FreeCinema

Follow us
21.1120:00

Ελληνικό box-office: Πτωχό το «Μενού», πτωχό και το ταμείο.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το sequel του «Black Panther» δεν κινδύνευε με τίποτα να χάσει τα πρωτεία του, αν και το ενδιαφέρον του κοινού χάθηκε κατά το ήμισυ.

Από τα 86.565 εισιτήρια που κόπηκαν το προηγούμενο τετραήμερο, τούτο που μας πέρασε τα ταμεία μέτρησαν 70.408 θεατές (η πτώση πλησίασε το -20%). Με την αγορά… στείρα από νέες και δελεαστικές ταινίες ώστε ν’ ανανεωθεί το ενδιαφέρον του κόσμου, εκτός της οικονομικής κρίσης, είναι πλέον εμφανές και ένα άλλο σκληρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι αίθουσες: τι να πας να δεις; Τα δύο και τα τρία «αστεράκια» της γλειψιματικής «κριτικής» κινηματογράφου που τσουβαλιάζει (σαν να μην τρέχει τίποτα…) με τον ίδιο τρόπο και τα σκουπίδια και κάποια ενδεχομένως καλά έργα; Το κοινό έχει βαρεθεί αυτό το τροπάρι, προφανέστατα. Και θεωρεί ότι στο σπίτι έχει περισσότερες επιλογές. Ίσως όχι πάντοτε τις καλύτερες, αλλά… δυστυχώς, τις έχει. Μια ματιά στο top 10 του τετραημέρου, βγάζει ολίγα συμπεράσματα: τρεις animated τίτλοι για παιδιά, τρία θρίλερ / φιλμ τρόμου, δύο κομιξάδικης προέλευσης περιπέτειες, μία major παραγωγή δυνατών ονομάτων που… φλόμπαρε από κάθε άποψη και μία «art-house» δηθενιά. Σε περίπτωση που μπορεί να μη σας κάλυπταν αυτά; Θαρρώ πως το αποτέλεσμα εκφράζεται μέσα από τα νούμερα…

Φυσικά, το «Black Panther: Wakanda Forever» (-52%) παρέμεινε στο #1, κόβοντας 23.896 εισιτήρια (από 132 οθόνες). Σχεδόν τα διπλά από τα εισιτήρια κάθε άλλης μέρας έκοψε το Σάββατο (9.204), ενώ η Αθήνα είχε μερίδιο 12.352 (από 39 οθόνες) εκ του συνόλου. Μετά από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του έχει φτάσει τα 93.923. Μπορεί οτιδήποτε ξεπερνά την κατοστάρα σήμερα να φαντάζει σαν… ταμειακός άθλος, όμως, αν δοκιμάσει κανείς να διαιρέσει τα νούμερα ανά οθόνη (χωρίς να επιχειρήσει να κάνει το λάθος του «μέσου όρου», καθώς κάποια σινεμά – στέκια ή multiplex κρατούν τη μερίδα του λέοντος), θα πανικοβληθεί. Ή θα στενοχωρηθεί. Το πρωτοεμφανιζόμενο και ωραίο θρίλερ ενηλίκων «Το Μενού» (φωτό) βρέθηκε στο #2, με 14.937 εισιτήρια (από 87 οθόνες). Τα περισσότερα προήλθαν από το weekend (5.316 και 4.007, στις αντίστοιχες μέρες). Σε παλιότερες εποχές τούτο εδώ δεν θα άνοιγε με τίποτα κάτω από εικοσάρα, για να μην πω τα διπλά από το άνωθεν νούμερο. Τι λέτε να φταίει περισσότερο; Η αμηχανία της κριτικής να «σπρώξει» ένα ψυχαγωγικό φιλμ είδους για ευρεία γκάμα θεατών ή ένα πιο απαξιωτικό «Θα το ψάξω στα τορεντάδικα σε κάνα μήνα ή όποτε μπει σε πλατφόρμα που έχω συνδρομή»;

Στις επόμενες θέσεις εμφανίζονται οι τρεις animated τίτλοι που… δεν χαμπάριασαν καθόλου σε ποσοστά πτώσης! Το #1 για το 2022 στην Ελλάδα (μέχρι στιγμής), το sequel «Minions 2: Η Άνοδος του Γκρου» (-2%) βρέθηκε στο #3 (ενώ παίζεται για δέκατη τέταρτη εβδομάδα!) κόβοντας 4.285 εισιτήρια (από 44 οθόνες) και οδηγώντας το σύνολό του στα 329.686. Ακολουθούν, στο #4 «Η Πριγκίπισσα Αλάνι» (-1%) με 3.754 εισιτήρια (από 55 οθόνες) και σύνολο στα 12.657, και στο #5 το sequel «Tad: Η Σμαραγδένια Πλάκα» (-4%) (φωτό) με 3.656 εισιτήρια (από 51 οθόνες) και σύνολο στα 38.645.

Η απουσία γεμίσματος του προγράμματος των αιθουσών με κάτι εναλλακτικό σε horror που… δεν υπάρχει για «κατέβασμα» δίνει ακόμη ζωή στο «Φως του Διαβόλου» (-19%), που έκοψε 2.968 εισιτήρια (από 19 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 58.926 συνολικά. Η τελευταία νέα είσοδος της εβδομάδας μας έρχεται από το #7 και είναι η προτίμηση της κριτικής γι’ αυτές τις μέρες, ο… με το στανιό «οσκαρικός» «Κορσές» (φωτό) εξ Αυστρίας, που άνοιξε με 2.443 εισιτήρια (από 12 οθόνες). Ξεκίνησε με 206 εισιτήρια την Πέμπτη κι έφτασε τα 1.048 το σαββατόβραδο! Υποθέτω ότι στις καθημερινές το adult κοινό παρακολουθεί… σειρές στην (ελληνική) τηλεόραση. Κρατιέται ακόμη στο #8 ο όλεθρος που ακούει στον τίτλο «Άμστερνταμ» (-49%), με 2.130 εισιτήρια (από 22 οθόνες), με ηρωικό (αν και αυτός ο χαρακτηρισμός ταιριάζει καλύτερα στο κοινό που το αποπειράθηκε…) σύνολο στα 23.339. Παίζονται εδώ και κάποιες εβδομάδες, όμως, η επίδραση της «πειρατείας» βάζει κι αυτή το χεράκι της στο «Black Adam» (-41%) (1.826 εισιτήρια, από 13 οθόνες, με σύνολο στα 105.451) και στο «Χαμογέλα» (-46%) (1.658 εισιτήρια, από 13 οθόνες, με σύνολο στα 186.324), τα οποία συμπληρώνουν τούτη τη δεκάδα. Δυστυχώς, από την Πέμπτη που μας έρχεται… βαστάτε μικρά καλάθια!