Ελληνικό box-office: «Μετά» τι γίνεται, όμως;
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το ρομαντικό «Μετά» κατάφερε να προκαλέσει μια μικρή κοσμοσυρροή κοριτσιών στις αίθουσες, «κλέβοντας» σχετικά οριακά την πρωτιά από την τρίτη εκπαίδευση ενός κάποιου δημοφιλούς στα ανήλικα «Δράκου»!
Υπήρξε μια συμπαθής αύξηση στα εισιτήρια του περασμένου τετραημέρου (ανεβήκαμε στα 140.367), όμως κάπου στο βάθος ενός πιο προσεκτικού βλέμματος στο συνολικό box-office μπορούν να προκύψουν (και) τρομακτικές διαπιστώσεις. Όπως εκείνη που λέει ότι τα 111.233 από αυτά κόπηκαν μονάχα για τους πέντε πρώτους τίτλους μιας λίστας από τριανταένα έργα τα οποία έπαιζαν σε ολόκληρη την Ελλάδα! Επιπλέον, το μεγαλύτερο ποσοστό επί του συνόλου της αγοράς του τετραημέρου (59%!) καλύφθηκε από τα δύο πρώτα φιλμ, τα οποία αποτελούν και new entries. Τι θα μετρούσαμε δίχως την «τραβηχτική» τους δύναμη, άραγε; Στην πρώτη θέση βρέθηκε το νεανικό «Μετά», που με ξάφνιασε σχετικά, καθώς εκεί προέβλεπα να βρίσκεται το επίσης πρωτοεμφανιζόμενο «Πώς να Εκπαιδεύσετε το Δράκο σας 3» (animated παιδικό franchise, γαρ). Τελικά, υπερίσχυσε το… κοριτσομάνι και η περιέργεια να δουν πώς αποδόθηκε στην οθόνη το χάσιμο της παρθενιάς της Τέσα στο κολέγιο, κόβοντας 41.169 εισιτήρια (από 110 οθόνες). Το πράγμα «έδειξε» από τα 9.000 εισιτήρια της πρώτης μέρας, με δυναμικό κράτημα την Παρασκευή (8.568), απογείωση το Σάββατο (15.095) και περίεργα υψηλή κατρακύλα την Κυριακή (8.503). Η Αθήνα είχε μερίδιο 17.878 εισιτηρίων (από 40 οθόνες), ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα το έργο τράβηξε εξίσου πολύ (16.199 εισιτήρια, από 50 οθόνες), εξαιρώντας όμως εδώ τα σινεμά της Θεσσαλονίκης, στα οποία σημειώσαμε τα πιο ισχνά νούμερα (7.092 εισιτήρια, από 20 οθόνες). Περιμένω με μεγάλη περιέργεια να δω το ποσοστό πτώσης του ερχόμενου τετραημέρου, καθώς «Η Κατάρα της Γιορόνα» μπορεί μεν να έρχεται από ένα εντελώς διαφορετικό genre, όμως οι ταινίες τρόμου έχουν πέραση στο ίδιο ακριβώς (νεανικό) κοινό.
Έτσι, το δεύτερο sequel του παιδικού «Πώς να Εκπαιδεύσετε το Δράκο σας» έχασε την κορυφή για 1.650 εισιτήρια, κοινώς έκοψε 39.519 εισιτήρια (από 156 οθόνες). Δεν θα ήταν δίκαιο να κάνουμε συγκρίσεις με τα ανοίγματα των δύο πρώτων φιλμ, καθώς εκείνα είχαν κάνει πρεμιέρα καλοκαίρι και ακριβώς επάνω στο Πάσχα, αντίστοιχα. Μπορούμε, όμως, να πούμε ότι αυτός εδώ ο «Δράκος» έπιασε από τα… αυτιά τον πρόσφατο «Ντάμπο», ο οποίος είχε ανοίξει με 35.181 εισιτήρια (από 261 οθόνες!) πριν από λίγες εβδομάδες, έχοντας μια κάποια υποστήριξη και από το ενήλικο κοινό. Περιέργως, τούτο εδώ είχε καλύτερο Σάββατο (17.254) από Κυριακή (16.957) και αν παγιωθεί αυτή η συνθήκη προσέλευσης καθώς θα φτιάχνει ο καιρός (παραδοσιακά, οι γονείς πάνε πιο συχνά τα μικρά στο σινεμά την Κυριακή), θα μπορούμε έτσι να εξηγούμε καλύτερα το γιατί καταποντίζεται σταδιακά η Κυριακή: διότι οι άνθρωποι προτιμούν να κάνουν κάτι άλλο για να ψυχαγωγηθούν εκείνη τη μέρα (βόλτες ή φαγητό έξω, για παράδειγμα). Λογικά, ο «Δράκος» θα έχει μια θαυμάσια πορεία στη συνέχεια, ασχέτως των πολλών παιδικών φιλμ που αναμένεται να κάνουν εισβολή γύρω στο Πάσχα, καθώς ένας γνωστός τίτλος εγγυάται πάντοτε και μεγαλύτερη προσέλευση.
Στο #3, το «Shazam!» έπεσε άσχημα (-56%) στο δεύτερο μόλις τετραήμερό του, κόβοντας 10.591 εισιτήρια (από 70 οθόνες, δηλαδή σοβαρή μείωση από τις 124 της πρώτης εβδομάδας) και συγκεντρώνοντας το σύνολο των 47.212 μέχρι στιγμής. Μάλλον αδύνατο να αγγίξει την κατοστάρα, έγραφα στο προηγούμενο box-office report; Το «κλειδώνουμε», πλέον. Κρίμα. Για την ιστορία, 4.286 εισιτήρια έπιασε στο «φόρτε» του το Σάββατο. Πολύ πιο δραματική, όμως, ήταν η κατάσταση του ντεμπούτου του καινούργιου «Hellboy» (φωτό) στο #4, με 10.114 εισιτήρια (από 65 οθόνες). Ποτέ δεν είχε κάνει ιδιαίτερη επιτυχία στη χώρα μας τούτος ο τίτλος (το προηγούμενο, δεύτερο μέρος είχε κινηθεί καλύτερα μόλις κατά 27%, τον Σεπτέμβρη του 2008). Οι κομιξάκηδες και οι… λιγοστοί fans του φανταστικού έσπευσαν να το δουν πρώτοι την Πέμπτη (3.206) και αυτή ήταν η καλύτερη απόδοσή του από ολόκληρο το τετραήμερο! Η «Γιορόνα» θα τον εξαφανίσει. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει ο «Ντάμπο», ο οποίος ισοπεδώθηκε (-63%) εξαιτίας του «Δράκου», προφανώς, κόβοντας 9.840 εισιτήρια (από 97 οθόνες). 4.532 το Σάββατο και 4.500 την Κυριακή. Έστω και με ελάχιστη διαφορά, πάλι μπροστά το Σάββατο. Όχι ιδιαίτερα ευχάριστο το σύνολο στα 83.437, αλλά τι να πει κανείς για αυτό το νούμερο όταν στις ΗΠΑ η ταινία αιμορραγεί αγρίως (με κόστος παραγωγής στα 170.000.000 δολάρια, τα εκεί ταμεία μετράνε μόνο μια ενενηντάρα σε 17 μέρες προβολής).
Ακολουθεί ο… οδυρμός, καθώς έχουμε πέσει ήδη στα τετραψήφια νούμερα. Το «Νεκρωταφίο Ζώων» έπεσε δραματικά ραγδαία (-57%), κόβοντας 7.277 εισιτήρια (από 60 οθόνες), με σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών προβολής στα 35.968. Φαντάσου να έρθει και η «Γιορόνα»… Στο #7, το «Ο Καθηγητής και ο Τρελός» διατηρεί το καλύτερο κράτημα για adult τίτλο στο top 10 (-35%), κόβοντας 6.073 εισιτήρια (από 34 οθόνες). Αναλογικά εντυπωσιακό το Σάββατο (2.826). Σύνολο μέχρι στιγμής στα 32.635 και δείχνει να έχει μέλλον. Στο #8 συναντάμε την πρωτοεμφανιζόμενη «Αμάντα» (φωτό), με 1.971 εισιτήρια (από 8 αθηναϊκές οθόνες). Τα 1.089 κόπηκαν το Σάββατο. Δεν πρόκειται περί επιτυχίας, όμως αναλογικά με άλλα ανοίγματα art-house τίτλων, μοιάζει με τεράστιο σουξέ! Ακολουθούν δύο… παιδικά, το «Πάρκο των Θαυμάτων» (-64%), το οποίο έκοψε 1.952 εισιτήρια (από 44 οθόνες), και το «Corgi» (-29%) με 1.914 εισιτήρια (από 28 οθόνες). 43.872 και 52.923 τα αντίστοιχα σύνολά τους. Οι υπόλοιπες πρεμιέρες της εβδομάδας (μιλάμε για τις ξένες παραγωγές, διότι στα ελληνικά φιλμ έχουμε… «κενά» ενημέρωσης) είδαν τριψήφια νούμερα! 908 για το «Styx» (από 6 οθόνες) και 212 για το «Με Άλλο Πρόσωπο» (από 4 οθόνες). Κι έρχονται Κάννες. Και θα αγοραστούν… και οι ξαπλώστρες της Κρουαζέτ πάλι! Για να πουλάνε στα κανάλια. Ποιο σινεμά, πλάκα μου κάνετε;