «Ενκάντο» της Disney (φωτό), κόβοντας 11.743 εισιτήρια (από 108 οθόνες). Από αυτά, τα 237 (από 7 οθόνες) αντιπροσωπεύουν τις original language προβολές. Τίποτα σπουδαίο να παρατηρήσουμε εδώ, τα νούμερα του weekend (4.963 και 5.345, αντίστοιχα) ήταν αρκετά καλά μοιρασμένα. Το «Καλάβρυτα 1943» υποχώρησε έντονα (-63%!), με 5.262 εισιτήρια (από 64 οθόνες) στο τρίτο του τετραήμερο. Η επαρχία δεν τραβάει καθόλου. Σύνολο στα 69.721. Δύσκολο (ακόμη και) το ενενηντάρι, πλέον. Το animated «Αρχηγός από Κούνια 2» (-49%) ακολουθεί με 3.943 εισιτήρια (από 68 οθόνες), έχοντας φτάσει τα 23.008, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι «Eternals» (-53%) με 3.456 εισιτήρια (από 32 οθόνες), με σύνολο «υπερ-ηρωικής» θλίψης στα 75.195.

Κατόρθωμα (για τόσο κακή ελληνική ταινία) το άνοιγμα του «Λούγκερ» (φωτό) στο #6, με 2.449 εισιτήρια (από 50 οθόνες). Μικρή παρένθεση εδώ για τις υπόλοιπες ντόπιες πρεμιέρες της εβδομάδας, των οποίων κοινοποιήθηκαν τα εισιτήρια. Η «Πράσινη Θάλασσα» έκοψε 120 εισιτήρια (από 3 οθόνες) και το «Μικρά Όμορφα Άλογα» μόλις 54 (από 4 οθόνες). Πρέπει, πλέον, να γίνει μεγάλη κουβέντα και για το τι σενάρια χρηματοδοτούνται στην Ελλάδα, καθώς και για το… καλοπιάσιμο της κριτικής, το οποίο έχει καταντήσει ανέκδοτο. Στο #7, το «No Time to Die» του Τζέιμς Μποντ αντέχει ακόμη (-42%), στην ένατη εβδομάδα προβολής του, κόβοντας 1.979 εισιτήρια (από 19 οθόνες). 307.584 εισιτήρια σε σύνολο, δίκαια η #1 ταινία της χρονιάς στη χώρα μας, όσο και σε ολόκληρο τον πλανήτη, πια (μιλάμε για χολιγουντιανή παραγωγή). Το παιδικό sequel της «Οικογένειας Άνταμς 2» (-50%) ακολουθεί στο #8 με 1.437 εισιτήρια (από 36 οθόνες), έχοντας φτάσει τα 30.472. Παραμένει στο top 10 για έβδομη εβδομάδα το υπέροχο «Dune» (-60%) με 1.279 εισιτήρια (από 12 οθόνες) και σύνολο στα 110.838, ενώ η δεκάδα κλείνει με τις αλμοδοβαρικές «Παράλληλες Μητέρες» (-59%) και 1.208 εισιτήρια (από 20 οθόνες) στο τετραήμερο. Μέτριο το σύνολο στα 31.967, αλλά όπως έχω ξαναπεί εσχάτως, κάπου πρέπει να κατεβάσουμε τον πήχη του τι πρέπει να περιμένουμε από τα ταμεία όσο κρατάει… απειλητικά ο COVID-19.