Ελληνικό box-office: Ο «Δράκος» παίρνει το αίμα του πίσω.
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «Πώς να Εκπαιδεύσετε το Δράκο σας 3» πετάει προς την κορυφή που του είχε στερήσει στην παρθενική του εμφάνιση το «Μετά», ενώ η «Κατάρα της Γιορόνα» ανοίγει χωρίς να… τρομάζει ουσιαστικά σε προσέλευση.
Πεσμένα κατά 55.372 τα εισιτήρια αυτού του τετραημέρου σε σχέση με το προηγούμενο, κοινώς μόλις 84.995 άνθρωποι θεώρησαν πως το σινεμά είναι κάτι το πραγματικά ψυχαγωγικό που θα δικαιολογήσει την έξοδο… και τα έξοδά τους. Η αιτία για την όλη αδιαφορία της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων έχει παραγίνει σύνθετη, αλλά αυτό που θεωρώ ότι παίζει τον κύριο ρόλο είναι οι κακές ταινίες. Τα έργα που αφορούν. Και είναι άφαντα, άσχετα από τα «αστεράκια» της ελληνικής κριτικής που πέφτουν εβδομαδιαία με το τσουβάλι. Παραδόξως, οι γονείς φροντίζουν να πηγαίνουν τα παιδιά τους στα σινεμά, δίνοντας ελπίδες για το μέλλον, αν και η εφηβεία πλέον δείχνει την προτίμησή της σε τηλεοπτικές σειρές «της μοδός» ή κομιξάδικα φιλμ ταχείας κατανάλωσης, κυρίως για τη συμμετοχή στο hype. Για την «επιβίωση» στα social… Έτσι, η πιτσιρικαρία που έφερε στην κορυφή το «Μετά» το προηγούμενο τετραήμερο… εξατμίστηκε αμέσως, όμως τα παιδάκια παρέμειναν, οδηγώντας το «Πώς να Εκπαιδεύσετε το Δράκο σας 3» στην κορυφή, παρά τη σχετικά υψηλή πτώση της τάξης του -48% (ασυνήθιστη για το είδος και τόσο γρήγορα για τίτλο που αποτελεί μέρος δημοφιλούς franchise). 20.627 εισιτήρια (από 178 οθόνες), με πιο δυνατή μέρα το Σάββατο (9.067), καθώς η Κυριακή (8.596) από την άνοιξη και μετά τείνει να περνά σε δεύτερη μοίρα, αντιμέτωπη με το «πού να πάμε να κλειστούμε μέσα, μωρέ;». 66.142 το σύνολο μέχρι στιγμής και έπεται μάλλον υγιής πορεία με τις γιορτές του Πάσχα. Στο #2 υποχώρησε θεαματικά (-59%) το νεανικό «Μετά», κόβοντας 17.986 εισιτήρια (από 84 οθόνες). Μερίδα του λέοντος είχε το Σάββατο (7.167), ενώ το σύνολο μετά τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του φιλμ βρίσκεται στα 75.245. Θα μοχθήσει για να πιάσει την κατοστάρα (και έχει κάποιες πιθανότητες).
Το χαμηλότερο opening για τίτλο του «The Conjuring» franchise (εδώ μερικές συγκρίσεις από την εποχή της πρεμιέρας της «Καλόγριας») είχε «Η Κατάρα της Γιορόνα» (φωτό), ακόμη και συνυπολογίζοντας τα εισιτήρια από τα previews της Τετάρτης. 13.081 (από 93 οθόνες) στο τετραήμερο και σύνολο στα 19.062, δηλαδή ακόμη κι έτσι δεν κατακτούσε την κορυφή, κάτι που η αγορά θεωρούσε δεδομένο. Το Σάββατο (7.964) είδε τη σοβαρότερη κοσμοσυρροή, προφανώς. Μάλλον θα είναι ο τίτλος που θα προτιμηθεί από το νεανικό κοινό που ενδέχεται να μην βρίσκει εισιτήρια για τους τρίωρους «Εκδικητές», οι οποίοι κάνουν πρεμιέρα από τη Μεγάλη Τετάρτη (οι προπωλήσεις της πρώτης μέρας είχαν «ρίξει» το site των Village!). Αν λειτουργήσει και ένας κάποιος χαβαλές λόγω… Πάσχα, η ταινία ίσως δείξει αντοχή. Πολύ χειρότερα τα πράγματα για τη νέα animated παραγωγή της Laika, το «Ο Ευγενικός κύριος Λινκ», που άνοιξε με μόλις 6.061 εισιτήρια (από 92 οθόνες). Τραγικό το νούμερο όταν το συγκρίνεις και με τις προηγούμενες ταινίες της εταιρείας (ο «Κούμπο» είχε κόψει 11.745 εισιτήρια από 89 οθόνες και τα «Τερατοκουτάκια» 10.655 εισιτήρια από 82 οθόνες). Προφανέστατα, κάτι «στραβώνει» το ελληνικό κοινό εδώ, με τους ενήλικες (που δείχνουν συμπάθεια για το εικαστικό σύμπαν των δουλειών της Laika) να μην πατάνε γιατί τα έργα παίζουν (συνήθως) αποκλειστικά στα ελληνικά. Μοναδικό άξιον αναφοράς στοιχείο τα εισιτήρια της Παρασκευής (1.757) που κινήθηκαν σε παρόμοιο επίπεδο με του weekend (2.066 και 1.843, αντίστοιχα). Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει ο «Shazam!», αποδεκατισμένος από ακόμη μια υψηλή πτώση (-53%), με 5.144 εισιτήρια (από 37 οθόνες). Πολύ φτωχό το σύνολο στα 57.297 για ταινία του κομιξικού genre.
Μόνο άσχημες πτώσεις στις επόμενες θέσεις, μέχρι το #10. Το reboot του «Hellboy» (-62%) έκοψε 3.778 εισιτήρια (από 51 οθόνες), με εξίσου ντροπιαστικό σύνολο 18.506 τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του. Ακολουθεί ο «Ντάμπο» (επίσης -62%) λόγω… παιδιών, με 3.751 εισιτήρια (από 73 οθόνες) και σύνολο στα 88.279. Θα βασιστεί στις πασχαλινές διακοπές για περισώσει ό,τι μπορεί. Το μικρότερο ποσοστό πτώσης (-42%) σε ολόκληρο το top 10 είχε «Ο Καθηγητής και ο Τρελός», που έκοψε 3.517 εισιτήρια (από 23 οθόνες) και έχει φτάσει τα 37.751. Αξιοπρεπής πορεία που δεν εκτινάχτηκε σε κάτι ουσιαστικότερο, όμως. Το «Νεκρωταφίο Ζώων» συνεχίζει την ελεύθερη πτώση του (-67%), κόβοντας 2.421 εισιτήρια (από 26 οθόνες), με σύνολο στα 42.476. Το τελευταίο new entry του τετραημέρου που κλείνει την δεκάδα είναι το δραματικό «Transit» (φωτό), που έκανε άνοιγμα με 1.457 εισιτήρια (από 12 οθόνες). Τα μισά τα έκοψε το Σάββατο (722). Ακόμη ένας τίτλος που… βγήκε για να βγει (και να πουληθεί στα κανάλια). Όπως και πολλά άλλα τούτη την περίοδο.
Άγρια έκλεισαν τα πρωτοεμφανιζόμενα «Μαύρη Τρύπα» (612 εισιτήρια, από 11 οθόνες) και (το παιδικό κινουμένων σχεδίων) «Μάρνι: Μια Τρελή Συμμορία» (603 εισιτήρια, από 16 οθόνες). Στον κινηματογράφο ΑΑΒΟΡΑ που έπαιζε σε αποκλειστικότητα το σχεδόν τετράωρο κινέζικο δράμα «Ένας Ελέφαντας Στέκεται Ακίνητος» παρατηρήθηκαν ουρές έξω από το ταμείο (φωτό), αλλά δεν έχουμε επίσημο αριθμό εισιτηρίων. Την πρώτη δεκάδα, πάντως, δεν την ανατρέπει, καθώς το φιλμ (λόγω διάρκειας) έχει μόλις μία παράσταση καθημερινά.